PDA

View Full Version : versterker doet heeeel raar



duivvv
8 november 2007, 14:14
hey,

m'n versterker is gisteren plots kapot gegaan, en 10 minuten later de bassversterker van onze bassist ook

we dachten aan een stroomstoot (maar niks van de zekeringen is gesprongen, en mijn 2 zekeringen in m'n versterker zijn nog intact)

klein overzicht

1. niets van lampjes brand
2. stroomkabel is ok (heb ik al getest bij andere versterker en ook een nieuwe genomen)
3. stopcontact is ok (heb ik al m'n boss adaptor + pedaaltje op aangesloten erna)
4. zekeringen zijn nog in orde (allebei uitgehaald en getest)
5. gitaarkabels zijn ook nog goed ....
6. boxen zijn niet opgeblazen (we hebben bij onze bassist, die net hetzelfde heeft z'n boxen op een andere bassversterker aangesloten, en die werkt wel)


het betreft een VOX AC30 CC2 lampenversterker ...

...
ik vind dit allemaal heel vreemd
zit met m'n handen in m'n haar aangezien er een pak optredens aankomen ... en ik heb nu geen versterker ......

ponq
8 november 2007, 15:01
Ik heb geen oplossing, maar balen zeg! Succes ermee!

Negative K3 fan
8 november 2007, 16:33
heel vreemd inderdaad, interne zekeringen misschien?

als er geen enkel lampje brandt en alle zekeringen zijn heel (vreemde combi overigens), dan is het lampje kapot of je voedingstrafo (dure grap).

Wat gebeurt er als je hem aan probeert te zetten nadat je alle buizen uit de amp hebt gehaald?

duivvv
8 november 2007, 16:56
nog niet geprobeerd

zal ik eens proberen

weet er iemand soms een reparateur in het gentse ?

bentium
8 november 2007, 17:58
freeqi :)

die kerel is de ampgod

als je zijn gegevens wil hebben, ik kan je die pm'en

aad
8 november 2007, 18:02
hey,

m'n versterker is gisteren plots kapot gegaan, en 10 minuten later de bassversterker van onze bassist ook

we dachten aan een stroomstoot (maar niks van de zekeringen is gesprongen, en mijn 2 zekeringen in m'n versterker zijn nog intact)

klein overzicht

1. niets van lampjes brand
2. stroomkabel is ok (heb ik al getest bij andere versterker en ook een nieuwe genomen)
3. stopcontact is ok (heb ik al m'n boss adaptor + pedaaltje op aangesloten erna)
4. zekeringen zijn nog in orde (allebei uitgehaald en getest)
5. gitaarkabels zijn ook nog goed ....
6. boxen zijn niet opgeblazen (we hebben bij onze bassist, die net hetzelfde heeft z'n boxen op een andere bassversterker aangesloten, en die werkt wel)


het betreft een VOX AC30 CC2 lampenversterker ...

...
ik vind dit allemaal heel vreemd
zit met m'n handen in m'n haar aangezien er een pak optredens aankomen ... en ik heb nu geen versterker ......

Hoe heb je de zekeringen getest?
Ik heb me eens volkomen blind gezocht naar een fout in een circuit waarin de zekering stuk was hoewel hij met een multimeter goed meette. Zodra het apparaat aanging was het afgelopen met de verbinding.

Ze kosten niet zoveel.