PDA

View Full Version : volume knop tussen preamp out en poweramp in??



robertw
10 november 2007, 07:59
Wie heeft er raad.
Heb nog wel vrij veel last dat het volume verschil van mijn versterker van 0 naar 1 á 2 erg groot is.
Met andere woorden van stil naar erg hard.
nu las ik op Ebay hier voor een oplossing.

This is a VERY cool item, everyone knows that all tube amps sound AMAZING when cranked WAY up so that the tubes are really being pushed, but thats much too loud right? This simple little black box solves that problem without performing ANY modifications to the amp at all!!! Simply plug it into the effect loop on your amp (thats the preamp out and power amp in jacks) and turn the amp volume up as high as you want, then adjust the overall volume with the volume box...this allows you to get more of that full blown open tube tone at nice safe levels, it really works great! Works on all Fender Hot Rod Deluxe/Devilles, Blues Deluxe/Devilles/Twins!!! Many players are using these boxes as their secret weapon to dial in that pure tube tone at reasonable levels for VERY little money, works great live, at home, in the studio, wherever! This also helps solve the problem of an EXTREMELY touchy volume knob on your amp, you know what I mean, zero has no volume but 1 or 2 is already MUCH too loud, The Volume Box takes care of that too with its nice smooth Audio Taper Control. DEFINITELY the most cost effective investment you can make for your tube amp, lets you really drive those tubes without blowing everybody off the stage (or driving your neighbors crazy!).


Klopt dit verhaal wel?? heb het gevoel namelijk van niet.

Kunnen jullie mij iets meer vertellen???
Of moet ik een andere potmeter in de versteker laten zetten.

Het gaat trouwens om een bijzondere mooi klinkende versterkes de fender hotrot deville 212.

hoor graag

ErikE
10 november 2007, 10:11
Er zit wat in...maar dan moet je i.i.g. een seriële loop hebben.

ben vanhoof
10 november 2007, 11:21
Ik doe ongeveer hetzelfde met mn rocktron repliflex. Die zit in de loop en heeft op het front panel 2 knopjes om het input en output level te regelen. Het input level zet ik meestal op 3/4 en het output level op 1/4. Hierdoor kan ik de eindtrap van mn versterker op 3/4 zetten (100watt buizen LC bulldog) en klinkt het geheel wat warmer en voller. Ideaal voor rock/hardrock.

Wil ik dan eens lekker zware metal rammen verzet ik het output level naar 2-3/4 en de eindtrap dan wat minder. Zo wordt het geheel minder warm, maar wel wat strakker en wat meer gain.

Dus waarom koop je zelf ook niet zoiets? Dan heb je ook nog een berg effecten etc die midi stuurbaar zijn

Negative K3 fan
10 november 2007, 14:26
misschien dat er in je fender een lineaire ipv logaritmische pot zit waardoor dat volume verschil op lage standen wordt veroorzaakt.

zo'n pot tussen preamp out en power amp in is niets anders dan een gewone standaard master volume en is dus idd een oplossing voor je probleem. ik zou er alleen niet te veel voor betalen.

Baker
10 november 2007, 14:38
volgens mij klopt het verhaal ook niet.

Dit heeft namelijk hetzelfde effect als je pre amp op 10 zetten, en je eindtrap op standje 1.

als je wil wat er in dit verhaal staat dan moet je een loadbox kopen.
Die zit tussen de eindtrap output en de speaker . Dan kun je dus inderdaad je pre amp én je eindtrap een stuk harder zetten.

edit:
het is dus zoals neg. al zegt wel handig voor amps zonder mastervolume idd.

Eko
10 november 2007, 16:40
Fender monteert inderdaad potmeters die in het begin zeer veel volume leveren. Je krijgt dan het idee dat de amp heel hard gaat. Een andere potmeter geeft een veel geleidelijker verloop in volumeopbouw. Een amptechneut kan dat wel voor je oplossen.
Alternatief is inderdaad een loadbox ertussen.

robertw
10 november 2007, 21:13
He Eko,

Dat lijkt mij nog het beste plan.
Er zit namelijk wel een supergeluid in dat ding en ik wil er zo min mogelijk tussen hangen.
Weet jij misschien een adres voor mij waar ik dit zou kunnen uit laten voeren?
En heb je misschien een idee wat dit zou moeten gaan kosten?

Zat andrs te denken aan de Maas Litte. voor 160dollar.

yhcmarc
10 november 2007, 22:35
Het werkt wel hoor, bij mijn V4 (geen master volume) werkt een externe mv volgens mij volgens hetzelfde concept, alleen gaat het bij die amp dan niet via een send/return maar via de Ext amp. output. Kan de zooi nu opendraaien en met die mv toch op een acceptabel volume spelen.

zjanke
10 november 2007, 22:45
Stuur Chris Winsemius eens een berichtje en leg je probleem uit, hij zal wel aangeven wat wel en niet mogelijk is

guitartheo
10 november 2007, 23:14
Dit is zoiets, een potmeter in een doosje
http://www.fortunecity.com/marina/newland/2081/id3.htm

Negative K3 fan
11 november 2007, 02:41
een snelle google search leverde deze site op http://www.diyguitarist.com/GuitarAmps/HRD-MV-Mod.htm helemaal voorgekauwd.

guitartheo
11 november 2007, 10:13
Die is ook te koop
http://www.banzaieffects.com/Hot-Rod-Deluxe-pot-250k-log-pr-17324.html

hoef je 'm er alleen nog in te solderen;)

Zo'n volume box heeft alleen zin om je clean voorversterkerbuis te laten oversturen (zinloos in mijn ogen) het drive kanaal heeft al een MV