PDA

View Full Version : Net een nieuwe elektrische gitaar, en wil graag van die vette licks leren.



Ralfje
10 november 2007, 18:57
Heb dus een nieuwe gitaar (electrisch). Wil graag een paar goede oefeningen. Waar moet ik zoeken?

grayfink
10 november 2007, 18:58
Op internet?

JeeBee
10 november 2007, 19:06
Heb dus een nieuwe gitaar (electrisch). Wil graag een paar goede oefeningen. Waar moet ik zoeken?

Ff wat concreter : wat voor soort oefeningen zoek je: bepaalde stijl muziek, artiest, beginner of gevorderd? e.d.

grayfink
10 november 2007, 19:06
Sorry, beetje flauw natuurlijk, maar ik zie dat je al een paar maanden geregistreerd staat. Aangezien je een internetverbinding heb, neem ik aan dat je bekend met google. Probeer ook youtube eens zou ik zeggen. Typ daar in als zoekterm: guitar + lesson +nummerdatjewilleren en je komt een heel eind.

Ralfje
10 november 2007, 20:24
Ik ben nog een beginner. Heb al een tijdje akoestische les, stap straks over op elektrische les. Ben enorm fan van 'the rolling stones". Zulke dingetjes wil ik graag leren.

Jellyfish00
14 november 2007, 15:47
Tjogneh jonge wat een topic.. mja je kan ffies hier kijken:

linkje (http://www.ultimate-guitar.com)

Ze hebben wel wat technieklessen, ook veel tabs en reviews..

Koop anders een dvdtje ofzo.. voor weinig geld heb je al wat lol.

Elpedro
16 november 2007, 08:28
Er zijn vele informatieve (gratis) sites die aan je behoefte kunnen voldoen.
Toch gaat mijn voorkeur uit naar de jongens van 'http://www.licklibrary.com/'.
Is niet gratis, maar de licktutorials (video) en bijbehorende jamtrax van vele bekende artiesten (of groepen) geven je spel wel een boost, alhoewel het wel enige discipline van oefenen van je vraagt.

Veel 'lick' plezier

Tubescreamer
24 november 2007, 21:13
Als je enorm fan bent van de Stones, en ik weet niet wat je al wel en niet kent,
maar heb dan sowieso wel wat tips (gebaseerd op mijn persoonlijke smaak natuurlijk)

-Exile on Main St. - album volgestouwd met leuke riffjes, loopjes, en Mick Taylor natuurlijk.
-De solo van "Jiving Sister Fanny" (te vinden op Singles Collection:The London Years), volgens mij is het Keith, simpele solo, opzich, maar leuk om je effe op stuk te bijten als je net begint. Tip: hij is in D.
-"Love you Live" livedubbel met Keith & Ronnie, groovy solo's van Keith in open G (check "If You Can't Rock Me/Get Off Of my Cloud"!)
-Stem je gitaar naar open G (D-G-D-G-B-D, top to bottom) en kijk of je Keith's partij in "Brown Sugar" binnen het uur mee kan spelen. Wedden van wel? Niet moeilijk, ultracool om te spelen zodra je 'm door hebt. Bovendien kun je dan een hele sloot andere Keithriffs ook in een keer spelen :D
Tip: probeer de saxofoonsolo op gitaar na te spelen. Why stick to guitarsolos?
-Wil je nog niet aan de gitaarsolo's, probeer dan songs zoals "Sister Morphine" of "Wild Horses" uit te zoeken. Accoorden zijn simpel, maar de liedjes zijn leuk om te spelen (vind ik iig) en daar gaat het om toch? Mocht t niet lukken pak je t songbook erbij.
-Toch nog wat solo's: Mick Taylor in "Cant You Hear Me Knocking" , Mick of Keith (??) in "Dead Flowers" (allebei Sticky Fingers), "Stray Cat Blues" (Beggar's Banquet) alles van "Get Yer Ya-Ya's Out".
- O ja en zo boos mogelijk proberen te kijken als je speelt he dat doet Keith ook! :D

Sorrie misschien beetje overkill, zo ben je iig wel effe zoet! Joh het gros ken je misschien al, dacht geef gewoon wat tips. Ook Stonesfan he...krijg je dat...

Ik ben persoonlijk van mening dat het ook belangrijk is om op je gehoor dingen uit te zoeken ipv meteen naar de tabs grijpen, maar je moet zelf kijken wat je het prettigst vindt, zeker in het begin.

Hoop dat je wat aan mn gewauwel hebt ;)

Rock On! :strat: