PDA

View Full Version : We're Doomed beware for geperst karton.



hanskemink
11 november 2007, 15:02
We're Doomed (vrij naar Frasier als Schots begrafenisondernemer gedurende W.O. II ) beware for geperst karton.


Tja, hier presenteert zich het voldongen feit. Dat het meest authentieke en respectabele akoestische gitaar merk uit Nazareth (waar zoals wij weten ooit grote fundatie's zijn ontstaan) de weg door omstandigheden volkomen kwijt is.


De feiten:

Martin gitaren stonden al eeuwen als een soort 'Petrus' bekend als referentie-gitaar in de akoestische gitaarbouw. De instrumenten waren niet goedkoop, als 'moeder' aller gitaren, maar ja dan had je ook wat. Het merk gaf je ook nu nog de mogelijkheid via de 'D' serie een originele Martin te kopen. Met name de D 16 GT gaf je de mogelijkheid vanaf een adviesverkoopprijs van 1675 euro (maart 2007, nu 1495 euro)(straat prijzen ligt nu al in sommige gevallen op 795,- euro) een goed klinkende Martin te kopen. Als je iets van marketing en stabiliteit snapt hebben de alarmbellen hier al 10 keer gerinkeld. Dit economische aspect doet alleen al genoeg stof opwaaien (los van de geloofwaardigheid ).

Wie de schoen past trekke hem aan!

Maar nu de volgende constatering t.a.v. het instrument. Het Ebben hout is wereldwijd zeer schaars geworden. Martin gebruikt nu geperst karton voor zijn TOETS, zijn BRUG en al jaren voor zijn kam beentje (Dit is waarheid!). Dankzij de produktie van miljoenen 'bedenkelijke' instrumenten voor 'iedereen' die veel leden van dit forum ook mogelijk hebben afgenomen (want het maakte hen niet uit hoe het werdt gemaakt en waar het wegkwam en het 'mog' niks kosten)

Innovatie.

Er zijn al sinds tijden experimenten gaande met kunststoffen in de instrumentenbouw om bewust tot verbetering of bepaalde gewenste klankidiomen te komen (Ovation, Garrison etc.) maar deze overschakeling van Martin is de dood in de pot en pure armoede. Ik heb er op gespeeld en het was bedroevend.


Met vriendelijke groet,

Hans Kemink


P.S. Milieuprijsvraag. Een beloning van 10.000 euro voor diegene die van stront een betere gitaar dan een D-18 kan creeeren.

M Kactus
11 november 2007, 15:41
De feiten:


Wat een arrogantie alweer! Je voelt je zoveel beter dan die "andere leden" van het forum die niet zo goed letten op hn producten als jij. Prachtig vind ik ook weer het gebruik van het uitroepteken om van veronderstellingen feiten te maken (de waarheid!).

hanskemink
11 november 2007, 15:48
Wat een arrogantie alweer! Je voelt je zoveel beter dan die "andere leden" van het forum die niet zo goed letten op hn producten als jij. Prachtig vind ik ook weer het gebruik van het uitroepteken om van veronderstellingen feiten te maken (de waarheid!).

Is een inhoudelijke reactie op de gestelde argumenten ook mogelijk?

northernlake
11 november 2007, 15:52
Je brengt het als nieuws, maar al sinds 2001 worden de D-16GT's gemaakt met 'Micarta' brug en toets. Dat het voor brugzaldels wordt gebruikt vind ik niet spannend. Dat Tus-Q dat veel gebruikt wordt door andere merken is ook maar gewoon plastic.

Wat trouwens wel interessant is is dat Martin dit inderdaad brengt als vernieuwing en de nadruk legt op het feit dat ze zoeken naar alternatieven voor schaarse houtsoorten. Er is de CEO-serie, die in de hogere prijsklasse ligt en ook Micarta hebben. Niets voor mij.

Wat wel weer aardig is, is de Smart Wood series waarbij gebruik gemaakt wordt van houtsoorten die in Amerika volop verkrijgbaar zijn. Ik vind dat helemaal niet zo slecht.

