PDA

View Full Version : Vst instrumenten zoek...??



gitaarhaantje
10 november 2007, 15:02
Ik heb een probleem met cubase sx3.. Ik had namelijk dat ik mijn bestanden eenmaal opgeslagen niet weer kon lezen.. Nu heb ik cubase opnieuw geinstalleerd. Tot zover is alles goed gegaan..
Nu wil ik ez drummer weer aan de praat krijgen maar dit werkt niet meer.. moet ik in cubase naar een map verwijzen of hoe gaat dat..
Ik heb namelijk een drummap ingeladen en als ik dan op F11 druk dan staat EZ drummer er niet meer bij..

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen???

Groeten Laurens

Ic3gl0vE
10 november 2007, 17:42
Je moet cubase even laten weten waar de dll's van je VSTi's staan. Standaard is dit c:\program files\VST plugins of iets in die strekking. Heb je een soortgelijke map niet, of is 'ie leeg, dan kan het zijn dat je dat hebt weggegooid bij de deïnstallatie van Cubase.

gitaarhaantje
10 november 2007, 17:57
Ik heb even gekeken of die map er nog is maar deze is nog wel aanwezig en er staat idd een .dll bestand in maar hoe koppel ik dat dan weer aan cubase..????

STW
10 november 2007, 19:14
kopieer die .dll even naar program files/steinberg/cubase/vst plugins en/of naar program files/steinberg/vst plugins

gitaarhaantje
10 november 2007, 20:34
oke dat is nu gelukt en het werkt ook weer...
maar de reden dat ik het opnieuw had geinstalleerd was dat ik bestanden die opgeslagen waren bij het opnieuw opstarten van cubase niet meer kon lezen...

Cubase word dan helemaal compleet afgesloten..

Iemand enig idee.. want het weer opnieuw installeren heeft weinig zin denk ik :S:S

Groeten Laurens

Ic3gl0vE
11 november 2007, 02:43
Waarschijnlijk heb je een plugin die niet goed werkt en cubase laat crashen. Dit wil nog wel eens gebeuren met sommige freeware.

gitaarhaantje
11 november 2007, 17:21
De enige plugin die ik op dit moment heb is EZ drummer... en dat is geen freeware...

Iemand enig idee...???/

STW
11 november 2007, 17:37
misschien weten ze het hier: http://www.cubase.net/phpbb2/index.php

STW
11 november 2007, 17:41
of kijk dit even door:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22cubase+shuts%22&btnG=Google+zoeken&meta=

gitaarhaantje
11 november 2007, 18:45
kan het ook zijn ( ik heb cubase sx3) dat deze niet goed werkt in vista ultimate..?

zo ja dan heb ik een groot probleem...
iemand ervaring met cubase in vista..??


Gr Laurens

Arts
11 november 2007, 19:10
heb jij misschien nog goeie drummaps dan voor mij, ook met ezdrummer.

ik zoek ook een tamboerein ( waar je op slaat )
en mss ook een paar goede woodblocks.

gitaarhaantje
12 november 2007, 13:26
ik heb 4 verschillende drummaps.. als je me je mailadres geeft stuur ik ze wel toe...Ik weet niet of er een tamboerijn bij zit enzo maar dat kun je dan even bekijken...

Gr Laurens

Ic3gl0vE
12 november 2007, 14:07
ik zoek ook een tamboerein ( waar je op slaat )
en mss ook een paar goede woodblocks.

Dan moet je de percussie uitbreiding kopen.

gitaarhaantje
12 november 2007, 20:52
hmmm ik ben erachter gekomen dat het waarschijnlijk toch een probleem is om cubase sx 3 te draaien met vista...

Maar heeft geen enkele gitaarforummer deze combinatie???? Dat lijkt me stug...

En dan nog een vraagje..

In de videotutorial van mendel( bloodline) heeft hij alle onderdelen( snare, bassdrum enz..) van het drumstel op een apart spoor... iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg...

Ik gebruik trouwens wel "standaard" samples en sleep deze naar een midispoor en vervolgens pas ik deze aan...( ik weet niet of dit een verschil maakt...)