PDA

View Full Version : Nieuw Cabinet



casper innosence
9 november 2007, 23:26
Vanmiddag wezen testen bij de Jukebox voor een nieuwe kast voor onder mijn Soldano Avenger. Tijdens de aankoop van de Soldano al de Bogner Straight V30 kast vergeleken met mn Marshall V30 kast. En die Bogner klonk toch wel beter.

Nu dus eindelijk wezen testen voor nieuwe kasten, omdat er weer budget was gekomen dankzij de verkoop van mn Triple rectifier. Ik had al wel n beetje gekeken wat er te krijgen was, en heb uiteindelijk de Mesa Recto kast, Engl V30, Bogner V30 slant (geen straight op voorraad) en een Orange PPC4x12 v30 getest.

Allereest de Mesa, vriend van me heeft zo'n kast en vertelde hoe vet die wel niet klonk. Nou, ik vond ehm tegen vallen, een beetje kil, en toch redelijk metal. Omdat Soldano niet bekend zijn om hun enorme laag, vond ik de Mesa bij vlagen zelfs schel en hol.

Daarna de Orange, hierbij had ik toch wel een "wow" gevoel. Enorm strak, duidelijk, niet te veel bass, niet te veel mids en niet te veel high, oftewel evenwichtig. Mooie combi met de Avenger :D

Vervolgens de ENGL V30. Deze vond ik duidelijk beter dan de Mesa, wellicht ook duidelijk in de band mix, maar hij mistte mids naar mijn smaak. Wel ontiegelijk strak.

Als laatste de bogner V30, ook een heel gebalanceerde kast. maar in mijn herinnering klonk deze beter. Maar ook nog steeds beter dan de Mesa.

Uiteindelijk toch voor de Orange kast gegaan, de Engl was n goeie 2e. Maar de Orange gaf mij toch de vetste sound! En daarbij, die looks, suuuupervet!!

De gitaar waar ik mee getest heb was mijn ESP Viper Standaard met een Seymour Duncan - Duncan Custom op de brug.

Foto's komen morgen of zondag!

andoni
10 november 2007, 12:48
Ik heb dezelfde mening over de Mesa Recto kast. Heb hem getest icm met mijn dual recto, en wel veel sublaag, dat wel, maar die cruciale low-mids die ik wil horen bij het palm muten ontbraken wat. Daardoor bleef er veel laag en hoog over waardoor het voor mij te scooped en hol klonk. Pas op, klonk zeker niet slecht en beter dan gemiddeld, maar geen 1000 euro waard imo. Ben uiteindelijk met een Bogner OS212 met V30's naar huis gegaan, ik wou toch downsizen en dat wat groot uitgevallen 2x12 cabje gaf me wel die dikheid in de mids die ik zocht.

Ik denk ook wel dat zo'n Orange een erg goede combinatie moet zijn met een Soldano. Compenseren elkaar goed denk ik, heldere top door een donkere cab.

the sure thing
10 november 2007, 13:24
Bedankt voor je heldere review Casper!!! En succes met je orange

AART
10 november 2007, 13:36
Misschien had je nog eens de traditional(stiletto) mesa kast moeten checken, dat is een iets kleinere kast die een stuk strakker klinkt.

jw009
10 november 2007, 13:47
Ooit overwogen om die Kool & Elfring cabs te testen of bewust niet?

EpiCenturiesAWAy
10 november 2007, 14:02
Shittt!!
Superset man! Congrats!

casper innosence
10 november 2007, 15:02
@ aart, ik had inderdaad wel de Recto en Stileto kasten willen vergelijken. Maar die hadden ze niet staan bij de jukebox. Maar met de instelling van mijn Soldano zoals ie op mn 1960AV stond, klonk de Mesa strakker, maar wel holler/scoopeder.. Niet wat ik zocht. Als de klankkleur van de stilleto daar enigzins op lijkt. Dan wast t wachten toch niet waard.

@ Jw09, Kool en Elfring heb ik inderdaad wel overwogen. Maar om die goed aan de tand te voelen had ik toch richting hun werkplaats moeten gaan, enkele reis meer dan anderhalf uur. En dat icm een gebrek aan tijd en de mogelijkheid om meerdere merken naast elkaar te horen bij de Jukebox maakte dat ik toch voor een gevestigd merk gegaan ben. Kwa prijs was de Orange trouwens ook nog de gunstigste van de 4.

Set klinkt iig ontiegelijk ROCK en das wel echt de sound waar ik naar aan het zoeken was.

Overigens moet ik wel zeggen dat de Engl een goeie 2e gedeelde plek heeft met de Bogner. De mesa vond ik ook te duur.

