PDA

View Full Version : JCM 800 biassen?



Luke-wannabe
8 november 2007, 16:23
Ik heb sinds een paar maanden een Marshall JCM 800, waar ik nu niet helemaal tevreden over ben.
Het probleem is dat -ie vrij dun klinkt en in het hoog heel erg 'clipt' naar mijn idee. Alsof de speakers het niet aankunnen zeg maar. Dit is overigens als ik de versterker clean (=licht randje) heb staan. Als ik een OD pedaaltje aan heb, is het niet meer.
Dit probleem telt eigenlijk het meest voor single coils. Als ik met humbuckers er over speel, is dit een stuk minder aan de hand. Overigens maakt het niet uit of ik alle hoog en prescence er uit draai en bass en mid helemaal vol. Het probleem blijft. Ook gaat het heel erg kraken als ik er meer hoog in draai dan 9uur. Voorbeelden van dit gekraak:
http://www.youtube.com/watch?v=9jlPGYSJDn4
http://www.youtube.com/watch?v=ITCxqaTasVc (wel heel extreem, maar dat idee)

Moet ik mijn amp laten biassen? Of is dit gewoon de aard van het beestje?

Alvast bedankt :)

Negative K3 fan
8 november 2007, 16:30
moeilijk te zeggen nog, zit er nog verschil tussen de normal en hi input?

Luke-wannabe
8 november 2007, 16:31
T is hi en low. Uhm Low gebruik ik eigenlijk nooit, want dat geluid is zo onkarakterloos dat ik daar gewoon bang van word.

Negative K3 fan
8 november 2007, 16:35
dat is in ieder geval dus al in orde. maar eigenlijk kan ik er verder niet zoveel over zeggen behalve dat jcm800s best wel schelle bakken zijn van zichzelf, maar daar is niks mis mee. Het zou eventueel de bias kunnen zijn, maar ook net zo goed wat anders.

Luke-wannabe
8 november 2007, 16:37
Waar kan ik dat biassen laten doen?

Chris Winsemius
8 november 2007, 16:38
Mail me anders even :)

Welke speaker heb jij d'r in?

Luke-wannabe
8 november 2007, 16:44
Je hebt pm, Chris :)

Lexvandoef
8 november 2007, 16:50
T is hi en low. Uhm Low gebruik ik eigenlijk nooit, want dat geluid is zo onkarakterloos dat ik daar gewoon bang van word.

Dat vind ik trouwens absoluut niet. Als ik op kleinere gigs met 1 amp speel pak ik juist de low input, master vol open en de preamp vol op 5/6 en het clean is juist heel erg warm en vol en helder tegelijk. En dan met OD pedaaltjes ervoor :hippie:

Wat voor speakers heb jij er trouwens in zitten? Ik heb zelf namelijk geen last van extreem geclip of gekraak in het hoog.

Luke-wannabe
8 november 2007, 16:51
GM12-70's :)
Ik zal eens proberen om hem is die andere input te doen.

Luke-wannabe
9 november 2007, 15:20
Ik zat te denken: Moeten er misschien nieuwe buizen in?

Lexvandoef
9 november 2007, 15:21
Weet je toevallig hoe oud ze zijn of niet?

Luke-wannabe
9 november 2007, 17:24
Nee geen idee :s

Lexvandoef
9 november 2007, 17:36
Als de vorige eigenaar niet heeft vermeld dat ze net zijn vervangen kan je er meestal wel vanuit gaan dat ze er al een redelijke tijd in zitten.

In die van mij had ik ook last van een heel erg onplezierig, naar hoog, nadat ik mijn speakers had vervangen en mijn amp had laten retuben had ik daar geen last meer van. Maar ik weet helaas niet welke van de 2 meer invloed heeft gehad. Ik heb wel het vermoeden dat bij mij de speakers veel invloed hebben gehad.

jerome
9 november 2007, 19:25
Joh, koop 3 verschillende merken preampbuisjes en proberen maar.
Zo duur zijn die buisjes toch ook niet en bij het vervangen van voorbuisjes hoef je niets te laten biassen.
Na een jaar of 6 beginnen voorbuisjes over het algemeen toch al slechter te worden dus weg zijn ze nooit

BTW, mss een stomme vraag, maar staat één of meerdere van je pickups soms te hoog, ik bedoel te dicht bij de snaren?
Dan kan je ook van die rare gemene bijgeluiden krijgen.
(omdat je ook schrijft dat je er vooral met die single coils last van hebt en niet of minder met humbuckers)