PDA

View Full Version : EDIROL UA-25, hulp gevraagd



rooie richie
10 november 2007, 10:11
Hallo allemaal, ik heb juist een EDUROL UA-25 aangeschaft en Cakewalk Guitar pro 3.
Ik vind de installatie gebruiksaanwijzing zeer onduidelijk en krijg het niet goed op de computer. Bij het installeren van de cakewalk vraagt de computer ook om iets, wat ik niet begrijp. Wie kan mij er een beetje doorheen loodsen........

bass blom
11 november 2007, 09:43
handig als je dan een iets concretere vraag aan ons stelt, zodat wij wellicht het iets meer kunnen begrijpen?

rooie richie
12 november 2007, 07:16
Nou, eerst kreeg ik er helemaal geen geluid in, maar ik ben nu zover, dat ik kan opnemen en af kan luisteren. Alleen als ik bij cakewalk de Edirol wil selecteren, vind ik alleen "apparaat via usb". Lijkt wel, of hij het niet helemaal herkent.....

bass blom
12 november 2007, 09:29
Nou, eerst kreeg ik er helemaal geen geluid in, maar ik ben nu zover, dat ik kan opnemen en af kan luisteren. Alleen als ik bij cakewalk de Edirol wil selecteren, vind ik alleen "apparaat via usb". Lijkt wel, of hij het niet helemaal herkent.....

"apparaat via usb".. is dat niet gewoon je apparaat?
wat gebeurt er als je die selecteert?

rooie richie
12 november 2007, 11:01
Ja, dan kan ik hem gebruiken en ik heb me eerste proefjes al gedaan, maar toen ik hem eerdere keren heb geprobeerd te installeren, gaf hij "EDUROL UA-25" aan en deed niets. Nu staat "EDUROL UA-25 er niet meer tussen, maar wel dat "Aparaat via usb".
Alleen krijg ik me metronoom niet aan de praat. Opnemen gaat nu (denk ik) goed........

bass blom
12 november 2007, 11:09
Ja, dan kan ik hem gebruiken en ik heb me eerste proefjes al gedaan, maar toen ik hem eerdere keren heb geprobeerd te installeren, gaf hij "EDUROL UA-25" aan en deed niets. Nu staat "EDUROL UA-25 er niet meer tussen, maar wel dat "Aparaat via usb".
Alleen krijg ik me metronoom niet aan de praat. Opnemen gaat nu (denk ik) goed........

de metronoom gaat zeer waarschijnlijk via midi en dan heb je dat nog niet geconfigureerd?

TIMBER
12 november 2007, 11:21
Je moet wel de Edirol aanzetten alvorens je Cakewalk opstart. Ik heb zelf en UA-101 en werk daarmee i.c.m. Cubase. Werkt verder allemaal goed mits ik maar om bovenstaande denk.

Thoom42
13 november 2007, 16:07
Heb je hem bij configuratie, systeem, apparaten wel ingesteld als jou geluidskaart en niet de standaard geluidskaart van je pc?

TIMBER
14 november 2007, 13:50
Heb je hem bij configuratie, systeem, apparaten wel ingesteld als jou geluidskaart en niet de standaard geluidskaart van je pc?

Dat moet helemaal niets uitmaken... daar selecteer je alleen maar de soundkaart die Windows gebruikt.

Thoom42
14 november 2007, 15:52
Dat klopt wel, maar alleen in Cool Edit selecteren als geluidskaart werkte bij mij niet, ik moest hem ook bij configuratie instellen, anders pakte hij mijn on board kaart met afspelen van wat je hebt opgenomen.

TIMBER
14 november 2007, 15:55
Oh das wel vreemd..!! mar werk daar ook mar weinig mee... met Cubase kun je gewoon elke aanwezige kaart kiezen los of die nu als systeem kaart dient.

Thoom42
14 november 2007, 16:08
Ja, werk ook wel met Cubase hoor, maar eerder had ik alleen Cool Edit en mijn Edirol UA 25 herkende hij niet gelijk met afspelen, wel met opnemen, niet met afspelen, idd vage shit, want ik moet steeds mijn laptop onboard kaart aan en uitzetten als ik ergens anders zit dan in mijn studiootje :S

rooie richie
15 november 2007, 06:49
Ik heb nu alles aan de praat, behalve de metronoom, maar ik heb wat meer uitleg nodig over het programma zelf, dus ik vraag wel aan de verkoper bij Peter Verspuy, of hij het één en ander uit kan leggen. Bij die EDIROL heb ik een programma bij gekregen en dat heet Sonar Le. Die heb ik nu goed draaiend op mijn laptop staan en daar maak ik eerst mijn drumtrack op (midi) en dat zet ik dan over op een spoor van guitartrack pro, op me andere computer. Misschien weet iemand nog voor een leuke prijs, een drum computer of zo?