PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar!! *Baja Tele inside*



Kim Wilson
11 november 2007, 10:27
Iedereen hier zal het inmiddels wel weten, maar ik heb dus een nieuwe gitaar gekocht. Gisterochtend opgehaald bij Nederland Muziek in Almere. Wegens omstandigheden nu pas een nieuw topic.

Het is dus de Fender Classic Player Baja Tele geworden, in Desert Sand. Gisteren heb ik voor de zekerheid mijn eigen set meegenomen naar Almere, om te horen wat die daarover doet. Nou, hij is echt fantastisch!! Wat een heldere, dikke Tele-klank zit hierin. Country, blues, rock & roll, alles kun je eruit toveren, met die typische tele-sound. Wat een magnifiek ding voor dat geld, eerlijk waar!

Picca's!!
http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/Tele1.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/tele4.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/tele3.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/tele2.jpg

En zo hebben we toch nog een mooi lichtpuntje in deze verder wat sombere week. :-)

G.G.
11 november 2007, 10:29
Gefeliciteerd Hans, mooi ding.

drap
11 november 2007, 10:33
Nou vooruit, nou hoor je d'r ook bij :cheerup: Hij is mooi hoor. Gefeliciteerd mate!

Oh, en hoe klinkt ie unplugged en heb je daar ook clipjes van? :D

bass blom
11 november 2007, 10:34
vet man!

gaan de snaren nou gewoon over die schroefjes bij de brug :???:

hendrix2
11 november 2007, 10:35
Mooie tele man.
Gefeliciteerd! :cheerup:













ik wil er ook zo een :(

edit: inderdaad, een unplugged clipje zou wel de kwaliteit van deze gitaar weergeven.

Chris Winsemius
11 november 2007, 10:38
@ hans: Mooie Tele!!!

@bass blom: strings trough body, over messing zadels

Kim Wilson
11 november 2007, 10:43
Thanx heren! Ik ben er ook onwijs blij mee!

Unplugged klinkt ie heel helder, "twangy" zeg maar. Als een Tele dus. Clipjes heb ik niet, en ik weet ook even niet hoe ik daar aan ga komen. Misschien met de videocamera...

almarvk
11 november 2007, 10:45
Very nice. Pas qua kleur ook goed bij je Ibanez.

bass blom
11 november 2007, 10:45
@ hans: Mooie Tele!!!

@bass blom: strings trough body, over messing zadels

schroefgaatje bedoel ik.
lijkt me vaag, scherp.

Brent Ray Vaughan
11 november 2007, 10:47
Heel mooie gitaar! Hoe is de neck-shape?

Greetz en veel plezier er mee want het is echt weer om gitaar te spelen en niet om te gaan voetballen zoals ik :sneaky:

Kim Wilson
11 november 2007, 11:02
Heel mooie gitaar! Hoe is de neck-shape?

Greetz en veel plezier er mee want het is echt weer om gitaar te spelen en niet om te gaan voetballen zoals ik :sneaky:
Thanx! Het is een dikke v-shape. Echt een lekker vette hals. :)


Ik heb een videootje gemaakt van een unplugged geluid, clean, randje en redelijke crunch. Zal even kijken of ik het op de computer kan zetten en kan uploaden

fransoos
11 november 2007, 11:02
gefeliciteerd KIM/hans met deze tele, ziet er super uit, zal vast
met jouw ervaring ook wel super klinken :dance:
ben ook benieuwd naar het halsprofiel; hou zelf wel van
flinke dikke halzen op een tele.

grayfink
11 november 2007, 11:21
Strats zijn sexy, maar teles zijn stoer :cooler:
Mooi hoor.

bicky
11 november 2007, 11:23
Gefeliciteerd ermee!

Tele's zijn de max!

Mr.Fingers
11 november 2007, 11:25
Mooi... ZO moet een telecaster zijn, niets minder, en niets meer (okee, een bigsby misschien nog)


Proficiat Wilson!

'66 special
11 november 2007, 11:26
Veul plezier d'r met :hippie:

Kim Wilson
11 november 2007, 11:28
Thanx!


Ik heb dus een filmpje gemaakt, overgezet in AVI, en nu is ie ruim 2 GB groot. Dat kan ik natuurlijk niet uploaden. Heb ik misschien wat verkeerd ingesteld of zo?

Eko
11 november 2007, 11:29
Mooie axe! Typisch tele, geen opsmuk alleen maar toon. De eenvoud maakt ze juist zo mooi.

Mr.Fingers
11 november 2007, 11:31
Thanx!


Ik heb dus een filmpje gemaakt, overgezet in AVI, en nu is ie ruim 2 GB groot. Dat kan ik natuurlijk niet uploaden. Heb ik misschien wat verkeerd ingesteld of zo?

AVI??? Probeer eens MPEG, en het formaat-resolutie wat naar beneden te schroeven, waarschijnlijk heb je DVD-kwaliteit en een resolutie van 800x1024 ofzo. Voor ons is gewone internetbaggerkwaliteit & een resolutie van 400x600 al ruim voldoende ;)

Bart_Blueprint
11 november 2007, 11:34
Ha! Daar issie dan eindelijk? ;) Mooi ding Hans! En heel veel (speel)plezier er mee gewenst! :strat:

Fender75
11 november 2007, 11:36
Gefeliciteerd Hans...bloeden je vingers al van het vele spelen? :)

Luke-wannabe
11 november 2007, 11:51
Wauw! Congrats!

Kim Wilson
11 november 2007, 11:52
AVI??? Probeer eens MPEG, en het formaat-resolutie wat naar beneden te schroeven, waarschijnlijk heb je DVD-kwaliteit en een resolutie van 800x1024 ofzo. Voor ons is gewone internetbaggerkwaliteit & een resolutie van 400x600 al ruim voldoende ;)
Uhhuh, dat was het. Ik heb er een low quality wmv van gemaakt, maar dat klinkt weer nergens naar. Ik zal eens MPEG=4 proberen..

MarkV
11 november 2007, 12:25
Feli! Heb dezelfde Baja en ben er nog steeds erg blij mee. Vooral in het donker en unplugged is die het lekkerst :satisfie:

grayfink
11 november 2007, 12:33
Psst...:sssh: Dat unplugged interresseert eigenlijk niemand. Kijk even in subforum "Sounds" naar de topics van Yamhammer en Mithrandir. Veel zal je duidelijk worden. Heb je trouwens geen fotocamera met filmmogelijkheid? Dat kun je rechtreeks uploaden naar youtube. Kwaliteit is dan meestal niet al te best, maar daar gaat het niet om. :D

Epipaul
11 november 2007, 13:03
Hele mooi gitaar, echt super. De kleur is ook heel mooi. Gefeliciteeerd! :hippie:

Tupelo
11 november 2007, 13:03
Mooi apparaat Hans! :)

Hoe is je mening nu t.o.v. goedkopere gitaren vs. duurdere?

Kim Wilson
11 november 2007, 13:09
Mooi apparaat Hans! :)

Hoe is je mening nu t.o.v. goedkopere gitaren vs. duurdere?
Ik weet dat er goeie gitaren voor minder te krijgen zijn, dat blijkt wel met deze gitaar. En dat wist ik ook wel. En dat duurder niet altijd beter is. De Std. American vind ik zeker niet beter. Maar er zijn wel Amerikanen die beter zijn dan deze. De American Ash vond ik nog mooier, maar ja, het houdt een keer op. :)


Ik zat er trouwens nog aan te denken om er een zwarte slagplaat op te zetten, maar hoe vaker ik hem zie, hoe meer ik ga twijfelen...

Chris Winsemius
11 november 2007, 13:13
Ik weet dat er goeie gitaren voor minder te krijgen zijn, dat blijkt wel met deze gitaar. En dat wist ik ook wel. En dat duurder niet altijd beter is. De Std. American vind ik zeker niet beter. Maar er zijn wel Amerikanen die beter zijn dan deze. De American Ash vond ik nog mooier, maar ja, het houdt een keer op. :)


Ik zat er trouwens nog aan te denken om er een zwarte slagplaat op te zetten, maar hoe vaker ik hem zie, hoe meer ik ga twijfelen...

