PDA

View Full Version : Gibson Robot guitar



sjaakies
8 november 2007, 18:55
het moet nu echt niet gekker worden. wel leuke filmpjes

http://www.gibson.com/robotguitar/

zelf vind ik de gitaar om te zien erg mooi. en dat ie vanzelf stemd is ook erg leuk.
maar verder............

bert k
8 november 2007, 20:34
Topic opgeschoond, we beginnen opnieuw. Nu graag normale reacties.


Bert K, mod

sjaakies
8 november 2007, 20:51
vind ik ook

wie wil er nou geen gitaar die vanzelf stemd

bert k
8 november 2007, 21:19
Ik vind het eigenlijk best handig, waarom niet? Mechanieken zijn mooi klein, maar zou de gitaar niet een beetje topzwaar worden?

GunMetalBlue
8 november 2007, 21:24
Is dat het enige dat-ie extra doet?

Want mijn reactie was doodserieus, ik kom er niet uit wat-ie meer doet dan een standaard lp!

Lexvandoef
8 november 2007, 21:44
Het vanzelf stemmen lijkt me trouwens best handig, zeker live. 1 druk op de knop en je bent weer perfect op stemming, ook geen floortuners meer nodig enzo.
Bovendien vind ik de beide finishes wel koel, blue silverburst ziet er heel erg gaaf uit.

@Bert K, de stemmechanieken zijn wel groot, maar niet zwaar. Ze wegen zelfs bij elkaar 15 gram minder dan een setje grovers. Staat op de site.

Saf
8 november 2007, 22:04
ik houd helemaal niet van lp's maar die in ice blueburst is wel heel gaaf. en zelfstemmend ideaal geef mij maar zo'n setje tuners. hoe ideaal.

sjaakies
8 november 2007, 22:04
Het ziet er inderdaad een beetje kopzwaar uit, maar die zadels lijken me waanzinnig in plaats van de puntige zadels. Verder vind ik de burst erg mooi. Ben benieuwd wat ie gaat kosten, kon zo 123 nog geen prijs vinden.

Dribbel_
8 november 2007, 22:42
Moet je eerst op de knop drukken voorda hij ook gaat stemmen of corrigeert hij ook zelf. Als dat 2e zo is, slaat die dan niet half op tilt als je een bend doet ? :chicken:

Orpheo
8 november 2007, 23:03
je moet 'm instellen, hij doet 't alleen op commando. verder gaat ie ongeveer 2000 euro kosten, heb ik begrepen van diverse interne bronnen.

s0ck
8 november 2007, 23:22
Moet je eerst op de knop drukken voorda hij ook gaat stemmen of corrigeert hij ook zelf. Als dat 2e zo is, slaat die dan niet half op tilt als je een bend doet ? :chicken:

ehmm lijkt me logisch dat hij niet gaat tunen tijdens een bend.. een bend komt namelijk redelijk veel voor in elke muzieksoort ;)

Dribbel_
8 november 2007, 23:25
ehmm lijkt me logisch dat hij niet gaat tunen tijdens een bend.. een bend komt namelijk redelijk veel voor in elke muzieksoort ;)

Ja ik hoorde eerst over een gitaar die zichzelf automatisch zou corrigeren. Maar had de filmpjes enz nog niet gezien en verhaaltje dus vandaar :chicken: :satisfie:

Bram+
9 november 2007, 10:08
Ik vind het eigenlijk best handig, waarom niet? Mechanieken zijn mooi klein, maar zou de gitaar niet een beetje topzwaar worden?
Heeft een LP niet genoeg tegengewicht aan de andere kant dan?

marc_o
9 november 2007, 10:23
Super! Ook nog eens mooi om te zien, en dat is mooi meegenomen. Het is natuurlijk het eerste model en andere merken zullen ook niet achterblijven, ik hou wel van zulke uitvindingen.....over 20 jaar weten we niet anders.

steph
9 november 2007, 10:25
Super! Ook nog eens mooi om te zien, en dat is mooi meegenomen. Het is natuurlijk het eerste model en andere merken zullen ook niet achterblijven, ik hou wel van zulke uitvindingen.....over 20 jaar weten we niet anders.
100% mee eens.
Wil alleen niet weten wat een nieuw setje tuners kost...

marc_o
9 november 2007, 10:27
100% mee eens.
Wil alleen niet weten wat een nieuw setje tuners kost...

Ongeveel € 2000,-, maar dan krijg je er wel een hele Gibson bij hoor, dat dan weer wel!

steph
9 november 2007, 10:31
Ongeveel € 2000,-, maar dan krijg je er wel een hele Gibson bij hoor, dat dan weer wel!
Da's voor Gibson dan wel weer een aardige/lieve prijs...

amon
9 november 2007, 10:40
Ik vind het maar een lelijk ding: lelijke kleur, rare grote tuners en die 4e knop hadden ze wel wat mooier /gelijker aan die andere kunnen maken.

Het idee is echter wel leuk en handig.

Bram+
9 november 2007, 11:06
Super! Ook nog eens mooi om te zien, en dat is mooi meegenomen. Het is natuurlijk het eerste model en andere merken zullen ook niet achterblijven, ik hou wel van zulke uitvindingen.....over 20 jaar weten we niet anders.
Het gaat waarschijnlijk wel wat lastiger worden bij gitaren met (zwevende) tremolo's, maar daar moeten de willie wortels zich nog maar even over buigen. Voor de rest is het inderdaad klasse dat Gibson het masaler op de markt gaat brengen (want het was 'aftermarket'-gewijs al te verkrijgen http://www.tronical.com/).

Pickslide
9 november 2007, 12:37
Kunnen ze niet ook een gitaar maken die vanzelf speelt? dan hoeven we ook niet meer zelf het podium op....

Nielsje
9 november 2007, 13:00
Vet! Alleen vind ik die 4e knop niet zo super, maar dat moet natuurlijk ook wennen. Wellicht was het ook wel gaaf geweest als er een druk knopje achter de head zat?
Zou het wel willen, zo'n systeem.

Jimwoud
9 november 2007, 13:09
Ik vind die knop inderdaad ook storend. Ook jammer dat deze LP chambered is. Komt de echte LP sound niet ten goede vind ik. En ach dat stemmen, zo'n ramp is het ook weer niet, beetje overdreven maar wel een leuke uitvinding.

paulbekkers
9 november 2007, 13:40
Ik zie dat Gibson een deal gemaakt heeft met die Tronical gasten.
Dat heeft blijkbaar tot gevolg dat tronical geen LP powertune setjes meer mag verkopen, want die zie ik niet meer op die verkoopsite.

Inderdaad, die 4de knop ziet er echt niet uit.
Bovendien (kwestie van smaak) vind ik die kleuren van die robot LP écht té lelijk. Daar komt nog bij dat het best netjes was geweest als er een binding op dat ding zat.

Ik zou geinteresseerd zijn in zo'n los setje voor een mooie tobacco burst standard of faded LP.

Het ding kan zelf niet intoneren, toch? Alleen assisteren bij het intoneren.

