PDA

View Full Version : Tsl



bass blom
9 november 2007, 10:27
vaak veel kritiek hier op de marshall TSL versterkers.
nou kwam gister mijn oude held* piet van buiten gezellig een middagje buurten.
uit zijn pc hoofd trekker kwam o.a. een mesa nomad 212 combo.
hij was ook benieuwd naar de beamblockers voor zijn koch, ik weet niet hoe die heet combo met V30's.
dus ik prikte zijn strat ff in mijn TSL60..
weemoed naar rock en roll, de tranen sprongen hem zowat in zijn ogen.
ja, dat zou hij ook wel weer willen hebben, maar in een top 100 band moet je wel een veelzijdiger ding hebben..
tja, waarom niet eigenlijk, ok, die nomad heeft sjiek 3 kanaals met voor elk kanaal een solo stand.
maar zelfs het clean vond hij mooier op de TSL.
hij speelde zo voor de vuist weg ff de sultans of swing solo :P
dan hoor je het eens van een ander :D

* piet was degene die ik regelmatig in een bandje met mijn broer zag/hoorde spelen
toen ik pak m beet 16 was en daardoor ben ik ook geswitched van bas naar gitaar.

http://www.barricadetop100.nl/album060707/bg_dscf0133%5B1%5D.jpg

steph
9 november 2007, 10:55
vaak veel kritiek hier op de marshall TSL versterkers.
nou kwam gister mijn oude held* piet van buiten gezellig een middagje buurten.
uit zijn pc hoofd trekker kwam o.a. een mesa nomad 212 combo.
hij was ook benieuwd naar de beamblockers voor zijn koch, ik weet niet hoe die heet combo met V30's.
dus ik prikte zijn strat ff in mijn TSL60..
weemoed naar rock en roll, de tranen sprongen hem zowat in zijn ogen.
ja, dat zou hij ook wel weer willen hebben, maar in een top 100 band moet je wel een veelzijdiger ding hebben..
tja, waarom niet eigenlijk, ok, die nomad heeft sjiek 3 kanaals met voor elk kanaal een solo stand.
maar zelfs het clean vond hij mooier op de TSL.
hij speelde zo voor de vuist weg ff de sultans of swing solo :P
dan hoor je het eens van een ander :D

* piet was degene die ik regelmatig in een bandje met mijn broer zag/hoorde spelen
toen ik pak m beet 16 was en daardoor ben ik ook geswitched van bas naar gitaar.

http://www.barricadetop100.nl/album060707/bg_dscf0133%5B1%5D.jpg

Ik wil mijn TSL60 ook niet kwijt, heb 'm nu zo'n drie jaar en denk ik zo'n 150 keer mee opgetreden. Er zijn wat aanpassingen aan gedaan maar klinkt gewoon goed.
Had vorige week een super reverb van Fender ernaast staan, en die klonk clean NIET beter, was ik verbaast over, omdat ik erg veel van Fender clean houdt (ookal speel ik 90% met gain).
TSL is prima voor een top 100 band.

bass blom
9 november 2007, 11:40
hij kwam bij mij als opvolger van een recto dual die ik wegens nauwelijks spelen en geldnood wegdee.
en zeker is het clean beter dan van die want dat was wel mooi maar erg veel ruis.
en al die gain, ach ik ben geen metal dude, heb de gain nu op 3 staan.
de presence vol open is volgens mij ook een goeie..

johantipker
10 november 2007, 09:09
Heel veel van je sound zit toch ook wel echt in de vingers denk ik..... (of niet)..

getuigt onderstaand verhaaltje weer van...

http://www.feedback.nl/?id=18&r=86&c=1

bass blom
10 november 2007, 10:19
in dat verhaal lees ik dat niet, maar ik ben er al jaren van overtuigd dat het geluid voor misschien wel 95% door de gitarist wordt gemaakt.

Dude
10 november 2007, 11:03
die tsl is bukt gewoon onder revieuws op internet joh net als de jcm900. Ook hier geld weer dat heel de wereld op die dingen speelt en marshall gewoon de versterker- het merk is waar alles en iedereen het van af gekeken heeft.. al dat gebitch altijd is typisch internet.....

johantipker
10 november 2007, 11:56
in dat verhaal lees ik dat niet, maar ik ben er al jaren van overtuigd dat het geluid voor misschien wel 95% door de gitarist wordt gemaakt.


wordt wel enigsinds geimpliceerd.. Knofler speelde op deze gelegenheid op een geleende Fender HRDL via een TS9... achterhaalde set up in deze dagen en verkrijgt toch moeiteloos zijn legendary sound als je de review mag geloven.

bass blom
10 november 2007, 12:00
ik denk dat als mark k of eric c 1 toon spelen op mijn volcano baby stratje dat je ze herkent.