Zo'n slagplaat kost niet zo heel veel, ik zat er ook al aan te denken; wordt ie meer "early 50s"...

pannekoek
11 november 2007, 13:14
wat een geweldige plank!

die kleur is zooo geil!



ik zou hem wel eens willen zien als dat ding 40 jaar oud is :)

Kim Wilson
11 november 2007, 13:15
Zo'n slagplaat kost niet zo heel veel, ik zat er ook al aan te denken; wordt ie meer "early 50s"...
Ze zijn lastig te vinden, die 5-gaats. Ze hebben ook een iets andere vorm schijnt, de onderste hoorn is korter dan van de standaard platen.

Mitch
11 november 2007, 13:15
Cool ! Mijn eerste Tele had ook precies die kleur. Gefeliciteerd ermee, ik zal 'm vast nog wel eens zien...

Tupelo
11 november 2007, 13:18
Je hebt wel iets met die slagplaten hè? :o

Voor de poll straks, - kun je die van mij alvast zelf ff invullen - laat 'm lekker zo.
Stop vooral niet met roken, mors af en toe wat koffie, golden shower van de vrouw des huizes op zondagmorgen, ziet het er binnen no time uit zoals het hoort. :)

barno
11 november 2007, 13:35
Dit is wat ik nu een electrische gitaar noem, geen gezeik met allerlei special features en fancy kleuren maar een oerdegelijke heel mooie telecaster. Twang on!

Negative K3 fan
11 november 2007, 13:41
mooie gitaar kim, zou er zelfs bijna gas van krijgen...

Wizz
11 november 2007, 13:42
ik zou hem wel eens willen zien als dat ding 40 jaar oud is :)

Ik heb hem al een klein beetje relic gemaakt toen ik tijdens het afstellen met de schroevendraaier uitschoot-ik kreeg een plotselinge kramp. Lief van Hans dat 'ie dat niet vertelt !
We hebben de hele middag van onversneden Status Quo riffs op het gewenste volume mogen genieten, klonk echt te gek !
Bedankt voor het concert en heel veel plezier ermee Hans, maar dat komt wel goed denk ik... :rockon:

Wizz

blademan
11 november 2007, 13:46
ik heb ook een desert sand met inmiddels zwarte slagplaat, heerlijke gitaar. Die Baja's zijn echt top!!
http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/DSCN2292.jpg

rickert
11 november 2007, 14:14
Heel mooi Hans, gefeliciteerd man! Dat dat ding maar mag gaan janken van de blues.

Ic3gl0vE
11 november 2007, 14:20
vet man!

gaan de snaren nou gewoon over die schroefjes bij de brug :???:

Tonechambers in de brugzadels!!!!! :D

Mooie gitaar Hans, dat kleurtje is èrg goed.

bass blom
11 november 2007, 14:22
Tonechambers in de brugzadels!!!!! :D

Mooie gitaar Hans, dat kleurtje is èrg goed.

ach natuurlijk :seriousf:

FenderPlayer
11 november 2007, 15:53
Leuke gitaar, ben zelf ook van plan een tele te kopen, maar twijfel nog tussen Baja en LiteAsh, daar heb ik stratversie van, en is echt goede gitaar voor t geld, mooie looks die Baja!Congrats!

Dirkdewaard
11 november 2007, 16:05
Mooie gitaar, veel succes ermee!

bert k
11 november 2007, 16:21
Geweldig, Hans! Mooie bak, zal zeker wel klinken. Zelfde neckshape als ik heb. Ik moest er heel erg aan wennen, ik was alleen maar superdunne Japanse Charvelnekjes gewend, maar ik vind het nu toch wel errug lekker spelen.

En die brug met de snaren over de gaatjes... Tja, erg vintage, maar ik hoor Leo Fender denken: 'Zo, laten we eens een brug ontwerpen voor zo min mogelijk geld, boeit niet of het wat is.' Ik vind het echt goedkope rommel, maar ja, dat hoort zo op een Tele.

