PDA

View Full Version : dean evo xm



grattrock
8 november 2007, 22:31
hoi, ehh... ik ben nieuw hier, en ik wil graag wat vragen stellen

ik heb een tijdje geleden (6 maanden ofzo) mijn allereerste gitaar gekocht

een Dean Evo XM. nu zegt mijn gitaar leraar dat het geluid te dof is, en met de dag doffer wordt. is dit te reparen of moet ik een nieuwe gitaar gaan kopen

Lexvandoef
8 november 2007, 22:36
Dit is te repareren. Je moet het ergens in de electronica zoeken. Misschien een losse soldering of dat een van de pots/switches kapot is/gaat.

Ik vind trouwens wel dat het loont om bij dit gitaartje de 2 pots en de switch dan maar gelijk te vervangen, het is voor de rest best een leuke gitaar en zo duur zijn die spullen toch niet.

grattrock
8 november 2007, 23:07
wat ik nog ben vergeten te zeggen is dat ook de knop om de tone aan te passen op de gitaar zelf los is geraakt... kan dit ook nog voor problemen zorgen?

Lexvandoef
9 november 2007, 00:09
Nou ik denk dat je dan je probleem zeg maar gevonden heb ;)

Ik weet niet of je handig ben met een soldeer bout, maar anders heb je hier een schema waarmee je het weer opnieuw kan vastsolderen (2 humbucker, 1 volume, 1 tone en 1 3way switch):

http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=2h_1v_1t_3w

succes!

interessander
9 november 2007, 00:13
hoi, ehh... ik ben nieuw hier, en ik wil graag wat vragen stellen

ik heb een tijdje geleden (6 maanden ofzo) mijn allereerste gitaar gekocht

een Dean Evo XM. nu zegt mijn gitaar leraar dat het geluid te dof is, en met de dag doffer wordt. is dit te reparen of moet ik een nieuwe gitaar gaan kopen

Misschien te kort door de bocht maar hoe lang zitten je laatste setje snaren er nu op?

Lexvandoef
9 november 2007, 00:29
Dat zou het ook wel kunnen zijn, maar dat zou zijn gitaarleraar toch wel door hebben? Mooie leraar heb je dan, als hij dat niet eens door heeft. Bovendien hoor ik mijn snaren ook niet steeds doffer worden, na een tijdje blijft het bij mij op hetzelfde niveau.

DeiDRagonas
9 november 2007, 03:54
En als er toch een pot los hangt... grote kans dat je daar moet zoeken natuurlijk. Toch maar ff kijken naar de garantievoorwaarden?

Een leerling van mij heeft ook zo'n Dean en eerlijk is eerlijk, PIHIRIMA gitaartje om t op te leren. Die ene keer dat ie hem mee had was ik erg verbaasd dat je zoiets kunt kopen voor nog geen 100 eu. En ondanks dat je toch duidelijk ziet dat t geen kwaliteits hout is klinkt ie niet eens echt heel vervelend.

Grt, Roy.

menno182
9 november 2007, 14:22
wat ik nog ben vergeten te zeggen is dat ook de knop om de tone aan te passen op de gitaar zelf los is geraakt... kan dit ook nog voor problemen zorgen?
Bij mijn Dean EvoXM begint die knop ook al los te raken. Is dit bij alle dean evo xm's hetzelfde of zo?

Lexvandoef
9 november 2007, 15:23
Ik heb geen idee, maar bij die van een vriend van me, zat de input na een week al helemaal los.

grattrock
9 november 2007, 20:27
ow, daar heb ik het nog niet eens overgehad:P

die gitaar bleek al krakkemikkeg te zijn vanaf twee weken ofzo. toen ging de output los zitten, dat heb ik dan weten te repareren (gewoon openschroeven en terug naar buiten duwen) daarna ging de knop voor de tone los zitten(gewoon dat zwarte ding dat over de echte knop heen zit)

en nu begint ie dof te worden

ow, de snaren zijn de snaren die ik kreeg (op twee gebroken snaren na), helpt het als ik de oude dan vervang?

en wat betreft die onderdelen van de gitaar, dat is latijn voor mij:P ik zal het een keer nazoeken, en dan gezellig gaan klussen :P

bedankt voor zo ver

Lexvandoef
9 november 2007, 20:31
het helpt uberhaubt wel als je nieuwe snaren erop legt. De fabriekssnaren zijn nooit geweldig, zeker niet als ze er al zo lang op zitten.

