PDA

View Full Version : jackson randy rhoads gitaar



wolfway
10 november 2007, 17:15
hallo allen,

ik speel nu al een jaartje of twee op een beginnersgitaar (yamaha pacifica) die ik van men broer gekregen heb. maar ben misschien vanplan het komend jaar een nieuwe gitaar te kopen. ik ben nogal weg van het uiterlijk van een randy rhoads gitaar... ik weet nietveel van gitaren eigenlijk... maar ik zag dat jackson ze maakte en dacht dus maar aan zo'n gitaar.

Nu... ik heb op de site gezien dat er ettelijke hoeveelheden types zijn vand eze jackson randy rhoads gitaren. welke types/reeksen zijn nu de beste? mijn prijs zou maximum op zo'n 1000 euro liggen denk ik.

ik speel vooral heavy metal, vooral metallica dan en een beetje iron maiden ook.

alle hulp is welkom... ik weet namelijk zelf nietveel van de technische dingen van gitaar, ik speel er maar op los :)

ook: wat vinden jullie zelf van deze gitaar? wat zijn de pos/neg punten?

groeten,
maarten

Ic3gl0vE
10 november 2007, 17:53
Hey Maarten,

Voor heavy metal is een randy rhoads prima geschikt.
Ik heb zelf een Jackson RR uit Japan en dat is een fijn gitaartje hoor, lekker snelle hals en door de vorm kun je overal goed bij. De hals is echter wel heel erg dun en dat vindt niet iedereen prettig.

Probeer er gewoon een paar uit zou ik zeggen en probeer dan ook andere modellen en merken uit. Een gitaar kopen omdat 'ie er mooi uitziet is misschien niet de meest verstandige keuze, omdat een andere gitaar misschien beter speelt of klinkt voor jou. Als je eigenlijk weinig weet van gitaren, zou ik sowieso niet zomaar 1000 euro uitgeven. Misschien kom je er over een jaar achter dat je dure gitaar, ookal is het een goed instrument, niet aan je eisen voldoet en dan?

Maarten :)

Tho
10 november 2007, 18:11
Als je een GOEIE wilt van Jackson, liggen die wel net wat boven jou prijsklasse. Wil je met of zonder floyd?

Met floyd word het voor jou de RR24
Zonder floyd (strings thru) word het de RR5!
Ze zijn wel een kleine 1200 euro.