PDA

View Full Version : 2 gitaarvragen



Pietaar
8 november 2007, 15:20
Hey ik ben de me de afgelopen dagen een beetje aan het verdiepen in slide guitar, en ik kwam op het internet de 'nut-extender' tegen, wat doet die precies, en waar kan ik hem halen?
Ook vroeg ik me af naar welke mensen ik moet luisteren voor echt goede slide guitar. Ik luister veel naar Ry Cooder en ik geloof dat Robert Johnson ook een slide-virtuoos was. Welke mensen nog meer?

Dan mijn 2e vraag:
WAAR kan ik in Nederland thumbpicks krijgen? ik ben al een paar keer bij de grootste muziekwinkel uit de regio (MusicAllInn) geweest en daar hadden ze ze niet...
Kan ik ze ergens bestellen op internet of ergens anders?

alvast bedankt :)

Wiellem
8 november 2007, 16:18
Dat zijn 3 vragen :satisfie:

*AcousticGuitarMan*
8 november 2007, 17:08
Bij mijn plaatselijke muziekwinkel (de kleinste van de HEEEELEEEE wereld) hadden ze zelfs thumbpicks
:satisfie:

Mr.Fingers
8 november 2007, 21:31
Hey ik ben de me de afgelopen dagen een beetje aan het verdiepen in slide guitar, en ik kwam op het internet de 'nut-extender' tegen, wat doet die precies, en waar kan ik hem halen?
Ook vroeg ik me af naar welke mensen ik moet luisteren voor echt goede slide guitar. Ik luister veel naar Ry Cooder en ik geloof dat Robert Johnson ook een slide-virtuoos was. Welke mensen nog meer?

Dan mijn 2e vraag:
WAAR kan ik in Nederland thumbpicks krijgen? ik ben al een paar keer bij de grootste muziekwinkel uit de regio (MusicAllInn) geweest en daar hadden ze ze niet...
Kan ik ze ergens bestellen op internet of ergens anders?

alvast bedankt :)

een nut extender extend de nut... en nu in mensentaal, door een nutextender te plaatsen, komen je snaren van een gewone gitaar hoger boven de toets te liggen, waardoor het spelen met een slide makkelijker wordt, doordat je nu nietmeer tegen de frets kan rammelen, en zuiver kan sliden.

Fingerpicks kan je gewoon in iedere winkel kopen hoor

Goede sliders... Santo & Johnny (alhoewel dit meer pedalsteel is), Mark Knopfler,... kijk vooral eens op youtube...

Groeten!

JeeBee
8 november 2007, 21:46
Wellicht een leuke link om ff te kijken. Zie je ook een plaatje van de nut extender.....

http://www.blamepro.com/mwn/tips/slide.htm

wietse
8 november 2007, 21:52
He
Ook vroeg ik me af naar welke mensen ik moet luisteren voor echt goede slide guitar. Ik luister veel naar Ry Cooder en ik geloof dat Robert Johnson ook een slide-virtuoos was. Welke mensen nog meer?



alvast bedankt :)

dave hole.

Eko
8 november 2007, 22:49
Beste slide speler op deze planeet en directe omgeving: Sonny Landreth. Fabuleuze techniek op tal van vlakken. Combineert fingerpicking met normale slag en solopartijen.
Staat oa. ook op de DVD van Mark Knopfler a night in London ( Live DVD). Ik heb ook solo cd van deze virtuoos. CHECKEN!

JeeBee
8 november 2007, 22:55
Dit vond ik wel een vermakelijk filmpje. Spoon sliding.....
http://youtube.com/watch?v=cLresN6yZEY

Jedeel
8 november 2007, 23:10
WAAR kan ik in Nederland thumbpicks krijgen? ik ben al een paar keer bij de grootste muziekwinkel uit de regio (MusicAllInn) geweest en daar hadden ze ze niet...
Kan ik ze ergens bestellen op internet of ergens anders?

Zie dit draadje voor fingerpicks;
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=89766

888_Gerrinezzzz
14 november 2007, 17:19
die music all in is tog in katwijk? naja, als je in die regio woont kan je ook gewoon naar leiden rijden bij die muziek winkel tegenover centraal station.