PDA

View Full Version : jackson randy rhoads gitaar



wolfway
10 november 2007, 17:15
hallo allen,

ik speel nu al een jaartje of twee op een beginnersgitaar (yamaha pacifica) die ik van men broer gekregen heb. maar ben misschien vanplan het komend jaar een nieuwe gitaar te kopen. ik ben nogal weg van het uiterlijk van een randy rhoads gitaar... ik weet nietveel van gitaren eigenlijk... maar ik zag dat jackson ze maakte en dacht dus maar aan zo'n gitaar.

Nu... ik heb op de site gezien dat er ettelijke hoeveelheden types zijn vand eze jackson randy rhoads gitaren. welke types/reeksen zijn nu de beste? mijn prijs zou maximum op zo'n 1000 euro liggen denk ik.

ik speel vooral heavy metal, vooral metallica dan en een beetje iron maiden ook.

alle hulp is welkom... ik weet namelijk zelf nietveel van de technische dingen van gitaar, ik speel er maar op los :)

ook: wat vinden jullie zelf van deze gitaar? wat zijn de pos/neg punten?

groeten,
maarten

Ic3gl0vE
10 november 2007, 17:53
Hey Maarten,

Voor heavy metal is een randy rhoads prima geschikt.
Ik heb zelf een Jackson RR uit Japan en dat is een fijn gitaartje hoor, lekker snelle hals en door de vorm kun je overal goed bij. De hals is echter wel heel erg dun en dat vindt niet iedereen prettig.

Probeer er gewoon een paar uit zou ik zeggen en probeer dan ook andere modellen en merken uit. Een gitaar kopen omdat 'ie er mooi uitziet is misschien niet de meest verstandige keuze, omdat een andere gitaar misschien beter speelt of klinkt voor jou. Als je eigenlijk weinig weet van gitaren, zou ik sowieso niet zomaar 1000 euro uitgeven. Misschien kom je er over een jaar achter dat je dure gitaar, ookal is het een goed instrument, niet aan je eisen voldoet en dan?

Maarten :)

Tho
10 november 2007, 18:11
Als je een GOEIE wilt van Jackson, liggen die wel net wat boven jou prijsklasse. Wil je met of zonder floyd?

Met floyd word het voor jou de RR24
Zonder floyd (strings thru) word het de RR5!
Ze zijn wel een kleine 1200 euro.

Ik heb zelf de RR24, wat een belachelijk goeie gitaar is voor zijn geld. Alle specs zijn dezelfde als die op USA rhoadses zitten, zelfs de elektronica! Hij is in Japan gebouwd. het is dan wel geen echte USA, maar hij komt wel erg dicht in de buurt.

De RR5 heb ik wel bespeeld, en speelt net zo lekker. Heeft alleen geen ebben toets, maar palissander. Maar dat is een kwestie van voorkeur ;)

Als je speciale vragen hebt over de RR24, PM gerust!

Dark_Tranquillity
10 november 2007, 19:09
Ik heb zelf een Rhoads. Ik zou me geen betere gitaar kunnen wensen eigenlijk. De hals is snel, fijn. De afwerking is subliem. Het geluid is machtig.

Probeer inderdaad gewoon de RR24 en RR5. In jouw prijsklasse de onbetwiste winnaars. Prima dingen. Als ik jou was zou ik ze wel uit Duitsland halen, gezien de prijs daar wat dichter rond de 1000 ligt dan hier in nederland of belgie :)

Bij vragen over de Rhoads, mail of PM maar!

JeeBee
10 november 2007, 19:38
Ik heb zelf een Rhoads. Ik zou me geen betere gitaar kunnen wensen eigenlijk. De hals is snel, fijn. De afwerking is subliem. Het geluid is machtig.

Probeer inderdaad gewoon de RR24 en RR5. In jouw prijsklasse de onbetwiste winnaars. Prima dingen. Als ik jou was zou ik ze wel uit Duitsland halen, gezien de prijs daar wat dichter rond de 1000 ligt dan hier in nederland of belgie :)

Bij vragen over de Rhoads, mail of PM maar!

