PDA

View Full Version : Iemand ervaring met een Ibanez RG370DX-BK ?



Requiem1991
11 november 2007, 11:38
Ik wil de Ibanez RG370DX-BK gaan kopen en heeft een van jullie daar ervaring mee ?

Reacties Alstublieft =D

Alvast bedankt

fretboardtoash
11 november 2007, 11:41
ja, niet uitermate interresant. Gewoon 'n gitaar waarop je kan spelen. De floyd was op de mijne niet zuiver, en hij speelde enigzins stroef heb dus ook niet gekocht. je zult er vast wel wat leuks mee kunnen maar t kwam op mij over als een echte budget gitaar.

Requiem1991
11 november 2007, 11:44
ik heb er al eens op gespeeld , speelde heel fijn vond ik klonk ook goed door een ENGL Ritchie Blackmore Signature =p

Wickerman
11 november 2007, 11:46
De drummer en gitarist van m'n vorige band hadden er allebei eentje. Ik vond de snaren veels te hoog liggen (kan je wss wel aanpassen), de floyd ontstemde zeer snel en de hals was (naar mijn mening) allesbehalve snel.

Wickerman
11 november 2007, 11:46
ik heb er al eens op gespeeld , speelde heel fijn vond ik klonk ook goed door een ENGL Ritchie Blackmore Signature =p

Door zo'n versterker klinkt alles goed, als je een gitaar uittest, doe het dan op een amp die ongeveer dezelfde is als de jouwe.

Requiem1991
11 november 2007, 11:48
ik heb een oud Marshaltje 15 watt een vintage ding wel lekker geluid

Tin
11 november 2007, 11:49
Hals op een ibanez stroef....hoge actie op een ibanez.... klinkt in mijn oren als een slecht afgestelde gitaar.

Met een goede afstelbeurt is de rg370 een goede gitaar. (ik spreek over de oude koreaan ik weet niet hoe het met de indo ibanez gitaren zit)

Requiem1991
11 november 2007, 11:58
heb gehoord dat hij heel erg goed en soepel speelde , alleen dat je wel rustig aan moest doen met de Floyd Rose ofzo

Madcow
11 november 2007, 12:04
ik heb hier een ibanez RG370DX, eentje uit korea. En het is een wereldgitaar voor zijn prijsklasse en de nek is sneller dan wat dan ook. komt een goed geluid uit, En die floyd, tsja, ik heb nognooit op een echte floyd gespeelt, maar ik vind deze goed genoeg. ik stem hem om de week, En ik divebom erg veel.

een fijne gitaar :soul:

Requiem1991
11 november 2007, 12:14
dank u zeer Madcow , ik ben zeer geintereseerd in de Ibanez 370BK of hoe het ook is =p, merk dat het op het forum een Afkraak Event is geloof ik XD maar heel erg bedankt , ga A.S Woensdag testen en wss ook kopen =D met een nieuwe Marshall versterker

Wickerman
11 november 2007, 13:36
merk dat het op het forum een Afkraak Event is geloof ik XD

Niet waar hoor.

Ic3gl0vE
11 november 2007, 14:36
dank u zeer Madcow , ik ben zeer geintereseerd in de Ibanez 370BK of hoe het ook is =p, merk dat het op het forum een Afkraak Event is geloof ik XD maar heel erg bedankt , ga A.S Woensdag testen en wss ook kopen =D met een nieuwe Marshall versterker


Dus zolang mensen de gitaar die jij op het oog hebt niet aanraden, is het meteen een afkraak event? Vraag dan niks als je niet in eerlijke antwoorden geďnteresseerd bent.

marter544
11 november 2007, 14:53
Ik weet niet of je per se een trem wil, maar als et ook zonder mag, zou ik deze laten staan en een RG321 of Schecter Omen-6 halen (de laatste is er ook weer met floyd, maar ik weet niks over de kwaliteit van die dingen, de floyds dus, de gitaar is prima).

s0ck
11 november 2007, 15:11
ik heb zelf de RG270DX-BK volgens mij de voorloper hiervan, de specs zijn in ieder geval identiek. En hij speelt echt super voor zijn prijs. alleen de powersound pickups zou ik direct vervangen want die gaan niet lang mee en zijn van slechte kwaliteit. Nadeel is dat als je een goede set pickups erin laat zetten ben je al snel tussen de 200 - 300 euro kwijt als je het zelf niet kan monteren, dus dan mischien toch een duurdere gitaar kopen waar al wat betere pickups inzitten.

de floyd rose is trouwens een hel als je niet weet hoe je alles kan tunen.

Dark_Tranquillity
11 november 2007, 15:17
Floyd Rose is helemaal geen hel :) Het is best makkelijk, met een beetje liefde en tolerantie kom je er best uit, en leer je het ding gelijk stemmen! Ik ben zelf geen ibanez fan, dus over de gitaar kan ik niets zeggen, maar laat je niet afschrikken door FR tremolo's.

