PDA

View Full Version : Gibson LP Studio



Chroxy
9 november 2007, 18:48
Ik spele nu al 3 jaar met mijn Epiphone LP; ben er nog steeds enorm tevreden over, maar toch kan het beter en wil ik wat anders. Nu stond op marktplaats een Gibson LP studio; weliswaar met gebroken kop (en gerepareerd). Even lopen mailen met die man en ik kon heb (inc gigbag) ophalen voor 375 euro!

Koopje lijkt me; je ziet ze nooit meer voor die prijs gaan. Mja! Tis niet moeders mooiste en kan hem nu nog even niet testen (morgen op volle oorlogssterkte pas).. maar boh! Ik ben benieuwd!

Fotos volgen straksjes!

Arts
9 november 2007, 18:49
375 is niet veel;)

weetje wel zeker dat het een gibson is , en geen gibsUn ;)?

Lexvandoef
9 november 2007, 19:03
gaaf, leuke deal man, als het een beetje een goeie gitaar is dan merk je dat wel.

Gefeliciteerd!

pannekoek
9 november 2007, 19:33
gibson lp studio's zijn geweldig!!!

ben zelf ook een trotste eigenaar :)

almarvk
9 november 2007, 20:23
En check goed hoe de breuk is gemaakt. Misschien ook handig om te weten door wie de reparatie is uitgevoerd.

moonfire
9 november 2007, 20:41
mijn eerste Gib was ook een studio. ik ben er altijd geweldig tevreden van geweest.
op het einde ook een nekbreuk. prof laten herstellen en de gitaar speelde na de breuk zelf beter.
kortom, als ze goed is gerepareerd dan is dit een koopje.

yves

Chroxy
9 november 2007, 21:05
Het is een echte Gibson, daar durf ik veel geld voro te verwedden! ;)..
De man heeft hem al een jaar of 12 en 8 jaar geleden is de kop gebroken (zo'n cleane breuk, precies op de kop die je altijd bij LP's ziet). Daarna heeft hij hem nog 8 jaar gebruikt.

Ik heb eerder een Gibson gezien met herstelde kop en dit zag er precies hetzelfde uit; erg netjes en mijn broertje viel het nog neit eens op (tis wel te zien natuurlijk..)

Maf ook! Ik vind studio's megalelijk (ik mis de binding).. maar nu ik hem zo zie staan naast me: toch wel mooi ;).. In ieder geval gaan er nog creme kapjes etc op om hem een betje een 'standaard' look te geven.

Lexvandoef
9 november 2007, 21:24
En dan nu de foto? :cheerup:

guitarboymike
9 november 2007, 22:40
Ik heb er ook een maar dan met Seymour Duncan elementen dat hebben ze wel nodig vind ik. Ben wel benieuwd naar de foto's :gitarist:


www.myspace.com/guitarboymike

cas121
9 november 2007, 22:58
He gefeliciteerd, echt een koopje man! Ik zou hem gewoon zo houden. Ik vind die vroege 90's LP studios echt zowat de fijnste les pauls, ook met de stock pu's en vooral pre '94 met ebben toets.

Chroxy
9 november 2007, 23:01
verdomme! het fototoestel is overleden..

Mja! Tis een gewone zwarte.. weinig slijtage plekken (bovenkant is zo goed als krasvrij).

De achterkant heeft wat buckelrash, thats it.

Ik denk zelf dat ik ook Seymours erin ga zetten. Ik wat vroeger niet kapot vn de Studio van BartL en 498T % 490R element in mn Epiphone was ook geen succes.

Die van mij is van 1994, net geen Ebben fretboard dus!

cas121
9 november 2007, 23:04
Das net pech dan (naja ook niet echt natuurlijk), maat van me heeft ook een zwarte 94 staan met ebben.

paar fotos met je mobiel klikken dan maar

Lexvandoef
9 november 2007, 23:05
haha handig, zo'n fotocamera.

Je zou er ook bkp pickups in kunnen doen, de gitaar was toch al niet zo duur.

Je gaat trouwens qua gear redelijk mijn kant op met je AC15 en en jcm800 ;), mooi spul he? :satisfie:

Chroxy
9 november 2007, 23:15
Morgen even kijken of ik een camera kan lenen.. Mn broertje heeft er ook nog ergens 1 rondslingeren.

