PDA

View Full Version : Digitech DF-7?



Rikguitar
8 november 2007, 19:00
Hee mensen, ik zit er over te denken om een Digitech DF-7 te kopen.
Of eventueel een ander pedaaltje die leuke distortion(s) heeft.

Het begint eigenlijk bij dat ik een Fender FM 2x12 heb. Hij klinkt nog al schel, zeker met een squier. De distortion die der op zit is nog al saai en heeft wat power nodig. Toen kwam ik uit bij een Tube Screamer 9. Best geinig dingetje.
Maar alleen ik heb hem nog niet uit geprobeerd op me amp.

En toen zag ik op internet een Digitech DF-7 staan, en dacht, misschien
is dat ook een optie.

Dus mij de vraag .. kan iemand raad geven ? ..
Wat moet ik zeker niet doen ?:P
of wat eventueel wel ?

Wat ik graag zou willen is een mooie distortion/overdrive...
Lekker een fel strak geluid dat een beetje naar de blues rock kant op gaat.

Alvast bedankt mensen ! :cooler:

tabmaniac
8 november 2007, 19:42
je zit in het verkeerde sub-forum;)

almarvk
8 november 2007, 19:50
Ik verplaats 'm naar Effecten

Blaahaab
8 november 2007, 20:05
als je de blues kant op wil, is de Boss Blues Driver wel een goed idee. Maar verder is de Ibanez tubescreamer9 ook erg goed hoor. Dat digitech ding ken ik niet

Rikguitar
8 november 2007, 20:12
hee thanks, ik zat niet op te letten met waar ik hem poste Bedankt !

Ik dacht dat Boss bleus driver niet zo strak geluid had, of zit ik fout?
Het ligt denk ik aan mij maar de echte blues rock geluid is niet zo strak ?

Ik heb op dit moment nog een Screamin Blues, maar die is verre weg van strak.
Heel rommelig en fel scherp geluid.

Dirk_Hendrik
8 november 2007, 20:16
probleem met de de DF7 is dat ik em hier nog steeds te duur vind. In de VS zie je em gemiddeld voor 99 dollar, hier voor 99 euro.. da's, met de huidige dollarkoers vrij fors.

Rikguitar
8 november 2007, 20:17
En het geluid van de DF-7?

Weet iemand hoe die in het echt klinkt ?

Want ik hoorde van iemand dat het een stofzuiger geluid produceert?

drap
8 november 2007, 20:17
Die Digitech is een heel leuk pedaal hoor. Ik heb 'm zelf ook en ik doe 'm voorlopig niet meer weg. En met 7 distortions/overdrives zit er vast eentje tussen naar jouw smaak. De geluiden zijn niet 100% matchend met de echte pedalen waar ze naar moeten klinken, maar zeer zeker wel overtuigend. En anders hoeft ook niet slechter te zijn. Wat ik bijvoorbeeld een groot voordeel van dit pedaal vind is dat er meer te doen is met de geluiden dan de originelen. Die van mij gebruik ik bijvoorbeeld voor de tubescreamer stand, maar ik heb 'm zo ingesteld dat ik er een eigen geluid uit kan krijgen dat wel iets weg heeft van een tubescreamer, maar toch ook weer niet.

Anyway, je doet er zeker geen miskoop aan wat mij betreft.

drap
8 november 2007, 20:19
probleem met de de DF7 is dat ik em hier nog steeds te duur vind. In de VS zie je em gemiddeld voor 99 dollar, hier voor 99 euro.. da's, met de huidige dollarkoers vrij fors.

Daar heb je wel een punt. Maar ik vind 'm nog steeds spotgoedkoop in vergelijking met andere pedalen en wat je er voor terug krijgt. Maar het verschil met de VS is wel wat veel inderdaad.

