PDA

View Full Version : YES, hij is eindelijk binnen



fransoos
9 november 2007, 15:08
mijn nieuwe lang verwachte PRS CU22 is binnen; de postbode
een kusje gegeven :hippie:
en nou veul speule ....... :B

http://img217.imageshack.us/img217/8084/custom22ys7.jpg (http://imageshack.us)

http://img217.imageshack.us/img217/9194/custom221fu7.jpg (http://imageshack.us)

zie mijn topic TNT weg ermee

Lexvandoef
9 november 2007, 15:10
wow mooie combo met die bogner set man. Gefeliciteerd!
Is dat trouwens een Duende top?

almarvk
9 november 2007, 15:15
Maar één woord voor: GEIL!

Luke-wannabe
9 november 2007, 15:18
Wow mooi! Maar heb je er niet op gespeeld voordat je hem kocht?

Bart_Blueprint
9 november 2007, 15:19
Ik kan de helft niet zien, omdat Imagehack altijd zo lekker werkt met die plaatjes, maar mooie PRS! Ik vind ze zelf niet fijn spelen, maar is echt wel een plaatje!! :) gefeli!

Mr.Fingers
9 november 2007, 15:19
niet echt m'n stijl, maar toch proficiat!


Mooie amp & telecaster trouwens.

Hardguitar
9 november 2007, 15:22
Sow mooi ding, meeste PRS gitaren waar ik op heb gespeeld zijn echt top dus! ;)

andoni
9 november 2007, 15:29
Prachtige gitaar, zo lust ik er ook wel 1 :)
En hoe bevalt de Bogner?

jw009
9 november 2007, 15:31
JEEEEEEEEEEEEEEEEEZUS WAT MOOI !!!!!!!!!!!!! :eek: :eek: :eek:

fransoos
9 november 2007, 15:36
wow mooie combo met die bogner set man. Gefeliciteerd!
Is dat trouwens een Duende top?

thanks Lex,
de duende top bevalt prima,
echter de fender HRdlx voorzien van andere buizen
JJ electronics 2 x 6V6 S
3 x idem ECC 83 S waarvan 1 balanced phase inverter,
klinkt warmer en toch clean en iets minder hard waardoor
ik er toch ook nog graag door mag spelen !!

qroy
9 november 2007, 15:43
Niet mijn favouriete kleur, maar wow, prachtige gitaar.

fred dons
9 november 2007, 15:43
mooi! goede smaak in gitaren (en versterkers)

Rormo
9 november 2007, 18:47
DAMN!!!! vet!

Yamhammer_71
9 november 2007, 18:50
Geweldige PRS heb je aan de haak geslagen.

Rock-ze! :D

the sure thing
9 november 2007, 19:02
Waarom heb je gekozen voor de stop-tail brug en geen tremolo?

Malle Eppie
9 november 2007, 19:33
Mooie kleur en een nette gitaar!

fransoos
9 november 2007, 19:41
Wow mooi! Maar heb je er niet op gespeeld voordat je hem kocht?

niet op deze; wel op een paar andere CU's. maar toch klinken ze naar mijn idee praktisch hetzelfde.

heavy-metal-thunder
9 november 2007, 21:53
mooi assorti met je pedaaltje :-)

Ik heb ooit eens op een gelijkaardige PRS gespeeld en vond dit uiterst makkelijk spelen.

Yamhammer_71
9 november 2007, 21:57
Lijkt wel een akoestische Furch-gitaar op de achtergrond, klopt dat?

Bl44t44p
9 november 2007, 22:01
Holy fucking poep shit :eek: Schitterend ding! Welke finish is dat? En hoeveel mag zoiets kosten :D?

Timotio
9 november 2007, 22:21
Mooie plank man!!! tering! Hoeveel ribben heeft íe je gekost als ik vragen mag? :hippie:

Veel speelplezier

fransoos
9 november 2007, 22:34
Lijkt wel een akoestische Furch-gitaar op de achtergrond, klopt dat?

kijk naar mijn sig

fransoos
9 november 2007, 22:35
Waarom heb je gekozen voor de stop-tail brug en geen tremolo?