E-J
11 november 2007, 16:25
Prachtig 'Hans Kim',

Een héle strakke gitaar. Ik zou hem eigenlijk zo laten (geen zwarte slagplaat erop), want dit maakt hem toch wel een hele mooie en aparte Telecaster. Zie je niet vaak, en het is nog een plaatje ook. Veel plezier ermee! :)

hendrix_appendix
11 november 2007, 16:38
Ik vind hem heel mooi Hans! De slagplaat zou ik gewoon zo houden eigenlijk, ik vind zelf zwart meer iets voor een butterscotch blonde oid.

d'oh
11 november 2007, 16:44
Erg mooi hans, ik zou er mooie deze slagplaat op laten zitten, ziet er goed uit.

Ik heb donderdag de Baja Tele bij de big one bespeelt en het is inderdaad een erg leuke gitaar. Ik ben alleen niet weg van dat S1-switching systeem.

Anders Destium
11 november 2007, 17:05
Gefeliciteerd, veel plezier ermee!

Geheel in jouw stijl een no-nonsense bak ;)

fransoos
11 november 2007, 17:07
Erg mooi hans, ik zou er mooie deze slagplaat op laten zitten, ziet er goed uit.

Ik heb donderdag de Baja Tele bij de big one bespeelt en het is inderdaad een erg leuke gitaar. Ik ben alleen niet weg van dat S1-switching systeem.

wat is er mis met het S1-switching systeem :???: ?; zit ook op mijn tele.
hoef je niet te gebruiken, maar geeft op mijn tele net een extra ruige randje aan het geluid.
als hem niet inschakeld heb je er m.i. ook geen last van.

d'oh
11 november 2007, 17:10
Klopt, maar ingeschakeld vind ik het niks. Ik ben daarvoor waarschijnlijk te conservatief ;)

bert k
11 november 2007, 17:10
Is dat dat knopje waar je je pups mee in serie zet? Heb ik ook op de mijne gezet, prima toevoeging, en als je het niet gebruikt heb je er ook geen last van.

Bouke
11 november 2007, 19:44
Mooooooii Hans, erg mooi! Gave kleur. Gewoon een keer de zwarte plaat proberen, is ook erg mooi!

Tele's zijn cool!! (moet je nagaan, vroeger vond ik het echt een gedrogt van een gitaar, domme kop etc. - nu is het mijn nr. 1)

Top!

Bouke

Bouke
11 november 2007, 19:46
o ja, als je de snaren langs de schroefgaatjes op de zadels legt, scheelt dat toch wel iets aan snaarbreuk (door ervaring wijs zeg maar)

Kim Wilson
11 november 2007, 20:52
Is dat dat knopje waar je je pups mee in serie zet? Heb ik ook op de mijne gezet, prima toevoeging, en als je het niet gebruikt heb je er ook geen last van.
Deze heeft een 4-standenschakelaar, met een knoppie in volumepot om de boel uit fase te zetten. Je kunt dus kiezen tussen brug, beide parallel, nek en beide in serie (meer output). Met dat knopje zet je de tussenstanden uit fase.

Ik heb een filmpje waar ik dat ook laat horen, ik weet alleen nog niet waar ik dat kan uploaden...


Thanx allemaal voor de posts, erg leuk!

fransoos
11 november 2007, 20:56
Deze heeft een 4-standenschakelaar, met een knoppie in volumepot om de boel uit fase te zetten. Je kunt dus kiezen tussen brug, beide parallel, nek en beide in serie (meer output). Met dat knopje zet je de tussenstanden uit fase.

Ik heb een filmpje waar ik dat ook laat horen, ik weet alleen nog niet waar ik dat kan uploaden...


Thanx allemaal voor de posts, erg leuk!

vreemd mijn S1-knoppie zit ook in de volumepot, maar heb daarnaast nog een 3-standen
schakelaar waarvan de middelstand alleen op het knoppie reageert :nervous:

Meneer I.
11 november 2007, 20:57
He Hans,
proficiat met je 'plankie'! Heb jij net een Fender Tele ga ik die van mij waarschijnlijk wegdoen na 11 jaar trouwe dienst.