Rikguitar
8 november 2007, 20:21
heee thanks. Klinkt goed je verhaal. Ik ben bijna overtuigd.
Morgen avond ff langs de winkel om hem uit te proberen! :)

En der zit idd wel wat in dat je uit de DF-7 misschien meer kan halen
dan uit 1 pedaaltje.

Dankjullie !

Dirk_Hendrik
8 november 2007, 20:30
Daar heb je wel een punt. Maar ik vind 'm nog steeds spotgoedkoop in vergelijking met andere pedalen en wat je er voor terug krijgt. Maar het verschil met de VS is wel wat veel inderdaad.

True,

Hij staat, samen met de CF7, ook nog steeds hoog op m'n verlanglijstje.

drap
8 november 2007, 20:39
Je kan 'm testen op de meeting als je wilt. Ik neem 'm mee.

Die CF-7 staat bij ook nog ergens in de top 10 van m'n verlanglijstje. Ik ben in ieder geval absoluut overtuigd van deze serie van Digitech. Doet niets onder voor veel duurdere pedalen.

E-J
8 november 2007, 20:46
Hey,

Check deze twee videotjes van de Digitech DF-7 eens... lijkt me aardig bruikbaar/handig voor je!

Part 1 (http://www.gearwire.com/digitech-distortion-factory-part-one.html)

Part 2 (http://www.gearwire.com/digitech-distortion-factory-part-two.html)

Klinkt toch best tof :)

Nitefly7
9 november 2007, 01:11
Het begint eigenlijk bij dat ik een Fender FM 2x12 heb. Hij klinkt nog al schel, zeker met een squier. De distortion die der op zit is nog al saai en heeft wat power nodig. Toen kwam ik uit bij een Tube Screamer 9. Best geinig dingetje.
Maar alleen ik heb hem nog niet uit geprobeerd op me amp.

En toen zag ik op internet een Digitech DF-7 staan, en dacht, misschien
is dat ook een optie.


Wat ik graag zou willen is een mooie distortion/overdrive...
Lekker een fel strak geluid dat een beetje naar de blues rock kant op gaat.

Alvast bedankt mensen ! :cooler:

niet het soort advies dat ik normaal zou -durven- geven, maar als je je versterker schel vind klinken, saaie distortion geeft.. dan gaat 'n pedaal die schelheid en saaiheid niet camoufleren.. tenzij je 'n clean kanaal hebt waar je wel mee kan leven..

'n pedaal heb je voor minder dan 100 euro, maar je zou ook 'n 2ehands -ander subforum..- Vox VTX combo kunnen zoeken, dan heb je alle soorten distortion die je wilt; maar dan in de vorm van een aantal leuke versterker modellen..

een andere optie is een modeller zoals 'n (2ehands?) Pod 2.0, of 'n Vox Valvetronic modeller...

en als je daarna nog steeds 'n 'distortion' pedaal wilt (wat, technisch gezien niet hetzelfde is als een overdrive zoals de TS9)

je zoekt een 'distortion/overdrive', wat eigenlijk niet hetzelfde is; een overdrive 'overstuurt' je versterker, zodat hij heftiger/voller/harder klinkt..
distortion is iets dat 'mooi over z'n nek gaan' zou kunnen betekenen.. Iets dat niet wenselijk is bij je versterker, maar wel 'n leuk effect geeft voor ons als gitaristen...

ik vrees dat 'n pedaaltje de FM-versterker niet veel zal helpen in jouw geval..

ik heb ooit zelf in 'n schoolband op die dingen gespeeld en ik moet zeggen dat ze zo erg nog niet zijn.. maar voor 'n beter geluid kun je wel wat pedalen voor het clean kanaal zetten... maar je hebt dan wel dingen nodig, die 'versterkt' worden door je versterker.. en niet 'n pedaal dat het geluid ván die versterker gaat veranderen... als je snapt wat ik bedoel...

meer on-topic:
De DF-7 is 'n erg gaaf pedaal, met bruikbare modelling.. zelfs als het pedaal je te 'anoniem' klinkt, kan je het als beginpunt pakken, om de 'echte pedalen' die in de DF7 gemoddel'd zijn; uit te proberen..

een Boss DS-1 is bijvoorbeeld een erg gaaf pedaal, maar niet om 'meteen' je 'eenvoudige' versterker helemaal anders te laten klinken..

