PDA

View Full Version : www.coverclub.nl



hubert
9 november 2007, 12:45
www.coverclub.nl

Dribbel_
9 november 2007, 17:59
Het is geen linkdump :') vertel eens wat
wat moeten wij ermee
wat moet jij ermee
wie heeft het geweldige artwork verzonnen op de cover

hubert
9 november 2007, 21:52
sorry....

De Coverclub
De Coverclub is eind 2006 opgericht. Het idee is dat een aantal aanstormende Nederlandse bands elk half jaar covers opnemen rond een bepaald thema of van een van te voren bepaalde artiest. Deze covers worden vervolgens gratis aangeboden op deze website, inclusief hoesje. De 1977 Punk-EP (november 2007) is de derde editie van de Coverclub. In eerdere edities zijn de thema's Kerst en Neil Young aan bod gekomen. Al deze covers zijn nog steeds gratis verkrijgbaar op deze site. De bands die deelnemen aan de Coverclub kunnen per editie verschillen.


Ik speel in the gasoline brothers. De band die dit initiatief heeft genomen.

Ik zou zeggen:
ga eens kijken en beluisteren. laat weten wat je er van vind.

Artwork is van Roel Jorna. De zangert van The gasoline brothers.

duckman
9 november 2007, 23:08
ik vind het een te gek idee, voor toekomstige edities lijkt het me leuk om met mijn band mee te doen.Als het past etc.

hubert
10 november 2007, 13:17
dank je...
in welke band speel je?
Je kan altijd een mailtje sturen naar info@coverclub.nl

Dribbel_
11 november 2007, 23:50
Idee is tof :satisfie: Maar gaat het echt alleen om coveren of ook gewoon keihard een eigen draai aan je nummers geven op de een of andere manier ?

duckman
12 november 2007, 00:17
dank je...
in welke band speel je?
Je kan altijd een mailtje sturen naar info@coverclub.nl

Ik zit nu in een band met eigen werk, die net opnieuw gestart is, maar we willen wat covers erbij gaan doen.
Ik zal wel een mail sturen naar info als wij onze site etc. klaar hebben.
Dit was ook iets meer voor 2008 :hippie:

hubert
12 november 2007, 09:53
@duckman: prima. Ik wacht het af.

@dribbel: Wij bepalen een thema of artiest. Daar moet je een nummer uit kiezen. Zo hebben we Neil Young al gedaan en nu dus het thema punk 1977.
Dat betekent dat we een punknummer van rond 1977 willen hebben. Dus niet een punknummer uit 2000. Of een nummer uit 2000 heeft als thema punk 1977, dan kan het weer wel.

Er moet ook gezegd worden dat wij van The Gasoline Brothers uiteindelijk bepalen wie wel een uitnodiging krijgt en wie niet.... Een soort kwaliteitscontrole zeg maar :sssh: ;)

hubert
23 juni 2009, 16:09
bump...

nieuwe editie van de coverclub.
thema: Guilty Pleasure

Nieuwe editie Coverclub opnieuw gratis te downloaden
10 Nederlandse indie-acts komen uit de kast met hun ‘guilty pleasure’

Een beetje coverband draait zijn hand niet om voor een cover van een populair top 40-liedje. Bij indiebandjes met de nodige street credibility ligt dat heel anders. Maar voor de nieuwe editie van de Coverclub waren 10 Nederlandse indie-acts bereid om - met het schaamrood op de kaken - hun zogenaamde guilty pleasures te onthullen. Het gaat om nummers die in de beschermde omgeving van de eigen zolderkamer hard meegezongen worden, maar die tegelijkertijd niet bewierookt kunnen worden in het bijzijn van hippe-vriendjes-met-verantwoorde-muzieksmaak.

Onder de noemer ’Guilty pleasures’ – songs you always wanted to cover but were afraid to like…’ namen de 10 bands desondanks hun favoriete schaamplaat op. De liedjes worden vanaf 22 juni gratis aangeboden aan gansch het volk via de website www.coverclub.nl.

Van de fraaie, verstilde versie van ‘Lydia’ door Anne Soldaat tot de onverschrokken bewerking van ‘Billie Jean’ door Silence is Sexy, van de hijgerige stalkerversie van ‘Close to you’ door The Gasoline Brothers tot de je-moet-wel-meezingen-uitvoering van ‘Can’t get you out of my head’ door Ponoka: dit zijn liedjes waarvoor een hippe alternatieve band echt uit de kast moest komen...

De complete line-up van deze editie:
• Anne Soldaat – Lydia (Dean Friedman)
• Silence is Sexy - Billie Jean (Michael Jackson)
• Solo - Annabel (Hans de Booij)
• Tim Knol – Cry (Godley & Creme)
• Ponoka - Can’t get you out of my head (Kylie Minogue)
• Pien Feith – An Englishman in New York (Sting)
• The Gasoline Brothers – Close to you (The Carpenters)
• Pondertone - We’re all water (Yoko Ono)
• Markowski - Durch den Monsun (Tokio Hotel)
• Novack – Gyspy Woman (Crystal Waters)

Vanaf vandaag ok te beluisteren op de luisterpaal. www.3voor12.nl

Dweezman
27 juni 2009, 22:32
natuurlijk gedowned en volop genieten geblazen. Heel tof. Ook wel beetje speciaal, door het overlijden van MJ.

Monstertux verneemt graag het volgende thema ;-)