PDA

View Full Version : twee nieuwe nummers MOONFIRE



moonfire
8 november 2007, 21:38
Hoi jongens,

We hebben op onze site twee nieuwe nummers gepost (crazy town en fade out).
De vorige opnames waren van heel slechte kwaliteit en deze zijn al een heel stuk beter (er moet echter nog wel aan gewerkt worden).

Zoals steeds zijn reacties welkom.

bedankt voor jullie tijd !
Yves
Moonfire
www.myspace.com/moonfirebelgium

Ibanez666
9 november 2007, 13:44
Ik vind de rustigere nummers een stuk beter klinken dan Crazytown. Bij Crazytown klinkt de drum echt totaal niet (vet) en vind ik het gitaar solo en slag geluid niet lekker bij elkaar passen. Ook is de bas ver te zoeken in dit nummer. Vond nummer 2 tm 4 wel leuk om naar te luisteren

moonfire
9 november 2007, 20:12
bedankt voor de feedback !
het geheel zou nog wat beter moeten gaan klinken na de finale mastering.

ben vanhoof
10 november 2007, 00:14
De gitaar klinkt zo dichtgesmeerd (crazy town). Ik zou ze meer mids /hoog geven en er ook wat harder laten doorkomen. De zang daarintegen vind ik te zacht ingezongen qua stem, mag rauwer en harder (het inzingen, niet het zangvolume op de opname zelf).

Zakk Wylde wel erg hoorbaar in de manier van gitaar spelen.

Typisch aan zakk en bls is dat er erg veel gain in de gitaar zit. Mss een tip om zelf eens te proberen...

moonfire
10 november 2007, 13:32
dat Zakk Wylde erin zit is redelijk normaal. ik heb m'n eigen stijl maar je invloeden kan je moeilijk verbergen natuurlijk.
over dat dicht gesmeerd klinken. Bedoel je de ritme of lead sound?
Ik heb de neiging om in mijn leadsound nogal veel pinch's te leggen.
Over die gain : we spelen natuurlijk geen metal zoals BLS dat doet maar eerder wat ruigere bluesrock. vandaar dat ik dit meer dan genoeg gain vond hebben voor dit nummer. We hebben wel wat ruigere nummers en die speel ik inderaad met een stuk meer gain.

in elk geval bedankt voor de je feedback. we apprecieren dit en kunnen hier alleen maar uit leren.
Yves

ben vanhoof
10 november 2007, 16:01
Die pinch vind ik niet erg, op je gitaar spel is weinig op aan te merken. Ik vind dat je vrij goed speelt. Ik zou gewoon de lead en ritme gitaar er harder laten doorkomen. Vooral onder de zang hoor je de lead gitaar niet hard. Speel gewoon is wat met de equilizer en voeg wat mid en hoge tonen toe. Het lijkt alsof de drummer en zanger vooraan staan, de lead gitarist iets verder en de solo gitarist lijkt op 100m te staan.

Bij de meeste platen staat de solo/lead gitaar ongeveer even hard (meestal iets zachter) als de zang, de rhytm gitaar wat minder.

Heb jullie btw net toegevoegd op myspace :)

moonfire
10 november 2007, 19:16
Hoi Ben,

Ik heb het net gezien. Greed vond ik best goed klinken. Hoe hebben jullie opgenomen?
Ik ga straks een update doen van de nummers. Onze mastering laat wat op zich wachten. Onze zanger mixed alles af op hoofdtelefoon en nadien durft dat door een box wel wat minder klinken...
Ik vermoed dat het ver weg klinken daar wat mee te maken heeft.
We moeten natuurlijk rekening houden dat wij dit zelf opnemen in ons repetitelokaal met onze eigen middelen en niet in een studio.

ontzettend bedankt voor je commentaar en tot hoors op dit forum en op de myspace !!
Yves
Moonfire

moonfire
10 november 2007, 20:10
Hallo iedereen,

we hebben nog wat aanpassingen aan de nummers gedaan waardoor de mastering opnieuw iets beter zit.
Jullie kunnen nu 3 nieuwe nummers beluisteren op onze site.
Ik zal zeker de solo moeten herdoen op Times of Trouble want daar zitten me toch teveel fouten in... dat heb je dan als je alles in 1 take wil doen :noob:

hopelijk zit er iets bij dat jullie kan bekoren !

bedankt voor jullie tijd alvast
Yves
Moonfire

ben vanhoof
10 november 2007, 21:59
Wij hebben alles zelf opgenomen met fame musicstore micro's, een tascam us112 als externe geluidskaart, een mengpaneeltje en een laptop. Opgenomen met mixcraft. Voor pakweg 350€ waren we gesteld qua materiaal.