...
qua pedalen raad ik de DF-7 aan, of 'n Bad Monkey..
die laatste zal je versterker ook 'n flinke schop geven.. en omdat je zowel hoog als laag/bass kunt instellen, kun je er iets meer mee dan met de meeste Tubescreamers..

bovendien kost die BM geen hol..

Lexvandoef
9 november 2007, 01:20
Ja, de Bad Monkey vind ik zelf echt super als boost met randje. Lekker stevig of fel, je kan heel veel kanten op door de actieve! hoog/laag toonregeling. Als standalone OD vind ik hem ook lekker, maar of het dan echt goed klinkt hangt heel erg van je amp af. Op een valvestate klinktie echt harsh en fizzy, maar gek genoeg doetie het wel heel erg goed op een jcm900 of mijn JMP.
Ohja, en de prijs natuurlijk, ik (als vrek) heb hem voor 25e 2dehands gekocht :hippie:

Met de DF-7 geen evaring, maar als hij net zo goed/lekker is als de BM, dan istie ook zeer oke.

Nitefly7
9 november 2007, 01:43
Ja, de Bad Monkey vind ik zelf echt super als boost met randje. Lekker stevig of fel, je kan heel veel kanten op door de actieve! hoog/laag toonregeling. Als standalone OD vind ik hem ook lekker, maar of het dan echt goed klinkt hangt heel erg van je amp af. Op een valvestate klinktie echt harsh en fizzy, maar gek genoeg doetie het wel heel erg goed op een jcm900 of mijn JMP.
Ohja, en de prijs natuurlijk, ik (als vrek) heb hem voor 25e 2dehands gekocht :hippie:

Met de DF-7 geen evaring, maar als hij net zo goed/lekker is als de BM, dan istie ook zeer oke.

Ik vond 'm op een (oudere serie) Valvestate, dan wel weer erg lekker klinken :)
i.c.m. een OCD echt heerlijk !
maar ook op m'n Studiotone werkt 'ie goed..

jammer dat ik 'm weer aan m'n broer-de-toetsenist moest teruggeven ;)

Lexvandoef
9 november 2007, 01:57
Ik vond 'm op een (oudere serie) Valvestate, dan wel weer erg lekker klinken :)
i.c.m. een OCD echt heerlijk !
maar ook op m'n Studiotone werkt 'ie goed..

jammer dat ik 'm weer aan m'n broer-de-toetsenist moest teruggeven ;)

He, voor dat geld haal je er toch zelf een? :satisfie:

Hij is idd wel goed te stacken met andere OD's/boosts. icm mijn Hot Wire Audio husky boosy en mijn AC15 haal je er een hele goeie stevige rocktoon uit. :cooler:

rocker_71
9 november 2007, 09:36
Ik weet niet of je deze al kent:

http://www.digitech.com/flash/DF7Demo.php

Voor mij is het nadeel dat je met een optreden toch uiteindelijk maar 1 keuze kan maken. Het switchen is live wel erg lastig.

Rikguitar
10 november 2007, 16:00
Ik heb de digitech DF-7 gekocht.
Het is echt een super pedaal !
Precies wat ik zocht, blues, metal, hard rock
echt van alles. Het is echt een aanrader.

Greeetz Rik !

Jimwoud
10 november 2007, 16:43
Is die DF7 digitaal of analoog? Want ik lees hier wat over modelling. Lijk mij ook wel een gaaf pedaal. Ik wil nog een goed metal pedaal hebben namelijk. Maar met nog wat overdrives erin is het helemaal mooi.

drap
10 november 2007, 16:46
Digitaal. Modelling is sowieso digitaal voor zover ik weet.