Ik ben zelf van plan om mijn '96 Fender American Standard om te ruilen tegen een Gibson LP met P90 en Humb. De P90/humb combi is mijn favoriete sound geworden sinds mijn zelfbouwtele dit heeft. De Fender is nu backup en raak ik nog nauwelijks aan. En een LP is altijd al een wens van me geweest.

Rinze
11 november 2007, 21:12
Hoi Hans, mooie gitaar, nou nog een fatsoenlijke versterker :D !

Kim Wilson
11 november 2007, 21:15
Lul op, vent! :D


Hier staat een videootje: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=100432

PeterX
11 november 2007, 21:30
Mooie tele!!
Als ik mn MIJ niet had gevonden was het voor mij ws ook deze geworden...




Tele's zijn cool!! (moet je nagaan, vroeger vond ik het echt een gedrogt van een gitaar, domme kop etc. - nu is het mijn nr. 1)

Bouke
Plus 1 :)

Tho
11 november 2007, 21:38
gáááááááf plankje Hans! Fijn voor je dat je even een verzetje hebt in deze tijden!

De Beer
12 november 2007, 01:55
vreemd mijn S1-knoppie zit ook in de volumepot, maar heb daarnaast nog een 3-standen
schakelaar waarvan de middelstand alleen op het knoppie reageert :nervous:Klopt, die s1 knop zet de 2 geselecteerde elementen uit fase, dat werkt dus alleen met 2 elementen tergelijkertijd, dus bij jou alleen de middelste stand.
Bij een vier standen schakelaar dus in de 2 standen waarbij beide elementen geschakeld worden. de serie stand en de parralel stand.

Mooie plank KW, ben erg benieuwd naar je filmpje!

pannekoek
12 november 2007, 07:40
Ik heb hem al een klein beetje relic gemaakt toen ik tijdens het afstellen met de schroevendraaier uitschoot-ik kreeg een plotselinge kramp. Lief van Hans dat 'ie dat niet vertelt !
We hebben de hele middag van onversneden Status Quo riffs op het gewenste volume mogen genieten, klonk echt te gek !
Bedankt voor het concert en heel veel plezier ermee Hans, maar dat komt wel goed denk ik... :rockon:

Wizz


haha , ik zie de kras op de body ja ^^

:noob:

Kim Wilson
12 november 2007, 08:04
Dat kan niet, want die zit er niet op. :)

Nee, er zit een deukje in het halselement. Maar het valt niet op, en er zullen wel meer beschadigingen op komen. :satisfie:

cas121
12 november 2007, 08:21
Nice!!!

Levensgevaarlijk zo'n topic, ik koop normaal nooit nieuwe gitaren maar begin er nu heel hard aan te denken.

Harry
12 november 2007, 09:38
hee Hans, het is dus toch gelukt. Gefeliciteerd!!!

Kim Wilson
12 november 2007, 10:05
Yes, het is idd gelukt. En ik word elke keer spelen nog blijer! Wat een topding!

Ik vind het echt jammer dat ik niet op de meeting ben. De volgende meeting ben ik er (bijna) zeker bij!

InternEd
12 november 2007, 11:48
Gefeliciteerd man!
Mooooooooooooooi!!

Kakihara
12 november 2007, 12:10
Mooi !
En klinkt ook nog eens lekker strak :)

De Beer
12 november 2007, 12:44
Ik heb zo veel gas, en een financiele meevaller dat ik van de week even ga kijken of deze (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=84050) wat voor me is! Lekker dicht bij huis ook!
Iemand suggesties waar ik (tele technisch) even goed op moet letten, is m'n 1e tele namelijk.

Kim Wilson
12 november 2007, 13:05
Ik heb zo veel gas, en een financiele meevaller dat ik van de week even ga kijken of deze (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=84050) wat voor me is! Lekker dicht bij huis ook!
Iemand suggesties waar ik (tele technisch) even goed op moet letten, is m'n 1e tele namelijk.
Dat zijn ook zeker mooie Tele's. Die heb ik ook nog getest. Heerlijk ding. Maar voor nog geen €650 heb je een nieuwe. ;)

Nellyrocks
12 november 2007, 13:21
Mooi man

gefeliciteerd.

