PDA

View Full Version : Lexicon G2 twijfels.



Kaboemba
10 november 2007, 22:31
Ik heb interesse in de G2 maar enig onderzoek via google doet mij twijfelen.

Er schijnen nogal wat problemen te zijn met het floorboard (de R1) en bovendien lopen de meningen over de G2 ook erg uit een.
Daarnaast is de service op de G2 eindigend, ik hoop niet die nodig te hebben maar mocht het wel zo zijn dan is het kanp beroerd als die er niet meer is.

Verder is men lovend over de reverbs maar lijkt het erop dat de andere effecten zeker niet overtuigender zijn dan van b.v. een G-major.

Kortom ik weet het nog niet.

Meningen, ervaringen iemand ?

peter_heijnen
11 november 2007, 01:10
Ik gebruikte al een gforce toen de g2 uitkwam. Ik heb de g2 toen in huis gehaald om de twee uitgebreid te kunnen ab'en en heb de gforce toen weggedaan.

De beslissing was enerzijds op smaak gebaseerd -ik vond de g2 gewoon mooier- en aan de andere kant wilde ik ook gebruik kunnen maken van het pre en post signaalpad van de g2 en diens paralelle loopmodus.

Dat de effecten van de g2 nauwelijks meer overtuigend zouden zijn dan die van de gmajor lijkt me trouwens sterk.

MSNL
11 november 2007, 03:19
Ik heb de G2 al jaren en doe deze niet meer weg. De galm is inderdaad super, maar ook de delays zijn eg goed. Het voordeel is ook dat je de signaal routing zo kan instellen dat het droge gitaarsignaal altijd altijd analoog blijft en de effecten hieraan worden toegevoegd. Dus veel minder tonesuck als bij een G major.
Chorus gebruik ik eigenlijk nooit, maar een lichte detune des te vaker. Ik vind deze heel mooi.
Ook de vervormingseffecten, univibe, phaser etc gebruik ik niet. De wah wel. Deze heb ik zo geprogrammeerd dat hij automatisch aangaat als ik het pedaal uit de '0'-stand beweeg.
De midi mogelijkheden zijn ook heel uitgebreid, zeker met een R1 erbij.
Wat klant vind ik een lexicon mooier dan een TC GForce, maar dat is een kwestie van smaak.

Met het floorboard kunnen wel problemen zijn met de switches, maar deze kun je (laten) vervangen. Het is een 'vreemd' systeem; de switches zitten los van printplaat en door het indrukken maken ze kontakt met de printplaat.
Als de printplaat iets krom is, kan het kontakt slecht zijn, en werken er enkele schakelaars niet. Ik heb hier ook problemen mee gehad, maar een stuk karton tussen printplaat en bodem deed wonderen; heb geen problemen meer gehad (dat was 2 jaar geleden en gebruik de R1 wekelijks).

Ik weet niet wat andere opties zijn voor de G2 en wat voor prijs dat je ervoor over hebt, maar ik vind het een super apparaat.

succes

msnl