Orpheo
9 november 2007, 14:02
Ik vind die knop inderdaad ook storend. Ook jammer dat deze LP chambered is. Komt de echte LP sound niet ten goede vind ik. En ach dat stemmen, zo'n ramp is het ook weer niet, beetje overdreven maar wel een leuke uitvinding.

ach, alle LP's hebben tegenwoordig chambering. sommigen vinden het wel goed qua tone, en als ik je 2 LP's, geef, zou jij dan dat horen? vast niet.

amon
9 november 2007, 18:02
Volgens mij hebben ze veel dingen /afwerkingen achterwege gelaten om de prijs van die gitaar nog enigszins 'laag' te houden.

TimmU
9 november 2007, 18:06
Zou je dat geintje ook los kunnen kopen? dat dan desnoods het knopje op je kop komt , is niet zo'n probleem. ik vind het persoonlijk een geweldig concept. stemmen vind ik altijd een hel, en volgens mij ben ik niet de enige.dit is voor luie mensen, en bijna elke gitarist is lui!

Bram+
9 november 2007, 21:51
Zou je dat geintje ook los kunnen kopen? dat dan desnoods het knopje op je kop komt , is niet zo'n probleem. ik vind het persoonlijk een geweldig concept. stemmen vind ik altijd een hel, en volgens mij ben ik niet de enige.dit is voor luie mensen, en bijna elke gitarist is lui!
http://www.tronical.com/

Orpheo
9 november 2007, 22:52
die tuners zijn zo fuckin duur, ik koop dan liever de gitaar haha

Otje
10 november 2007, 08:32
Ik vind het een prima vinding! Als 't werkt..... Volgens mij werkt dit alleen maar als de snaren echt nergens achter blijven hangen. Dat is eigenlijk alleen maar zo bij gitaren met een Floyd en locking nut. Maar ik ga het zeker uitproberen.

Baker
10 november 2007, 09:40
Ik vind het ook een geweldige vinding.
Hoewel, een beetje overbodig is het wel als je bedenkt dat een LP hartsikke stemvast is. (die van mij wel iig)

Aan de andere kant, met een druk op de knop naar drop D of open E is wel vet natuurlijk. En intoneren? doet ie dat ook zelf? Als dat zo is dan is het wel heel erg vet.

Alleen ben ik benieuwd of het ook werkt met een Bigsby, want dan heb het juist nodig dat ie zelf stemt.....

edit: net nog ff gekeken, maar met een bigsby gaat dit natuurlijk niet werken want die vervangt de hoe-heet-dat-ding-ook-al-weer-dat-achterste-ding-waar-de-snaren-vast-zitten.

gerritje tralalalala
10 november 2007, 12:50
die filmpjes zijn wel vrij kansloos vind ik.

TimmU
10 november 2007, 13:07
Ik vind het ook een geweldige vinding.
Hoewel, een beetje overbodig is het wel als je bedenkt dat een LP hartsikke stemvast is. (die van mij wel iig)

Aan de andere kant, met een druk op de knop naar drop D of open E is wel vet natuurlijk. En intoneren? doet ie dat ook zelf? Als dat zo is dan is het wel heel erg vet.

Alleen ben ik benieuwd of het ook werkt met een Bigsby, want dan heb het juist nodig dat ie zelf stemt.....

edit: net nog ff gekeken, maar met een bigsby gaat dit natuurlijk niet werken want die vervangt de hoe-heet-dat-ding-ook-al-weer-dat-achterste-ding-waar-de-snaren-vast-zitten.
de brug! :hippie:

Lexvandoef
10 november 2007, 13:41
de brug! :hippie:

de stoptail :hippie:

Baker
10 november 2007, 13:44
de brug! :hippie:

nee, das het gedeelte waar de snaren overheen lopen toch?

En het laatste stuk heet dus stoptail?

o.

Nou ja, daar zit bij die robot LP ook electronica in zag ik op de pics.
Dus een robot LP met een bigsby zit er dus niet in.

Dan hoef ik hem ook niet.

hendrix2
10 november 2007, 22:27
Was deze al gepost? Demonstratie van de gitaar.
Ook hoe je de snaren moet vervangen.

http://www.youtube.com/watch?v=vjmwcXSq7Ok

barno
10 november 2007, 23:19
in tegenstelling tot de meesten van jullie vind ik deze les paul absolute onzin. Stemmen van instrument is nu eenmaal part of the game. Het is nu al vaak zo dat rockgitaristen niet eens zonder pedaaltjes durven spelen, binnenkort zullen ze ook niet meer op een gewone acoustische gitaar kunnen spelen, want wat als dat ding niet goed gestemd staat ...

En nee, ik ben niet zo'n gitarist die moeiteloos op het gehoor stemt, ik heb het echt moeten leren en vind het nog steeds lastig, maar je traint er wel je gehoor mee en gehoor is everything in music

andoni
10 november 2007, 23:48
in tegenstelling tot de meesten van jullie vind ik deze les paul absolute onzin. Stemmen van instrument is nu eenmaal part of the game. Het is nu al vaak zo dat rockgitaristen niet eens zonder pedaaltjes durven spelen, binnenkort zullen ze ook niet meer op een gewone acoustische gitaar kunnen spelen, want wat als dat ding niet goed gestemd staat ...

En nee, ik ben niet zo'n gitarist die moeiteloos op het gehoor stemt, ik heb het echt moeten leren en vind het nog steeds lastig, maar je traint er wel je gehoor mee en gehoor is everything in music
<bevende oude mannetjes stem> "maar in de goede oude tijd toen de nog jeugd geen seks had voor het huwelijk en zijn gitaar nog kon stemmen". </bevende oude mannetjes stem>
Ik ben trouwens een rockgitarist die geen pedaaltjes gebruikt. Aan mijn Les Paul en Rectifier heb ik genoeg. Moest die LP zichzelf stemmen, zou het uiteraard nog leuker zijn :)

Ik had al dergelijke systemen gezien, maar die deden je gitaar als een cyborg-versie van het monster van Frankenstein eruit zien. Bij deze Les Paul is het wel erg elegant aangepakt moet ik zeggen.

barno
11 november 2007, 00:50
heeft geen fuck met den goede ouden tijd te maken. Al is het wel zo dat muzikanten vroeger - en voor alle duidelijkheid, dat heb ik van horen zeggen - veel beter waren (moesten zijn) wegens no pro tools or all that other fancy shit

Orpheo
11 november 2007, 00:52
ik wil me kunnen concentreren op het spelen, de muziek, en niet een valse gitaar. ik vind dit een geweldig systeem. over 10 jaar heeft iedere high end gitaar (gibson) dit systeem. mark my words :P

barno
11 november 2007, 00:59
okee, i see, rock&roll is voor high tech pussies met high end gitaren (gibson), halleluja :)

Is een beetje zoals dat verhaal van line 6, die toeters en bellen amp zou ook alle buizenamps gaan vervangen 10 jaar geleden ... niks van gezien

Orpheo
11 november 2007, 01:03
line 6 is imo een ander verhaal. dat gaat om tone. ik kan me voorstellen dat hordes prof gitaristen (en ook amateurs) dit gewoon een fijn ding vinden, omdat je heel snel allerhande stemmingen kan kiezen, en nog zuiver ook! damn, ik zou daar een moord voor doen! dropped D, hoppa! open G, open D, open E, dropped double D, Es, D, dropped C.... even wat stemmingen die ik wel eens gebruik, of zou willen gebruiken, maar het niet doe omdat het zo'n kloteklus is om dat om te stemmen.

joesman
11 november 2007, 04:11
Zoals iedereen wel weet (????) is geen enkel stemapparaat nauwkeurig.
Je moet altijd een beetje corrigeren omdat de ene positie de andere niet is.

