PDA

View Full Version : Eerste (relic)project van Sam Kuijt (3 jaar)



Ewoud Kuijt
10 november 2007, 16:51
Na mijn eerste telecaster (zie onderstaande link) is mijn zoontje van 3 erg geinspireerd geraakt en is zijn eigen project begonnen. Als basis diende papa's wijnrode Les Paul studio uit 1992. Gereedschap: een rondslingerende hamer:

http://i214.photobucket.com/albums/cc252/Ewoudkuijt/IMG_5932.jpg

http://i214.photobucket.com/albums/cc252/Ewoudkuijt/IMG_5933.jpg

http://i214.photobucket.com/albums/cc252/Ewoudkuijt/IMG_5935.jpg

http://i214.photobucket.com/albums/cc252/Ewoudkuijt/IMG_5943.jpg

fransoos
10 november 2007, 16:54
:hippie: eigenlijk wel lief he' dat tie z'n papa wilde helpen !!!
voor de rest behoorlijk K*T.
zie die maar weer eens netjes te krijgen, voel met je mee. :nervous:

G.G.
10 november 2007, 17:00
Is maar 1 oplossing voor te bedenken:

http://www.babble.com/CS/photos/babble/images/2823/original.aspx

Ewoud Kuijt
10 november 2007, 17:01
http://i214.photobucket.com/albums/cc252/Ewoudkuijt/IMG_5944.jpg

http://i214.photobucket.com/albums/cc252/Ewoudkuijt/IMG_5947.jpg

http://i214.photobucket.com/albums/cc252/Ewoudkuijt/IMG_5950.jpg

http://i214.photobucket.com/albums/cc252/Ewoudkuijt/IMG_5952.jpg

De foto's geven nog niet eens een compleet beeld van alle schade. Gelukkig ben ik goed verzekerd. Eerst bij mijn gitaarbouw-icoon Peer Dellen in Den Haag geweest en de financiele schade laten bepalen (795 euro) en daarna een schadeformulier ingevuld. Tot mijn stomme verbazing ging de verzekeringsmaatschappij direct accoord zelfs zonder tussenkomst van een schade-expert. Peer gaat 'm opnieuw fretten (als je goed naar de foto's kijkt zie je dat een aantal frets behoorlijk beschadigd zijn waardoor hij echt niet meer bespeelbaar is) en een nieuwe kleur geven. Moet ongeveer zo worden:

Ewoud Kuijt
10 november 2007, 17:02
http://i214.photobucket.com/albums/cc252/Ewoudkuijt/KiseLPStudio.jpg

Jullie moeten wel even op het eindresultaat wachten want het gaat een maand of 3 duren.

barno
10 november 2007, 17:07
heb je 'm gevraagd naar zijn motief? Te luid gespeeld tijdens zijn middagdut?
anyway: wat hebben we geleerd, voorlopig geen hamers meer voor Sam

no 1 hops
10 november 2007, 17:09
@ewout dan heb je een beste verzekering, meestal keert men niks uit als eigen familie leden wat vernield hebben.

@G.G
nergens om, i love ducktape maar ben altijd wat huiverig voor dit soort foto's omdat er soms mensen zijn die het nadoen en er dan ongelukken van komen.
maar misschien ben ik daarin te voorzichtig.

G.G.
10 november 2007, 17:14
@ewout dan heb je een beste verzekering, meestal keert men niks uit als eigen familie leden wat vernield hebben.

@G.G
nergens om, i love ducktape maar ben altijd wat huiverig voor dit soort foto's omdat er soms mensen zijn die het nadoen en er dan ongelukken van komen.
maar misschien ben ik daarin te voorzichtig.

Ach, er zitten hier maar twee mensen op het forum die zo LP geil zijn dat zij deze drastische maatregelen zouden nemen om hun Lp te beschermen.

De ene is te jong om een kind te hebben, en de ander, die kijkt toch nooit in zelfbouw.

Maar ergens heb je wel gelijk. Dan maar alleen de pantoffeltjes aan de grond lijmen.

