PDA

View Full Version : Ibanez met Duesenberg



morroow
11 november 2007, 10:42
Ik heb al een hele tijd een Ibanez SZ520-QMBL (de blauwe dus ;))

Ik heb er een tijdje een Seymour Duncan ingehad maar ik ben sinds een tijd verliefd op de pick-ups (en gitaren) van Duesenberg.

Nu heb ik een DP-90 voor de neck en een Crunchbucker voor de brug er inzitten. Zelf ben ik een mongool als ik een soldeerbout en een schema in mijn handen krijg dus heb laat ik het doen.

Nu is het probleem dat het neck element het wel doet maar het brugelement doet raar. De tonepot doet helemaal niks bij het brugelement. Het brugelement klinkt ook zachter dan het neckelement, wat volkgens mij ook niet spoort. De gitaartech die het heeft gedaan heeft verschillende schema's geprobeerd en toen leek er iets mis met het element. Ik heb het brugelement toen teruggestuurd naar de tonefactory en heb netjes een nieuwe ontvangen maar dit element doet hetzelfde.

Er zitten dus 2 volumeknoppen op, voor elk element 1, en een gedeelde tonepot. De tonepot werkt dus goed op het neckelement, maar nauwelijks op de crunchbucker. En de crunchbucker klinkt dus zachter dan het neckelement.

Weet iemand hoe ik de boel moet bedraden? Op de tonepot staat A500k-ohm en op beide volumepots staat B500k-ohm.