Die RR24 staat nu voor 1090 euro bij Music Store in Keulen.
Ff de link van de online winkel erbij, kun je vast ff 'gassen'.
Ala je op de site komt, type Jackson in, in zoekvenster.

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewApplication-DisplayWelcomePage2;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000 00011MViSpU;sid=yEieHaIu62aeHeUbP-B5YQr7DQE4_mdnbqs=

Dark_Tranquillity
10 november 2007, 19:57
Die RR24 staat nu voor 1090 euro bij Music Store in Keulen.
Ff de link van de online winkel erbij, kun je vast ff 'gassen'.
Ala je op de site komt, type Jackson in, in zoekvenster.

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewApplication-DisplayWelcomePage2;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000 00011MViSpU;sid=yEieHaIu62aeHeUbP-B5YQr7DQE4_mdnbqs=

Ik heb een USA custom, hoef niet te gassen op een andere ;) Maar voor onze TS is het een idee :D

toon-
10 november 2007, 20:07
Rhoad zijn inderdaad super mooi ! ;)
Maar test ze zeker eens want zo een V-vorm is niet zo makkelijk om zittend mee te spelen.

Tho
10 november 2007, 20:08
Rhoad zijn inderdaad super mooi ! ;)
Maar test ze zeker eens want zo een V-vorm is niet zo makkelijk om zittend mee te spelen.

da's waar, maar als je een goeie rhoads hebt, is de balans perféct als je staat

Powerchordschuiver
10 november 2007, 20:24
;)
Maar test ze zeker eens want zo een V-vorm is niet zo makkelijk om zittend mee te spelen.

Dat heb ik vaker gehoord, en vind dat wel zo'n godvergeten geouwehoer!
Zittend is dat ding perfect te bespelen, als je de onderste 'vleugel' tussen je bovenbenen steekt.
Heeft ook nog eens als voordeel dat je pols geen rare bochten hoeft te maken als je op de hoogste tonen wil spelen.
En ik weet waar ik over praat, want ik heb zelf ook een Rhoads-model.
(Okay, van Fernandes dan, maar een prima gitaar)

Tho
10 november 2007, 20:26
Dat heb ik vaker gehoord, en vind dat wel zo'n godvergeten geouwehoer!

Weer geen sex gehad? Ik weet niet hoe ver het Fernades model afwijkt van een Jackson, maar ik vind een RR behoorlijk verrot te bespelen op m'n schoot! Telkens die tegendruk met je duim, en de hele tijd met de beentjes geklemd is niet goed voor de balletjes

Powerchordschuiver
10 november 2007, 20:31
Weer geen sex gehad? Ik weet niet hoe ver het Fernandes model afwijkt van een Jackson, maar.....

Inderdaad, weer geen sex gehad, maar daar hebben we het nu niet over he?
En die Fernandes is qua vormgeving een schaamteloze kopie van 'The real thing'-Jackson, dus...

Tho
10 november 2007, 20:33
Inderdaad, weer geen sex gehad, maar daar hebben we het nu niet over he?

heb je gelijk in, ik trok die conclusie uit je reactie op toon. Het geeft ook helemaal niet hoor! :)

Powerchordschuiver
10 november 2007, 20:34
Ik was niet boos, slechts geamuseerd.

Tho
10 november 2007, 20:35
Ik was niet boos, slechts geamuseerd.

een pak van m'n hart..


OT: Ibanez heeft tegenwoordig ook best een gave V op de markt. Ik ben de naam alleen even kwijt, maar de specs zijn prima!

Ook een pluspunt van de Ibanez is dat hij van Mahonie is én neck thru

Soulflyhigh
10 november 2007, 20:38
Misschien nog een andere aanrader een Jackson Bonds. Ook een Rhoads vorm maar dan een mahonie body en een bridge pickup. Je moet van het uiterlijk houden natuurlijk. Weer aan andere optie is een Laiho (CoB) signature van Esp Ltd. Eigenlijk de zelfde specs als de RR 24 alleen een emg hz als brugpickup maar die zou je altijd nog kunnen vervangen natuurlijk

Dark_Tranquillity
10 november 2007, 20:41
Wat een gezeik. RR zit ik liever mee dan met een strat. Prima dus!