PDA

View Full Version : wav file start from 0/cubase vraag



newbreed
8 november 2007, 10:09
help....Ik ben bezig met een homerecording die in een studio zal worden afgemixt. nu kreeg ik het advies om alle files in cubase vanaf 0 te laten starten..maar eigenwijs geweest en er staan nu een aantal files die ergens halverwege de track zitten...
Er er een manier om deze toch vanaf 0 te laten starten of moet ik deze tracks opnieuw inspelen??

Ic3gl0vE
8 november 2007, 10:13
De studio heeft hier om gevraagd zodat ze niet naar het beginpunt van de bestanden hoeven te zoeken.
Ik neem aan dat je weet hoe je losse sporen moet exporteren. Zet de locators gewoon vanaf 0 tot aan het eind van je track voor elk spoor, dan wordt elk spoor dat je exporteert even lang (in seconden). Begint iets pas na 3 minuten? Dan is het de eerste 3 minuten van dąt .wav bestand gewoon stil. Niks aan de hand.

op www.dhoop.de staat een tooltje waarmee je tot 200 sporen tegelijk kunt exporteren, kan je een hoop tijd schelen. Of het (goed) werkt weet ik niet, want ik heb 'm zelf nog niet getest. Tooltje is te vinden onder "spezielles"

MjS
8 november 2007, 12:43
Ik heb een poosje terug een paar opnames voor mijn band moeten maken onder hoge tijdsdruk. Ik was nog niet heel erg thuis in Cubase, dus ik gebruikte zowel Audacity als Cubase om op te nemen. Daar liep ik tegen allerlei problemen aan, omdat tracks inderdaad halverwege begonnen oid. Het is heel moeilijk om ze dan goed uit te lijnen, ik had allerlei problemen met tracks die net niet synchroon liepen ed. Als elke track op hetzelfde punt begint is dat niet aan de orde, dan kun je gewoon alles importeren en dan loopt het gewoon gelijk.

bass blom
8 november 2007, 14:14
gewoon je locators helemaal op 0 en een het eind van je song zetten en de tracks exporteren, klaar is kees.

newbreed
13 november 2007, 10:16
gewoon je locators helemaal op 0 en een het eind van je song zetten en de tracks exporteren, klaar is kees.



ok bedankt allemaal. je moet t maar wetenb... :-)