PDA

View Full Version : GAS ...... houd het ooit eens op?



telecastermaster
30 januari 2003, 15:02
Guys, ik moet wat bekennnen. Ik lijd aan het guitar acquisition syndrom. Ik moet de feiten nu maar eens onder ogen zien. In de afgelopen 2 maanden heb ik 5 gitaren aangeschaft, een rek om ze te parkeren, een set P90 elementen, en nog wat klein grut, en ben weer vrolijk op jacht naar een setje EMG's. Het gaat maar door. En als ik nou niks had....maar ik had al 7 of 8 gitaren. Houdt het nou nooit eens op??

Mithrandir
30 januari 2003, 15:06
Je schijnt er speciale plijsters voor te hebben en kauwgompjes, maar pas op je word er dik en chagerijnig van.

MetalliCat
30 januari 2003, 15:06
5 gitaren?..ziek..:smile:

FTI
30 januari 2003, 15:10
Lol...effe www.markplaats en www.2dehands laten blokkeren op je comp.

fti

LordRiffenstein
30 januari 2003, 15:15
Als je vindt dat je teveel gitaren heb, mag je er gerust enkele naar mij sturen, ik zal ze heel goed verzorgen. Ook effecten en versterkers kan je bij mij parkeren.

Nee het houdt NOOIT op, leg je er maar bij neer. Als je weet wat voor moois er te koop is, blijf je spullen vinden die je toch wel erg graag zou willen hebben. En, hoe meer spullen je koopt hoe meer accesoires je koopt, het stopt NOOIT.

Groeten,

Yoeri

vulvasonic
30 januari 2003, 15:16
Ik vreet me verdomme kapot aan de Seroxat. Alleen maar om mijn gekwispel tegen te gaan, iedere keer als ik een gitaar zie hangen. Het is in het belang van de samenleving dat mijn welhaast fetisjistisch gedrag ten opzichte van gitaren en aanverwante zaken eindelijk een halt wordt toegeroepen. Ik dien drastisch te worden afgestompt.
Het is een ernstige vorm van verslaving die niet eens serieus wordt genomen door de zorgsector.

Maar IK herken dit en IK kan je zeggen; ZOEK HULP NU HET NOG KAN!!!!

;]

Marc Oblivian
30 januari 2003, 15:22
Er zijn praatgroepen voor: schijnen ook wel te helpen.
Gelukkig heb ik er geen last van.

Marc

PS ben nog op zoek naar een goed distortion pedaal welke (zeer) veel dist. produceert, maar het (warme) karakter van m'n gitaar en amp niet aantast. Zat aan een Boss SD I te denken...iemand nog suggesties?

En zat te denken om misschien actieve EMG's in mijn Heritage LP te zetten...is dit wel een goed idee? Of klinkt ie dan altijd als een metal bijl ofzo?
(waren geen geintjes hoor!!!)

Harry
30 januari 2003, 15:56
zoek een vriendin....

"maar je hebt toch al een gitaar? Waar heb je die andere dan voor nodig?"

:grin:

skabouter
30 januari 2003, 16:39
ik heb het ook ja !

ik heb afgelopen 3 maanden 3 nieuwe gitaren gekocht en heb er nu 5. maar deze week ga ik ook nog een epi sheraton II kopen.
en wat ik zeker nog wil hebben is dit, en daar ga ik ook vol voor.
-Ibanez Mike Mushok
-Gibson LP Studio
-Ibanez Musician MC 500
-Fender Tele

en in de tussentijd komen er ook wel weer wensen bij. ik voel me een beetje schuldig, al die gitaren enzo, en al het geld dat ik eraan uitgeef. heb ook nog een bas, en een GT-6 en 2 amp en een vet Keyboard van 800 euro.........allemaal op mijn kamer, mensen vallen flauw als ze binnenkomen en al die muziek apparatuur zien.

Mithrandir
30 januari 2003, 16:43
Slaan sommigen van jullie nou niet heel erg door met dat GAS, 5 gitaren in 2 maanden, 3 in 3 maanden en de 4e op komst, als ik eerlijk moet zijn vind ik dat echt een beetje ziek hoor. Jullie kopen gitaren alsof het sokken zijn, al zitten daar bij jullie waarschijnlijk de gaten in.

Negative K3 fan
30 januari 2003, 16:43
BUYING A NEW GUITAR CURES GAS LIKE A SHOT OF HEROIN CURES OPIATE ADDICTION

een wijze uitspreek van een HC lid.

PeArLjAm
30 januari 2003, 16:46
Ahhhh ik heb gas voor een kramer baretta (amerikaanse natuurlijk :smile:

Phoenix Rising
30 januari 2003, 16:46
Als ik het geld ervoor zou hebben, zou ik het ook doen :smile:

Het is gewoon shoppen, ja toch? Soms heb je ook niet altijd zin om te spelen, maar wel met je hobby bezig te zijn. Ga je maar een nieuw gitaartje kopen :smile:

skabouter
30 januari 2003, 16:51
ja, precies, dat is het ook wel .maar het is ook gewoon zo mooi soms om een nieuwe gitaar erbij te hebben. hebben jullie niet dat je op internet of winkel een gitaar ziet waar je steeds aan moet denken, en dat je echt kriebels over je ruggegraat krijgt als je hem ziet?? is wel fijn om zo`n gitaar af en toe eens te kopen.

en het werkt inderdaad ook net als sokken, als er gaten inzitten koop je nieuwe. en in mijn ES-335 zaten een paar gaten (f-holes heten ze , zei iemand laatst ???) dus nieuwe kopen :grin: :grin:

skabouter
30 januari 2003, 16:52
maar het is niet zo dat ik om kom in het geld. ik heb veeeeeel mooie dingen van vroeger moeten verkopen en veeeeeeel moeten sparen voordat mijn verzameling zo was als dat ie nu is. oja, en mijn lieve ouders sponseren mij ook wel eens. en mijn vriendin

telecastermaster
30 januari 2003, 17:07
Ik zie het ook niet als een supergroot probleem. Muziek instrumenten (vooral goede)zijn behoorlijk waardevast. Een van mijn instrumenten (een Fender Precision bass) kan ik denk ik voor het dubbele verkopen van wat ik er ooit voor betaalde.
Ten tweede kan ik er enorm van genieten om op kwalitatief goede apparatuur te spelen. Ik ben van plan om heel oud te worden en nog heel lang muziek te maken. (Dus hoe eerder ik het koop hoe langer ik ervan kan genieten;-)).

Het enige waarover ik me zorgen maak is dat ik niet goed meer kan beoordelen of prijzen reeel zijn. Waar ik lang wik en weeg over de aanschaf van een Tv of videorecorder is het voor gitaarspul zoiets van : nou vooruit maar weer, laat ik het maar weer doen.

Negative K3 fan
30 januari 2003, 17:14
idd, gitaren zijn enoprm waardeevast, vooral als je ze tweede hands koopt, dan gaat er bijna niets van de waarde af, en als je een goede koop doet dan stijgt de prijs waarschijnliijk nog.

marc_o
30 januari 2003, 17:46
Nee vent, zoals een vrouw nooit genoeg schoenen heeft, hebben "wij" nooit genoeg en zeker nooit teveel gitaren...