De Beer
12 november 2007, 18:32
Dat zijn ook zeker mooie Tele's. Die heb ik ook nog getest. Heerlijk ding. Maar voor nog geen €650 heb je een nieuwe. ;)Klopt ik heb ook al een andere prijs met de beste man besproken, + dat er SD vintage pups in zitten. En ik er bij wijze van spreken slechts een blokje om voor hoef.

Maar goed eerst effe testen.

kuk
12 november 2007, 20:27
@Kim Wilson....

Succes met je baja tele!

Ik weet dat je lang gezocht hebt naar de betere betaalbare Tele.....wat vond je van die Highway1-serie???
Grtz Kurt

johanb
12 november 2007, 20:28
Mooie gitaar. Een aantal pagina's terug lees ik over een dikke hals ,hangt de gitaar dan nog wel in balans .Bij de mex tele die ik thuis heb vind ik het lastig dat hij "de kop laat hangen "

Kim Wilson
12 november 2007, 20:49
@Kim Wilson....

Succes met je baja tele!

Ik weet dat je lang gezocht hebt naar de betere betaalbare Tele.....wat vond je van die Highway1-serie???
Grtz Kurt
Heel rijk, vol. Veel laag en hoog, erg goeie gitaren. Maar omdat mijn amp genoeg laag en hoog van zichzelf heeft, paste de Baja beter. :)


@Johan:
Nee, daar heb ik nog geen last van gehad. Maar goed, ik heb voornamelijk nog zittend gespeeld. Ik zal er eens op letten. :)

Harry
13 november 2007, 09:57
nee, je moet gewoon komen.


Yes, het is idd gelukt. En ik word elke keer spelen nog blijer! Wat een topding!

Ik vind het echt jammer dat ik niet op de meeting ben. De volgende meeting ben ik er (bijna) zeker bij!

Hendriks
13 november 2007, 10:04
Zijn er ook mensen hier die ervaring hebben met de Baja stratocaster?

Lexvandoef
13 november 2007, 14:46
Zijn er ook mensen hier die ervaring hebben met de Baja stratocaster?

Euh de TS misschien? :D

Edit: ik ben kippig vanochtend :listen:

Kim Wilson
13 november 2007, 14:47
Baja Strats? Die heb ik niet gezien. Ook niet op gelet, trouwens. :)

FenderPlayer
13 november 2007, 15:02
bestaan toch niet?dat heet toch de Classic Player Strat ('60s en '50) o.i.d. dat was volgens mij de equivalent van de Baja Tele...

Kim Wilson
13 november 2007, 15:04
Er bestaan ook Classic Player '50 en '60 tele's...

Hendriks
13 november 2007, 15:16
In folder van Feedback (niet de laatste) staat een Baja strat.

E-J
13 november 2007, 15:23
In folder van Feedback (niet de laatste) staat een Baja strat.

Kijk eens :)

http://www.feedback.nl/?id=55&b=0141100300

Kim Wilson
15 november 2007, 08:54
Ja, ook met een "custom shop designed" neckplate. Net als die van mij. Ik heb er nog niks bijzonders aan kunnen zien, behalve dan dat er Fender Custom Shop op staat...

d'oh
15 november 2007, 09:32
bestaan toch niet?dat heet toch de Classic Player Strat ('60s en '50) o.i.d. dat was volgens mij de equivalent van de Baja Tele...

Ik had laatst zo'n 60's classic player strat in me handen en daar zat ook zo'n stickertje op van:
'custom designed by a masterbuilder' oid

dat staat ook op de baja tele's
maargoed beide mooie gitaren en de classic player strat vond ik erg lekker spelen, en ik ben totaal geen strat-man

AoDf
16 november 2007, 16:55
Met dank aan Kim Wilson die mijn al tijden sluimerende Tele-GAS in een week tijd tot een concrete aankoop heeft aangezet. Ik had me nog zo voorgenomen na mijn laatste strat aanschaf enkele maanden geleden voorlopig niets meer te kopen... :-) Vanmiddag opgehaald:

http://www.home.zonnet.nl/daan_en_fab/tele/tele1.jpg
http://www.home.zonnet.nl/daan_en_fab/tele/tele2.jpg

blademan
16 november 2007, 17:07
mooi hoor, ik heb dezelfde!