Daarom stel ik mij vragen bij deze gitaar?
Als je hem echt naar jouw smaak wil stemmen zal je zowiezo zelf moeten bijdraaien (denk ik toch???),wat is dan nog het nut ervan? Of houdt deze gitaar rekening met het feit dat als je een gitaar stemt,hij niet in de juiste stemming staat voor alle posities?

Otje
11 november 2007, 09:23
heeft geen fuck met den goede ouden tijd te maken. Al is het wel zo dat muzikanten vroeger - en voor alle duidelijkheid, dat heb ik van horen zeggen - veel beter waren (moesten zijn) wegens no pro tools or all that other fancy shitZit wat in. Kijk/luister eens naar die oude tekenfilms van Disney uit de jaren '40/'50. Daar zat dus een orkest naar te kijken en die speelde in 1 take, zonder papier, de begeleidende muziek in. Wat ze speelden hing af van wat ze zagen op het scherm. Improvisatie, dus. Ze deden 10 filmpjes op een dag. Meersporenopnames? Bestond niet. Alles mono. Overdubs? Bestond niet. Als iemand een fout maakte moesten 15 man overnieuw beginnen. Stemmen? Iedereen had een of andere vorm van absoluut gehoor of had een truuk verzonnen (bijvoorbeeld de deurbel die precies een F# blijkt te zijn).

Dat gezegd hebbende: een gitarist die niet kan stemmen, die niet kan horen of zijn gitaar goed gestemd is of niet, is een gitarist die weinig zal verdienen als muzikant denk ik zo. Vraag zo iemand om een noot op de B-snaar een halve toon op te drukken en het resultaat zal tenenkrommend zijn. De techniek is en blijft een hulpmiddel.

Realeigo
15 november 2007, 22:16
Maxguitars schijnt ze te gaan verkopen.
Misschien dat ik eens op een vrije dag een tripje met OV naar den haag doe dan om zon ding es aan de tand te voelen.

Orpheo
15 november 2007, 23:25
ik heb ook overwogen 'm te nemen (dit is imo veel toffer dan de trilogybrug van hipshot!), maar max guitars heeft ze al bijna direct verkocht....

bass blom
15 november 2007, 23:40
het zal, tenzij het flopt op meer gibsons gaan komen, reken maar!

Luke-wannabe
15 november 2007, 23:51
Zit wat in. Kijk/luister eens naar die oude tekenfilms van Disney uit de jaren '40/'50. Daar zat dus een orkest naar te kijken en die speelde in 1 take, zonder papier, de begeleidende muziek in. Wat ze speelden hing af van wat ze zagen op het scherm. Improvisatie, dus. Ze deden 10 filmpjes op een dag. Meersporenopnames? Bestond niet. Alles mono. Overdubs? Bestond niet. Als iemand een fout maakte moesten 15 man overnieuw beginnen. Stemmen? Iedereen had een of andere vorm van absoluut gehoor of had een truuk verzonnen (bijvoorbeeld de deurbel die precies een F# blijkt te zijn).
Dat betwijfel ik. Ik denk dat er muziek is gecomponeerd is.
Wat dacht je van stemvorken? Hoewel je wel een beetje gelijk hebt. Mijn pa stemde zijn gitaar vroeger aan zijn brommende TL-licht. Dat was een loepzuivere B. En hij heeft een absoluut gehoor, wat ook een zegen is.

pol
16 november 2007, 11:15
Zoals iedereen wel weet (????) is geen enkel stemapparaat nauwkeurig.
Je moet altijd een beetje corrigeren omdat de ene positie de andere niet is.

Daarom stel ik mij vragen bij deze gitaar?
Als je hem echt naar jouw smaak wil stemmen zal je zowiezo zelf moeten bijdraaien (denk ik toch???),wat is dan nog het nut ervan? Of houdt deze gitaar rekening met het feit dat als je een gitaar stemt,hij niet in de juiste stemming staat voor alle posities?

onzin, stemapparaten zijn gewoon correct en hebben een minimale afwijking, maar die is zo klein dat het te verwaarlozen is , en als je niet in de juiste stemming staat voor alle posities is je gitaar niet goed geintoneerd.

akkoorden zijn trouwens altijd een beetje vals op een gitaar, maar dat heb je bij elk instrument waar de octaven in 12 gelijke delen verdeeld zijn.

barno
16 november 2007, 12:25
Dat betwijfel ik. Ik denk dat er muziek is gecomponeerd is.
Wat dacht je van stemvorken? Hoewel je wel een beetje gelijk hebt. Mijn pa stemde zijn gitaar vroeger aan zijn brommende TL-licht. Dat was een loepzuivere B. En hij heeft een absoluut gehoor, wat ook een zegen is.

ja die muziek was gecomponeerd. (neemt niet weg dat volgens mij muzikanten vroeger beter waren, but who cares, ze zijn dood, wij niet :)

absoluut gehoor een zegen: niet altijd in rockmuziek denk ik tenzij je het tijdelijk kan uitschakelen. indien niet, geen lol aan nick cave en zovele andere groten

marc_o
16 november 2007, 13:41
7 december komen ze uit, wat een prachtige datum is, niet in de laatste plaats omdat het de datum van de aanval op pearl Harbour is, maar vooral omdat het mijn verjaardag is.


Bij Sonora in terneuzen komen er een aantal binnen, ik dacht 2 of 3....erg benieuwd!

pol
16 november 2007, 13:45
kun je nu ook zelf presets maken ?

zou nog leuker zijn moest je het met een footswitch kunnen bedienen.

nathandan
16 november 2007, 16:01
niet echt sjiek eigenlijk dom nu lijkt het alsof niemand kan stemmen.
ik wil niet met zo een gitaar het podium op hoor

Danny Drug
16 november 2007, 17:35
ik wil me kunnen concentreren op het spelen, de muziek, en niet een valse gitaar. ik vind dit een geweldig systeem. over 10 jaar heeft iedere high end gitaar (gibson) dit systeem. mark my words :P

helemaal mee eens!!! doet niets af aan de kwaliteiten van de muzikanten.. het is gewoon een systeem die 1 van de vervelendste aspecten van gitaar spelen wegneemt..


super.. en het is natuulijk enorm handig live.. vooral als je net als ik in een metal band speelt die nog wel eens van tuning wil veranderen midden in een optreden..

super hoor!!

wel raar dat hij niet op een explorer zou passen volgens de site.... komt waarschijnlijk door de 6knop kop... behoorlijk kut

G.G.
16 november 2007, 17:38
wel raar dat hij niet op een explorer zou passen volgens de site.... komt waarschijnlijk door de 6knop kop... behoorlijk kut

Vreemd, want dit soort setjes zijn er ook voor strats.

Danny Drug
16 november 2007, 17:39
Vreemd, want dit soort setjes zijn er ook voor strats.

volgens de site van tronical powertune kunnen ze op de "Fender Standard Strat. Vintage Strat, Strat Plus; Gibson SG, Les Paul Standard and Custom, Flying V, Epiphone Les Paul and equivalent models"

of zou dat ook betekenen dat de explorer mogelijk is?