Ik heb er zelf nog een D-16GT met een ebben brug en toets te koop, voor de liefhebbers. Die klinkt wél goed.

northernlake
11 november 2007, 16:02
Trouwens, je voert de prijsdaling aan als argument van verslechterde kwaliteit, maar ik vind dat onzin.

Wat pas echt schandalig is, is dat de Nederlandse adviesprijzen (terug te vinden op de site van BMI) in EUROS hoger zijn dan de Amerikaanse adviesprijs in DOLLARS. En dat bij de huidige koers!!

Dat de adviesprijzen dus iets naar beneden zijn gegaan is niet meer dan terecht en zegt m.i. niets over het geleverde, al ben ik het wel met je eens dat plastic toetsen niet thuis horne op een dergelijk instrument.

hanskemink
11 november 2007, 16:13
Je brengt het als nieuws, maar al sinds 2001 worden de D-16GT's gemaakt met 'Micarta' brug en toets. Dat het voor brugzaldels wordt gebruikt vind ik niet spannend. Dat Tus-Q dat veel gebruikt wordt door andere merken is ook maar gewoon plastic.

Wat trouwens wel interessant is is dat Martin dit inderdaad brengt als vernieuwing en de nadruk legt op het feit dat ze zoeken naar alternatieven voor schaarse houtsoorten. Er is de CEO-serie, die in de hogere prijsklasse ligt en ook Micarta hebben. Niets voor mij.

Wat wel weer aardig is, is de Smart Wood series waarbij gebruik gemaakt wordt van houtsoorten die in Amerika volop verkrijgbaar zijn. Ik vind dat helemaal niet zo slecht.

Ik heb er zelf nog een D-16GT met een ebben brug en toets te koop, voor de liefhebbers. Die klinkt wél goed.


Weet je het zeker dat de 16 gt al in 2001 een 'kunststof' toets had? Ik ben er van de week pas achter gekomen en ik viel achterover van verbazing bij zo'n 'kwaliteits' instrument. Van de week heb ik er nog twee in handen gehad met ebben brug en toets (Martin, kan ook heel lang hangen oke)


Ik zie in hun 'range' ook gitaren hangen van 2200 euro met een Micarta toets (en dan zo'n R met een rondje eromheen om geperst karton te claimen)


Wat doet een tweedehandse 16 gt tegenwoordig op de markt?

northernlake
11 november 2007, 16:20
Weet je het zeker dat de 16 gt al in 2001 een 'kunststof' toets had?

Het kan een jaar later geweest zijn, maar zeker niet meer dan dat. De mijne is van net voor de wissel, uit 2001.

M'n vraagprijs is 1000 maar iets zakken kan nog wel. Ik merk wel dat mensen die niet weten dat de nieuwere inderdaad plastic brug en toets hebben niet snappen waarom ik dat 'durf' te vragen :)

Ik heb geen haast. Ik zie het wel... Ik moet er in ieder geval m'n net aangeschafte Guild mee financieren. En dan maar eens wachten tot volgend jaar met nieuwe aankopen.

hanskemink
11 november 2007, 16:32
Trouwens, je voert de prijsdaling aan als argument van verslechterde kwaliteit, maar ik vind dat onzin.

Wat pas echt schandalig is, is dat de Nederlandse adviesprijzen (terug te vinden op de site van BMI) in EUROS hoger zijn dan de Amerikaanse adviesprijs in DOLLARS. En dat bij de huidige koers!!

Dat de adviesprijzen dus iets naar beneden zijn gegaan is niet meer dan terecht en zegt m.i. niets over het geleverde, al ben ik het wel met je eens dat plastic toetsen niet thuis horne op een dergelijk instrument.


Stel je voor iemand koopt op 1 april 2007 in een kleine c.q. middelgrote muziekwinkel braaf zonder afdinging een Martin 16 Gloss Top voor de door BMI gestelde adviesverkoopprijs van 1670,- keiharde euro's.