2 strats met tremelo vond ik wel genoeg :satisfie:

fransoos
9 november 2007, 22:37
Holy fucking poep shit :eek: Schitterend ding! Welke finish is dat? En hoeveel mag zoiets kosten :D?

matteo blue, quild top 10 :cooler:

bass blom
10 november 2007, 00:33
wat 1 prachtgitaar :cheerup:

Sj03rd
10 november 2007, 10:17
mooi ding hoor!

vroeger jarenlang geGASt op zo'n apparaat :)

....veel plezier ermee!

Anders Destium
10 november 2007, 10:42
Gefeliciteerd ermee, blue matteo is en blijft mijn favoriete kleur :)

Veekeren
10 november 2007, 11:05
Heeft wat weg van m'n CE22 met stoptail, alleen heeft die dan geen birds (wat jammer is) en geen 10top (wat em eigenlijk niet minder mooi maar "anders" mooi maakt). Wel een mooi ding zeg!

Ben benieuwd hoe je gitaar klinkt t.o.v. mijn CE eigenlijk. Ik heb 3 CU24's met (vastgezette) trem gehad, die klonken allemaal karakterloos, neuzig, "net niet". Die CE knalt er in, veel feller, veel meer ballen. Maar ik vraag me dus af of er met een stoptail CU22 ook net zo veel verschil is.

fransoos
10 november 2007, 11:17
Heeft wat weg van m'n CE22 met stoptail, alleen heeft die dan geen birds (wat jammer is) en geen 10top (wat em eigenlijk niet minder mooi maar "anders" mooi maakt). Wel een mooi ding zeg!

Ben benieuwd hoe je gitaar klinkt t.o.v. mijn CE eigenlijk. Ik heb 3 CU24's met (vastgezette) trem gehad, die klonken allemaal karakterloos, neuzig, "net niet". Die CE knalt er in, veel feller, veel meer ballen. Maar ik vraag me dus af of er met een stoptail CU22 ook net zo veel verschil is.

bedankt voor het gegunde speelplezier :hippie:

vergelijken met een CU22 met trem kan ik niet, ik heb er geen en ken eigenlijk niemand in mijn kring die der een heeft.
en voor het verschil met jou CE zou je ze naast elkaar moeten horen op dezelfde amp.
voor mij klinkt tie niet neuzig, maarja beetje verliefd he'

Veekeren
10 november 2007, 11:23
bedankt voor het gegunde speelplezier :hippie:


Was dat sarcastisch :D? Dat ie mooi is sloeg op de jouwe eh, ondanks dat 75% van mn verhaal over mijn PRS ging hahaha ;) Maar speelplezier zal je sowieso hebben, PRSen spelen wat mij betreft als de besten.

fransoos
10 november 2007, 11:39
Was dat sarcastisch :D? Dat ie mooi is sloeg op de jouwe eh, ondanks dat 75% van mn verhaal over mijn PRS ging hahaha ;) Maar speelplezier zal je sowieso hebben, PRSen spelen wat mij betreft als de besten.

nee dat was niet sarcastisch bedoelt, vind het echt fijn dat er mede forumleden zijn die anderen dit gunnen :cooler:
mooi is een persoonlijke keuze, beter zal tie der niet van spelen.

Jiboom
10 november 2007, 18:31
@fransoos: Mooie gitaar! Veel plezier ermee.

Ik blijf verbaasd over het feit dat Blue Matteo er zo verschillend uit kan zien, maar dat is me vaker opgevallen. Deze lijkt heel donker (meer Whale Blue), maar misschien ligt dat ook wel wat aan de foto's.


Ben benieuwd hoe je gitaar klinkt t.o.v. mijn CE eigenlijk. Ik heb 3 CU24's met (vastgezette) trem gehad, die klonken allemaal karakterloos, neuzig, "net niet". Die CE knalt er in, veel feller, veel meer ballen. Maar ik vraag me dus af of er met een stoptail CU22 ook net zo veel verschil is.
Tja, het blijft een kwestie van smaak. Ik heb een CU24 en een CE22, en was verrast door het grote klankverschil tussen de twee. De CE22 is inderdaad veel feller, veel meer strat. De CU24 is echter veel vetter en toch lekkerder voor de muziek die ik meestal speel (metal en stevige rock).

