PDA

View Full Version : Iemand ervaring met Marshall MG30DFX Gitaarcombo ?



Requiem1991
11 november 2007, 11:35
Eey Mensjes =D

Nu mijn oude afgesleten Vintage ( Gloof ik , ding is 20 jaar oud )
Beetje vreemd gaat doen heb ik besloten een nieuwe Marshall te kopen.

Ik heb een niet zo hoog budget en kan daarom geen duure stuff kopen.

Ik heb mijn Zinnen nu gezet op de Marshall MG30DFX Gitaarcombo iemand daar ervaring mee =D ?

Graag reacties =)

Alvast Bedankt

Stefan1984
11 november 2007, 11:48
Niet doen!!!!!!!!!

Serieus daar moet je met een groooooote boog omheen lopen, ze klinken erg vlak en levenloos. De effecten zijn ook niet om over naar huis te schrijven. Mijn jongere broertje heeft er een tijdje één gehad, geen succes..

Ik zou met jouw budget kijken naar een Roland Cube 30 of een Vox AD 30 VT. Zijn beiden modeling versterkers maar klinken stukken beter dan de Marshall.

Maar dat is hoe ik er over denk, ga ze vooral eens met je eigen gitaar proberen.

Requiem1991
11 november 2007, 11:51
ik vind mijn Marshaltje die ik nu heb wel lekker klinken eerlijk gezecht, Roland Cube's vind ik echt Niks helemaal niks XD en Vox vond ik niks , had ik bij een vriend gehoord

hendrix2
11 november 2007, 11:56
Ik gebruik zelf de 100 watt versie vrij regelmatig. Ik vind het best een leuke versterker voor thuis.
De distortion is wel ruk, maar er is veel te verhelpen met wat pedaaltjes.

Al bij al ben ik er al een paar jaar heel tevreden over, heb er zelf een tijd optredens mee gedaan en dat klonk ook behoorlijk. (rekening houdend met een ongelooflijke kut-klankinstallatie uiteraard).

MAAR ik denk niet dat ik opnieuw een MG van Marshall zou kopen. Er is zoveel beters te vinden voor dezelfde prijs. Ik was dan ook meer tevreden over de valvestate serie van marshall.
Ook de Roland cube's doen het vrij goed en de Vox AD series. 2de gitarist van een van mijn groepjes had een klein fender versterkertje dat ook behoorlijk goed klonk (frontman? man wat ging dat ding luid!).

Ik denk dat er veel betere dingen te vinden zijn, maar uiteindelijk blijft het nog steeds je eigen keuze.

succes.

Requiem1991
11 november 2007, 11:59
dan zal ik is kijken voor die Fender versterkertjes , maar een Cube ga ik niet aan beginnen vind die dingen verschrikkelijk lelijk en vond het niet goed klinken

Requiem1991
11 november 2007, 12:02
heb even aan een vriend gevraagd en die zegt dat ik alles kan kopen behalve een Fender versterker.

almarvk
11 november 2007, 12:44
Je gaat nogal duidelijk af op een mening van een ander. Die Cube versterkers zijn juist wel goed voor het geld en de Vox' ook. Ga zelf eens rustig testen en probeer de zoekfunctie van het forum.

drap
11 november 2007, 12:49
Die Fenders kan ik je ook afraden. Krasbakken zijn het. Een Roland Cube of Vox is prima, maar kijk ook zeker eens naar een Marshall uit de AVT serie en zeker de nieuwere. Dat zijn hele puike versterkers voor het geld. En die vriend van je, trek je er niet teveel van aan als ik het zo lees.

JohnLord
11 november 2007, 12:49
Ach, het maakt niet zoveel uit, als je maar met een heeeeeeeeeeeeele grote boog om de MG's heen loopt. Een gebruikte AVT is misschien een optie?

drap
11 november 2007, 12:51
Ja, gebruikte AVT's kan ik al helemaal aanraden :D

pannekoek
11 november 2007, 13:11
dan zal ik is kijken voor die Fender versterkertjes , maar een Cube ga ik niet aan beginnen vind die dingen verschrikkelijk lelijk en vond het niet goed klinken


ik vind hem geweldig klinken :)

en bovendien is hij zeer veelzijdig :)

Rormo
11 november 2007, 13:27
Roland cube en Vox zijn wel degelijk de beste dingen die je in deze prijsklasse kunt kopen.

Maar als jij je al helemaal in je hoofd hebt geprent dat je een marshall wilt, dan moet je die lekker kopen, maar je zult neit het beste geluid hebben dat je voor dat geld kunt kopen.

Line6 maakt ook nog wel leuke goedkope dingetjes. Maar persoonlijk vind ik de Vox en Roland cube beter.

marter544
11 november 2007, 15:21
Ik snap je niet helemaal, je vraagt om raad, mensen zeggen wat ze er van vinden, en geven advies, en vervolgens negeer je dat advies compleet. Ga gewoon wat testen, en ik denk dat bij die Vox en Cube die je hebt gehoord, de instellingen gewoon niet naar jouw smaak was, want uit die dingen kun je bijna elk geluid wel halen.
Ik vind de MG's ook vrij kloten eigenlijk, en fender transistor heb ik ook geen geniale ervaringen mee (we hebben zoiets op school staan, zo'n grote frontman met 2*12), aan de andere kant heeft mijn leraar ook een fender staan, 30 watt dacht ik, transistor, modelling (geen frontman), en die vind ik wel goed klinken.
Ik zou voor een Cube gaan, omdat die ontzettend makkelijk in gebruik zijn en je er snel een goed geluid uit hebt. Geen minicube of cube 15 liefst, want die hebben van die kleine speakertjes waardoor et allemaal wat ielig klinkt.

Requiem1991
11 november 2007, 15:42
ik heb nu een Valvestate en ben net Vanmiddag ff naar een vriend geweest met een Cube 30x en 60 en ik vond het niet geweldig klinken eerlijk gezecht , ben 4 uur daar geweest maar vond niks leuk eerlijk gezecht ( en vind die dingen lelijk ) maar wat is er mis met de MG Serie van Marshall ?? ik heb die versterker al getest die ik wil kopen en vond het niet verkeerd , maar ik ben niet kieskeurig , ik zoek niet het perfecte geluid ofzo =)

Rormo
11 november 2007, 15:49
Zoals Marter al zegt, je luistert toch niet. Koop lekker je MG en wees er blij mee. Je hebt je al helemaal ingenomen wat je wilt hebben en wilt de rest toch niet horen. Doe dan ook gewoon wat je zelf wilt en koop dat ding.

ow, enne gezegd is met een g en niet met ch en met een d ipv een t.

Requiem1991
11 november 2007, 15:53
Right ? oke Woensdag ga ik een MG Marshall testen en een Vox nogwat , ook hebben ze daar een Peavy staan, heb op het forum geleze hier dat die ook wel goed zijn.

Frontmans hebben ze daar ook ja , zal ook wel gewoon even testen =)

Op dit moment heb ik een Marshall AVT =) ( AVT = Valvestate ? - ja Sorry ben niet echt goed in Versterker Termen ) , die Marshall die ik heb is 20 jaar oud ofzo XD dus is een oudje

vidar
11 november 2007, 18:05
Volgens mij doet ie wat heel veel mensen hier niet doen: luisteren met z'n oren! hij heeft er toch naar geluisterd, als die mg voor hem het beste (beter dan een cube that is) klinkt zal dat ook wel zo zijn.
Hij koopt in ieder geval niet datgene wat mensen hem op een forum vertellen te kopen! en dat vindt ik toch ook wel en beetje bewonderenswaardig...

LCH
11 november 2007, 18:57
ik heb nu een Valvestate en ben net Vanmiddag ff naar een vriend geweest met een Cube 30x en 60 en ik vond het niet geweldig klinken eerlijk gezecht , ben 4 uur daar geweest maar vond niks leuk eerlijk gezecht ( en vind die dingen lelijk ) maar wat is er mis met de MG Serie van Marshall ?? ik heb die versterker al getest die ik wil kopen en vond het niet verkeerd , maar ik ben niet kieskeurig , ik zoek niet het perfecte geluid ofzo =)
Natuurlijk moet je zelf kiezen. En als jij een MG geweldig vindt: kopen dat ding. Het is enkel en alleen dat 99,99% van de mensen voor dat geld een Vox AD of een Roland Cube kopen. Afgezien van het geluid moet je niet vergeten dat zowel de Vox als de Cube modeling-amps zijn. Die hebben dus vééééél meer mogelijkheden als een MG.

Wat er mis is met de MG-serie? Als jij 'm goed vindt is er niks mis mee. Mijn persoonlijke mening: het geluid dat een MG geeft vind ik nogal plat en karakterloos. Een Vox AD is veel dynamischer. De distortion op een MG vind ik ook niks. Schel, dun, krasserig klotegeluid.

Maarja, wie ben ik... ;)

drap
11 november 2007, 19:47
Op dit moment heb ik een Marshall AVT =) ( AVT = Valvestate ? - ja Sorry ben niet echt goed in Versterker Termen ) , die Marshall die ik heb is 20 jaar oud ofzo XD dus is een oudje

Dit kan niet. Het is of geen AVT, of niet twintig jaar oud. Het zal een Valvestate zijn, maar geen AVT in dit geval. Als dat het geval is, een AVT klinkt heel anders dan de ouwere Valvestates. Ik vind een nieuwere AVT beter klinken, maar dat is persoonlijk.

Squier4ever
11 november 2007, 20:02
Right ? oke Woensdag ga ik een MG Marshall testen en een Vox nogwat , ook hebben ze daar een Peavy staan, heb op het forum geleze hier dat die ook wel goed zijn.

Frontmans hebben ze daar ook ja , zal ook wel gewoon even testen =)

Op dit moment heb ik een Marshall AVT =) ( AVT = Valvestate ? - ja Sorry ben niet echt goed in Versterker Termen ) , die Marshall die ik heb is 20 jaar oud ofzo XD dus is een oudje

er zijn niet veel dingen die je niet moet doen, maar een marshall mg kopen is er daar eentje van. klaar. koop een Vox ad30VT, klinkt vele malen beter als zowel de cube als de mg.

die frontmans zijn wat mij betreft net zo bedroevend als de MG's, dus niet doen.

en leer typen.

ColourofFire
11 november 2007, 22:54
Marshall MG is echt the king of crap.

Er zijn 10000 versterkertjes in die prijsklasse waar je veel langer plezier van zult hebben dan een MG. Ik heb zelf een fender Champion 30 DSP gehad, was ook best klote, ik denk dat je het best zit bij een Vox of Roland, of langer sparen.

Requiem1991
12 november 2007, 12:34
Misschien is het toch beter als ik beetje doorspaar =) maar welke merken versterkers hebben jullie goede ervaringen mee ?

Rormo
12 november 2007, 13:27
hebben we dat niet net in 21 posts gezegd?