Deze man komt deze week een grote muziekwinkel in het land binnen en ziet dezelfde gitaar voor 795,- euro staan (bijna 1000 goedkoper) wat gebeurt er dan in het brein van deze persoon.

a. Baksteen door de ruit van de kleine detailist.
b. Twee uur doorzeuren tegen het personeel van deze laatste winkel. Nee, dit kan niet hetzelfde model zijn. Die van mij heeft een Gold Top.
c. Die van mij heeft dan misschien een ebben toets en brug ter waarde van 1000 euro. (Ebbenhout heeft in de VOC tijd ook al een 'goudenlading' genoten)

hanskemink
11 november 2007, 16:46
Het kan een jaar later geweest zijn, maar zeker niet meer dan dat. De mijne is van net voor de wissel, uit 2001.

M'n vraagprijs is 1000 maar iets zakken kan nog wel. Ik merk wel dat mensen die niet weten dat de nieuwere inderdaad plastic brug en toets hebben niet snappen waarom ik dat 'durf' te vragen :)

Ik heb geen haast. Ik zie het wel... Ik moet er in ieder geval m'n net aangeschafte Guild mee financieren. En dan maar eens wachten tot volgend jaar met nieuwe aankopen.


Ik zou dat in je 'advertentie' maar expleciet benadrukken. Ik denk dat het leeuwendeel van de consumenten zich dit niet realisseert (sterker nog ik weet het 100 % zeker) .


Playmobiel,

Vroeger speelde ik veel met de playmobiel cavallerie paardjes (andere playmobiel 'tijdperken' gaan waarschijnlijk ook op). Toen ik op de micarta toets en brug wreef en krabde van de Martin gitaar kwam deze associatie gelijk boven.

Bontempi speelgoed gitaren is er ook zo een uit het verleden, maar die heb ik nooit gehad. Ik heb nu een Martin gitaar! LOL

Eko
11 november 2007, 16:52
Voor de goede orde, als je micarta intoetst op het immer populaire Googletje dan zul je snel merken dat van geperst karton geen sprake is.
Het is een van de oudste kunststofsoorten die er bestaat. Onder andere bekend onder een andere bekendere naam n.l. Formica.
Het is kiezen tussen twee kwaden , aan de ene kant een heel traditioneel publiek die alleen maar ebben wil zien ( en het eigenlijk niet wil betalen) en de andere kant het milieu. Als we alle bomen maar om blijven leggen voor gitaren hebben we straks zeker geen ebbenhout meer. De bomen groeien langzamer dan de vraag naar het hout groeit.
Keuze is dus aan ons, willen we echt hout dan wijken we uit naar soorten die minder mooi ogen maar net zo mooi klinken.
Of we gaan voor de looks en accepteren ,om prijsredenen , een zwarte toets van micarta.
Heeftf iemand er al bij stil gestaan dat , als Martin het goed genoeg vind om z`n naam op te zetten , wij misschien niets te kort hoeven te komen? Als iedereen het slecht vond klinken was het na 1 jaar wel gestopt.

Pais
11 november 2007, 17:02
Heeft het materiaal van de toets ook effect op klankeigenschappen?

Of gaat het hier alleen om 'principes' (welke dan ook...)

hanskemink
11 november 2007, 17:02
Voor de goede orde, als je micarta intoetst op het immer populaire Googletje dan zul je snel merken dat van geperst karton geen sprake is.
Het is een van de oudste kunststofsoorten die er bestaat. Onder andere bekend onder een andere bekendere naam n.l. Formica.
Het is kiezen tussen twee kwaden , aan de ene kant een heel traditioneel publiek die alleen maar ebben wil zien ( en het eigenlijk niet wil betalen) en de andere kant het milieu. Als we alle bomen maar om blijven leggen voor gitaren hebben we straks zeker geen ebbenhout meer. De bomen groeien langzamer dan de vraag naar het hout groeit.
Keuze is dus aan ons, willen we echt hout dan wijken we uit naar soorten die minder mooi ogen maar net zo mooi klinken.
Of we gaan voor de looks en accepteren ,om prijsredenen , een zwarte toets van micarta.
Heeftf iemand er al bij stil gestaan dat , als Martin het goed genoeg vind om z`n naam op te zetten , wij misschien niets te kort hoeven te komen? Als iedereen het slecht vond klinken was het na 1 jaar wel gestopt.