Nadeel van de Orange.. hij heeft geen wielen en gaat over de 50kg.

Leuk detail is trouwens dat er 2 balken (15/18mm multiplex) onder zitten ipv rubber voetjes.

EpiCenturiesAWAy
10 november 2007, 15:09
En nu fotootjes ;)

caliban
10 november 2007, 15:56
Ik zou ook heel graag eens een orangekast onder mijn mesa horen. De cabinet dat ik nu heb, denk ik dat het dichtste aansluit bij de traditional cabinet.
Vrij klein, v30's maar twee speakers zijn openback. Heeft wel iets maar ik zou hem beter echt afsluiten met een goed stevig stuk hout.

casper innosence
10 november 2007, 17:02
aangezien ik zelf echt niet kan fotograferen en ik dat toestel van ons ook niet goed ingesteld krijg vast een brakke pic van de soldano + orange

http://a455.ac-images.myspacecdn.com/images01/57/l_579cd32ad0273f4b7762c0841e778b3e.jpg

EpiCenturiesAWAy
10 november 2007, 17:56
Nice!! Hoe kom je aan die sticker man ? :D

Ik zou wel eens willen zien hoe mijn paarse soldano daarop staat/klinkt :D

casper innosence
10 november 2007, 18:45
haha volgens mij zou een paarse soldano echt vloeken met dat oranje hahaha (kwa kleur)

De sound, ik heb t idee dat ie de soldano, die van huis uit niet het meeste low end heeft, toch wat meer in het laag geeft.

edit: die soldano sticker? die kreeg ik dr bij, kwacht nog op orange stickers...:P

cas121
12 november 2007, 08:16
De sound, ik heb t idee dat ie de soldano, die van huis uit niet het meeste low end heeft, toch wat meer in het laag geeft.

+ veel, ik heb een 2204 die op veel kasten nogal schel uit de verf komt. Toen ik hem kocht heb ik ook kunnen testen op zo'n orange kast en dat gaf ook echt een onwijs goed, gebalanceerd geluid.











Alleen doe mij hem maar in het zwart

pol
12 november 2007, 08:27
Ik zal toch ook nog eens naar boekel moeten afzakken, hadden ze die orange kast ook in het zwart ?

hebben andere oversized kasten eigenlijk ook last van dat boomy laag zoals de mesa ? de marshall tall vintage bv ?

casper innosence
12 november 2007, 12:57
Ik zal toch ook nog eens naar boekel moeten afzakken, hadden ze die orange kast ook in het zwart ?

hebben andere oversized kasten eigenlijk ook last van dat boomy laag zoals de mesa ? de marshall tall vintage bv ?

Ik vond de mesa oversized kwa algehele sound weinig bijzonder, ook het laag niet.

Ze hadden geen zwarte orange kasten staan. Zoiezo maar 1 4x12 (en ik weet niet in hoeverre ze die nog op voorraad hebben) en die heb ik vrijdag meegenomen.

Ik vind juist dat een Orange oranje moet zijn, en staat toch best oke met n zwarte top.

Jim Haagmans
12 november 2007, 13:39
ja man hoezo hebben ze hem ook in het zwart, ik vind die kasten hartstikke geil zo. Vind ook dat het doek altijd mooi is en het voelt ook wel appart aan zoals dat in elkaar zit. Ik vind het ook topkasten maar wel loei en loeizwaar.

casper innosence
12 november 2007, 13:52
ja man hoezo hebben ze hem ook in het zwart, ik vind die kasten hartstikke geil zo. Vind ook dat het doek altijd mooi is en het voelt ook wel appart aan zoals dat in elkaar zit. Ik vind het ook topkasten maar wel loei en loeizwaar.

Ja dat doek voelt echt DIK aan, en dat gewicht, tja. effe een plankje met wielen maken.

Joey Handsome
12 november 2007, 14:33
Ik heb Tristan wel eens een opmerking (en anderen ook) zien maken hier dat het met die Orange kasten net leek alsof het geluid niet goed uit de kast kwam. Volgens mij bedoelde hij ermee dat die kasten heel erg projecteren. Heb je daar iets van gemerkt toen je de verschillende cabs aan het testen was?

casper innosence
12 november 2007, 16:58
Nou daar had ik eigenlijk geen last van. Wellicht ook omdat de Soldano Avenger een hele heldere amp is? Ook in de oefenruimte vond ik de spreiding van deze straight kast beter dan die van mijn "oude" slanted marshall kast. Daarbij prikte ie ook beter door de mix en klonk beter door de oordoppen..