Requiem1991
11 november 2007, 15:43
ik heb nog nooit een FR gehad dus kan nog lastig worden , maar wat is er mis met die Humbuckers dan ? gaan die snel kapot ofzo ? heb juist gehoord dat het best goede humbuckers waren

net op het forum gelezen dat je eigenlijk niet onder de RG5... moet gaan want de Brug zou heel erg snel verslijten en kapot gaan bij de RG370 is dat zo ?

Ic3gl0vE
11 november 2007, 16:19
Ik vind dat die powersound humbuckers zwaar beroerd klinken. Het karakter staat me gewoon niet aan en ik vind ze ongedefinieerd.

Requiem1991
11 november 2007, 16:22
oke bedankt , ja ik kan ook een duurdere Ibanez kopen maar dan gaat het wel tekoste van een nieuwe versterker =) heb nu een Marshall Valvestate 15 ofzo en wilde eigenlijk een nieuwe vandaar deze wat goedkopere gitaar.

Dus de Powerdingen,, zijn niet geweldig , das jammer , dan moet ik misschien toch als ik hem getest heb en niet mooi vind toch een andere kopen, misschien deze Ibanez RGR 320 EX RBK of de Ibanez RG 350 EX BK iemand daar ervaring mee ?

Slammers
11 november 2007, 17:52
Als ik jou was zou ik gewoon een Rg321 kopen. Vaste brug en speelt net zo goed alleen wat beter vind ik. Heb zelf ook naar de rg350 en 370 zitten kijken maar is mij toen afgeraden en ben ik blij om, want heb daarna een Rg321 gekocht en die klinkt stukken beter bleek bij het testen. En het geluid van die RG370 wat jij gehoord hebt komt meer door die ENGL versterker dan de gitaar. Ze lieten mij toen ook testen op een ENGL buizenversterker, maar heb daarna een andere gevraagd zodat ik de gitaar zelf beter kon horen.

marter544
11 november 2007, 19:23
Idd, haal gewoon een RG321, die is van mahonie ipv. basswood/agathis/weet ik veel, en heeft een vaste brug, geen slechte floyd. Veel beter imo. En kijk ook even naar Schecter als je de kans krijgt, omen-6 extreme is echt een mooi ding imo! Ga zelf als ik m'n loon heb de 7 snarige versie daarvan kopen, omdak een 7 snaar voor erbij wil.

Tin
11 november 2007, 19:28
Die rg321 lijkt mij ook een zeer goede gitaar.

Heb er net zelf 1 bestelt bij thomann.de als backup voor me rg570.

Wordt me eerste ervaring met een indo ibanez dan ben benieuwd ach als ik het niks vindt krijg ik gewoon me geld terug lang leve thomann :D

s0ck
11 november 2007, 19:53
oke bedankt , ja ik kan ook een duurdere Ibanez kopen maar dan gaat het wel tekoste van een nieuwe versterker =) heb nu een Marshall Valvestate 15 ofzo en wilde eigenlijk een nieuwe vandaar deze wat goedkopere gitaar.

Dus de Powerdingen,, zijn niet geweldig , das jammer , dan moet ik misschien toch als ik hem getest heb en niet mooi vind toch een andere kopen, misschien deze Ibanez RGR 320 EX RBK of de Ibanez RG 350 EX BK iemand daar ervaring mee ?

Marshall valvestate zijn prima versterkers, ik heb zelf een valvestate maar dan de 100 watt uitvoering, alleen speel ik bijna altijd met koptelfoon ( ja ik heb respect voor mijn buren :) ) dus die 15 watt zou prima zijn als oefenversterker.

Ik raadje aan om voor een ibanez te gaan met minimaal IBZ of Dimarzio/IBZ pickups. die zijn toch een stuk beter dan de powersound dingen.

In veel ibanez modellen zitten ook INF pickups, daar heb ik geen idee van of het wat is maar vermoed van niet aangezien die toch in alle goedkopere modellen zitten.

