PDA

View Full Version : Op zoek naar nieuwe versterker



Neshi
8 november 2007, 12:54
hallo allemaal,
Ik heb nu al een tijd gespeeld op een 10 watt versterker maar ben er echt op uitgekeken. Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker.
Ik speel voornamelijk rock, maar ben van plan meer blues en country te gaan spelen.

Nu ben ik niet thuis in de versterkers en heb geen idee waar ik moet zoeken.
mijn budget is maximaal 500 euro, dus dat is niet echt veel en limiteerd mijn zoektocht wel.

Ik speel op een Squier strat.

Ik hoop dat jullie mij iets kunnen aanraden.

Tankman
8 november 2007, 15:16
Misschien een Line6 spider...kun je je sound modeleren met e digitale effects, aangezien je geen topgitaar hebt...

Neshi
8 november 2007, 17:41
ik zat zelf al te denken richting de cube30. voor gewoon thuis gebruik. al weet ik niet dat ik alle effecten ga gebruiken. denk het eigenlijk niet...
heb je ook niet zo nodig voor de blues/country muziek. enkel rock maakt wel gebruik van de distortion..

Kim Wilson
8 november 2007, 17:44
Voor die muziekstijlen zou ik persoonlijk voor een Vox AD30VT XL gaan. Die zijn wat beter bij clean en crunch.

epiphone4life
8 november 2007, 18:21
vox lijkt mij ook beter voor blues en country. fender lijkt me te clean en marshall te heavy.. je zou wellicht peavey kunnen proberen, maar denk dat dat ook meer voor de rock kant is.

Neshi
8 november 2007, 20:16
maar valt daar nog wel mee te rocken?
IK ga waarschijnlijk meer de country en blues kant op, maar rock zal ik zeer zeker nog wel gaan spelen

Kim Wilson
8 november 2007, 20:18
vox lijkt mij ook beter voor blues en country. fender lijkt me te clean en marshall te heavy.. je zou wellicht peavey kunnen proberen, maar denk dat dat ook meer voor de rock kant is.
Fender clean? Moet je hier eens komen! :D

Serieus, mijn Bandmaster is prima in staat om een potje te rocken, helemaal met een juist pedaaltje ervoor. :)

'66 special
8 november 2007, 20:21
maar valt daar nog wel mee te rocken?
IK ga waarschijnlijk meer de country en blues kant op, maar rock zal ik zeer zeker nog wel gaan spelen
Nooit gedacht dat ik een Fender aan zou bevelen :eek: maar voorruit:
Heel fijn, voor zowel country als blues, is een '59 Bassman RI.
Met humbuckers voor blues en met enkelspoelers voor country (even heel kort door de bocht).

(shit, ik besef ineens dat die voor 500 euro niet tweedehands te koop zijn.....)
Ehhhhh...... Peavey Delta Blues, ook altijd fijn :cooler:

Neshi
8 november 2007, 22:47
met rock bedoel ik meer de hard rock / metal achtige muziek. rock was iets te breed :)