PDA

View Full Version : Net een nieuwe elektrische gitaar, en wil graag van die vette licks leren.



Ralfje
10 november 2007, 18:57
Heb dus een nieuwe gitaar (electrisch). Wil graag een paar goede oefeningen. Waar moet ik zoeken?

grayfink
10 november 2007, 18:58
Op internet?

JeeBee
10 november 2007, 19:06
Heb dus een nieuwe gitaar (electrisch). Wil graag een paar goede oefeningen. Waar moet ik zoeken?

Ff wat concreter : wat voor soort oefeningen zoek je: bepaalde stijl muziek, artiest, beginner of gevorderd? e.d.

grayfink
10 november 2007, 19:06
Sorry, beetje flauw natuurlijk, maar ik zie dat je al een paar maanden geregistreerd staat. Aangezien je een internetverbinding heb, neem ik aan dat je bekend met google. Probeer ook youtube eens zou ik zeggen. Typ daar in als zoekterm: guitar + lesson +nummerdatjewilleren en je komt een heel eind.

Ralfje
10 november 2007, 20:24
Ik ben nog een beginner. Heb al een tijdje akoestische les, stap straks over op elektrische les. Ben enorm fan van 'the rolling stones". Zulke dingetjes wil ik graag leren.

Jellyfish00
14 november 2007, 15:47
Tjogneh jonge wat een topic.. mja je kan ffies hier kijken:

linkje (http://www.ultimate-guitar.com)

Ze hebben wel wat technieklessen, ook veel tabs en reviews..

Koop anders een dvdtje ofzo.. voor weinig geld heb je al wat lol.

Elpedro
16 november 2007, 08:28
Er zijn vele informatieve (gratis) sites die aan je behoefte kunnen voldoen.
Toch gaat mijn voorkeur uit naar de jongens van 'http://www.licklibrary.com/'.
Is niet gratis, maar de licktutorials (video) en bijbehorende jamtrax van vele bekende artiesten (of groepen) geven je spel wel een boost, alhoewel het wel enige discipline van oefenen van je vraagt.

Veel 'lick' plezier

Tubescreamer
24 november 2007, 21:13
Als je enorm fan bent van de Stones, en ik weet niet wat je al wel en niet kent,
maar heb dan sowieso wel wat tips (gebaseerd op mijn persoonlijke smaak natuurlijk)