Succes met klussen!

interessander
9 november 2007, 20:31
Je snaren zitten er dus al 6 maanden op? Dan maakt dat zeker uit voor je klank ja, daar wordt hij dof van.

menno182
10 november 2007, 20:51
ow, daar heb ik het nog niet eens overgehad:P

die gitaar bleek al krakkemikkeg te zijn vanaf twee weken ofzo. toen ging de output los zitten, dat heb ik dan weten te repareren (gewoon openschroeven en terug naar buiten duwen) daarna ging de knop voor de tone los zitten(gewoon dat zwarte ding dat over de echte knop heen zit)

en nu begint ie dof te worden

ow, de snaren zijn de snaren die ik kreeg (op twee gebroken snaren na), helpt het als ik de oude dan vervang?

en wat betreft die onderdelen van de gitaar, dat is latijn voor mij:P ik zal het een keer nazoeken, en dan gezellig gaan klussen :P

bedankt voor zo ver
Bij mij ging eerst ook de output los, die heb ik ook gerepareerd en toen ging de tone knop los zitten, maar mijne wordt nog niet dof. Het zou idd aan je snaren kunnen liggen.

Nino1110
11 november 2007, 11:17
Ga terug naar de winkel als je naar 6 maanden al dingen los hebt zitten ofzo?
Ik heb namelijk 1 jaar ( of meer ) garantie op mijn Dean Evo XM...

Hardguitar
11 november 2007, 12:01
Snaren moet je meestal om de maand/2 maanden vernieuwen, hangt af van hoeveel je speelt.
Je ziet het ook vaker als de G,B en E snaar bruin/zwart zijn geworden... :)

Rormo
11 november 2007, 13:21
Als er zoveel mankeert aan die gitaar en je hem nog niet lang hebt moet je helemaal niet beginnen aan zelf solderen. Terug brengen dat ding en laten reparen met de garantie die je er op hebt. Of om laten ruilen tegen een nieuw exemplaar.

grattrock
11 november 2007, 21:27
ik heb vandaag mijn snaren vervangen, en ik moet zeggen dat het inderdaad al beter klinkt :P zelfs nu ik hem nog niet gestemt heb ^^
en voor de rest zijn het alleen mankementjes geweest die er niet echt toe doen... als er nog iets gebeurt met de gitaar neem ik hem terug naar de winkel... maar voorlopig is dat nog niet nodig

bedankt jongens

Saf
11 november 2007, 21:38
zoals al eerder in dit topic gemeld. Doet het de klank ook vaak deugd als je er betere pots, switch in zit of laat zetten. dat is vaak nietecht duur maar dan klinkt hij vaak een stuk gedefinieerder en is hij wat betrouwbaarder. Verder zijn dit echt goede gitaren voor het geld dat je ervoor betaald. Heb me daar ook al meerdere keren over verbaast.

DeiDRagonas
12 november 2007, 00:53
zoals al eerder in dit topic gemeld. Doet het de klank ook vaak deugd als je er betere pots, switch in zit of laat zetten. dat is vaak nietecht duur maar dan klinkt hij vaak een stuk gedefinieerder en is hij wat betrouwbaarder. Verder zijn dit echt goede gitaren voor het geld dat je ervoor betaald. Heb me daar ook al meerdere keren over verbaast.


Ze zijn oke, dat wel. En hoewel ze lichter zijn dan een doosje lucifers, klinken ze beter dan je zou verwachten als je hem voor t eerst ziet. Maar imo echt de moeite van t vervangen van pots ed niet waard.


Grt Roy!

stratlover
12 november 2007, 16:28
Prima gitaartjes, heb er zelf ook één, niks mis mee :p