G.G.
16 november 2007, 17:44
volgens de site van tronical powertune kunnen ze op de "Fender Standard Strat. Vintage Strat, Strat Plus; Gibson SG, Les Paul Standard and Custom, Flying V, Epiphone Les Paul and equivalent models"

of zou dat ook betekenen dat de explorer mogelijk is?

Denk het wel, maar je zou ze kunnen mailen als je geinteresseerd bent. Houd er wel rekening mee dat een setje iets van 800 euro is.

Danieldg
16 november 2007, 17:47
In de krant stond dat dit dé oplossing voor alle beginnende gitaristen is :seriousf: natuurlijk heeft iedereen 2000 euro+ ter beschikking voor z'n eerste gitaar :P

Ik moet zoiets niet hebben, als je niet in staat bent een instrument te stemmen zoals een gitaar, dan ben je behoorlijk toondoof lijkt mij zo.

pannekoek
16 november 2007, 18:52
lijkt me wel cool om in me collectie te hebben :)

joesman
17 november 2007, 01:05
@ Pol:

Het is net omdat je akkoorden altijd een beetje vals zijn,dat je bij het stemmen een soort van compromis maakt.Als je enkel met stemapparaat stemt,klinken je akkoorden vals net omdat die apparaten op zich correct werken.Dat probeer je een beetje te compenseren door een beetje bij te draaien.
En zulke dingen kan geen enkele robotguitar in jouw plaats doen.

pol
17 november 2007, 08:09
je gitaar staat al in een compromis zodat alle akkoorden ongeveer even vals zitten, natuurlijk kan je zo stemmen dat 1 akkoord perfect gestemd klinkt, maar dan je dan moduleert naar een andere toonsoort zit je bij sommige noten nog valser als een gitaar die gelijkzwevend gestemd staat

daarbij, je zou die robotgitaar toch zo kunnen instellen dat die dat wel doet, dat moet je enkel weten hoeveel hz elke noot is, da's toch niet zo moeilijk.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Reine_stemming

bert k
17 november 2007, 12:22
Ik ken dat verhaal van dat compromis. Klopt, maar dat weten stemapparaten ook allang:).

Het fijne van een stemapparaat, en helemaal van die robot, is dat je kan stemmen in de pokkeherrie, op het podium. Ik heb prima oren, maar als de drummer net lekker los gaat is het toch wel eens lastig.

pol
17 november 2007, 12:28
is ook geen doen als een band midden in een optreden hoorbaar gaat stemmen op een podium, dat moet vooral snel en discreet gaan, lang stemmen tussen nummers haalt toch de drive uit een optreden.

Jellyfish00
17 november 2007, 17:23
Ik vind het eigenlijk best handig, waarom niet? Mechanieken zijn mooi klein, maar zou de gitaar niet een beetje topzwaar worden?

lijkt me juist niet, het hout wordt grotendeels vervangen door chips n stuff, die motoren die zouden moeten stemmen enzo zullen niet huge zijn..

Orpheo
17 november 2007, 20:17
lijkt me juist niet, het hout wordt grotendeels vervangen door chips n stuff, die motoren die zouden moeten stemmen enzo zullen niet huge zijn..

er word geen hout weggehaald. het zit onder de brug en tailstop, en dat gaat via een klein draadje doorgelinkt worden naar iets tussen de tuners, dus veel hout mis je niet.

de tuners zelf zijn trouwens echt licht. lichter dan grovers bv.

AoDf
17 november 2007, 23:38
Dat betwijfel ik. Ik denk dat er muziek is gecomponeerd is.
Wat dacht je van stemvorken? Hoewel je wel een beetje gelijk hebt. Mijn pa stemde zijn gitaar vroeger aan zijn brommende TL-licht. Dat was een loepzuivere B. En hij heeft een absoluut gehoor, wat ook een zegen is.

Zo gek veel hoorde ie anders niet de keren dat ik 'm sprak Luke ;-)

Tupelo
17 november 2007, 23:50
Cool hoor, doe mij er maar eentje.
Zou mooi zijn als 'ie ook wat eenvoudig alternatieve stemmingen aankon.

hendrix2
17 november 2007, 23:59
Cool hoor, doe mij er maar eentje.
Zou mooi zijn als 'ie ook wat eenvoudig alternatieve stemmingen aankon.
ik heb ergens in dit topic een filmpje gepost waar je ziet hoe je alternatieve stemmingen enzo kan programmeren.

edit: astu!

Was deze al gepost? Demonstratie van de gitaar.
Ook hoe je de snaren moet vervangen.

http://www.youtube.com/watch?v=vjmwcXSq7Ok

strat58
18 november 2007, 15:05
niet echt sjiek eigenlijk dom nu lijkt het alsof niemand kan stemmen.
ik wil niet met zo een gitaar het podium op hoor

Hoi nou ben ik kleurenblind voor groen en blauw dus dat is voor mij en meer mensen een probleem. blijf mijn gitaar wel op gehoor stemmen zo hoor ik ook gelijk als mijn gitaar vals staat. Persoonlijk denk ik dat het niet echt aan zal slaan. De zoveelste flop van Gibson, nauw ik denk het van wel. Maar je weet maar nooit, en dit is mijn mening mijn visie op het automatisch stemmen.
Peace Strat58

Highway49
23 november 2007, 11:08
Ik hoorde er een tijdje geleden over. Lijkt mij fantastisch, veel eerste reacties zijn: "Ja maar stemmen hoort er nu eenmaal gewoon bij" ...tsjah, maar zeker live is het ideaal. En ik denk dat geen enkele gitaar helemaal stemvast is. Heerlijk dat je tussen elk nummer binnen enkele seconden even kan stemmen. Zelfs al zou je gitaar helemaal stemvast zijn, is het een fijn zekerheidje voor jezelf toch? Ik begreep ook dat ie de afstand tussen je snaren en de hals meet, maar dat je deze wel handmatig moet afstellen. Aan de hand van 3 kleuren lichtjes zie je dan of je je brug hoger of lager moet draaien.

Persoonlijk zou ik nog even wachten tot er een paar nieuwere (verbeterde) versies uitzijn. Het klinkt voor mij als erg kwetsbaar materiaal, en weinig gitaarbouwers/reparateurs die 'm nu voor je kunnen repareren als je gezeik hebt. Ik begreep trouwens dat er 4000 'proef' gitaren zijn gemaakt voor de verkoop? Mijn bronnetjes zeggen dat ie rond de 2500 gaat kosten. Dit valt mij alles mee, en dan zijn de afwerkingen maar wat minder...dan koop je er een classic LP bij voor de mooi, en deze voor on stage ofzo.

Weet iemand of ie er ook in cherry sunburst is? Ik hou wel van de klassieke LP look...