Een composiet van linnen of karton in een thermoplastieke setting (wiki) en Martin doet dit echt niet voor de LOL en wil dolgraag dat wij 1670,- harde euro's betalen voor een 'echte' martin.

Pais
11 november 2007, 17:03
Een composiet van linnen of karton in een thermoplastieke setting (wiki)

Ik ben benieuwd wat je hiervan maakt in je eigen woorden. Hans, wat is dat eigenlijk, Micarta?

hanskemink
11 november 2007, 17:11
Heeft het materiaal van de toets ook effect op klankeigenschappen?

Of gaat het hier alleen om 'principes' (welke dan ook...)


Ja , hele slechte. Sec wil je meestal een harde toets (ebbenhout meestal 'toonaangevend') Binnen een organisch doorgeefluik van trilling, lijkt mij dit soort grote oppervlakte van kunststof zeer bepalend en onderbrekend en niet ten positieve.
Ik heb 'vroegere' 16 gt's aanzienlijk beter kunnen waarderen dan de plastic variant.

Ovations (applause) met alu of composiet nekken hebben ook deze eenduidige en 'blikkerige' klank.


Hout is Hout (organisch) en plastic is plastic (echt dood materiaal)

hanskemink
11 november 2007, 17:14
Ik ben benieuwd wat je hiervan maakt in je eigen woorden. Hans, wat is dat eigenlijk, Micarta?


Leuk Paisy, gewoon 'handmade' kunststof.

hendrix2
11 november 2007, 17:18
Tja, hier presenteert zich het voldongen feit. Dat het meest authentieke en respectabele akoestische gitaar merk uit Nazareth (waar zoals wij weten ooit grote fundatie's zijn ontstaan) de weg door omstandigheden volkomen kwijt is.

.
Feit? of jou mening?

Ik vind je erg arrogant overkomen, en nee, ik ga verder niet inhoudelijk reageren.

Pais
11 november 2007, 17:24
Hout is Hout (organisch) en plastic is plastic (echt dood materiaal)

Sorry maar je zet jezelf wel wat voor schut hier. Wil je nu beweren dat kunststof niet organisch is?

En ik weet nog niet wat je bedoelt met "een composiet van linnen of karton in een thermoplastieke setting"

hanskemink
11 november 2007, 17:38
Feit? of jou mening?

Ik vind je erg arrogant overkomen, en nee, ik ga verder niet inhoudelijk reageren.


Dit is al de tweede Belg, die inhoudelijk niet mee doet! Kan een prima keuze zijn! (maar later niet zeuren over aansluiting he!)

northernlake
11 november 2007, 17:43
Hans: iemand die de adviesprijs betaald voor een Martin of welke gitaar dan ook heeft zijn huiswerk niet gedaan! Stellen dat een GT voor 1675 in de winkel zou staan is dan ook niet realistisch.

In de States koop je 40% onder de adviesprijs. Hier is de winkelprijs volgens mij zo'n 25-30% lager.

hanskemink
11 november 2007, 17:45
Sorry maar je zet jezelf wel wat voor schut hier. Wil je nu beweren dat kunststof niet organisch is?

En ik weet nog niet wat je bedoelt met "een composiet van linnen of karton in een thermoplastieke setting"


Pais, Ik ben een echte Alpha en weet van B geen..............

In mijn eenvoudige beleving praat ik over organisch als het in een vorig leven of nu uit levende cellen bestaat of heeft bestaan en het die oer vorm nog heeft behouden.

Plastic is een mengvorm waar ik de draad c.q. keten allang kwijt ben en deze niet kan bevatten.