Luke-wannabe
11 november 2007, 20:07
Als ik jou was zou ik gewoon een Rg321 kopen. Vaste brug en speelt net zo goed alleen wat beter vind ik. Heb zelf ook naar de rg350 en 370 zitten kijken maar is mij toen afgeraden en ben ik blij om, want heb daarna een Rg321 gekocht en die klinkt stukken beter bleek bij het testen. En het geluid van die RG370 wat jij gehoord hebt komt meer door die ENGL versterker dan de gitaar. Ze lieten mij toen ook testen op een ENGL buizenversterker, maar heb daarna een andere gevraagd zodat ik de gitaar zelf beter kon horen.
Als een gitaar over een Engl goed klinkt is het toch een goede gitaar :???:

@ Topicstarter: Ga gewoon testen en trek je eigen plan. Een gitaartje van 300 euro kan prima klinken. Veel mensen gaan ervan uit dat pickups op een goedkope gitaar niet goed zijn, en met dat idee gaan ze zo'n gitaartje testen. Vaak weegt wat er word gelezen op een forum zwaarder dan wat ze zelf horen, en dus is de gitaar bij voorbaat al kut. Je kunt dus niet van mensen op aan die zomaar wat roepen imo.

crapton
11 november 2007, 21:48
Ik heb niet helemaal dezelfde maar een RGT42DX, wel vergelijkbaar met andere hals constructie.

Standaard elementen wel OK maar meer voor het heavy werk, heb ik vervangen door GFS'en - tamelijk goedkoop maar goed bruikbaar.

Tremolo is best OK, ik vind dat afgeven op de Ibz trems nogal overdreven. Wat zou er dan zo kut zijn aan die dingen, de constructie is bijna hetzelfde. Bij alle floating trems moet je de zaak goed afstellen, ja en dat is lastig en kost tijd. Als je dat niet wil koop dat een Stratocrapper of zoiets.

Voor de rest zijn Ibanezzen prima gitaren, goed afgewerkt en volgens mij redelijk waardevast.

Requiem1991
12 november 2007, 12:31
bedankt voor de antwoorden =)

ik heb nog NOOIT een Floyd Rose gehad/Vastgehad dus het afstellen zou wel erg moeilijk voor me worden , maar ik laat het afstellen over aan wat vrienden die er wel van af weten =)

Ibanez RGT42DX-BP Elektrisch gitaar is eigenlijk voor mij op dit moment een beetje te duur , en zoals ik al zei , hoe duurder de gitaar dat gaat tenkosten van een nieuwe versterker.

Heb ook nog wat andere gitaartjes gevonden, het Merk LTD van ESP heb ik echt totaal geen ervaring mee maar is dat wat ?

ESP LTD M-100FM
ESP LTD M-200FM

Slammers
12 november 2007, 12:36
Als een gitaar over een Engl goed klinkt is het toch een goede gitaar :???:



Ik zeg niet dat het dan geen goede gitaar kan zijn ;). Alleen het verschil met zijn versterker en die van Engl is vrij groot lijkt mij. En dan ga je meer op het geluid van de versterker af dan van de gitaar. Gewoon testen met je eigen versterker lijkt mij.

Luke-wannabe
12 november 2007, 12:40
Dat zegt dan meer over de versterker..
Kun je beter een betere versterker kopen ipv een gitaar

Requiem1991
12 november 2007, 12:41
heb ook een Ibanez RGR 320 EX RBK gevonden , zelfde prijsklassen als de Ibanez RG 370 DX EB en de Ibanez RGR 320 EX RBK heeft EMG Designed Humbuckertjes =D

In de winkel waar ik het wil kopen staat ook een Ibanez RG320FM die is ook wel mooi , ook met INF Pickups of wat het ook zijn

Rormo
12 november 2007, 13:26
Als een gitaar over een Engl goed klinkt is het toch een goede gitaar :???:



Helemaal mee eens. Ik test gitaren altijd juist over een hele goede amp. Als het dan ruk klinkt weet je zeker dat het aan de gitaar ligt. Een goede amp heeft ook zo'n goed en gedefinieerd geluid dat je precies kunt horen wat de gitaar doet, kan en niet kan.

Uiteraard daarna nog wel even op je eigen amp testen, want de combinatie kan natuurlijk altijd slecht uitvallen.

Requiem1991
13 november 2007, 07:59
dank u wel voor alle reactie's =) ga morgen ( Woensdag ) naar Feedback eindhoven is lekker Ibanez gitaartjes testen =) , heel erg bedankt voor al jullie meningen / reacties

Luke-wannabe
13 november 2007, 09:07
Heel veel plezier! Ik hoop dat je met iets moois thuis komt!
Ooh ja nog 1 tip: Als je een gitaar heb getest waar je helemaal leip van bent, moet je ook dát exemplaar nemen. Vaak zeggen ze in winkels -of nou ja bij de feedback zeggen ze dat altijd- van: 'Ik zal even een nieuwe voor je halen, achter.' Maar je moet juist de gitaar nemen waar jij verliefd op bent geworden. Niet z'n broertje! Dat is immers niet de gitaar die jij zo lekker vond.

Requiem1991
13 november 2007, 09:28
zwaar mee eens =D , is in heel veel winkels trouwens , ook in de winkel waar ik mun Jackson RR kocht =p , die verkoper zei zo van ik ga achter even een ander Exemplaar halen XD dus ik zei nee ik wil deze kopen =D

toen was ie stil