PDA

View Full Version : Strat elementen



Fenx87
8 november 2007, 13:51
Ik heb laatsens een Fender Highway one upgrade strat gekocht. De gitaar speelt lekker maar er komt verschikkelijk veel geluid uit de elementen, waar ik in de winkel niet echt op heb gelet (dom van me). Ik heb op het internet een beetje rond gekeken naar nieuwe elementen, maar er zoveel van die dingen te vinden dat ik het nu niet echt meer weet. Dus mijn vraag is, kan iemand mij een paar goeie, vooral stille elementen aanraden? En misschien een plaats waar ik die dingen het best kan kopen of bestellen?

Alvast bedankt,

Dirk

P.S: ik speel door een vox ac-30, effecten ding is een boss me-50

Rick trodat
8 november 2007, 13:59
Bedoel je een brom geluid? In dat geval bied een fender noiceless uitkomt, alleen vind ik die persoonlijk niet de scherpte hebben van een echt strat element. Maar het kan voor jou echt uitkomst bieden. Of een fender lace sensor. Ook geen bijgeluiden, veranderd wel enorm de sound van je gitaar.
Als het werkelijk om de brom gaat, zijn er niet echt veel enkelspoels elementen die echt stil zijn. Ik heb ook een highway strat, en ik had er eerst texas specials inzitten, maar die klonken niet echt heel veel beter. Van Zandt heb ik ook mee gespeeld, maar die vond ik te donker klinken. Nu heb ik Suhr elementen en die vind ik werelds klinken. Hoe een strat hoort te klinken. Alleen heeft ie wel een brom.

LaurentB
8 november 2007, 14:06
Is dat dan niet het hele idee achter de electrische gitaar, dat er verschrikkelijk veel geluid uit komt? :D

Je zit niet toevallig in de buurt van TL-buizen of een beeldscherm te spelen?

AoDf
8 november 2007, 14:11
Heb zelf Fender CS '54 elementen in mijn highway 1 strat geplaatst. Kan ik je aanraden als je een lagere output wil hebben en dat glazige belletjes strat geluid. Kon die elementen voor een mooi prijsje via marktplaatst aanschaffen.

RiffMeister
8 november 2007, 14:33
Ik laat momenteel CS Texas Specials in mijn Fender zetten. Is vergelijkbaar met die '54's maar dan met iets meer windingen (dus meer output).

Komt ook omdat mijn Fender ook redelijk veel lawaai gaf (vorige eigenaar was nogal hobbyist op electronicagebied).

Die VOX zou geen noise moeten geven (zelf ook staan), die ME staat anders wel bekent als een redelijke blokgolfgenerator.. tenzij je die op by-pass zet natuurlijk

Knbr
8 november 2007, 15:39
Ik heb ook the HWO en boss me-50 maar ik heb niet last van brom, met distorsion misschien een beetje ruis maar das singlecoil he

drap
8 november 2007, 16:07
Kinmans. Punt.

no 1 hops
8 november 2007, 16:14
bill lawrence noisless of de keystone serie die bijna noisless is

dimitri
8 november 2007, 16:55
Ik heb in mijn 57' strat vanzandt blues zitten. Klinkt lekker (kai strauss speelt hier ook mee in zijn 56 cs strat trouwens) en heeft een mooie warme klank bij lichte overdrive. Ik ben verkocht aan Vanzandts.... Fuck fender pickups :-)

Samder
8 november 2007, 17:05
Toch ben ik er haast zeker van dat Fender pickups veel dynamischer zijn dan bijvoorbeeld Kinmans of Van Zandts....

Kakihara
8 november 2007, 17:46
bill lawrence noisless of de keystone serie die bijna noisless is
I second that one!
Geweldige service ook : je mailt met een vraag of welk geluid je ongeveer zoekt en een paar dagen later krijg je een antwoord met de pickups die zij aanraden. En als zij dat geluid niet in huis hebben, verwijzen ze je met de glimlach door naar een ander. Bovendien kost het bijzonder weinig in vergelijking met de rest

no 1 hops
8 november 2007, 22:13
I second that one!
Geweldige service ook : je mailt met een vraag of welk geluid je ongeveer zoekt en een paar dagen later krijg je een antwoord met de pickups die zij aanraden. En als zij dat geluid niet in huis hebben, verwijzen ze je met de glimlach door naar een ander. Bovendien kost het bijzonder weinig in vergelijking met de rest
en dat dit waar is weet ik nog uit een topic op wild gate
http://p082.ezboard.com/fguitarsbyfenderfrm8

iemand zat met een hello kitty met slechte sound, toen men er over uit was dat bl niet voor de jonge dame geschikt was verwees becky lawrence ze naar de blowout ceramische pickups set van GFS.

heb zelf een setje van die keystone's, heb een noisless 280 en meerdere andere BL.
en kan niet anders zeggen ze maken een goed product, als je maar goed kunt aangeven wat je zoekt, en dAt is nog het moeilijkste.
neem nou die keystone strat set
gewaxed, daarna nog met twee componenten afgedicht, rwrp midden pup, de neck en midden rond de 5 kohm en de brug 9Kohm.
en dat voor eigenlijk een schijtprijs op ebay
uiteindelijk quacken ze mij te erg en zijn ze mij te zoet, hou toch meer van het moderne l280 en l500 geluid

Eko
8 november 2007, 23:44
Ik heb Kinmans gezet in m`n strat. Eigenlijk het geluid wat standaard uit een strat hoort te komen. Mooi , prachtig helder, zuiver clean geluid. Uiteraard superstil maar geen grotere output. Zelf ben ik er van overtuigd dat een gitaar eerst mooi clean moet klinken voor dat je hem overstuurd. Het allermooist is het met alleen een gitaar , kabel en een overstuurde enkelkanaals amp.