Voor jou, als van Hall dame misschien een dankbare taak om hier wat licht te brengen.

Pais
11 november 2007, 17:51
Alles wat koolstof bevat is organisch.
Maar dat is niet erg relevant, wel? Hoe kun je een materiaal als micarta verwerpen als alternatief voor ebbenhout, dan met een wazig verhaal komen over trillingoverdracht en composieten van karton (..?) en vervolgens aangeven dat je niets met de beta kant te maken hebt?

Cut the crap en ga lekker spelen, iets wat jij als Alpha'er vast veel liever doet dan materiaalkeuzes van Martin bekritiseren.

hanskemink
11 november 2007, 17:53
Hans: iemand die de adviesprijs betaald voor een Martin of welke gitaar dan ook heeft zijn huiswerk niet gedaan! Stellen dat een GT voor 1675 in de winkel zou staan is dan ook niet realistisch.

In de States koop je 40% onder de adviesprijs. Hier is de winkelprijs volgens mij zo'n 25-30% lager.


Bet: Als ik je drie winkels noem waar mensen hem boven de 1550,- euro aan hun 'koning' klant verkopen.

northernlake
11 november 2007, 17:59
Ik geloof je wel, maar nogmaals: die mensen doen hun huiswerk niet :)
Ik sprak laatst trouwend de uitbater van een goede winkel en die gaf al aan dat er wat veranderd was voor de dealers zodat ze vrijer werden in hun prijsstelling. Ik vind die concurrentie helemaal niet slecht.
Zodra een Martin hier in Euro's kost wat je in de States in dollars betaald dan laat ik de volgende niet overkomen.

M Kactus
11 november 2007, 17:59
Dit is al de tweede Belg, die inhoudelijk niet mee doet! Kan een prima keuze zijn! (maar later niet zeuren over aansluiting he!)

Deze opmerking zal ik maar naast me neerleggen...

Je vraagt me om inhoudelijk te reageren op je argumenten. Argumenten zijn de (pogingen tot) bewijzen van een stelling. Nou vraag ik je: Wat is je stelling en wat zijn je argumenten uit die vorige post ?

Er staan geen argumenten in, er staan alleen "voldongen feiten" in, die volgens mij nog niet zo zeker zijn, gecombineerd met laatdunkende uitlatingen over het "plebs". Hier doe ik bewust niet aan mee.

Wil je een inhoudelijke reactie op je post die je veel eenvoudiger had kunnen schrijven als: Karton in zulke dure gitaren ? Wat vind je daarvan ?
Dan kan ik je die reactie ook geven:
- Het is geen karton, zoals païs en anderen je hebben proberen uit te leggen. Het is een plastic, net zoals voor vele andere gitaren gebruikt wordt. Of dat goed is, dat is een andere discussie, waar je inhoudelijke argumenten voor mag aanbrengen als je wilt.
- Wat zijn de klankeigenschappen van die kunststof toets en brug ? Multiplex is ook een houtsoort, met eigen klankkarakteristiek. Misschien is die in dit geval wel gewenst ?
- Er wordt blijkbaar niet geheimdoenerig gedaan over de plastic topkam en brug... Waarom zou je je dan bekocht moeten voelen ? Je hebt geld betaald voor een product, waarvan je wist wat het was. Geen probleem, toch ? Wil jij het er niet aan geven ? Dan zal er wel een ander gitaarmerk zijn dat wel houten topkammen gebruikt. Balsahout, want hout is automatisch beter, toch ?

Ik kan nog wel een eindje doorgaan. Vandaar dat ik niet inhoudelijk wou reageren. Je verhaal zit met veronderstellingen en haken en ogen aan elkaar... Er huist geen intellectuele meerwaarde in deze monologische discussie, om het met jouw woorden te zeggen...
:hippie:

hanskemink
11 november 2007, 18:00
Alles wat koolstof bevat is organisch.
Maar dat is niet erg relevant, wel? Hoe kun je een materiaal als micarta verwerpen als alternatief voor ebbenhout, dan met een wazig verhaal komen over trillingoverdracht en composieten van karton (..?) en vervolgens aangeven dat je niets met de beta kant te maken hebt?