Squier4ever
16 november 2007, 17:13
hmm zag net op de fender site ook een fucking brute tele:

http://www.fender.com/joestrummer/

vulvasonic
16 november 2007, 22:19
Perfecte keus, Hans!
Gefeliciteerd!!!

:cheerup:

Chris Winsemius
16 november 2007, 23:09
(hijacking...)

Hey Vulv!

Alles goed?

Greetz uit Vleuten.

drap
16 november 2007, 23:31
hmm zag net op de fender site ook een fucking brute tele:

http://www.fender.com/joestrummer/

Ik vraag me alleen af hoeveel mensen eigenlijk nog weten wie Joe Strummer is. De broekies hier weten het denk ik ook niet. Ik zal het Hans sowieso maar niet vragen na z'n Elvis Costello debacel :D

Chris Winsemius
16 november 2007, 23:34
Ik vraag me alleen af hoeveel mensen eigenlijk nog weten wie Joe Strummer is. De broekies hier weten het denk ik ook niet. Ik zal het Hans sowieso maar niet vragen na z'n Elvis Costello debacel :D

Als eeuwige kleuter/puber met 'n bijna midlife crisis :D zeg ik:
werknemer van "The Clash".

:)

drap
16 november 2007, 23:36
Als eeuwige kleuter/puber met 'n bijna midlife crisis :D zeg ik:
werknemer van "The Clash".

:)

U mag blijven! http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.gif

edit: Hoewel... Ex-werknemer van The Clash helaas. Al zouden ze nog bestaan, zou het technisch schier onmogelijk zijn dat ie een werknemer zou zijn van The Clash...

Chris Winsemius
16 november 2007, 23:48
U mag blijven! http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.gif

edit: Hoewel... Ex-werknemer van The Clash helaas. Al zouden ze nog bestaan, zou het technisch schier onmogelijk zijn dat ie een werknemer zou zijn van The Clash...

Ok, ok maar uh...
voor mij is Bonham nog steeds de drummer van Led Zep en zijn George H en John L nog steeds de gitaristen v/d Beatles....

:D

grayfink
16 november 2007, 23:54
Strummer is eigenlijk een hele mooie naam voor een gitarist.

vulvasonic
17 november 2007, 00:11
(hijacking...)

Hey Vulv!

Alles goed?

Greetz uit Vleuten.

Zekers, Chris!
Druk, te weinig tijd voor een aantal leukere zaken, zoals het forum (komt wel weer....), maar er zijn momenten dat ik me heel goed voel!

Groetjes aan alle Vleutenaren en Vleutenaressen. :D

En ik wil er ook een tele bij. Die tele van Hans heb ik laatst getest, in de blonde uitvoering met zwarte slagplaat dan. Maar ik was er zeer over te spreken. Enige vorm van jaloezie is mij dan ook niet vreemd.

bert k
17 november 2007, 00:12
Ik vraag me alleen af hoeveel mensen eigenlijk nog weten wie Joe Strummer is. De broekies hier weten het denk ik ook niet. Ik zal het Hans sowieso maar niet vragen na z'n Elvis Costello debacel :D
Dat ga je niet menen...
Ik kom er wel steeds meer achter dat al die gasten op Tele's speelden. Was me nooit zo opgevallen.

hendrix_appendix
17 november 2007, 00:32
Hey, ik ben nog maar 18 en ik wist dat Joe Strummer gitarist van the Clash was. Verder ken ik van hun eigenlijk alleen ""Londen Calling". Wel geinig, maar ik luister niet echt meer punkrock.

drap
17 november 2007, 00:47
Hey, ik ben nog maar 18 en ik wist dat Joe Strummer gitarist van the Clash was. Verder ken ik van hun eigenlijk alleen ""Londen Calling". Wel geinig, maar ik luister niet echt meer punkrock.

