PDA

View Full Version : LAG Arkane 1000 VS Ibanez RG1570



Thom TK
10 november 2007, 16:36
De Ibanez RG1570 is zo ongeveer precies de gitaar die ik wil -afgezien van de houtsoort. Aangezien ik linkshandig ben en ook geen budget heb om een custom gitaar te laten maken, vond ik de LAG Arkane een mooie optie.
Alleen de LAG wordt in China geproduceerd, de Ibanez in Japan.
Mijn vraag is dan ook of er (significant) kwaliteitsverschil zit tussen deze twee gitaren.

Ik bedoel, de meerprijs van een LAG AM2000 is wel erg fors helaas, anders was ik daar wel voor gegaan.

Thom TK
5 februari 2008, 17:18
Ja ik weet het, moeilijke vraag.

Is de Lag Arkane 1000 haar geld waard? Hij is duurder dan een Ibanez RG1570 en wordt geproduceerd in China ipv Japan. Is er een kwaliteitsverschil?

RG1570: iets onder de 800 euro
Lag Arkane M1000: 999 euro

Squier4ever
5 februari 2008, 17:21
Ja ik weet het, moeilijke vraag.

Is de Lag Arkane 1000 haar geld waard? Hij is duurder dan een Ibanez RG1570 en wordt geproduceerd in China ipv Japan. Is er een kwaliteitsverschil?

RG1570: iets onder de 800 euro
Lag Arkane M1000: 999 euro

volgens mij is de quality control van die LAG nog altijd in frankrijk, meen ik ergens gelezen te hebben. is wel een ontzettend lelijke gitaar vind ik trouwens, die DC is veel mooier.

Thom TK
5 februari 2008, 17:24
volgens mij is de quality control van die LAG nog altijd in frankrijk, meen ik ergens gelezen te hebben. is wel een ontzettend lelijke gitaar vind ik trouwens, die DC is veel mooier.

De AM1000, serieus? Ik vind het echt een beauty. Belangrijker is dat hij bijna 100% zoals ik wil (afgezien van de niet-direct mounted pickups).

Maar het gaat me puur om de kwaliteit.

Squier4ever
5 februari 2008, 17:31
De AM1000, serieus? Ik vind het echt een beauty. Belangrijker is dat hij bijna 100% zoals ik wil (afgezien van de niet-direct mounted pickups).

Maar het gaat me puur om de kwaliteit.

ik kan me een artikeltje in de Gitarre und Bass herinneren over Lag, factory tour en uitleg over het bedrijf zeg maar.

Thom TK
5 februari 2008, 18:43
ik kan me een artikeltje in de Gitarre und Bass herinneren over Lag, factory tour en uitleg over het bedrijf zeg maar.

Oke, en, wat zeiden ze? Of is het artikel ergens online te zien?

Squier4ever
5 februari 2008, 19:08
Oke, en, wat zeiden ze? Of is het artikel ergens online te zien? zal t ff voor je opzoeken momentje

Squier4ever
5 februari 2008, 19:19
http://www1.gitarrebass.de/artikelsuche.php

als je het daar intikt, nummer 12 van 2006. weet niet hoe je duits is?

ik heb het net iig ff gelezen en zoals ik al zei van die kwaliteitscontrole, zal ik ff vertaald een stukje citeren


"Na enige slechte ervaringen in de opstartperiode heeft Lag inmiddels alle details van haar eigen instrumenten laten patenteren en nog altijd vliegen Michel of Guillaume naar China om persoonlijk het eindproduct op te halen in de fabrieken, om daarna in een container te worden geladen. Maar ook dat gaat nu veranderen omdat Lag de jonge chinees Andy heeft aangesteld en niet alleen vloeiend engels spreekt, Gitarist, bassist en computer expert is maar ook nog ter plaatse woont en nu de dagelijkse controle over de fabrieken op zich neemt"

Thom TK
5 februari 2008, 19:22
Hey bedankt, dat zal ik eens doorlezen!

Verdere ervaringen en of meningen zijn welkom!

Squier4ever
5 februari 2008, 19:25
Hey bedankt, dat zal ik eens doorlezen!

Verdere ervaringen en of meningen zijn welkom!

you're welcome, vinni had geloof ik ook ooit een LAG, mss hem eens PM'en