Cut the crap en ga lekker spelen, iets wat jij als Alpha'er vast veel liever doet dan materiaalkeuzes van Martin bekritiseren.


Ik heb een schare van 5 instrumenten bouwers in mijn directe vriendenkring (er zijn meer wegen naar Rome) en muziek instrumenten en bouw is ons lievelingsonderwerp. Daarnaast ben ik beoefenaar en connaisseur (zeker genoeg inhoud om een onderbouwde mening omtrent dit onderwerp te voeden) Als je wilt drinken we morgenmiddag 12.00 een kopje koffie bij een van hen met suikerbrood.

hendrix2
11 november 2007, 18:01
Toch maar een inhoudelijke reactie.
Kennelijk zijn mensen er tevreden over. Iemand die voor dat bedrag een gitaar koopt wordt meestal toch verondersteld er iets van te kennen. Als je dan de gitaar goed vindt, wat doet het er dan toe dat het van ebben of van stront is. Als er mensen zijn die het het geld waard vinden, dan zullen die er ook hun reden voor hebben.
Als die mensen dan later zeggen: oh fuck, dit klinkt niet goed door die kunststof toets, dan zeg ik: vette pech, je had je maar beter moeten informeren (of beter moeten testen).

Waar wil je nu eigenlijk heen met dit topic?

hanskemink
11 november 2007, 18:14
Toch maar een inhoudelijke reactie.
Kennelijk zijn mensen er tevreden over. Iemand die voor dat bedrag een gitaar koopt wordt meestal toch verondersteld er iets van te kennen. Als je dan de gitaar goed vindt, wat doet het er dan toe dat het van ebben of van stront is. Als er mensen zijn die het het geld waard vinden, dan zullen die er ook hun reden voor hebben.
Als die mensen dan later zeggen: oh fuck, dit klinkt niet goed door die kunststof toets, dan zeg ik: vette pech, je had je maar beter moeten informeren (of beter moeten testen).

Waar wil je nu eigenlijk heen met dit topic?


Simpele conclusie en constatering uit bovenstaande.

In mijn opening constateer ik met een prangend voorbeeld uit de dagelijkse werkelijkhied dat de 'natuurlijke' grondstoffen zeer grote schaarste kennen. Omdat hier in het verleden ook bij de produktie van 'troep' gebruik van is gemaakt. Je krijgt nu dus bij de bouw van instrumenten hier de rekening van gepresenteerd vandaag (100 dollar a barrel is ook zo'n teken vandaag trouwens)

M Kactus
11 november 2007, 18:18
Simpele conclusie en constatering uit bovenstaande.

In mijn opening constateer ik met een prangend voorbeeld uit de dagelijkse werkelijkhied dat de 'natuurlijke' grondstoffen zeer grote schaarste kennen. Omdat hier in het verleden ook bij de produktie van 'troep' gebruik van is gemaakt. Je krijgt nu dus bij de bouw van instrumenten hier de rekening van gepresenteerd vandaag (100 dollar a barrel is ook zo'n teken vandaag trouwens)

Dat constateer je helemaal niet in je openingspost. Dat staat daar niet.
En nu is het een constatering, geen argumenten ? Dus moesten wij inhoudelijk reageren op jouw constatering ? Oké dan: Het is geen hout. Dat is geen kwaliteitsgarantie en dat weet je als je het koopt.

hanskemink
11 november 2007, 18:28
Dat constateer je helemaal niet in je openingspost. Dat staat daar niet.
En nu is het een constatering, geen argumenten ? Dus moesten wij inhoudelijk reageren op jouw constatering ? Oké dan: Het is geen hout. Dat is geen kwaliteitsgarantie en dat weet je als je het koopt.