Neals
30 januari 2003, 18:37
Nix mis met veel gitaren hebben... en ik vond dat ik met mijn 1 gitaar per jaar mentaliteit als GAS had.

skabouter
30 januari 2003, 19:04
hangt ervanaf hoe je het bekijkt, als je dat al 20 jaar doet, het je zeker last van GAS ! (hehe, wat klinkt dat raar:D)

maar gitaren zijn zeer waarde vast. en tweedehandsjes kan je zelfs nog op vooruit gaan ja. doe ik nu ook. 2 weken gitaar gekocht, beviel toch niet helemaal, op internet gezet, en ik verkoop hem overmorgen voor 200% van het aankoopbedrag.

ga niet zeggen dat ik ze afzet, ze boden het zelf !! :smile:

vinni
31 januari 2003, 03:17
GAS...Gearhead....YES That's me!
Maar ook....helaas! Ik wordt soms niet goed van me zelf dat ik altijd net iets anders wil hebben dan het speeltje dat ik gisteren net nieuw heb gekocht en gisteren het best klonk. Ik ben ook van mening dat je op die manier nooit je gitaar/apparatuur optimaal leert kennen en leren gebruiken.
Wees eens eerlijk....Als je alle tijd die je voordurend stopt in het snuffelen op internet/muziekzaken zou stoppen in het verder uitdiepen van je instrument....Dan zou je toch beter spelen?

Oh ja....van de week een tweehands RMC1 en een tweedehands Carl Martin Two Faxe gekocht!!!!hahahaha....

Toch maar naar de peut?

Vinni

FTI
2 februari 2003, 15:22
effe geslurfd en dit gevonden:

http://www.harmony-central.com/Guitar/Articles/Avoiding_GAS/

good luck.

fti

Anders Destium
2 februari 2003, 16:09
Mijn probleem is dat ik bij steeds meer gitaren goed kan onderbouwen waarom ik nu juist DIE moet hebben, en dat maakt het probleem eerder erger dan minder :smile: ) Voorbeelden: Als ik mijn bul krijg heb ik mezelf een witte Jem77v beloofd, en bij mijn eerste écthe salaris een PRS custom 24...

Mijn probleem is dat ik niet verkoop en zo dus verzamel (weinig kans dat ik mijn huidige gitaren ooit kwijtraak/ kan verkopen ) zodat ik nu al vaak genoeg moet uitleggen wat ik met 5 elektrische, 2 akoestische gitaren en 2 violen moet...ik hou het er maar op dat ze meer waard worden (en dat is bij zeker de helft het geval gelukkig)

Bas
2 februari 2003, 16:32
Sinds een paar dagen lijd ik zwaaaar aan GAS :smile: eingelijk=) weet het niet. Anyway, het gaat om een Gibson LP uit 1976 en hij is voor (relatief) weinig ook nog!

Maar ik heb het geld niet! Maar kan het weer wel zo draaien dat ik het wel heb, maar dat is natuurlijk niet zo ja.. enorm ... eh.. hoewel. Eigenlijk wel goed idee! WHHAHAAHAHAH

Waar is mn bankpas..

Ic3gl0vE
2 februari 2003, 16:43
Veel mensen lijden aan koopziekte.. Laatst stond er iets in de krant over een man die twaalf boormachines in zijn bezit had.
als je niet gelukkig bent ga je maar geld uitgeven in de hoop gelukkig te worden van de spullen die je in bezit krijgt.

Ik ben nu tevreden met mijn gitaarspullen, gelukkig.
Alleen heb ik nu de neiging om naar salaris naar nieuwe toetsengear te gooien

sash
2 februari 2003, 17:20
Ik lijd meer aan het gear acquisiton syndrom :smile: Ik heb nu een gitaar waar ik de komende jaren wel mee vooruit ik. Ik ben echt verslaafd aan pedaaltjes en amps.

skabouter
2 februari 2003, 18:08
ik leed aan GAS. maar dat is nu tijdelijk genezen, ik heb vandaag een EPIPHONE SHERATON II gekocht !!! :smile: :smile:

Zeg wat je wilt over EPI maar deze gitaar is vortreffelijk ! vreselijk mooi, nog beter geluid, en niet duur (400 2e hands)

PeArLjAm
2 februari 2003, 18:15
Gas is inderdaad heel erg, gister maar weer eens een nieuw gitaartje gekocht. Een amerikaanse Kramer Baretta, uit de jaren 80. Erg cool maar ja als je eenmaal begint dan blijf je maar kopen. Ik heb mezelf op een limiet van 3 gitaren en 2 versterkers gezet, anders komt er geen eind aan :smile:

Bas
2 februari 2003, 19:37
Haha je hebt hem dus toch gekocht? Koel :grin: Anyway, stel limits wat je wilt jongen.. hoop dat je het redt, ik niet iig!

