PDA

View Full Version : K dan... 1st. time



Tupelo
10 november 2007, 00:04
Pleur er ook maar eens eentje neer..
Ben er niet heel erg tevreden over, maar heb even weinig meer voorhanden.
Enige dat vrijpleit is dat het een 1e take is van een nummer dat we weinig geoefend hadden.

Een Damian Rise cover *klik* (http://boomp3.com/m/ad324e93d7b1)

T.z.t. ook eens wat meuk van mijn bandje erop gooien.
Mits ik niet compleet afgezeken wordt hier natuurlijk. :D

Azrael
10 november 2007, 00:18
Damian Rise? :seriousf:
'k Ga eens even luisteren. De mix is niet goed maar dat wist je zelf ook wel.
De zangeres vind ik persoonlijk nogal vals en ik hoor een heel groot veschil in klank tussen de lage en hoge noten. Gaandeweg wordt dat wel iets beter. Gitaarwerk vind ik wel ok, niks speciaals alleen de klank is heel erg warm en de zang valt in dit geval op de achtergrond. Sommige noten van de gitaar vliegen er echt uit. Qua mix klinkt het als twee aparte tracks nu.
Maar ey, keep em comming, neem het een keer goed op, maak er werk van en dan horen we vast meer van je. Met een beetje geluk gaat je band dan aan de rise! :satisfie:

Tupelo
10 november 2007, 00:22
Kan 't niet helpen, ken de goede man nog zijn nummers niet. :D

Damien Rice.. zo dan.

DeiDRagonas
10 november 2007, 00:54
Goed gespeeld hoor, niks mis mee.
Alleen damn.. Misschien t geheel iets transponeren voor die zangeres?
Ze zit er steeds (bijna de hele tijd t/m halverwege!) net naast... Echt net. Maar da's net genoeg om irritant te klinken. Verder best goede opname, complimenten voor t spel.

Laters Roy.

Tupelo
10 november 2007, 00:58
Tja... is wat raar met haar.. ik vind haar een mooie stem hebben, ben mezelf ervan bewust dat ze het vaak niet haalt, maar mij stoort het niet, ze heeft doorgaans drama in haar stem en dat maakt veel goed.
Zelf is ze ook niet erg blij met deze opname.
Komt bij, de ene dag is de andere niet voor haar, voor mij geldt hetzelfde, ben geen steady gitarist.

bass blom
10 november 2007, 01:00
Tja... is wat raar met haar.. ik vind haar een mooie stem hebben, ben mezelf ervan bewust dat ze het vaak niet haalt, maar mij stoort het niet, ze heeft doorgaans drama in haar stem en dat maakt veel goed.
Zelf is ze ook niet erg blij met deze opname.
Komt bij, de ene dag is de andere niet voor haar, voor mij geldt hetzelfde, ben geen steady gitarist.

volgens mij is het als je er live bij bent anders.
dit klinkt nou niet echt overtuigend en daardoor heb ik het voor de helft uitgezet :chicken:

Tupelo
10 november 2007, 01:01
Lul! :D tekens

Azrael
10 november 2007, 01:02
Lul! :D tekens

Vind ik ook, wat een eikel die gast. Ik kwam tot driekwart! :satisfie:

bass blom
10 november 2007, 01:02
sorry, ik neem geen blad voor de mond zo laat in de avond :D
ik vond de gitaar wel lekker, maar die zang..

Azrael :seriousf:

Tupelo
10 november 2007, 01:04
Nou ja, geeft niet, zal er niet minder om slapen, truste!! :)

Makor1966
10 november 2007, 01:20
Het klinkt beter dan de akoestische opnames die ik vorige week heb gemaakt met m'n minidisc.
Als ik eerdaags iets redelijks opneem zal ik het ook een keer posten.
+1 voor wat hogere toonsoort en valsige zang af en toe.. maar het staat wel voorlopig :)

grayfink
10 november 2007, 09:23
Ik vind dit wel mooi eigenlijk. Je zegt zelf altijd dat je er niks van kunt, maar dat valt reuze mee. :) De andere clippies spreken mij minder aan, maar ook nog niet helemaal geluisterd.

Rinze
10 november 2007, 09:30
Ik vind het wel mooi, vals, mwoagh...gewoon zeggen dat het zo hoort :cooler: kunnen jullie elkaar wel goed horen (en dan met name zij jou)?

EDIT: Op wat voor gitaar speel je?

Ibanez666
10 november 2007, 11:43
wel leuk gebracht. Maar als de zangeres wat hoger zingt, klinkt het wel beter. ze heeft op zich wel een aangename stem. het gepingel is ook niks mis mee

Tupelo
10 november 2007, 12:27
EDIT: Op wat voor gitaar speel je?
T is mijn gepimpte Höfner 457, met Kent Armstrong mininhumbucker over mijn Vox AC30cc2.
Vermoed dat ik de trebleboost niet uitgezet heb, gezien de piek op de hoge tonen.
Verder komt ie binnen over het mengpaneel, met wat galm en chorus, meen ik.
Weinig zorg besteed aan de opname, was de 1e keer, het apparaat is nu wat meer onder controle.

Tupelo
10 november 2007, 12:28
Dank voor de positieve reacties. :)

hendrix2
10 november 2007, 12:53
Ik vind het ook wel mooi. Inderdaad zou een hogere toonsoort haar wel wat beter liggen vermoed ik. Mooi gebracht op gitaar trouwens.

Negative K3 fan
10 november 2007, 15:28
die zangeres zou bij een idols voorronde compleet worden afgebrand

Tupelo
10 november 2007, 15:30
Nee hoor, ze ziet er goed uit! :)