PDA

View Full Version : Fender Reissue Blues Deluxe



Jay75
8 november 2007, 22:21
Hey,

Ik zit te denken aan zon Fender Reissue Blues Deluxe, met zo'n tweed Tolex.
Voor mijn ene band heb ik nu een Marshall, maar voor mijn andere gebruik ik nu een VOX AC30< maar ik kick toch meer op die vettige Fendersound, zeker ook de reverb erbij.

Is dat een lekker versterkertje? 1 keer 12, dus niet te groot enzo...ik speelde laatst over zon Bassman reissue en dat klonk geniaal, maar die vind ik te duur en er zit geen reverb op.

Ook laatst over een Fender Blues junior gespeeld, eigenlijk ook heerlijk, 15 watt maar wat een kabaal.

Zou ik me miskopen met een Fender Reissue Blues Deluxe? Of zit het wel goed?


Dan verkoop ik mijn AC30 en dan heb ik die JCM800 en een fender, AB boxje en voor altijd klaar!

Lexvandoef
8 november 2007, 22:25
Kan je niet beter de AC30 en de jcm800 A/Ben? Ik weet het, het is een kwestie van smaak, maar ik het karakter van die 2 amps wat beter bij elkaar passen als je ze beide gaat gebruiken. Het een vloeit als het ware wat meer in het ander over qua karakter.

Maar goed, het is een kwestie van smaak, ik vind het vox clean nu eenmaal mooier dan die die van Fender.

Voor clean is het wel een lekker bakkie trouwens, die blues deluxe. Maar echt in de buurt van een bassman komt hij naar mijn mening niet.

Eko
8 november 2007, 22:54
Een Blues Dlx is niet te vergelijken met een Bassman. Zowieso het vergelijken van een 1 x 12 met een 4 x 10 is niet te doen.
Een Blues Dlx is zeker op z`n cleane kanaal zeer bruikbaar. Prachtige warme reverb die , volgens mij, aleen uit een Fender kan komen voor dat geld.
Denk er aan dat een nieuwe versterker zo`n nieuwe speaker nog ingespeeld moet worden. Met andere woorden , hij wordt nog warmer van klank.

Jay75
8 november 2007, 23:04
Ja, en een beetje een randje, lukt dat er ook mee?
Denk het wel he, achja, miss kopen en uitproberen...is het niks weer weg ermee.

Ik ga er niet superclean op spelen, maar vind t wel lekker als ie een beetje over zn nek gaat ;)

Eko
9 november 2007, 15:42
Heel eerlijk gezegd is het cleane kanaal alleen met een randje te krijgen door hem harder te zetten. Dat geeft een bult lawaai , maar voor thuis net te hard.
Het drive kanaal vind ik iets minder warm klinken maar wil wel crunchen.
De dlx reageert echter wel goed op bv een Boss Bluesdriver. Die met het cleane kanaal tesamen geeft denk ik de klank die je zoekt.

sofa
9 november 2007, 15:57
Heel eerlijk gezegd is het cleane kanaal alleen met een randje te krijgen door hem harder te zetten. Dat geeft een bult lawaai , maar voor thuis net te hard.
Het drive kanaal vind ik iets minder warm klinken maar wil wel crunchen.
De dlx reageert echter wel goed op bv een Boss Bluesdriver. Die met het cleane kanaal tesamen geeft denk ik de klank die je zoekt.

Ben ik met je eens. Heb zelf de BDl, cleankanaal is perfect voor clean sec, scheurkanaal is niet echt voor een goede scheur te gebruiken. Voor mij is het cleane kanaal de basis en die is idd heel goed bruikbaar samen met OD pedalen (voor een randje) en distortionpedalen (vor je scheur). Je kunt em natuurlijk laten modden, hier bijvoorbeeld: www.cmwamps.nl

Jay75
10 november 2007, 08:32
Zou ik beter af zijn met een Hotrod misschien?

fransoos
10 november 2007, 10:25
Zou ik beter af zijn met een Hotrod misschien?

de Hotrod gaat ook f&*(^%$ tering hard, dan moet je er eigenlijk een THD hotplate o.i.d. tussen zetten.
hoewel ik de drive en extra drive standaard ook niet zo lekker vind gaat ie wel over het randje.
heb er andere tubes ingezet voor meer bluesy sound en dit werkt voor mij wel prima.