En ja Lex! Ik moet nog even kijken naar de elementen. In mn Epi vind ik de SD JB nog steeds helemaal geweldig: alleen ik heb nog nooit een lekker halselement gehad.. Deze ga ik nu zoeken (misschien een p-94?)

En neej! Jij gaat naar mijn set-up! ;) Maar idd; we hebben best dezelfde zooi:
Jcm800, Vox Ac-15, Tele, Strat (fender), Les Paul (ObG/Gibson).. Volgens mij maken we alleen totaal andere muziek? Maar we weten tenminste wel hoe het WEL moet klinken ;)

in 1 band gebruik ik de JCM800 + AC15 + midisetupje (veel effecten) met mn Jazzmaster + Tele.. Beetje mix van vanalles; vooral rock

in de andere band gebruik ik de JCM800 + trapdoos (SD-1 + DE-7) met mn LP's voor Tool achtige tafferelen

Lexvandoef
9 november 2007, 23:27
volgens mij valt het wel mee met de totaal andere muziek, ik gebruik alleen geen effecten eigenlijk, ze moeten er nog wel komen.

mijn jmp+ac15 gaat mee met mijn coverbandje als we een groot optreden hebben, de stijl is echt vanalles met de nadruk op poppy/rocky dingen.

En als je kleiner moet, dan of alleen de jmp of alleen de ac15 met wat boosts en OD's.

Een p90 in humbucker formaat lijkt me trouwens wel een leuk idee voor de hals, een P94 idd of een mean/dream 90 van GFS misschien?

Chroxy
9 november 2007, 23:41
Precies; eerst een GFS; bevalt dat: het duurdere werk!
En met 1 band heb ik het geluk dat we een aanhangwagen hebben waar alles in staat; dus mn AC-15 + jcm 800 kan gelukkig mee :) (heb wel een los cabinet met V30's voor bij de omgebouwde combo)

Trouwens: Ik heb nog grovers liggen (van mn Epiphone), zijn deze beter dan de Klusons? Anders ga ik deze erop zetten..

cas121
9 november 2007, 23:46
Ik betwijfel het, ik heb 4 gitaren met die klusons erop en eigenlijk geen stemproblemen. Alleen de G doet weleens moeilijk maar dat is bij bijna alle 3+3

Als je er niks voor hoeft te boren kan je het altijd eens testen natuurlijk, en ff laten weten hier.

Orpheo
9 november 2007, 23:49
verdomme! het fototoestel is overleden..

Mja! Tis een gewone zwarte.. weinig slijtage plekken (bovenkant is zo goed als krasvrij).

De achterkant heeft wat buckelrash, thats it.

Ik denk zelf dat ik ook Seymours erin ga zetten. Ik wat vroeger niet kapot vn de Studio van BartL en 498T % 490R element in mn Epiphone was ook geen succes.

Die van mij is van 1994, net geen Ebben fretboard dus!

de mijne is van '94, en heeft wel ebben fretboard... hoe verklaar je die dan ;)

cas121
9 november 2007, 23:50
Iemand van Gibson vertelde me eens dat dat het jaar was waarin ze naar rosewood zijn gegaan, je zal dus beide aantreffen uit 94.

Orpheo
10 november 2007, 00:06
mogelijk; mijn LP is van heel vroeg in 1994.

Luke-wannabe
10 november 2007, 02:21
Zieke deal! Een Gibbie voor 375!!
Gefeliciteerd man! Dat is nog eens leuk gitsren kopen!

Otje
10 november 2007, 08:27
Inderdaad, goeie deal! Ik heb zelf ook een Studio, maar dan een Gem Series. Eind jaren '90 gekocht bij Nederland Muziek. Op de achterkant zit nog steeds de prijssticker waar toen 3350 oude, vertrouwde Nederlandse guldens op stonden. Ik heb 'm uiteindelijk voor zo'n 1800 gulden gekocht (nieuw).

http://www.gibson.com/products/gibson/LesPaul/images/gem-guitar.jpg

Ik heb de rooie en ben er nog steeds helemaal weg van :B .

Studio's met humbuckers vind ik minder. Ik ben niet zo'n humbucker mens en vind eigenlijk alleen de '57 Classic en de Burstbuckers mooi. Minder output, meer sprankel, meer "kwaak".

Chroxy
10 november 2007, 13:25
Ik heb idd vandaag nog even lopen spelen; de humbucker szijn niks: mijn SD's gaan erin :)..