Ewout: Inderdaad mooi dat de verzekering het vergoed. Hopen dat Sam het niet nog een keertje flinkt. Zou ook mijn grootste nachtmerrie zijn,

Misschien kan Sam zelf ook voor de kosten opdraaien. Vraag V/d Haar of hij bij hem kan komen werken. Sam relict net zo realistisch als Eric,

Rinze
10 november 2007, 17:38
Misschien een goede sollicitatie-mogelijkheid bij de Gibson Customshop?


Ik zou wel flink balen trouwens, pfff.

hendrix2
10 november 2007, 18:06
Wees blij dat hij zichzelf niet verwond heeft met die hamer. Een hamer is niet echt het correcte speelgoed voor een kind van drie. :hippie:

Ewoud Kuijt
10 november 2007, 20:58
Natuurlijk was het mijn eigen schuld dat ik een hamer heb laten schilderen in de buurt van een gitaar die op de grond in een standaard zat. Ik heb ook een half uurtje iets minder van Sam gehouden. Maar nu de LP door mijn favoriete gitaarbouwer op kosten van de verzekering gerenoveerd gaat worden vind ik het toch niet meer zo erg. Ik ben niet zo'n relic-fan dus het fijn dat ie helemaal opgeknapt wordt en ook nog eens anders wordt dan alle andere LP studio's. En alle studiobezitters weten net als ik dat deze uitvoering net zo goed of soms nog beter klinkt en speelt dan vele andere LP's in welke uitvoering dan ook.

O ja, we hebben de verzekering (een u bent giga, ultra, vet, wreed, megagoed verzekerdpolis) wel gemeld dat de hamers nu goed zijn opgeruimd en dat de gitaren hoog aan de muur hangen.

Jullie hebben vast wel eens de documentaire gezien van "het uur van de wolf" over Jan Akkerman (zie "uitzending gemist"). Die bewaart zijn gitaren onder de trap toen een van zijn kinderen bovenop de stapel gitaren viel en de kop van een van zijn favoriete gitaren (zijn Personal) brak. Is trouwens ook door Peer Dellen gemaakt.

G.G.
10 november 2007, 21:01
Jullie hebben vast wel eens de documentaire gezien van "het uur van de wolf" over Jan Akkerman (zie "uitzending gemist"). Die bewaart zijn gitaren onder de trap toen een van zijn kinderen bovenop de stapel gitaren viel en de kop van een van zijn favoriete gitaren (zijn Personal) brak. Is trouwens ook door Peer Dellen gemaakt.

Da's die Lp waar een van zijn kids op gesprongen was onder de trap, toch?

Dacht dat die door Robberts of Heins gerepareerd was?

Ewoud Kuijt
10 november 2007, 21:05
Bovenin de startpagina van dit forum kun je een filmpje aanklikken waar Jan in de winkel van Heins komt die een onregelmatigheid op de lijmnaad van de kop moet bijwerken. Peer vertelde mij dat hij die kop gelijmd heeft.

G.G.
10 november 2007, 21:16
Bovenin de startpagina van dit forum kun je een filmpje aanklikken waar Jan in de winkel van Heins komt die een onregelmatigheid op de lijmnaad van de kop moet bijwerken. Peer vertelde mij dat hij die kop gelijmd heeft.

Ah.. dat was het. Je hebt gelijk.

renemeester
10 november 2007, 21:26
Ik zou voor die 800 euro maar een tweede hands LP Studio aanschaffen. Kan je deze gitaar nog gebruiken voor onderdelen (bijvoorbeeld als je zelf een LP gaat bouwen)

Volgens moet het zoiets zijn toch?