Orpheo
23 november 2007, 11:39
Ik hoorde er een tijdje geleden over. Lijkt mij fantastisch, veel eerste reacties zijn: "Ja maar stemmen hoort er nu eenmaal gewoon bij" ...tsjah, maar zeker live is het ideaal. En ik denk dat geen enkele gitaar helemaal stemvast is. Heerlijk dat je tussen elk nummer binnen enkele seconden even kan stemmen. Zelfs al zou je gitaar helemaal stemvast zijn, is het een fijn zekerheidje voor jezelf toch? Ik begreep ook dat ie de afstand tussen je snaren en de hals meet, maar dat je deze wel handmatig moet afstellen. Aan de hand van 3 kleuren lichtjes zie je dan of je je brug hoger of lager moet draaien.

Persoonlijk zou ik nog even wachten tot er een paar nieuwere (verbeterde) versies uitzijn. Het klinkt voor mij als erg kwetsbaar materiaal, en weinig gitaarbouwers/reparateurs die 'm nu voor je kunnen repareren als je gezeik hebt. Ik begreep trouwens dat er 4000 'proef' gitaren zijn gemaakt voor de verkoop? Mijn bronnetjes zeggen dat ie rond de 2500 gaat kosten. Dit valt mij alles mee, en dan zijn de afwerkingen maar wat minder...dan koop je er een classic LP bij voor de mooi, en deze voor on stage ofzo.

Weet iemand of ie er ook in cherry sunburst is? Ik hou wel van de klassieke LP look...
nee, helaas alleen de blueburst voorlopig

Ik heb daar ook aan zitten denken, de kwetsbaarheid. Ik zie het nog wel gebeuren dat je in een cafe speelt en per ongeluk een glas bier op je dure robotgitaartje valt. zeg maar gedag met je handje naar de processors enzo. dat zou ook een reden voor mij zijn om 'm niet te nemen.

Bram+
23 november 2007, 12:47
Speel je al in café's dan? :D

Ik zat zo te beredeneren, ik ben een speler die eigenlijk constant in dezelfde stemming blijft (EADGBE). Zo'n systeem wordt dan een beetje overbodige luxe en dan kun je die extra centjes die je in zo'n stemsysteem steekt, waarschijnlijk beter steken in het stemvast maken van je gitaar. Ik kan met mijn gitaar nu wel een concertje volhouden zonder te stemmen, overigens met minimale liquide middelen.

Orpheo
23 november 2007, 12:50
Speel je al in café's dan? :D

Ik zat zo te beredeneren, ik ben een speler die eigenlijk constant in dezelfde stemming blijft (EADGBE). Zo'n systeem wordt dan een beetje overbodige luxe en dan kun je die extra centjes die je in zo'n stemsysteem steekt, waarschijnlijk beter steken in het stemvast maken van je gitaar. Ik kan met mijn gitaar nu wel een concertje volhouden zonder te stemmen, overigens met minimale liquide middelen.

ik had 't niet over mezelf, maar meer in 't algemeen ;)

kassie
23 november 2007, 13:25
als er nu een ware mania voor die robot gitaar komt, wordt een 59 les paul dan goedkoper? dan koop ik die namelijk. :dance:

Ik vind het maar onzin zo'n automatisch stemmende gitaar... ik heb een gitaar in 1 minuut in elke gewenste stemming zitten. Daar hoef ik alleen de grondtoon maar voor te horen. En bij de gewone E zit die al in mijn kop. Desalniettemin zal het handig zijn voor bepaalde gitaristen, maar de voordelen die menigeen er hier in ziet, zie ik er niet in. Misschien een 'search and destroy' functie voor alle stratocasters in de buurt zoals op het filmpje. :p

Ace 1.15.19
25 november 2007, 20:41
Volgens een artikel uit het Eindhovens Dagblad kost de gitaar € 2260,-. Er komen er 50 naar Nederland. Ook Feedback (met o.a. een vestiging in Eindhoven) krijgt er enkele. Ik wil er wel één. Maar die 4e knop is inderdaad geen beauty. Wel SUPER handig systeem.

Otje
26 november 2007, 07:43
Volgens een artikel uit het Eindhovens Dagblad kost de gitaar € 2260,-. Er komen er 50 naar Nederland. Ook Feedback (met o.a. een vestiging in Eindhoven) krijgt er enkele. Ik wil er wel één. Maar die 4e knop is inderdaad geen beauty. Wel SUPER handig systeem.Als het een écht goede LP is qua geluid en bespeelbaarheid, dan is 2260 een goeie deal. De robot neem je dan gewoon op de koop toe :D.

Luke-wannabe
26 november 2007, 07:51
Zo gek veel hoorde ie anders niet de keren dat ik 'm sprak Luke ;-)
Whaha ja komt dan weer van het spelen ;)

Thunders1988
5 december 2007, 20:08
Ik heb vandaag de eer gehad om de Gibson Robot gitaar te testen... 2 dagen voor hij officieel uitkomt :D

De gitaar had serienummer 07 05. De vijfde uit de hele lijn dus... Ze kwam in een zilveren kist met witte dons.
Ze heeft de typische Les Paul vorm zonder bindingen rond de body. En zoals je van Gibson kunt verwachten is ze piekfijn afgewerkt. De actie was zelfs beter dan een LP Faded die ik eens heb getest.

Maar dan de echte shizzle: het automatisch stemmechanisme...
Manmanman... deze mevrouw (ja ik zeg mevrouw omdat ik ze net als mijn mevrouw niet heel goed snap en ook heel mooi vind.) heeft een eigen willetje. Ik zat lustig aan de knopjes te draaien en het geluid te inspecteren tot ik bij dat ene rare knopje kwam... Het bleek een push-pull pot te zijn met leds. Als je hem omhoog trekt, lichten de leds op en kan ze gaan stemmen... Een ingewikkeld zaakje. Eerst ontstemde de gitaar zich. Snapte niet goed hoe dat kwam maar toen las ik het instruktieboekje. blijkbaar moet je de snaren aanslaan voor de gitaar weet dat ie vals staat. Tot mijn grote spijt heb ik niet kunnen testen hoe het zit met die andere stemmingen...

Volgens mij is dit iets voor mensen met een groot budget. Het is een leuk hebbeding maar ach, waarom zo een mens te tam zijn om zélf zijn gitaar te stemmen?

Hmja, wou maar effe mijn ervaringen delen met jullie. Was wel blij dat ik dat mocht doen.

:)

:hippie:

Rinze
5 december 2007, 20:15
Het gaat er bij dat ding nou juist om dat je voor verschillende stemmingen niet hoeft te wisselen van gitaar tijdens een optreden. Dus eigenlijk spaar je juist gitaren uit.

Chris Winsemius
5 december 2007, 20:44
Vanmiddag even gezien.
Tof concept, grappig om die mechanieken te zien draaien en je moet idd. even doorspelen zodat het "systeem" kan (ver)stemmen.

Zag 'm in 'n mooie "blueburst"-uitvoering (als ik me niet vergis qua naam).

Otje
5 december 2007, 20:44
Gaaf dat je de kans gehad hebt om erop te spelen!!

Thunders1988
5 december 2007, 20:45
tjaa... het is maar zoals je het bekijkt... als je echt altijd een les paul wilt gebruiken, dan spaar je inderdaad gitaren uit.
Maar sommige nummers vragen een andere gitaar...

denk ik

en het zijn maar enkele dingen die me opvielen...

kwante
5 december 2007, 21:24
http://nl.youtube.com/watch?v=WetVXbYRfWk

Veekeren
5 december 2007, 22:56
Hmm, lichtelijk vreemd, bij Feedback waren ze wel binnen gekomen maar mochten ze nog onder geen beding uitgepakt worden. Ben wel benieuwd, zal ze vrijdag wel zien dan.