Maare!? Op mijn Epiphone heb ik ook ooit een Gotoh (japan) brug gezet... is dit beter dan die op de Gibson? anders gaat die ook mee..

Lexvandoef
10 november 2007, 13:40
Wat voor een brug is het? Als het zo'n lichtgewicht aluminium ding is heb je kans dat het een betere is.

De Beer
10 november 2007, 13:45
mogelijk; mijn LP is van heel vroeg in 1994.De mijne blijkbaar ook, alleen is er, op het jaar na, weinig informatiefs uit de serial numbers van 94 te halen.



Those beginning with "94":
In 1994, Gibson's Centennial year, many instruments have a serial number that begins with "94" for the year, with the remaining 6 digits indicating the ranking number.

de mijne is 94017169

Ergens rond die tijd nieuw voor 1200 gulden gekocht, nu doet een nieuwe het zelfde in euro's.
Dus die 375 is erg netjes!!!!

Chroxy
10 november 2007, 13:54
euhm; tis dus niet het tailpiece; maar waar je kan intoneren enzo (brug dus?), bestaan die ook van aluminium.. Mja: hij had een (in mijn ogen) een bekend merk dus ja.. anders gaat die er ook op (halve Epi aant ontleden voor mijn gibson, haha)

Lexvandoef
10 november 2007, 13:58
Ik heb in elk geval op mijn ObG les paul aluminium hardware zitten, de hele TOM dus, allebei de delen. Die gitaar klinkt voor mij sowieso wel heel erg lekker, maar ik heb hem nooit met andere hardware geprobeerd, dus ik zou het qua klankverschil niet weten eigenlijk.

Daemon
10 november 2007, 15:29
Erg mooi bedrag voor een lp!!! Ik heb zelf ook een zwarte gibson les paul studio, die is ooit 1x door schoonmaakwerkzaamheden in m'n kamer door m'n ma kapot gegaan. Hij viel om, gevolg: hals gebarsten. Professioneel laten repareren en nu ziet niemand waar dat ie kapot was & hij speelt nog beter als voorheen.
Ik snap echter niet wat mensen mis vinden met die standaard elementen. Ik heb er een fantastisch geluid uit.

rjong999
10 november 2007, 15:40
Erg mooi bedrag voor een lp!!! Ik heb zelf ook een zwarte gibson les paul studio, die is ooit 1x door schoonmaakwerkzaamheden in m'n kamer door m'n ma kapot gegaan. Hij viel om, gevolg: hals gebarsten. Professioneel laten repareren en nu ziet niemand waar dat ie kapot was & hij speelt nog beter als voorheen.
Ik snap echter niet wat mensen mis vinden met die standaard elementen. Ik heb er een fantastisch geluid uit.
+1. Ik heb ook een zwarte studio, die klinkt echt prachtig met stock 498 elementen hoor.

Chroxy
17 december 2007, 13:55
zo: late reacite maar owke.

Ik heb mn Gibson helemaal vergeleken met mijn Epiphone (+ opgenomen voor geinteresseerden)..

Dus: ingespeeld over zelfde versterkers; met zelfde dikte snaren, zelfde actie, zelfde hoogte van elementen en zelfde elementen (SD JB in brug).. en damn wat een verschil!

Nu wasik nog aan het kloten met de looks van mijn Gibson: wat is beter? Standaard zwart? Of met creme humbuckerringen?

Daarnaast heb ik mn Grovers op mijn LP gezet: damn stemvast nu! :).. Mn Epiphone had dit ook enorm terwi ljde de Gibson niet zo heel stemvast was met de klusons.

Fotos: (kutfototoestel!)
http://i188.photobucket.com/albums/z163/Chroxy/gibson1.jpg

http://i188.photobucket.com/albums/z163/Chroxy/gibson2.jpg

Luke-wannabe
17 december 2007, 14:04
Zo creme vind ik wel hip! Maar kun je die soundclips posten? Ben benieuwd!

Lexvandoef
17 december 2007, 15:38
ik ga toch voor standaard zwart.

En die soundclips zouden cool zijn idd :)

Gibsonman
17 december 2007, 16:04
Mazzelpik!