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/128062860-gibson-les-paul-studio-evt-ruilen-fender-tele-thinline.html

Ewoud Kuijt
10 november 2007, 21:57
Ik zou voor die 800 euro maar een tweede hands LP Studio aanschaffen. Kan je deze gitaar nog gebruiken voor onderdelen (bijvoorbeeld als je zelf een LP gaat bouwen)

Heb ik ook over nagedacht, maar ik ben nogal verknocht aan deze gitaar, ik heb er tien jaar mee langs allerlei podia in Nederland mee getrokken. Bovendien gaat de meeste hardware vervangen worden en heb ik dus al aardig wat spullen voor een eventueel LP-project in de toekomst. Deze viel ook niet meer te bespelen door de bramen op een aantal frets. Nu heb ik straks een perfect afgewerkte LP en behoorlijk wat oude hardware over.

fransoos
10 november 2007, 22:36
Heb ik ook over nagedacht, maar ik ben nogal verknocht aan deze gitaar, ik heb er tien jaar mee langs allerlei podia in Nederland mee getrokken. Bovendien gaat de meeste hardware vervangen worden en heb ik dus al aardig wat spullen voor een eventueel LP-project in de toekomst. Deze viel ook niet meer te bespelen door de bramen op een aantal frets. Nu heb ik straks een perfect afgewerkte LP en behoorlijk wat oude hardware over.

niet te hopen dat ze bij jouw verzekering een gitarist hebben die ook op GN komt :seriousf:

Ewoud Kuijt
10 november 2007, 22:42
Geen probleem, die nieuwe hardware betaal ik zelf. De verzekering betaalt het opnieuw fretten en het lakken.

no 1 hops
11 november 2007, 09:47
elk nadeel heeft zijn voordeel, elke ramp ook zijn positieve zijde.
jullie hoeven je niet meer druk te maken wat de jonge Sam later zal worden.

volledig inzetten op timmerman, deze gaat goud geld verdienen en je later nog eens blij maken met een gitaar op maat gemaakt.
bewaar de fotot's voor zijn eerste sollicitatie gesprek, word direct aangenomen!

CrudeSapphire
14 november 2007, 18:08
Geld teveel ofzo? :p

Ewoud Kuijt
14 november 2007, 20:49
Hoe bedoel je geld teveel? Het meeste wordt door de verzekering betaald. En gouden hardware is niet van echt goud. :)

marc_o
14 november 2007, 21:13
Amai, dat waren dan toch flinke klappen van het kleine ventje.....gelukkig wordt het gefixt.....en veel later, als je een keer behoefte hebt aan een tegenactie, heb je alvast een reden en ook fotobewijs om voor te leggen....feitelijk heb je gewoon mazzel. Ik zou bijna graag willen dat mijn dochter iets sloopt, dan kan ik een tegenactie plannen voor wanneer ze ooit (ooooooit) verkering zou krijgen. (vooralsnog hoop ik vurig dat ze van de damesliefde is en verkering neemt met het Swedish Bikini Team). Mocht dat niet zo zijn, en ze sloopt wat in de tussentijd, dan zwaait er op dat moment wat, en in de tussentijd ben ik ook flink verzekerd.

Orpheo
14 november 2007, 21:40
het enige dat echt een ramp is, is het fretwerk. dat zou ik vervangen, de rest lekker laten hangen.

Ewoud Kuijt
14 november 2007, 21:57
Behalve een aantal lelijke bramen op de frets heeft Sam ook de gehele hals vol met putten geslagen. Dat is niet helemaal duidelijk te zien op de foto's. Dat speelt werkelijk voor geen meter. Dus dacht ik dat als Peer toch moest gaan lakken (de putten waren volgens hem te diep) dan de rest ook maar. Zoals eerdergezegd ben ik niet zo'n relicfan. Als het nou komt door 30 jaar intensief spelen dan kan ik er vrede mee hebben. Dit was echter een terroristische aanslag.

