PDA

View Full Version : Russell Malone



Guitarmania
8 november 2007, 15:13
Gisteren Dianne Reeves in het concertgebouw, met twee gitaristen, waaronder Russell Malone (of zoals Reeves steeds zei "mister Malone"). Ik kende de naam wel maar de man niet. Very very smooth... Echte jazzist. "He knows all the chords".

EuroCinema
14 november 2007, 14:11
Beetje late reactie maar Malone ken ik en hij is zeker 1 van de beste traditionele jazzgitaristen van het moment. Tipje: op dot com blues van Jimmy Smith kun je hem ook wat gemener bluesy horen spelen, maar wel op zijn heel eigen manier.

449
14 november 2007, 20:28
Dit programma is al eens eerder in het concertgebouw geweest, en eerlijk gezegd viel het ons toen wat tegen.
Misschien iets te hoge verwachtingen. Diane Reeves is en blijft een geweldige zangeres. Van de gitaristen had ik meer verwacht, wel goed gespeeld maar niet echt vernieuwend of een eigen stijl. Dan hebben we in Nederland wel betere gitaristen. Jesse van Ruller, Martijn van Iterson, Maarten van de Grinten etc. om er maar een paar te noemen.

future2future
14 november 2007, 21:12
Ik heb een cd'tje van Russel Malone, qua spel is het wel te gek, mmaar af en toe is het wel echt te traditioneel voor mij. Hij speelt natuurlijk wel te gek.

Hij staat ook op de cd Habana van Roy Hargrove's Crisol, en die is ook echt te gek, meer latin

EuroCinema
15 november 2007, 10:51
Dan hebben we in Nederland wel betere gitaristen. Jesse van Ruller, Martijn van Iterson, Maarten van de Grinten etc. om er maar een paar te noemen.

Nouhou, die mannen die je noemt zijn natuurlijk geweldige gitaristen. Maar van dit clipje van Malone word ik wel stil...
http://www.youtube.com/watch?v=bNvntOn7cOk

449
15 november 2007, 22:08
Nouhou, die mannen die je noemt zijn natuurlijk geweldige gitaristen. Maar van dit clipje van Malone word ik wel stil...
http://www.youtube.com/watch?v=bNvntOn7cOk

Is inderdaad goed en beter dan de keer dat ik hem gezien en gehoord heb.
Blijft echter niet mijn kopje thee (te veel suiker), maar goed dat is een kwestie van smaak.