Adqeruin
6 december 2007, 09:56
Ja idd? Waar heb je 'm mogen testen dan :stop: ?

Mitch
6 december 2007, 10:56
Zo, die is meteen zijn dealerschap kwijt :seriousf:
Ik weet niet hoor, maar ik zou dat soort dingen liever voor me houden. Edit je post even, dit is een openbaar forum.

rickert
6 december 2007, 10:57
Niet echt slim nee :chicken: :seriousf:

bass blom
6 december 2007, 10:59
moet werken morgen, was anders ook gaan loeren wel :D

Chris Winsemius
6 december 2007, 11:02
Ik wist het ook niet van die afspraak, mijn posting dus gisteren al ge-edit.

Off-topic:

Ben zo blij met m'n 2005 LP Studio die ik gisteren scoorde!

bass blom
6 december 2007, 11:06
Ik wist het ook niet van die afspraak, mijn posting dus gisteren al ge-edit.

Off-topic:

Ben zo blij met m'n 2005 LP Studio die ik gisteren scoorde!

was dat die studio die je opliep bij de meeting of alweer een andere? :D

Chris Winsemius
6 december 2007, 11:17
was dat die studio die je opliep bij de meeting of alweer een andere? :D

Ik was deze al eerder opgelopen maar hij moest nog opgehaald worden :)
Ben d'r zeer happy mee, tot vanmorgen 3 uur lopen spelen...

Veekeren
6 december 2007, 11:19
Zo, die is meteen zijn dealerschap kwijt :seriousf:
Ik weet niet hoor, maar ik zou dat soort dingen liever voor me houden. Edit je post even, dit is een openbaar forum.

Ja hallo, ze kiezen er toch zelf voor om dat te doen... Als dat dealerschap zoveel betekent voor ze moeten ze maar gewoon effe 2 daagjes wachten hoor.

hesse
6 december 2007, 11:41
Sinds wanneer haalt mm ook speciale gitaren in huis? Nadat ik begonnen was daar over Godin hebben ze een hele serie aangeschaft en nu dit. Het zint me wel, maar helaas is het een veel te dure winkel (monopolie in de streek he (op rockplanet in Geel na, die van service veel beter is en ook gezelliger (maar ik houd van die winkel), maar het winkeltje is nogal schraal gelegen).

@TS: jij bent ook uit '88, wat is je naam en waar ging je naar school?

chennie
6 december 2007, 12:18
Maarre, hoe klinkt die ?

rocker_71
6 december 2007, 12:25
Maarre, hoe klinkt die ?

Als een Les Paul? :seriousf:

G.G.
6 december 2007, 12:29
Als een Les Paul? :seriousf:

Snappen ze het nog steeds niet bij Gibson? Is het nou zo moeilijk, om het stratgeluid te krijgen:)

Thunders1988
6 december 2007, 12:58
Sinds wanneer haalt mm ook speciale gitaren in huis? Nadat ik begonnen was daar over Godin hebben ze een hele serie aangeschaft en nu dit. Het zint me wel, maar helaas is het een veel te dure winkel (monopolie in de streek he (op rockplanet in Geel na, die van service veel beter is en ook gezelliger (maar ik houd van die winkel), maar het winkeltje is nogal schraal gelegen).

@TS: jij bent ook uit '88, wat is je naam en waar ging je naar school?

Ik vind de MM vrij O.K. t zijn idd wel afzetters maar als je er regelmatig komt, kan je dikwijls wel wat regelen...

En ja, kben van '88... Mijn naam is Mathias, heb in hoogstraten op school gezeten. Wie bent gij, als ik vragen mag?

Thunders1988
6 december 2007, 12:59
Zo, die is meteen zijn dealerschap kwijt :seriousf:
Ik weet niet hoor, maar ik zou dat soort dingen liever voor me houden. Edit je post even, dit is een openbaar forum.

oepsie :s

typisch mij :chicken:

zal voortaan eerst nadenken ;)

hesse
6 december 2007, 13:02
Ik ben Gert, maar ik ging in Turnhout naar school. Dus het lijkt me niet heel logisch dat ik je ken. Jij ging wsl naar het Spijker dan.
Bon, sjiek dat je op die gitaar hebt gespeeld. Ik ga liever in Leuven of in Mol (Rockplanet was Mol herinner ik me ff en ik denk dat ik Geel had geschreven :) )

Thunders1988
6 december 2007, 13:06
azow... is dat een beetje een degelijk winkeltje? goedkoop (:D)
daar moet ik precies ook eens gaan kijken dan.

hesse
6 december 2007, 13:15
Uberdegelijk. Goedkoper ook dan mm (maar te klein om echt heel goedkoop te zijn) en veel gezelliger en de service is echt schitterend. Ze zijn wel beperkter van assortiment, maar ze hebben naar mijn mening wel kwaliteit: godin :hippie: ook prs, lc,... En ook gewonere dingen als ibanez. Nuja, ik kom er gewoon graag. Het is er ook nooit echt druk, je kan overal spelen met wat je wilt...
Maar we zijn offtopic aan het geraken.

bert k
6 december 2007, 20:49
Zo, ik heb ff twee topics samengevoegd, hebben we 1 mooi groot Robot-topic.


Bert K, mod

JimmyPage
30 januari 2008, 00:51
Nog steeds geen echte reactie gelezen hoe deze robotGibson speelt en klinkt; is hij zwaarder dan de toch al vrij zware Gibsons, etc.??

Rexke21
30 januari 2008, 01:08
Jah, ben er ook benieuwd naar
Als k geld had zou k er mischien zelf wel 1 kopen
Ziet er handig uit!

iWishmaster
30 januari 2008, 05:16
Vind het wel mooi dat na de line 6 variax met een lading digitale snufjes, na de fender strat VG met een lading digitale snufjes bovenop de standaard pickups, Gibson met een heel nuchtere in-your-face oplossing komt.

Ik bedoel, het kunnen wisselen van stemmingen is enorm relax, maar ik vind het geluid van die digitale dingen toch 'net niet' wat het moet zijn. Zelfstemmen zou dan super zijn. Ik wil altijd al een gibson in mn rijtje gitaren hebben, misschien maar is naar die kijken :)

Maar ben inderdaad wel benieuwd naar de meningen van anderen, want als je eenmaal uitgeklooid bent met dat extra knopje wil je toch ook wel een degelijke gitaar voor dat geld ...

Otje
30 januari 2008, 09:15
Maar ben inderdaad wel benieuwd naar de meningen van anderen, want als je eenmaal uitgeklooid bent met dat extra knopje wil je toch ook wel een degelijke gitaar voor dat geld ...Ik heb 'm in m'n handen gehad en vond het een prima Les Paul. Maar ja, die kleur....

Pais
30 januari 2008, 09:19
Gibson met een heel nuchtere in-your-face oplossing komt.