Orpheo
14 november 2007, 22:26
tja... die butsen. mijn LP winered heeft dat ook, maar ik heb er geen last van in ieder geval.

maar zeg eens eerlijk; heb je gewoon geen zin om je kind nu knetterhard te:




http://www.pilotguides.com/images/content/destination_guide/asia/philippines/philippines_crucifiction.jpg

G.G.
15 november 2007, 00:54
tja... die butsen. mijn LP winered heeft dat ook, maar ik heb er geen last van in ieder geval.

maar zeg eens eerlijk; heb je gewoon geen zin om je kind nu knetterhard te:




http://www.pilotguides.com/images/content/destination_guide/asia/philippines/philippines_crucifiction.jpg

Ik denk dat ie dat niet wil. Denk eerder dat ie zichzelf erg stom vind. Een hamer laten slingeren, eigen schuld. Ik vind dat TS het allemaal netjes verwoord, en er erg volwassen mee omgaat.

Ik zouo het ook klote vinden, maar het leven gaat door. Zo'n ventje van 3 kan er nooit kwade bedoelingen mee gehad hebben. Gewoon pech.

Luke-wannabe
15 november 2007, 08:31
Ja weet zo'n kind veel. Het is wel kut voor de TS, maar je kunt niet boos worden op zo'n kind denk ik.

Ewoud Kuijt
15 november 2007, 08:33
Ik weet niet precies wie TS is maar het is natuurlijk mijn eigen schuld. De mensen met kleine kinderen weten dat zo'n "ongelukje" in een klein hoekje zit. Ik ben wel even boos geweest maar ben snel gaan nadenken hoe ik dit een positieve draai kon geven. Dat is duidelijk gelukt. Ik heb geen moment gedacht aan gaffatape of houten kruisen.

Makor1966
15 november 2007, 08:48
Ik weet niet precies wie TS is maar het is natuurlijk mijn eigen schuld.
TS = Topic Starter :D

no 1 hops
15 november 2007, 08:48
voor jouw weer een les als vader dat je anders naar je omgeving moet kijken, want de ramp valt nog mee, er hadden ergere dingen kunnen gebeuren.
je huis moet puppy proof zijn, want sam vind alles intressant en alles uitnodigent om beet te pakken in de mond te steken en waar dan ook voor te gebruiken wat in zijn gedachten opkomt.
zijn motoriek was hij dus aan het oefenen.
ik zie toch om mij heen velen die fout maken, en ik bedoel jouw daar nu niet specifiek mee, dat mensen denken dat kinderen op hetzelfde niveau denken als volwassenen.

maar kinderen zijn geen kleine volwassenen, dat gekke ding dat hij kon beetpakken en mee slaan had voor hem dezelfde waarde als het ding waar hij tegen sloeg, of de vloer of het bed of de tv of wat maar in de buurt was.

Ewoud Kuijt
15 november 2007, 11:32
TS = Topic Starter :D


Weer wat geleerd.

pimmedoris
15 november 2007, 13:27
Haha, ik heb als klein kind een tijd gehad dat ik overal mijn naam op ging schrijven of krassen. Dus op de badkamerdeur en de deur naar de garage staat nog steeds mijn naam in hanepoten (ik kon net schrijven)

Daar waren mijn ouders toen ook niet heel erg blij mee.... :satisfie:

G.G.
15 november 2007, 13:31
Haha, ik heb als klein kind een tijd gehad dat ik overal mijn naam op ging schrijven of krassen. Dus op de badkamerdeur en de deur naar de garage staat nog steeds mijn naam in hanepoten (ik kon net schrijven)

Daar waren mijn ouders toen ook niet heel erg blij mee.... :satisfie:

Ik heb weleens de salontafel bewerkt met een hamer (mijn moeder is slechthorend, en die stond in de keuken), ik was ook 3 of 4 jaar oud. Toen ze weer eens kwam kijken was de tafel toe aan een schaafbeurt (3mm), schuurwerk en een aantal nieuwe laklagen. :satisfie:

Hamertje Tik, maakt meer kapot dan drank kan goedmaken.