RolandT
17 december 2007, 17:56
Ik heb mijn studio zo zwart mogelijk, zelfs mijn 'goud' gaat langzaam weg :)
http://www.10pont.net/lpst.jpg

pannekoek
17 december 2007, 18:19
waarom zonder case?


ik zou zeggen: ff testen die gitaar dan maar! als ie goed klinkt, ff afdingen en meenemen :P

Lexvandoef
17 december 2007, 18:29
waarom zonder case?


ik zou zeggen: ff testen die gitaar dan maar! als ie goed klinkt, ff afdingen en meenemen :P

hey pannekoek, ook ff de rests van de posts lezen joh, hij heeft hem allang in huis :rockon:

Chroxy
17 december 2007, 18:35
haha, het beste is dat pannekoek al eens gereageerd had in mn topic ;P

GibsUn
17 december 2007, 20:51
Ik heb mijn studio zo zwart mogelijk, zelfs mijn 'goud' gaat langzaam weg :)
http://www.10pont.net/lpst.jpg

Vraagje: heb ook Gibbie LP studio (zwart met goude hardware)
en ikzie dat jij de kapjes er hebt afgedaan (?) of heb je hem zo gekocht? want ik wou dit overlaatst ook doen en ik merkte dat het kapje vast gesoldeerd zat.
En dan..(geen technieker :D) ik wilde mijn elementen terug in mijn gitaar steken maar dat ressoreke bij die elementen was te sterk en ik kreeg maw mijn elementen er niet meer in.. na héél lang sukkelen is het mij gelukt maar bestaat hier geen trukje voor ik kan me niet voorstellen dat iedereen zo zit te knoeien.

THNX

Orpheo
17 december 2007, 21:40
Vraagje: heb ook Gibbie LP studio (zwart met goude hardware)
en ikzie dat jij de kapjes er hebt afgedaan (?) of heb je hem zo gekocht? want ik wou dit overlaatst ook doen en ik merkte dat het kapje vast gesoldeerd zat.
En dan..(geen technieker :D) ik wilde mijn elementen terug in mijn gitaar steken maar dat ressoreke bij die elementen was te sterk en ik kreeg maw mijn elementen er niet meer in.. na héél lang sukkelen is het mij gelukt maar bestaat hier geen trukje voor ik kan me niet voorstellen dat iedereen zo zit te knoeien.

THNX

ik snap je niet helemaal. wat is een ressoreke?!?!

bass blom
17 december 2007, 21:41
ik snap je niet helemaal. wat is een ressoreke?!?!

ja die moest ik ook ff zoeken.
een veertje, das inderdaad een bitch, ik ken het truukje ook niet :D

Orpheo
17 december 2007, 21:44
ja die moest ik ook ff zoeken.
een veertje, das inderdaad een bitch, ik ken het truukje ook niet :D

oh jezus, een VEERTJE. ja ik ken daar wel een trucje voor.

je drukt de bout door de ring, veertje erover, dan druk je het uiteinde tegen de pup aan, en dan met je schroevendraaier druk je tegelijk op de kop van de bout. en draaien maar. je houdt met je linkerhand (als je rechtshandig bent) het veertje, boutje en de rand van de pup vast (de rand waar die bout in moet!). tis een handigheidje. krijg je nog wel

Chroxy
17 december 2007, 21:56
haha, tis niet echt een truukje van: 2keer klappen, blazen en hoppa; het lukt ;)

Meer een handigheidje dat je krijgt na vaak wisselen van elementen :)

RolandT
17 december 2007, 22:53
en ikzie dat jij de kapjes er hebt afgedaan (?) of heb je hem zo gekocht? want ik wou dit overlaatst ook doen en ik merkte dat het kapje vast gesoldeerd zatIk heb nieuwe elementen laten inzetten van Bulldog (http://www.bulldogpickups.com/) pickups en gevraagd om ze zonder kapjes te maken (vind ik beter dan al dat goud).

GibsUn
18 december 2007, 10:51
Ok bedankt, ik zal mn elementen dan wel eens vervangen, ooit.

Ja wij zeggen ressorreke :p sorry, veertje dus!;
Een handigheidje zeg dat wel :p ik blijf er af zolang het niet nodig is dat is het beste denk ik :D

Orpheo
18 december 2007, 13:10
Ik heb nieuwe elementen laten inzetten van Bulldog (http://www.bulldogpickups.com/) pickups en gevraagd om ze zonder kapjes te maken (vind ik beter dan al dat goud).

welke heb je erin gezet? en bevallen ze je een beetje?