Stemmen met een stemvork, dat is pas nuchter :chicken:

torgal
30 januari 2008, 09:27
Zou inderdaad een leuk hebbedingetje zijn. Maar mijn bestelling is net aangevraagd in de winkel en deze kan er qua prijs niet meer bij.
Zou anders wel handig zijn, want ik heb altijd een probleem met handmatig afstemmen, ik krijg mijn gitaar nooit 100% afgestemd.

Orpheo
30 januari 2008, 11:48
Nog steeds geen echte reactie gelezen hoe deze robotGibson speelt en klinkt; is hij zwaarder dan de toch al vrij zware Gibsons, etc.??

huidige gibsons zwaar?? man, speel eens op mijn customs of warmoths, dan voel je wat zwaar is. die dingen zijn vederlicht, met hun uitgeholde backs.


en nee, ze zitten in het zelfde gebied qua massa als andere les pauls (tussen de 3 en de 4,3 kilo)

iWishmaster
30 januari 2008, 14:43
huidige gibsons zwaar?? man, speel eens op mijn customs of warmoths, dan voel je wat zwaar is. die dingen zijn vederlicht, met hun uitgeholde backs.


en nee, ze zitten in het zelfde gebied qua massa als andere les pauls (tussen de 3 en de 4,3 kilo)
Dan heeftie dus ook een uitgeholde body ... Ik vind de les paul sound echt geweldig, en die te dikke nek zou ik nog wel aan kunnen wennen (na een uurtje spelen in de winkel begon zelfs de fat 50's neck beter aan te voelen dan de 60's ...). Maar t hele zaakje wordt zo verscrikkelijk modderig met die uitgeholde bodies zodra de drive boven de 4 komt. Misschien doe ik iets anders fout, maar ik vind het toch een beetje jammer.

Typisch dan weer dat ik pas op een studio faded heb gespeeld, die zo mogelijk nog lichter was als de standaard, maar die scheurde de grond onder mn voeten vandaan, alsof scheur uit de mode ging!

Keuzes keuzes ...

Veekeren
20 maart 2008, 18:16
Ze hebben nou nog een robot model, een SG. (http://www.gibson.com/en%2Dus/divisions/gibson%20usa/products/sg/robotsgspecialltd/)

Fokking hell, wat een lelijk geval...

barno
20 maart 2008, 18:48
Ze hebben nou nog een robot model, een SG. (http://www.gibson.com/en%2Dus/divisions/gibson%20usa/products/sg/robotsgspecialltd/)

Fokking hell, wat een lelijk geval...

wat zijn ze daar bij Gibson van plan? straks spitsen ze ons nog een robot 335 in de maag. Het is al goed geweest jongens, nu weer gewoon goede gitaren maken!

Squier4ever
20 maart 2008, 19:00
ja en bouw weer effe een fatsoenlijke site, wat een rampgeval dit.

GibsUn
20 maart 2008, 19:03
Idd, die site is echt een randgeval, je vind niets terug en je kan niet eens fatsoendelijk specs bekijken.

binnekort krijgen we de robot V en X-plorer...

Squier4ever
20 maart 2008, 19:03
die guitars of the month zijn ook gillers, zitten maar een paar mooie bij.

KoenB
20 maart 2008, 19:05
De sg is echt bagger. De lp iceburst vind ik er wel mooi uit zien, maarja ik weet t allemaal niet hoor... de plaatselijke gitaarboer wist mij te vertellen dat er nog vrij veel kinderziekten in zitten en dat er al een aantal terug waren gestuurd naar de fabriek.

Het is wel een heerlijke uitdaging voor een zelfbouwproject ;)

Ibanez666
20 maart 2008, 19:41
het ding moet simpel en handig werken, want er was een meisje in de muziekzaak die me een demo gaf!

jplm
20 maart 2008, 20:04
Het is al goed geweest jongens, nu weer gewoon goede gitaren maken!

Gelijk heb je. Ik vind zo'n zelfstemmende gitaar wederom een voorbeeld van een zeer goede oplossing voor een probleem dat er helemaal niet is.

Groet, Jan.

-geert-
20 maart 2008, 20:15
haha idd goeie omschrijving!! Snap best dat ze willen ontwikkelen enzo, maar ik vind het ook weer 'eng' robot gitaar, straks zorgt het ook nog dat je bijvoorbeeld niet 'vals' kan benden of whatever. Hoe zal een nieuwe gitaar er over 10 jaar uit zien? Die 2 pluggen vind ik ook lelijk trouwens in die 'ultra 2 eppefoon'. Wat voor gitaar heb jij? DE ULTRA ! :D . Gaan de ontwikkelingen nu trouwens ook niet fukking snel(in vergelijking met de jaren '80-'90-'00, het is net of ze elke paar maanden weer wat nieuws willen maken om maar weer wat te verkopen, of lijkt dat gewoon maar zo. Dat het eigelijk niet echt beter word bewijst maar weer hoe goed de 'oude' gibson en de strat eigelijk ontworpen zijn.

grizzly
20 maart 2008, 20:26
De volgende generatie gitaren heb je zelfs robot vingers die voor je spelen. Dan kun je kiezen tussen Bonamassa, Satriani, Morse ;)

Tubescreamer
21 maart 2008, 00:17
haha idd goeie omschrijving!! Snap best dat ze willen ontwikkelen enzo, maar ik vind het ook weer 'eng' robot gitaar, straks zorgt het ook nog dat je bijvoorbeeld niet 'vals' kan benden of whatever. Hoe zal een nieuwe gitaar er over 10 jaar uit zien? Die 2 pluggen vind ik ook lelijk trouwens in die 'ultra 2 eppefoon'. Wat voor gitaar heb jij? DE ULTRA ! :D . Gaan de ontwikkelingen nu trouwens ook niet fukking snel(in vergelijking met de jaren '80-'90-'00, het is net of ze elke paar maanden weer wat nieuws willen maken om maar weer wat te verkopen, of lijkt dat gewoon maar zo. Dat het eigelijk niet echt beter word bewijst maar weer hoe goed de 'oude' gibson en de strat eigelijk ontworpen zijn.
Behh....mee eens denk ik. Lees goeie reviews over de robot in alle blaadjes, maar ja...tis niks nieuws he....check het Transperformance systeem (al eerder genoemd hier ergens).
Ik ben het met Geert eens over het ontwerp van de Strat bijv. Of Tele of LP. Boel dingen die erna kwamen waren daarop gebaseerd.
Maar terug naar belangrijk:

het ding moet simpel en handig werken, want er was een meisje in de muziekzaak die me een demo gaf!
Welke welke welke muziekzaak?!! :D

pannekoek
21 maart 2008, 00:47
haha idd goeie omschrijving!! Snap best dat ze willen ontwikkelen enzo, maar ik vind het ook weer 'eng' robot gitaar, straks zorgt het ook nog dat je bijvoorbeeld niet 'vals' kan benden of whatever. Hoe zal een nieuwe gitaar er over 10 jaar uit zien? Die 2 pluggen vind ik ook lelijk trouwens in die 'ultra 2 eppefoon'. Wat voor gitaar heb jij? DE ULTRA ! :D . Gaan de ontwikkelingen nu trouwens ook niet fukking snel(in vergelijking met de jaren '80-'90-'00, het is net of ze elke paar maanden weer wat nieuws willen maken om maar weer wat te verkopen, of lijkt dat gewoon maar zo. Dat het eigelijk niet echt beter word bewijst maar weer hoe goed de 'oude' gibson en de strat eigelijk ontworpen zijn.

toen dhr les paul met een nieuw idee kwam werd dit ook tot een raar idee gezien en geweigert in de eerste instantie, kijk ons nu allemaal: de les paul is 1 van de beste gitaren ooit.