Ook de totale feel is compleet anders bij die twee. Wederom: CE22 veel meer strat, en CU24 meer Gibson-achtig (of eigenlijk inmiddels: de PRS norm). Ik heb niet veel ervaring met CE24 of CU22, dus ik weet niet in welke mate die weer verschillen. Wel heeft de CU22 elementen met minder output dan de CU24 en door de 22-frets de elementen op een andere plaats, dus het klinkt sowieso anders. Klinkt in ieder geval als een goed excuus om meer PRS-en te willen hebben ;)

fransoos
10 november 2007, 18:33
@Jiboom, :nervous: je hebt helemaal gelijk, hoe kan ik me zo vergissen,
het is een Whale Blue, goed gezien van je !!

Jiboom
10 november 2007, 18:52
@Jiboom, :nervous: je hebt helemaal gelijk, hoe kan ik me zo vergissen,
het is een Whale Blue, goed gezien van je !!

Ah, dat verklaart het.

Hmm, nu ik erbij stil sta... ik geloof dat Blue Matteo normaal een transparante achterkant heeft (dus mahonie zichtbaar), terwijl Whale Blue een zwarte achterkant heeft. Is op de foto's niet te zien, maar de zwarte headstock overlay geeft het eigenlijk ook wel weg. Maar aan de kant, PRS maakt wel vaker gitaren met afwijkende/custom opties..

Veekeren
10 november 2007, 19:07
Tja, het blijft een kwestie van smaak. Ik heb een CU24 en een CE22, en was verrast door het grote klankverschil tussen de twee. De CE22 is inderdaad veel feller, veel meer strat. De CU24 is echter veel vetter en toch lekkerder voor de muziek die ik meestal speel (metal en stevige rock).


Ben ik het eigenlijk niet helemaal mee eens om eerlijk te zijn. Mijn CE is wel wat helderder, dus in single coil stand meer strat wellicht, maar voor mijn band (wat ook wel als meer dan stevige rock valt te typeren) knalde de CE de CU er echt uit hoor. Natuurlijk allemaal relatief, maar net wat je lekker vindt, maar in de band waren we wel unaniem. De CU24 vond ik wel dik, maar qua sound altijd "net niet". Wel wat vetter dan m'n CE, maar minder in your face, en LANG niet zo vet als mijn Les Pauls.

Ik heb dat trouwens ook bij wat jij als "feel" omschrijft. De feel tussen de ce en cu verschilt, maar ik vind geen van beiden op een strat noch een les paul lijken.

Overigens moet ik er bij zeggen dat ik de CE op mijn rectifier er vind tegenvallen (in tegenstelling tot op mijn Marshall en mn vorige amp, een Brunetti). Voorheen was het mn belangrijkste gitaar, nu raak ik alleen mn Les Pauls nog aan. Das jammer, vandaar dat ie ook op termijn wel weg zal gaan.

Veekeren
10 november 2007, 19:11
@Jiboom, :nervous: je hebt helemaal gelijk, hoe kan ik me zo vergissen,
het is een Whale Blue, goed gezien van je !!

Ik dacht dat de mijne Whale Blue was... maar dat kan ik heel goed fout hebben. Wat zou het dan zijn:

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/PRS2.jpg

Jiboom
10 november 2007, 21:02
...Ik heb dat trouwens ook bij wat jij als "feel" omschrijft. De feel tussen de ce en cu verschilt, maar ik vind geen van beiden op een strat noch een les paul lijken.
Tja, vergelijkingen blijven lastig (en subjectief). Zoals gezegd, ik vind mijn CE op zich wel wat stratterigs hebben, maar da's relatief (veel verschillen zijn er ook natuurlijk).


Overigens moet ik er bij zeggen dat ik de CE op mijn rectifier er vind tegenvallen (in tegenstelling tot op mijn Marshall en mn vorige amp, een Brunetti). Voorheen was het mn belangrijkste gitaar, nu raak ik alleen mn Les Pauls nog aan. Das jammer, vandaar dat ie ook op termijn wel weg zal gaan.
Ja, goed dat je het zegt. Het is nogal een verschil op welke versterker je een gitaar hoort, waar bij dit soort gesprekken iets te vaak aan voorbij gegaan wordt (ook door mezelf). Ik gebruik zelf een Koch MultiTone, dus daar heb ik alle vergelijkingen dan ook mee gemaakt.


Ik dacht dat de mijne Whale Blue was... maar dat kan ik heel goed fout hebben.
Lijkt me wel kloppen. Zal wellicht wat verkleurd zijn in de loop der jaren.
Trouwens, je hebt 'm al een tijd te koop staan, toch? Is ie moeilijk kwijt te raken? Dat verbaast me eigenlijk, gezien de looks en niet onredelijke vraagprijs.