Het topic gaat uit van een gevoel, een teken aan de wand die ik ervaar en waarneem. Deze signaleringen zijn feitelijk c.q. waarneembaar en voor een ieder.

Even kernachtig dan.


A. De prijzen van het meest gerenomeerde gitaar merk omtrent een echte basis Martin halveert in prijs. Is dat normaal of een teken aan de wand?

B. Ik constateer voor het eerst bij de martin een heel groot stuk micarta op een 'vreemde' plaats.

Ik heb en geef niet de complete antwoorden (anders hoef ik ook geen vraag te stellen). Het zou leuk zijn als hier inhoudelijk wat breder op door wordt borduurd

hendrix2
11 november 2007, 18:33
Ik heb en geef niet de complete antwoorden (anders hoef ik ook geen vraag te stellen).
Dat is het nou net.. je hebt helemaal geen vraag gesteld! :roll:

Je bent hier gewoon een "feit" komen verkondigen als almachtige kenner.

hanskemink
11 november 2007, 18:42
Dat is het nou net.. je hebt helemaal geen vraag gesteld! :roll:

Je bent hier gewoon een "feit" komen verkondigen als almachtige kenner.


Kunnen we nu gewoon verder met inhoudelijkheden als je een bijdrage kan c.q. wil doen. Ik hoef jouw toch naar 156 dagen niet uit te leggen dat het over de bal moet gaan.

Je hoeft niet te reageren.

Ik ga nu met mijn 4 koppig kroost 11 november is de dag dat de kaars van Belgie schijnen mag.

hendrix2
11 november 2007, 18:46
Kunnen we nu gewoon verder met inhoudelijkheden als je een bijdrage kan c.q. wil doen. Ik hoef jouw toch naar 156 dagen niet uit te leggen dat het over de bal moet gaan.

Je hoeft niet te reageren.

Ik ga nu met mijn 4 koppig kroost 11 november is de dag dat de kaars van Belgie schijnen mag.
Hier haak ik inderdaad af. Jij bent inhoudelijk niet te begrijpen.
Overlees je post, en vertel me dan eens wat je hier precies probeert te zeggen.

Rode zinnen slaan nergens op inhoudelijk.

Je gaat met je 4 koppig kroost 11 november is de dag dat de kaars... pff, ik raak er niet aan uit

Don Capo
11 november 2007, 19:01
Mensen, liever alleen inhoudelijke reacties. Wanneer je de TS niet begrijpt reageer dan, helemaal in dit geval, liever niet, werkt bij mij ook prima.

Kusjes, uw moderator

bert k
11 november 2007, 19:03
Zou het niet beter zijn als topicstarter een tijdje niets zei, althans tot hij weet waar hij het over heeft?

hendrix2
11 november 2007, 19:22
Kusjes, uw moderator
Omdat er kusjes bijzijn ga ik je gehoorzamen!

AART
11 november 2007, 19:34
Meneer de zelfbenoemd kenner. Juist ja.

De arrogantie spat er van af bij jouw berichten meneer de connaisseur, een iets vriendelijkere houding tegen de bezoekers van dit forum zou een hoop kunnen helpen om de inhoudelijke discussie op gang te krijgen.

Al jouw argumenten als feiten betitelen en die van anderen onzin terwijl je zelf het verschil tussen geperst karton en plastic niet eens weet is niet zo heel bevorderlijk voor een goede inhoudelijke discussie.

Don Capo
11 november 2007, 19:50
otje otje otje, het wordt weer eens tijd voor een lekker slotje.

Maar nu nog niet

Wizz
11 november 2007, 20:10
Vroeger speelde ik veel met de playmobiel cavallerie paardjes

Is het dan niet gewoon zo dat je daar veel te vroeg mee gestopt bent ? Mocht het niet meer van je moeder ? Jij was toch ook die gast van de oorlogsverklaring aan Bob Taylor ? Er begint me nu 't een en ander duidelijk te worden !

Wizz

Don Capo
11 november 2007, 20:32
Toch maar wel dan....