Nielsje
21 maart 2008, 01:11
De sg is echt bagger. De lp iceburst vind ik er wel mooi uit zien, maarja ik weet t allemaal niet hoor... de plaatselijke gitaarboer wist mij te vertellen dat er nog vrij veel kinderziekten in zitten en dat er al een aantal terug waren gestuurd naar de fabriek.

Het is wel een heerlijke uitdaging voor een zelfbouwproject ;)

Welke gitaarboer was dat?

Zelf ben ik wel voor automatisch stemmende gitaren. Gewoon een een luxe als je veel op het podium staat. Of je ze mooi vindt, daar valt over te praten, maar de techniek zelf vind ik geweldig! Locking tuners waren al een hele vooruitgang, dit is gewoon wat iedereen wil! Niemand wil toch vals op de buhne staan? Eigenlijk moeten ze de optie gewoon aanbieden op de hun standaard assortiment, klaar.

Ik wil het wel in de toekomst. ff de prijs en techniek ontwikkeling afwachten.

macwilliams
21 maart 2008, 06:57
Als ik het geld er voor had dan kocht ik 'em meteen. Het lijkt
mij ook erg handig als ze een vakje aan de achterkant hadden
zoiets als een brievenbus of zo dat als je snaar is geknapt je
daar een nieuw pakje snaren in stopt en dattie 'em dan zelf zou
verwissellen. Of nee een soort van reservoir met 10 pakjes
snaren en een waarschuwings ledje als ze op raken, één voor
elke snaar. Ik hoop dat mijn instant gitaarstandaard die op de
rug van de gitaar komt te zitten dan niet in de weg zit van de snarendoorvoerreservoirgleufafdekkapje...

Nou zo'n zelfstemmende
gitaar lijkt mij wel tof maar
dan moet het daarbij blijven. :noob:

Ibanez666
21 maart 2008, 10:13
Welke welke welke muziekzaak?!! :D


haha, wanhopige

Tubescreamer
21 maart 2008, 10:26
Welke gitaarboer was dat?

Zelf ben ik wel voor automatisch stemmende gitaren. Gewoon een een luxe als je veel op het podium staat. Of je ze mooi vindt, daar valt over te praten, maar de techniek zelf vind ik geweldig! Locking tuners waren al een hele vooruitgang, dit is gewoon wat iedereen wil! Niemand wil toch vals op de buhne staan? Eigenlijk moeten ze de optie gewoon aanbieden op de hun standaard assortiment, klaar.

Ik wil het wel in de toekomst. ff de prijs en techniek ontwikkeling afwachten.

Zit idd wel wat in. Moment dat het een standaard techniek wordt, nog beter weggemoffeld en op alle soorten gitaren toepasbaar.....dan is het iets waar men niet meer omheen kan zou je denken.
Dan zeggen ze over 50 jaar, "wat, moest je vroeger zelf stemmen? wat een werk moet dat geweest zijn!!"
Aan de andere kant, leert men dan nog wel luisteren? Je zal vroeg of laat toch zelf aan die knoppen moeten draaien....als de batterij van je robot op is bijv :D

KoenB
21 maart 2008, 10:41
Welke gitaarboer was dat?

Zelf ben ik wel voor automatisch stemmende gitaren. Gewoon een een luxe als je veel op het podium staat. Of je ze mooi vindt, daar valt over te praten, maar de techniek zelf vind ik geweldig! Locking tuners waren al een hele vooruitgang, dit is gewoon wat iedereen wil! Niemand wil toch vals op de buhne staan? Eigenlijk moeten ze de optie gewoon aanbieden op de hun standaard assortiment, klaar.

Ik wil het wel in de toekomst. ff de prijs en techniek ontwikkeling afwachten.

Jan morien, nieuwe langedijk (dacht ik)

macwilliams
21 maart 2008, 15:35
Als je een gibson robotgitaar te duur vind maar je toch hightech wilt gaan.
Dan kan je altijd dit nog proberen. Ik kwam hem tegen op e-bay en kon
me zelf niet bedwingen er een topic aan te verkwanselen. Mocht dit al een
eeuwenoud fenomeen zijn dan mijn humble excuus hiervoor. Zo niet dan ook
mijn excuus...

http://www.hotguitarist.com/realaudio/guitar-broad.wmv

Mephistocles
21 maart 2008, 15:44
Haha! Zie je het al voor je, met zo'n apperaat onstage? Je staat voor lul man!

Tubescreamer
21 maart 2008, 15:44
Ha volgens mij heb ik dat wel 'ns ergens eerder gezien.....weet niet meer waar....het ding ziet er ook niet uit alsof het een nieuw snufje is.
Lijkt wel een beetje alsof het nog achter het IJzeren Gordijn vandaan komt.:D

Tja jezus is het handig? Als je dan toch dat ding over de tuner heen moet mikken kan je dr net zo goed zelf aan gaan draaien toch? en hoe moet dat dan met een 3x3 headstock?

Tubescreamer
21 maart 2008, 15:45
Haha! Zie je het al voor je, met zo'n apperaat onstage? Je staat voor lul man!
En tot overmaat van ramp, dat ook nog eens :seriousf:

gitaarvrouwtje
21 maart 2008, 16:08
ziet er uit als iets wat een dokter op plaatsen gebruikt die t daglicht nooit zien
ik vind een stemaparaat wel genoeg denk ik...dit ziet er wel heel maf uit..

artnaz
21 maart 2008, 16:19
Dat ding heeft een extra kabel nodig, batterijen, je moet bukken om dat ding op te pakken, en dan zit je nog te klooien met dat ding in de mechanieken te mikken... :D

gerritje tralalalala
21 maart 2008, 16:27
hier is volgens mij al eens een topic over geweest.

ff zoeken en je vind het wel denk

Rutger
21 maart 2008, 16:32
Dat ding is inderdaad al erg oud, was zo'n 15 jaar geleden al op de markt.

Lekker nutteloos tov een normaal stemapparaat, het enige verschil is dat je niet zelf aan de knopjes hoeft te draaien :)

jplm
21 maart 2008, 19:59
Gaan de ontwikkelingen nu trouwens ook niet fukking snel(in vergelijking met de jaren '80-'90-'00, het is net of ze elke paar maanden weer wat nieuws willen maken om maar weer wat te verkopen, of lijkt dat gewoon maar zo. Dat het eigelijk niet echt beter word bewijst maar weer hoe goed de 'oude' gibson en de strat eigelijk ontworpen zijn.

Ja, Jan Akkerman heeft eens gezegd dat de electrische gitaar een van de zeer weinige apparaten is die vanaf hun uitvinding al helemaal perfect waren, en waar daarna eigenlijk helemaal niks meer aan verbeterd hoefde te worden. En gelijk heeft ie. Ik ben het zelden met Akkerman eens (nu ik er over nadenk, eigenlijk nóóit), maar deze keer dus wél.

Groet, Jan.