PDA

View Full Version : Mxr Mc402



Lenweë Míriel
9 november 2007, 23:58
Aangezien ik niet geheel tevrede was over de overdrive die uit mijn versterker zelf kwam. (jtm 30) Werd het toch tijd om opzoek te gaan naar dat beetje extra scheur. Dus ook ik moest er aan geloven dat er een pedaaltje voor moest. Omdat het me eigenlijk toch geen zak uit maakt welk het werdt ging ik maar gewoon opzoek naar bekende merken.
Eerst dacht ik aan een tubescreamer maar na wat zoeken kwam ik uit op de MC402. Dit pedaaltje heeft namelijk een clean boost en overdrive in een.
Nou moest ik 'm natuurlijk wel even gaan testen in Den Haag. Allemaal leuk en aardig maar ik was volgens mij iets te optimistisch. Geloof me, met gitaar in de ene hand en versterker in de andere met ov en nog een pleures eind lopen is geen pretje.
Maar een maal aangekomen kwam het allemaal goed. Het was als of er in een keer een blik extra gain werdt open getrokken. qua geluid veranderde er niet extreem veel alleen meer gain veel meer gain.
Al met al dus de 120 pleuro dubbel en dwars waard vond ik zelf.
En toen moest ik weer terug :(.
Maar wel met pedaal :)

Lexvandoef
10 november 2007, 00:03
Leuk verhaal :P, pedalen met een OD en boost in een vind ik echt superhandig voor repetities met de band. Ik wacht nog steeds op de mijne. Mooi dat deze je zo bevalt met je jtm-30. Die heb ik zelf ook een tijdje gehad, maar uiteindelijk vond ik hem wat minder op bandvolume dan thuis.

Harry
10 november 2007, 11:36
ik heb m ook, maar gebruik de overdrive als 'demper', die staat dus aan bij slagpartijen (is dat een woord?), en als ik soleer zet ik het pedaal uit zodat ik het volle geluid van de versterker krijg. De boost gebruik ik om het geluid iets te kleuren.

AriaProII
10 november 2007, 11:37
Bij welke zaak was dat? Rockpalace?

Lenweë Míriel
10 november 2007, 14:44
Nee was een gewoon bij iemand die van het ding af wilde.
2de hands dus

Yannicks
10 november 2007, 16:42
Gebruik je het OD kanaal van je JTM-30. Die is namelijk transistor :P .

Ik gebruik alleen het clena kanaal van me JTM en trap die over de kop met me Micro Amp.

dml
10 november 2007, 19:02
Gebruik je het OD kanaal van je JTM-30. Die is namelijk transistor :P .

Maakt dat wat uit dan? Als hij het goed vindt klinken, dan is dat toch okay?

Overigens vond ik de 402 als een kartonnen doos klinken, ik ben al helemaal geen liefhebber van een Tubescreamer o.i.d. maar dat klinkt zelfs een TS nog mooier........ Ieder zijn smaak, natuurlijk ;)