PDA

View Full Version : Een Keuze



Maleco
8 november 2007, 12:40
Epiphone SG-special Ebony, Squier Telecaster, Epiphone G-310 Ebony of een andere electrische gitaar voor 200 euro...

Ik wil graag een goeie gitaar tot 200 om serieus mee te raggen, metallica, system of a down noem maar op..
alleen ben ik niet echt thuis in het gitaarwereldje dus is het nogal overweldigend.
Nu hoop ik dat jullie me kunnen helpen met kiezen.

Nellyrocks
8 november 2007, 13:10
Voor stevigere dingen?

Koop een Epi. Ik vindt die G-310 dan het vetst.
Tele is niet echt een gitaar die gemaakt is voor echt high gain werk.


edit: welkom trouwens.

Petekay
8 november 2007, 13:10
Squier Telecaster!
De affinity Tele heb ik nooit geprobeerd, de Squier Standard Telecaster wel, Leuk ding! Zou ik voor gaan persoonlijk

Betreft de affinity hoor ik niet echt al te beste verhalen over, maar ik kan er niet over oordelen........

SG-310 heb ik ook gehad, heb hem weg gedaan.....

Timotio
8 november 2007, 13:59
sg's zijn over het algemeen wel geschikt voor het betere scheurwerk ;-)

Saf
8 november 2007, 14:32
ik heb een lefty affinty strat maar die body is echt van superieure kwaliteit essen. de pups zijn inderdaad wat minder. maar die kun je altijd nog vervangen. Krijg er met de nodige pedaaltje wel een absurt goor scheur geluid uit. maar of dat echt de definity high gain mag hebben betwijfel ik.

Koop bij die affinty serie wel het liefst ene sunburst of een naturel dan heb je vaak een betere body dan een dekkende gelakte kleur. (geld overigs eigenlijk altijd, de betere bodies worden gebruikt voor naturel en see through lakken)

a darker shade of grey
8 november 2007, 14:43
Lees nou eens wat ie zegt! We gaan deze jongen toch echt niet aanraden om Metallica door een telecaster te gaan spelen?

Ik zeg ook de Epi!

Saf
8 november 2007, 15:14
yo sorry. IDD ik had niet goed genoeg gelezen. Ga dan voor die epi.


(of zo'n tele custom met twee humbuckers ligt ook nog binnen je budget dacht ik. Heb je en niet een gitaar de iedereen om heeft hangen en toch het scheur geluid)

Maleco
9 november 2007, 10:46
dan praten we over zo een?
http://www.groove-factory.nl/catalog/squier-tele-custom-zwart-p-4590.html

hier nog de sg en de 310
http://www.groove-factory.nl/catalog/epiphone-g310-ebony-p-2890.html
http://www.groove-factory.nl/catalog/epiphone-sgspecial-ebony-p-2897.html

Timotio
9 november 2007, 14:19
Voor metallica e.d. is een SG meer geschikt dan een telecaster in mijn ogen. Ik zou het bijna 2 uitersten willen noemen.

Je zou ook nog naar een tweedehands epiphone g400 kunnen kijken, als je mazzel hebt vind je die ook wel rond de 200 euro.

EDIT: http://link.marktplaats.nl/127653516

zoiets als dit misschien?

Saf
9 november 2007, 16:26
die tele bedoelde ik inderdaad. Ik vind hem zelf echt retegaaf. Ik weet zeker dat je er metallica op kunt spelen. Die gast die eerst bij ons accordion speelde, speelde ook sologitaar bij een metalica (pre-black album) coverband en speelde veel dingen zelfs op een strat met enkelspoelers. Ziet er misschien wat vreemd uit mij een metalica coverband maar klonk goed. Ook de zwaardere rif stukjes

Rormo
9 november 2007, 18:44
Maar een strat is nog wel een stukje geschikter voor metal dan een tele naar mijn mening. Tele heeft heel veel mid en twang en dat is nou precies wat je niet wilt met metal...

Saf
9 november 2007, 21:22
daarom ook die tele met twee humbuckers die klinkt echt niet meer als zo'n standaard tele.

Maleco
11 november 2007, 19:28
Is de Tele kwalitatief beter geschikt voor metal of loopt het elkaar niet ver uit=
persoonlijk vind ik de epi´s mooier en als je het toch amper hoort...
Wat is trouwens de betere van de epi´s, de g310 of de sg/special

JeeBee
11 november 2007, 19:48
Als ik het allemaal zo lees Maleco, moet je gewoon eens een goede gitaarwinkel instappen waar ze de door jou genoemde modellen hebben.
Wat jij zelf lekker vindt spelen en klinken is toch erg persoonlijk en het belangrijkste. En zelfs binnen een bepaalde merk/typeserie kunnen er nog flinke verschillen zitten. Gewoon zelf eens gaan testen dus.
Verder wordt je geluid ook nog bepaald door je versterker en waarschijnlijk te gebruiken effecten.

TimmU
11 november 2007, 20:00
Is de Tele kwalitatief beter geschikt voor metal of loopt het elkaar niet ver uit=
persoonlijk vind ik de epi´s mooier en als je het toch amper hoort...
Wat is trouwens de betere van de epi´s, de g310 of de sg/special

metal moet je niet spelen op een tele. het zijn prachtige gitaren,maar niet geschikt voor dat doel. Een echte vette metalsound krijgen uit m'n strat heeft me ook een tijd gekost...
Kijk naar een gitaar met humbuckers, het liefst met een H-S-H of iets dergelijks ( Humbucker/SingleCoil/Humbucker) dan heb je net wat meer keus qua geluid.

Rormo
11 november 2007, 20:13
+1


tien tekens