Rock the Casbah? Should I stay, or should I go? En ik ben er vast nog een hele rits hits vergeten.

drap
17 november 2007, 00:48
Strummer is eigenlijk een hele mooie naam voor een gitarist.

Strummer is dan ook één van m'n helden! 8-)

hendrix_appendix
17 november 2007, 01:03
Should I stay, or should I go?

Oja, en die!

Micro-e
17 november 2007, 18:24
Gefeliciteer man! :cheerup:

Ik heb hem laatst ook bespeeld, wat een heerlijke hals zeg!
Ook een hele mooie heldere toon.

kuk
17 november 2007, 20:43
@Kim Wilson

Ik zie dat de Baja-tele van die oude tuners heeft....
Hoe leg je hier snaren op?Ik zie dat dit ping/vintage style tuning machines zijn.
Is dit zoals snaren leggen op een bas?
Grtz
Ik overweeg een Baja vss Highway one......

kuk
19 november 2007, 12:25
Graag een reactie op bovenstaande vraag......
Grtz

cas121
19 november 2007, 13:18
@ kuk

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91773

Zie hier, dit werkt ook prima voor vintage stlye mechanieken

Azrael
19 november 2007, 13:50
Geil spul Hans! Ik wil ook nog een extra tele voor erbij :hippie:

Struik
19 november 2007, 16:08
Graag een reactie op bovenstaande vraag

Ehhm, na een dag al ongeduldig? Geef 'm effe tijd zeg.

treblemaster
19 november 2007, 22:48
Eindelijk een echte mannen gitaar Kim Wilson! ;) Een tele zoals ie hoort te zijn.....snaren door het lichaam, 3 messing zadels en een sexy V-nek!!
Ziet er gaaf uit! En ik ehh ik zou gaan voor de zwarte slagplaat :). Ik heb die van mij gewoon zelf zwart gespoten met autolak....

Kim Wilson
20 november 2007, 09:25
...

En ik wil er ook een tele bij. Die tele van Hans heb ik laatst getest, in de blonde uitvoering met zwarte slagplaat dan. Maar ik was er zeer over te spreken. Enige vorm van jaloezie is mij dan ook niet vreemd.
Kijk, als zelfs de Grote Vulva dit zegt, Mister Tele himself, weet ik dat het wel zeker goed zit. :D Bedankt iig!

Snaren opleggen heb ik nog niet gedaan, het is voor mezelf ook nog een verrassing...

En The Clash ken ik wel. Ik wist alleen niet dat de gitarist Joe Strummer heette. Is that a crime? :D


En AoDF, ook van harte! Goeie keus. :)

drap
20 november 2007, 09:39
En The Clash ken ik wel. Ik wist alleen niet dat de gitarist Joe Strummer heette. Is that a crime? :D

Ja! En al helemaal in combinatie met het niet weten wie Elvis Costello is... :nervous: Maar misschien moet die muziek nog komen in Hasselt en dan heb ik niks gezegd natuurlijk :satisfie:

Kim Wilson
20 november 2007, 09:50
Ja! En al helemaal in combinatie met het niet weten wie Elvis Costello is... :nervous: Maar misschien moet die muziek nog komen in Hasselt en dan heb ik niks gezegd natuurlijk :satisfie:
Och, ik heb me nooit zo verdiept in de namen van gitaristen. Als je nou zegt van "de gitarist van die en die band", dan snap ik het meestal wel. Ik ben ook niet zo'n typische gitarist wat dat betreft. :satisfie:

'66 special
20 november 2007, 10:01
Och, ik heb me nooit zo verdiept in de namen van gitaristen. Als je nou zegt van "de gitarist van die en die band", dan snap ik het meestal wel. Ik ben ook niet zo'n typische gitarist wat dat betreft. :satisfie:
Misschien ken je hem wel onder z'n echte naam: Declan Patrick MacManus.
Met de nadruk op anus, geeft ongeveer mijn mening over z'n muziek weer :sssh: