PDA

View Full Version : garantie?



Terrance
8 november 2007, 19:52
Ik heb een vraag: ik heb 2 weken geleden een nieuwe Epiphone Les Paul gekocht. Een flink tijdje op gespeeld, klonk lekker enzo alleen vond ik hem niet helemaal goed afgesteld.

Nu heb ik hem laten afstellen door een professional en die zei dat de halspen "dol " is en dat hij er niks aan doen kan zonder te zagen. Mijn vraag is dus ook, is dit garantie en kan ik van de zaak eisen dat ze het repareren?

in ieder geval bedankt voor de aandacht.

bass blom
8 november 2007, 19:54
waarom heb je hem meteen niet naar de zaak gebracht waar je hem kocht?

almarvk
8 november 2007, 19:55
Heb je 'm nieuw gekocht?

Heb je 'm bij de zaak waar je 'm kocht laten afstellen?

Indien nee; gewoon terug gaan naar de zaak en vertel dat je niet blij bent met de afstelling. Vraag of ze er wat aan kunnen doen.

Indien ja; zelfde verhaal en geef gewoon aan dat je een goed afgestelde gitaar wilt en niet één met een kapotte halspen.

Tip: blijf redelijk en rustig!

Terrance
8 november 2007, 20:06
Heb je 'm nieuw gekocht?

Heb je 'm bij de zaak waar je 'm kocht laten afstellen?
Nee, ik had hem in eerste instantie naar mijn gitaarleraar meegenomen met de vraag of hij me ermee kon helpen. Die heeft hem naar zijn techneut gebracht en die kwam met het nieuws


Indien nee; gewoon terug gaan naar de zaak en vertel dat je niet blij bent met de afstelling. Vraag of ze er wat aan kunnen doen. Maar als ik niks zeg over die halspen zullen ze misschien niks aan doen


Tip: blijf redelijk en rustig!Natuurlijk, schreeuwen lost meestal niks op, je raakt er alleen de goodwill van de winkel mee kwijt

almarvk
8 november 2007, 20:07
Ga maar als eerste morgen of zaterdag naar de winkel en leg het gewoon ff netjes uit.

bass blom
8 november 2007, 20:11
als die tech van je gitaarleraar echt een pro is zou ik het gewoon eerlijk vertellen wat er gebeurd is.
eerlijk duurt het langst.
ze kunnen dan wel tegen je zeggen dat je hem naar hun had moeten brengen, maar dan moet je gewoon maar een beetje als een noob glazig kijken en je leraar de hemel inprijzen enzo.

ik hoop voor je dat het goed komt allemaal, nix aan met een 2 weken oude gitaar.

Bernd Veenema
8 november 2007, 21:16
Als jij in een gitaarwinkel een gitaar koopt, mag je er vanuit gaan dat het instrument goed is. Als je teruggaat naar de winkel zullen ze je vast wel goed helpen!

Terrance
8 november 2007, 22:05
Bedankt :) , ik heb mijn wekker gezet en sta morgen vroeg voor de deur.

Saf
8 november 2007, 22:06
kan me niet voorstellen dat een winkel daar moeilijk over doet. je hebt gewoon een nette gitaar te krijgen en niet eentje met dolle trusrod.

Gewoon beheerst blijven en eerlijk en dan komt het wel goed. Tenzij het natuurlijk echt een bagger gitaarzaak is (is hoop voor jou niet hans van bree in venray)

Eko
8 november 2007, 22:38
Bij dit soort klachten kan een winkelier ook aanspraak maken op garantie en het probleem gewoon claimen bij de importeur. Voor jou geen probleem dus. Gewoon teruggaan en de winkelier vragen het op te lossen.