Eko
10 november 2007, 12:07
De Hotrod heb ik gehad en vond hem te licht van geluid ( te weinig laag). Ook daarvoor geld dat de drive nog minder laag heeft. Voor het kopen eerst uittesten. Blues Delx RI is een betere keuze. De hotrod is eigenlijk een deluxe maar dan met een moredrive schakeling die geen enkele echte metalgek weet te bekoren. Zoals zoveel zaken bij Fender geld dat de goede versterkers eerst uit Amerika komen om daarna goedkoper uit Mexico te laten komen, met mindere keus materiaal.

Jay75
10 november 2007, 18:37
Guys,

Ik speel ook geen metal en ik speel sowieso altijd HARD! dus dat is geen probleem!

:)

Ibanez666
10 november 2007, 18:42
Guys,

Ik speel ook geen metal en ik speel sowieso altijd HARD! dus dat is geen probleem!

:)


zo'n deluxe gaat niet echt hard vind ik, kwam bij het oefenen al te kort

fransoos
10 november 2007, 18:57
zo'n deluxe gaat niet echt hard vind ik, kwam bij het oefenen al te kort

kan ik me haast niet voorstellen, moet de rest wel ontzettend hard spelen zeg :nervous:
kun je dan nog wel horen wat je met z'n allen speelt :seriousf:

Jay75
11 november 2007, 01:16
Inderdaad, kwam laatst met een 15 watt Blues junior over onze keihard slaande drummer heen...dus.. uhm,,,????

Eko
11 november 2007, 11:36
Met meer dan 30 watt opengeschroefd zou je jezelf moeten kunnen horen tijdens een repetitie. Anders vermoed ik dat de gehoorsbeschadiging al zover is dat alleen een in-ear van Hans Anders nog helpt.

Ibanez666
11 november 2007, 14:46
kan ik me haast niet voorstellen, moet de rest wel ontzettend hard spelen zeg :nervous:
kun je dan nog wel horen wat je met z'n allen speelt :seriousf:


Je moet je toch een beetje aanpassen aan de drummer he, en ik was nog de enige gitarist ook!

Samder
11 november 2007, 17:44
Ben ook zeker wel geinteresseerd in zo'n fender Blues deluxe.. Clean klinkt echt prachtig...

Jay75
15 november 2007, 23:58
Echt super!

Ik heb er gister een gekocht! Wat een vet geluid!
Precies wat ik zocht, clean super, maar met beetje drive ook HEERLIJK!

NICE

Das verdikkie 2 versterkers in 1 week hehe!
( vorige week een oude JCM800 gekocht)


NU moet ik mijn VOX AC30 nog kwijt hehe, anyone??

Luke-wannabe
16 november 2007, 00:00
Lachen! Ik vond hem icm mijn Gretsch echt lekker.

TimmU
16 november 2007, 00:11
pff als je met een hot rod deluxe niet te horen bent dan is het wel érg schokkend. ik speel in een progressive metal band, en heb een tijdje met zo'n back (2x12") gespeeld, en die krengen gaan ECHT mateloos hard! als ie thuis stond moest je altijd met je neus zo'n beetje recht boven de volume knop hangen, om hem nét ietsje verder dan nul te zetten,anders had je al boze buren.

Luke-wannabe
16 november 2007, 02:08
pff als je met een hot rod deluxe niet te horen bent dan is het wel érg schokkend. ik speel in een progressive metal band, en heb een tijdje met zo'n back (2x12") gespeeld, en die krengen gaan ECHT mateloos hard! als ie thuis stond moest je altijd met je neus zo'n beetje recht boven de volume knop hangen, om hem nét ietsje verder dan nul te zetten,anders had je al boze buren.
Dat snap ik niet :seriousf:

Jay75
16 november 2007, 08:55
Ding gaat echt keihard! Inderdaad al op 1, gelukkig zijn mijn buren doof!

Aron Maiden
16 november 2007, 09:38
Hij gaat idd erg hard!
Ik heb de Hotrod deluxe, maar het verschil van 1 naar 2 en van 2 naar 3 is nog heel groot.

Maar van 7 naar 8 enz enz is er al weer een stuk minder verschil in het volume!

Heerlijke clean voor een niet al te dure prijs idd!, maar die overdrive vind ik dan ook echt verschrikkelijk..

rapalakid
17 november 2007, 12:32
Zo`n HRdl kan echt ontzettend hard.
Ik speel in de oefenruimte en dan staat tie hooguit op 5.
Ik moet ook toegeven dat hij clean fantastisch klinkt maar de drive en more drive zijn hopeloos.
Die haal ik dan ook uit m`n boss gt 8.

EuroCinema
19 november 2007, 16:27
zo'n deluxe gaat niet echt hard vind ik, kwam bij het oefenen al te kort

Zonder dollen, dan moet die versterker nagekeken worden want normaal blaast dat model als een tierelier.