Nielsje
15 november 2007, 13:34
Nou ja, er kunnen ergere dingen gebeuren, fijn dat de verzekering alles dekt. Voor het zelfde had je zoontje de hamer op z'n kop laten kletteren, dan liever dit.
Persoonlijk zou ik hem zo gelaten hebben, en alleen de fretten vervangen. Maar dat is natuurlijk wat je zelf wil. Ik vind het relic werk eigenlijk best realistisch :)

orreltak
15 november 2007, 16:03
je bent nooit jong genoeg om je `hammer-ons` onder de knie te hebben.

als je nu even een koevoet er naast ligt kan hij mooi verder met de pull-offs.

Makor1966
15 november 2007, 16:12
Daarna ff shredden met de decoupeerzaag :seriousf:

barno
15 november 2007, 19:30
en dan finally: Hendrix Zippo truuk, opgeruimd staat netjes :)

martelino
15 februari 2008, 19:29
Weet je wat echt lekker klinkt? Met een high-speed boorkop langs de snaren (geen boortje nodig) en een lijmtang als capo. :angry:

Ewoud Kuijt
28 april 2008, 19:42
Voor alle lezers die denken: hoe zit het nou met deze gitaar:

Afgelopen zaterdag even bij Peer Dellen binnengestapt en gevraagd hoe het met mijn gitaar ging. Ik wist dat hij aan het spuiten was en ik had een klein hoopje dat ie klaar zou zijn. Zijn antwoord: SLECHT!

Dat was even slikken. Hij vroeg me of ik gepoetst had met een middel met siliconen erin. Hij vertelde dat siliconen door de lak heen gaan en zich in de porien verzameld. Wanneer je dan met cellulose gaat spuiten krijg je allemaal kringetjes in de lak omdat de siliconen de lak afstoot net als vet en water. Hebben de lakexperts (Fred) hier ervaring mee?

Hij is nu heel dunne laagjes aan het spuiten zodat de nieuwe laklaag niet te veel met de onderliggende laag versmelt en de siliconen hun duivelse werk kunnen doen.

Hij hoopt voor zijn vakantie (over 6 weken!!!) klaar te zijn. Ik zal er wat fototjes van maken natuurlijk.

nevyn292
28 april 2008, 19:59
dat is wel grof balen :sneaky:

Ewoud Kuijt
28 april 2008, 21:32
Nou gaat wel. Ik vermaak we prima met mijn "eerste pannenkoek". Heb ook pas een huis gerenoveerd, ben verhuisd en heb een kind gekregen dus ik heb het druk genoeg.

G.G.
29 april 2008, 08:58
Nou gaat wel. Ik vermaak we prima met mijn "eerste pannenkoek". Heb ook pas een huis gerenoveerd, ben verhuisd en heb een kind gekregen dus ik heb het druk genoeg.

Ewoud. je hebt de juiste kijk op het leven. Shit happens, en het komt heus wel goed. Peer is een vakman.

Zou jij voor ons wel precies na willen vragen wat er exact fout ging en wel poets middel jij gebruikt hebt, zodat wij ervan kunnen leren.

no 1 hops
29 april 2008, 09:35
misschien dat je turtle wax gebruikt hebt met siliconen
er is ook een versie (de oude uit het blikje o.a ) die geen siliconen heeft.

ben iedergeval blij dat Peer toch nog een oplossing ziet

Noid
29 april 2008, 10:08
In de autobranche komt dit ook veel voor. Een automonteur vertelde me eens dat wasbenzine gebruikt wordt om autolak siliconenvrij te maken als deze gespoten moet worden.

orreltak
30 april 2008, 13:08
ben er wel bekend mee.dat heet `schiften`.
als die silliconen in de nerf is getrokken is dat ook behoorlijk klote.
der zijn wel middeltjes voor zoals anti-silliconen.
heb je in 2 versies.acryl en alkyd.een doorsnee schilder heeft het wel.
die roeren het door hun verf heen als ze langs silliconenkitten schilderen,enz.
maar of het schiften helemaal wegneemt ben ik bang voor.
heel fijn mat schuren tussen de lagen door verminderd het ook.

hoop dat het goed komt voor je.die gitaar heeft zijn portie ellende nu wel gehad