PDA

View Full Version : Schema voor GFS pu's gevraagd



Brent Ray Vaughan
10 november 2007, 23:02
Hallo,

Ik heb gisteren een Cool Lil Puncher tele setje ontvangen van GFS. Er zit een schema bij, maar dat is redelijk algemeen.

Zou iemand een schema kunnen maken van deze Pickups in combinatie met een 4- way switch?

Alvast bedankt!!!

Heb ook al op verschillende sites gekeken, maar ik vind het correcte schema maar niet. Ik ben een ontzettende noob op dit gebied. Ik moet het echt voor me zien -liefst met prentjes dus- want logisch nadenken op dit gebied lukt me niet.


Pies :hippie:

Johannes
11 november 2007, 06:16
Wat wil je dat die 4 standjes doen?

no 1 hops
11 november 2007, 09:42
@brent
let er wel op dat je dus het kleur schema van GFS aanhoud.
andere schema's van andere fabrikanten gebruiken wel eens andere kleuren voor hot en GND

dus elk schema dat je wat lijkt zul je moeten vertalen naar de kleurcode die jij hebt

Brent Ray Vaughan
11 november 2007, 10:53
@ Johannes:
1ste stand: neck pu
2de stand: neck en burg pu parallel
3de stand: brug pu
4de stand: neck pu en brug pu in series

@ no 1 hops:

Dat is nu net het probleem, ik ken er echt niks van. Ben al verteld geweest dat de kleurencode hetzelfde is als bij seymour duncan, maar daar staat de hotrails waarop de GFS pu's op gebaseerd zijn niet bij.
Het zou geen probleem zijn bij single coils, schema's genoeg daarvan... Maar de GFS pu's die ik heb zijn humbuckers in single coil formaat en hebben dus meerdere draadjes.


Hopelijk kan iemand me helpen, zodat ik me tijdens deze regenachtige zondag eens kan amuseren.

Groeten

Mattia
11 november 2007, 12:00
Mail 'm anders; de kleurcodes zitten meestal bij de pickups in het doosje.

Brent Ray Vaughan
11 november 2007, 12:09
Ik heb juist een mailtje naar GFS gestuurd. Even afwachten dus. Suggesties mogen ondertussen nog altijd gegeven worden.

*vloekt op zichzelf omdat hij niet gewoon een 3-way switch bestelde*

B_2_the_a
11 november 2007, 12:29
gewoon standaard 4-way schema aanhouden met de kleurencodes van gfs?

hassent
11 november 2007, 15:10
Deze misschien?

http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=tele_2h_4ws

Brent Ray Vaughan
11 november 2007, 19:31
Mijn dank is groot!!! Thx Hassent.

Voortaan toch beter zoeken!