PDA

View Full Version : triamp controle met midi..



toneblo
11 november 2007, 11:28
..Oke, gister in het bezit gekomen van een triamp, maar nu rijst bij mij de vraag of ik via de midi-box alleen het versterkerkanaal ( plus effectsettings uit effectbak )kan toewijzen of ook de settings van het kanaal zelf..?
Mochten er deelgenoten zijn met een triamp, graag wat info.

Voor dat ik een 19"effectenbakkie aanschaf i.c.m. een pedaal, wil ik wel eens weten of er ook een engl pedaal gebruikt kan worden samen met een lexicon mpx100..( 128 presets, gelijk aan de midibox )

Verder, is het normaal dat het frontpaneel zo heet hoort te worden? ( kan nog wel aanraken maar da's alles )

Buizen zijn goed, sovtek 6l6wgc.

wrede bak met een hoop mogelijkheden!

:punk:

Daemon
11 november 2007, 12:03
1) Je kunt via midi alleen de kanalen switchen van de triamp & hij onthoudt als je een setting maakt of dat je de fx loop aan of uit hebt staan op dat betreffende kanaal/die setting (wat ook dus zeer handig is).
2) Je kunt gewoon een midi pedaal van engl zoals bv de z-12 gebruiken om via midi de triamp & de mpx100 te schakelen.
3) De mijne wordt aan de voorkant niet zo heet als dat jij beschrijft bij de jouwe. Je hebt toch niks bovenop je amp staan zodat de warmte ook door die roostertjes eruit kan?
4) Inderdaad, een fantastische amp :)

toneblo
11 november 2007, 12:18
thankx deamon, nee ik heb er niks bovenop staan en de voorversterkingsbuisjes zien er ook nog geweldig uit, geen problemen verder..

Zal wel zo horen, moet ook zeggen da ik hem zo'n 5 tot 6 uur per dag gebruik, dan kan er wel eens iets warm worden..

Dank voor je info, wil i.d.d. een engl pedaal aanschaffen...:blast:





Te koop: Toadworks death rattle versie 2- 150,-
4x12 met celestion G12s50- 100,-

Daemon
11 november 2007, 13:13
Graag gedaan :) Met 5-6 uur per dag gebruik wordt hij inderdaad wel lekker warm ja. Je buizen zullen trouwens wel lekker slijten met zulk intensief dagelijks gebruik ;)

toneblo
11 november 2007, 13:25
De meest agressieve slijtage komt van het aan en uit zetten, op mijn vorige amp( fender dual showman ) heb ik meer dan 1,5 jaar met een set buizen gedaan, valt wel mee dan toch?

Heb je misschien nog interressante tips en welke stijlen speel jij zoal?
Ik heb een cab met v30's in de bestelling staan voor 400,-, gebruik jij die ook?



....het leven is wel leuk!

Daemon
11 november 2007, 15:21
Klopt, de buizen gaan ook heeeeeeel erg lang mee. Ik moet nu pas 1 powertube vervangen en ik heb de amp al 2 jaar.
Ik speel zelf eigenlijk voornamelijk metal (heavy, power, progressive etc) en klassieke muziek (in metal stijl) eroverheen. Ik gebruik hem zelf in combinatie met een bogner 4x12 v30. Ik heb er een tijd een fender dual showman cab bij gehad, maar die bogner klinkt zo enorm veel beter (maar is gelijk ook wel een stukje duurder). Veeeeel meer mid, definitie, warmte etc.
Ik heb zelf behoorlijk veel mid in het geluid zitten. Voor de stijlen die ik speel gebruik ik eigenlijk voornamelijk kanaal 1a voor clean, en 3b voor distortion.
Op 1a: Mid vol open, bass 3/4e, treble op 1/3e.
Op 3b: Mid: bijna vol open, bass tussen halverwege en 3/4e. Wat betreft de treble: die staat op dit kanaal bij thuis (lees: zacht volume) op 1/3e, live vrijwel helemaal dicht. Presence heb ik thuis ook op 1/3e en live tussen dicht en 1/4e open.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik er voornamelijk met een gibson les paul over speel en iedere gitaar klinkt weer wat anders ;)

Wat betreft tips: ik heb inderdaad wel 1 tip. Je weet neem ik aan dat de fx loop paraleel is. Ik kreeg zelf betere resultaten door de fx loop vol open te zetten (zodat je dus eigenlijk serieel werkt) en dan op je fx unit de mix aanpassen i.p.v. het standaard paraleel gebruik (=fx mix op de fx unit op 100% zetten en dan mixen met 't dry signaal van de triamp).
Ik weet niet hoe je de fx loop van de triamp wilt gebruiken, maar trust me, dit is 't proberen waard :)

BS
11 november 2007, 15:47
Wat betreft tips: ik heb inderdaad wel 1 tip. Je weet neem ik aan dat de fx loop paraleel is. Ik kreeg zelf betere resultaten door de fx loop vol open te zetten (zodat je dus eigenlijk serieel werkt) en dan op je fx unit de mix aanpassen i.p.v. het standaard paraleel gebruik (=fx mix op de fx unit op 100% zetten en dan mixen met 't dry signaal van de triamp).
Ik weet niet hoe je de fx loop van de triamp wilt gebruiken, maar trust me, dit is 't proberen waard :)

Weet niet hoe het bij de MKI is maar bij de MKII kun je de loop gewoon schakelen tussen paralel en serieel.

toneblo
11 november 2007, 17:29
Errug bedankt voor je input Deamon, mocht ik ooit nog wat terug kunnen doen dan hoor ik het wel..:hippie:

Ik ben nog aan het zoeken naar de juiste definitie voor al m'n gitaren, LP met p94, strat splatter met john shur's '60 ( de echte ) ibanez rg serie met seymour duncan full shreds.:rockon:
Omdat die lp een hele hoge output heeft en mijn strat veel minder, moet ik op 1A+B alleen met strat cleane stukken spelen ( beetje minder...hm)

Op de vloer ( in de effectloop ) heb ik een tubescreamer 09 wah crybaby q535 en dl4.
Ik ben i.d.d. de mixen aan het aanpassen naar het volumeverschil in de loop.
Beetje stoeien nog
Krijg vanavond mijn lexicon mpx 100, ben benieuwd!
Later nog even een engeltje om op te trappen en klaar is deze jongen.:dance:

Daemon
11 november 2007, 23:52
You're welcome ;) Die gitaren gaan er zoiezo heel lekker over klinken :) Een hoop vrienden van me hebben hun gitaren over mijn triamp uitgeprobeerd en we kregen er bij allemaal een uitstekend geluid uit.
Wat ik zelf trouwens ook fijn vindt van die amp: het is een eerlijke amp. Oftewel: hij geeft je spel goed weer. Speel je goed, dan laat ie dat horen. Speel je slecht: dan hoort iedereen dat ook.
Over de vloer: wil je die tubescreamer gebruiken om 't geluid net ff een kleine "slag" te geven? Want in principe heeft die triamp genoeg gain & geluidsmogelijkheden.
Dat volumeprobleem met die fx loop had ik ook met mijn triamp, vandaar dat ik 'm nu serieel gebruik.
Nice dat je de lexicon vanavondl binnen hebt gekregen. Probeer 'm maar eens uit met de fx knop op je triamp vol open. Ik ben benieuwd naar je bevindingen :)



Weet niet hoe het bij de MKI is maar bij de MKII kun je de loop gewoon schakelen tussen paralel en serieel.
Klopt, de mkII heeft er gewoon een knopje voor. De mk1 heeft dat niet en daar zet je daarvoor gewoon de fx mix knop vol open. Ander verschil is dat de mkII achterop nog een knop heeft die hem van 100watt naar 50 watt switched.
Het enigste dat ik zou willen bij de triamps hadden is een fx stereo return. Voor de rest zijn 't super dingen!!!

toneblo
12 november 2007, 18:33
....yep, het is zeker een eerlijke amp!

Moet nog wel even wennen, heb ook nog niet het juiste cab er onder.
Speel momenteel met 2x12 geladen celestion G12S50...bij gebrek aan beter...
Moet nog even mijn 4x12 bestellen..( v30 )
Ik mis nog wat toon zoals je begrijpt.
Hij vreet trouwens lp's zeg!!
Wat een tering gave vintage sound met die p94 elementen van me, i.c.m. die vintage 6l6 wgc buizen...pfff!! blows me away!!!
By the way, ik speel voornamelijk old school rock, hard rock, acdc, alterbridge, evenessance, ...jaja,ook hier en daar een beetje anouk( !@#$^&)


Over mijn celestion centurys vind ik hem niet zo heel fijn, dan is ie echt veel te aanwezig ( 102db bij 1 watt, speakers dan )
De fender strat moet ik erg aan wennen, fender over een fender is toch een op zichzelf staand geluid.

lexicon: ...dat was een verhaal zeg!
Hij zou hem komen brengen.... ( opzich al verwonderlijk..:???: )
Hij woont in Huizen en komt hem gewoon even naar Harmelen brengen..Goed, ik dacht; dat zit wel snor.
ja hoor, daar was ie dan, aparaat mee naar boven en spelen maar!
Mooi mis, na een kwartiertje alles uitgeprobeerd te hebben ...... niks!!!
Bellen: he man, kom maar weer hier heen en ophalen dat ding!! oja, GELD TERUG!!!!
Deed ie trouwens netjes...hm...
Gewoon kappotte zooi verkopen...dan vraag ik je..:nervous:

Kortom, nog effe kijken naar een andere.

Ga nu nog ff naar Popa Chubby in Utrecht.

Oja, die ts909 gebruik ik puur om op clean een beetje te randen en de rest te boosten...snap je?

Kaboemba
12 november 2007, 19:46
He Arjan,


Ik ben blij dat de triamp zo goed terecht is gekomen en dat je er zoveel plezier van hebt.
Zoals ik al zei het is een onderschatte klasse versterker, heeft 1 voordeel het is nog een beetje betaalbaar.

Veel plezier er mee.

Rob

toneblo
13 november 2007, 18:20
He die Rob,


Dank voor het verzorgen van de versterker!
Gaat een blijvertje worden!
Moet nog even met de portemonee stoeien om het te complementeren maar dat gaat verder geen problemen geven hoor ! ( 4x12 cab ):punk:


We're damn ugly, ..............but we do have got the music!!!

Daemon
15 november 2007, 11:45
Moet nog even mijn 4x12 bestellen..( v30 )
Ik mis nog wat toon zoals je begrijpt.
Hij vreet trouwens lp's zeg!!
Wat een tering gave vintage sound met die p94 elementen van me, i.c.m. die vintage 6l6 wgc buizen...pfff!! blows me away!!!

lexicon: ...dat was een verhaal zeg!
Hij zou hem komen brengen.... ( opzich al verwonderlijk..:???: )
Hij woont in Huizen en komt hem gewoon even naar Harmelen brengen..Goed, ik dacht; dat zit wel snor.
ja hoor, daar was ie dan, aparaat mee naar boven en spelen maar!
Mooi mis, na een kwartiertje alles uitgeprobeerd te hebben ...... niks!!!
Bellen: he man, kom maar weer hier heen en ophalen dat ding!! oja, GELD TERUG!!!!
Deed ie trouwens netjes...hm...
Gewoon kappotte zooi verkopen...dan vraag ik je..:nervous:

Kortom, nog effe kijken naar een andere.

Ga nu nog ff naar Popa Chubby in Utrecht.

Oja, die ts909 gebruik ik puur om op clean een beetje te randen en de rest te boosten...snap je?

Ik moet ook zeggen dat ik heel blij ben met mijn v30 cabinet :) Daar komt die amp zo veel beter door tot z'n recht.
Wat lp's over die amp betreft: helemaal mee eens. De mijne klinkt er fantastisch over en m'n lp is live dus ook m'n main guitar.
Wel klote van die lexicon, ongeloofelijk wat een stel oplichters er toch rondlopen.... Is het nog gelukt met kijken voor iets anders in die Popa Chubby in Utrecht?
Over die ts909: ik gebruik als ik clean met een randje wil kanaal 1b, werkt ook prima :) En wat boosten betreft: bij m'n jackson is dat ook nodig (moet nog een keer betere elementen ervoor halen), bij m'n gibson niet. M'n gibson gaat gewoon rechtstreeks via 1 kabel de amp in. Zorgt ook voor de minste toneloss.

Kaboemka: "Zoals ik al zei het is een onderschatte klasse versterker", dat is nogal zwak uitgedrukt. Ik heb toch al over veel heads eens gespeeld, maar de triamp levert precies de tone die ik zocht. En dat bij de 1e head die ik ooit kocht. Om eerlijk te zijn ben ik er verbaast over als ik zie dat mensen er 1 weg doen, gezien hoe goed ze eigenlijk zijn. Niet echt jouw tone de triamp?

Kaboemba
15 november 2007, 12:05
Nou wel maar je kan niet alles hebben en zeker niet als je hem niet in een band situatie gebruikt.

Ik had naast de triamp nog 3 buizen versterkers en een yamaha dg212.
Een beetje te gek voor thuis dus er moest iets uit.

Daemon
15 november 2007, 14:29
Heb je ook gelijk in. En het is inderdaad soms lastig om 't volume van dat ding kwijt te kunnen. Dat is wel een voordeel van de mk2, de 100watt/50watt switch.

toneblo
15 november 2007, 16:42
Is het nog gelukt met kijken voor iets anders in die Popa Chubby in Utrecht?

@ Daemon: Popa Chubby...moet je maar eens opzoeken op youtube,!:B

Is een artiest van GROOT formaat!

@ kaboemba: Ben ff een nieuwe behuizing in elkaar aan het zetten, niet schrikken, laat je het einresultaat wel zien!

Daemon
15 november 2007, 18:42
Hahaha, ik had nog nooit van 'm gehoord, dus dacht ff dat 't een muziekhandel was :P Maar inderdaad, that guy is huge. Hij neemt bijna net zoveel ruimte in op het podium als 't drumstel+drummer :roll:
Ik ben benieuwd wat je met die behuizing gaat doen. Kun je de pic hiero posten?

Kaboemba
15 november 2007, 18:44
Is het nog gelukt met kijken voor iets anders in die Popa Chubby in Utrecht?

@ Daemon: Popa Chubby...moet je maar eens opzoeken op youtube,!:B

Is een artiest van GROOT formaat!

@ kaboemba: Ben ff een nieuwe behuizing in elkaar aan het zetten, niet schrikken, laat je het einresultaat wel zien!


O nee mijn levenswerk naar de maan.

Nah gaat vast goedkomen, iets met metaal gok ik.

toneblo
15 november 2007, 19:11
Beetje metaal en wat tolex, ik ben niet gekomen tot dit besluit vanwege jouw levenswerk Kaboemba maar ik hou gewoon van zwarte stoere versterkers!


Jazeker, pics gaan geplaatst worden..!

faasie
16 november 2007, 00:36
Een triamp :). Top!
Wil zelf ooit nog de mk2, heb nu een trilogy. Maar die MK1 zou ik ook nog wel eens proberen. Heb ze nog niet veel gezien, misschien wordt hij inderdaad te vaak onderschat.

Daemon
16 november 2007, 17:29
Ik zou dan de mk1 zeker ook proberen!! Op het feit na dat je de fxloop van de mk2 aan de achterkant kunt switchen tussen parallel & seriel, er een halfpower switch zit & de looks verschillen, is er geen boeiend verschil dat die 1500 euro meerprijs van de mk2 waard maakt (naar mijn mening). Ik zou dan eerder gaan voor de mk1 + goede v30 cab ipv de mk2.

toneblo
24 november 2007, 17:04
even een paar pics van een middagje stoeien met traanplaat en tolex!!http://i236.phhttp://i236.photobucket.com/albums/ff96/Toneblo/PICT0251.jpgotobucket.com/albums/ff96/Toneblo/PICT0251.jpg

toneblo
24 november 2007, 17:05
oeps... ff overnieuw..http://i236.photobucket.com/albums/ff96/Toneblo/PICT0251.jpg

toneblo
24 november 2007, 17:38
...enneh...nog eentjehttp://i236.photobucket.com/albums/ff96/Toneblo/PICT0254.jpg

toneblo
24 november 2007, 17:39
enneh..laatste...

toneblo
24 november 2007, 17:39
...sukkel ben ik toch ook...hier dan!http://i236.photobucket.com/albums/ff96/Toneblo/PICT0259.jpg

toneblo
24 november 2007, 17:41
ff voor de duidelijkheid, achter het rooster ga ik nog tranenplaat weghalen zodat de in de binnenkant te plaatsen lamp een geinig beetje licht door laat naar de voorkant...


Schiet jullie reacties maar , ik ben benieuwd..:blast:

Daemon
24 november 2007, 18:32
Ik vind hem er zelf erg.... bruut uitzien :) Heel leuk gedaan!!! Dat idee met die lamp erin en een stuk uit het tranenplaat achter het rooster eruit halen klinkt ook erg leuk. Ik hoop dat je als je dat gedaan hebt er ook een foto van kunt maken in actie in een wat donkerdere setting ;)

toneblo
24 november 2007, 18:58
...je ziet het, als er wat te melden valt dan laat ik dat hier wel achter!!

Thanks for your opinion D.

Morgen nog even een 2x12 cabinetje er onder tolexen...ook weer met wat detailering zodat het strak bij elkaar past.

Rock now, roll later !!!:zz:

toneblo
25 november 2007, 08:27
In deze kast zat ie, ook niet verkeerd!

Met dank aan jou Rob, ben er onwijs mee in m'n sas!

http://i236.photobucket.com/albums/ff96/Toneblo/PICT0254.jpg

toneblo
25 november 2007, 08:30
! @ # $ % ^ dat gedoe ook met photobucket....dit wilde ik laten zien!!http://i236.photobucket.com/albums/ff96/Toneblo/P1010327.jpg

Daemon
25 november 2007, 12:55
Ik ken 't, had de advertentie weleens gezien ;) Dat was inderdaad ook niet verkeerd :) Ik zal morgen wel eens een foto spammen van de mijne.

toneblo
25 november 2007, 13:14
..Ben benieuwd!!:lp:

Kaboemba
25 november 2007, 15:03
Mooi werk hoor, al hoewel de oude mooier was ;)


Nee geintje het uiterlijk past eigenlijk veel beter bij zo'n gruwelijke versterker.

toneblo
25 november 2007, 16:07
Ik heb de oude nog steeds Rob, gaat ook niet weg!!;)

toneblo
25 november 2007, 19:40
..vandaag ook reeds bestaande 2x12 maar passend gemaakt aan amp.http://i236.photobucket.com/albums/ff96/Toneblo/PICT0272.jpg
Was eerst een beetje fout van kleur, maarhttp://i236.photobucket.com/albums/ff96/Toneblo/IMGP4514.jpg is wel zeer strak qua geluid!

toneblo
25 november 2007, 19:41
...van de week komt dan mijn 4x12 v30 uit het oosten, net geen 400,-..

lachen toch?

Daemon
25 november 2007, 23:56
Dat klinkt niet duur nee. Welk merk wordt het dan dat 't zo'n prijskaartje heeft? Fame?

toneblo
26 november 2007, 16:37
i.d.d. fame, maar eehhh...tja,hmmm ... ehhh... dat slopen we er dan gewoon direct maar af.

Overigens, ik heb ze al gehoord bij een maat van mij, die heeft er twee onder zijn peavy jsx, klinken overweldigend "niet Fame ".
Serieuze kasten voor een geld wat je niet kunt geloven!!
Weinig resonantie maar genoeg om ultrasoon bass mee te genereren.

Echt geweldig!!....en dat voor maar 20,- euri meer dan dat de speakers los kosten..!:cheerup:
Daar worden wij vrolijk van:blast:

Ben overigens wel benieuwd naar jouw topje!!

Daemon
26 november 2007, 21:28
Hier is ie dan :) De kwaliteit van de foto kan beter, maar zie hier mijn triamp met bogner 4x12 v30 cab eronder.

http://img87.imageshack.us/img87/1463/imag0380lb1.jpg

toneblo
26 november 2007, 22:01
Yep! Ik zie het al, strak bakkie man!...... leuke cab trouwens!

Wat gebruik je voor pedalen of effecten D?
of doe je daar relatief niks mee?:speed:

Daemon
27 november 2007, 17:57
Thanks :) 't is gewoon de standaard versie zoals die uit de fabriek komt, maar ik vind 'm er ook erg leuk uitzien.
Momenteel gebruik ik nog een pod xt live voor de noisegate & fx. Ik gebruik soms wat fx voor cleane sounds, heel zeldzaam de noisegate bij rythem stukken en delay, chorus + reverb bij solo's. Ik ben aan 't sparen voor een eventide eclipse & decimator pro rack g. Maar dat is bij elkaar een duur grapje bij elkaar dus 't zal nog even duren :roll:

toneblo
28 november 2007, 17:44
.....slik.... muchos dineros amigo!!

Klinkt wel te gek, raad es wat....
Ik zit hier nu tegen 4 van die vreselijke nieuwe schreeuwlelijkerds aan te kijken!!!:rockon:

jaja, hij's binnen!!

Ben nu dus even aan het raggen met de band en ga morgen eens serieus aan de slag om ze eens lekker in te spelen!!

Rock and Roll man!

Daemon
28 november 2007, 18:25
Very nice!!! Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe die fame is. 4Xv30 voor dat bedrag klinkt heel leuk, dus ik ben benieuwd naar de geluidskwaliteit. In welke band speel je eigenlijk? Anders kom ik wel een keer bij een gig luisteren hoe je stack klinkt :)

toneblo
29 november 2007, 17:00
Momenteel wat rustig met mijn band, aantal van de mensen werken in de kerst gevoelige sfeer dus houden wij standaard de laatste twee maanden relatief rust.

Dat wil zeggen: we repeteren iedere woensdag gewoon door maar optredens even niet.
Mochten wij vanaf januarie weer werk hebben dan houd ik je daar van op de hoogte.
Zijn de speakers ook lekker ingespeeld!

'T is een coverbandje met TWEE:cheerup: schattige zangeresjes..... met monsterlijke stemmen!!!:blast:
Alles rock, geen pop :angry: !
tjek ons site, wat er op staat is inmiddels al weer twee jaar geleden....www.uncover.nu