Otje
10 november 2007, 21:07
Ik vind PRS heel erg lekker spelen, maar volgens mij hebben die dingen alleen een master volume en niet een volumeregelaar per element. En daar ben ik toch wel heel erg aan gehecht....

fransoos
10 november 2007, 21:10
Ik vind PRS heel erg lekker spelen, maar volgens mij hebben die dingen alleen een master volume en niet een volumeregelaar per element. En daar ben ik toch wel heel erg aan gehecht....

daar kun je wel eens gelijk in hebben; een LP heeft dat wel
en ook in de middenpositie kun je toch hierdoor wat meer sounds eruit krijgen

YannickH
10 november 2007, 21:14
wow nice kerel!!heel mooi

Jiboom
10 november 2007, 21:20
Ik vind PRS heel erg lekker spelen, maar volgens mij hebben die dingen alleen een master volume en niet een volumeregelaar per element. En daar ben ik toch wel heel erg aan gehecht....

Nee, ze bestaan wel. Je moet de Singlecut (http://www.prsguitars.com/singlecut/index.html) modellen 's bekijken/proberen. Ik vind zelf een volumeknop per element juist erg onhandig en zal aleen daarom al nooit een reguliere LP of PRS SC kopen.

Orpheo
10 november 2007, 23:51
ikvind juist volume en tone per element lekker. kan je een soort clean 'kanaal' op halselement maken, en dikke OD op brug.

bass blom
10 november 2007, 23:54
brug volume en tone vol open.

hals tone helemaal terug, volume op 8 a 9

dat zou ik toch niet willen missen.

:lp:

Jiboom
11 november 2007, 01:11
.. Ik vind zelf een volumeknop per element juist erg onhandig ...

Het wordt een beetje offtopic, maar als uitleg hiervoor:

Ik ben nogal gewend om mijn volumeknop helemaal dicht te draaien als ik niet speel (of gedeeltelijk open/dicht om tijdens het spelen de klank/mate van compressie te regelen). Ik raak altijd erg in de war van het gedrag dat optreedt als bij een gitaar met meerdere volumeknoppen het volume van 1 element nog dicht is op het moment dat ik van element wil switchen (bijv. ineens je "geluid kwijt zijn"). Dan moet je dus zowel van element switchen als aan je volumeknop zitten, wat teveel tijd kost.

Ik heb enkele gitaren gehad met meerdere volumeknoppen (en eentje heb ik nog steeds), maar ik heb er nooit aan kunnen wennen en sindsdien besloten om er niet meer aan te willen wennen. Meerdere toonknoppen kan ik het nut nog wel van inzien, maar hoeft voor mij ook niet zo nodig.

Orpheo
11 november 2007, 01:27
tja, tis wennen, geef ik toe. maar ik kan bijvoorbeeld niet wennen aan het hebben van maar 1 volume en 1 of 2 tones, en al helemaal niet aan de positie van de knoppen op strats en tele's :P

Veekeren
11 november 2007, 03:02
Lijkt me wel kloppen. Zal wellicht wat verkleurd zijn in de loop der jaren.
Trouwens, je hebt 'm al een tijd te koop staan, toch? Is ie moeilijk kwijt te raken? Dat verbaast me eigenlijk, gezien de looks en niet onredelijke vraagprijs.

Ja ik weet persoonlijk ook niet echt waar dat aan ligt, het zal de tijd er niet voor zijn ofzo. Hij is bijna als nieuw in een winkel te verkopen, de meeste andere ce's die ik zag waren hoger geprijsd en de mijne vond ik persoonlijk overduidelijk de mooiste. Nah ja, misschien over een tijdje ofzo...

fransoos
11 november 2007, 11:09
op Ebay lopen ze op dit moment ook niet hard.
misschien is er - als je kijkt op TV naar Rockpalast o.i.d.-
toch weer meer vraag naar het oudere spul,: LP's ,Tele's
ES335, jaguars etc.
heeft vlgs mij veel invloed op jongere
en misschien ook wel de (veel) oudere gitaristen onder ons.

heeft niks met de kwaliteit van deze gitaar te maken; die zijn gewoon heel goed.