Mithrandir
2 februari 2003, 19:43
Is er ook een naam voor iemand die heel graag van alles wel kopen aan gitaren, versterker,fx en het vervolgens toch maar niet doet?

skabouter
2 februari 2003, 19:43
ik ook niet :grin:

Matthieuu
2 februari 2003, 20:22
Het gaat er toch ook om of je er wat op kunt spelen! Ik bedoel je kunt wel 5 gitaren hebben staan, maar alleen in staat zijn om een paar akkoorden te spelen....
Bij mij is het meer de vraag voordat ik een gitaar koop, of mijn gitaarspel het wel waard is.....

Anders Destium
2 februari 2003, 20:31
Op 2003-02-02 19:43, schreef Mithrandir:
Is er ook een naam voor iemand die heel graag van alles wel kopen aan gitaren, versterker,fx en het vervolgens toch maar niet doet?


Hee Mith, ideetje voor biertje man :smile:

>Matthieu
Je hebt gelijk op rationele gronden. Het is onzin om een hele dure gitaar te hebben als je bijv enkel simpele 3-akkoordenpunk kan spelen. Je schept met een mooie gitaar ook meestal enorme verwachtingen. Er is alleen 1 groot probleem:

GAS IS NIET RATIONEEL!!!

Veel mensen denken als volgt: Ik heb nu een kutgitaar en ik kan niet echt goed spelen, maar als ik nou eens die en die gitaar zou hebben, dan..... en dat wordt later: die gitaar MOET ik hebben, die staat zo mooi naast de vorige of een andere wazige reden :smile:

/Edit/ Om mijn eigen gedrag nu even onder de loup te nemen: De volgende paar gitaren die ik ga bemachtigen worden waarschijnlijke allemaal transparant blauwe, het lijkt me wel wat: een collectie met bijna alleen maar dezelfde kleur in allemaal tinten... Ik leid ook niet echt aan GAS, ik ben meer een gitarenverzamelaar. Ik kan ook eigenlijk voor geen meter spelen (alleen snel) maar dat hoeft niemand hier te weten :wink: :grin:
Daar komt men volgende week wel achter in Rotterdam :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Anders Destium op 2003-02-02 20:36 ]</font>

telecastermaster
2 februari 2003, 21:23
Ik zie het toch een beetje anders. ik zie mijn gitaren meer als een aanvulling dan als een vervanging. Ik vergelijk het ook het liefst met de gereedsschapskist van de loodgieter. Als die voor een klusje komt heeft ie ook een aantal verschillende gereedschappen. Zo ook een gitarist. Voor de ene klus een strat voor de andere een western of een semi-solid etc.

Natuurlijk kan het ook met 1. Maar ik zie liever een loodgieter met een hele gereedsschapskist dan eentje die alleen met zijn engelse sleutel komt aanzetten.

Ic3gl0vE
2 februari 2003, 22:45
Op 2003-02-02 19:43, schreef Mithrandir:
Is er ook een naam voor iemand die heel graag van alles wel kopen aan gitaren, versterker,fx en het vervolgens toch maar niet doet?



-arme scholier
-dreamer

:smile:

telecastermaster
2 februari 2003, 23:16
Loser?? :wink:

Anders Destium
2 februari 2003, 23:18
Ik zei toch: biertje erbij...?

Sociopaat ?

sash
2 februari 2003, 23:19
Een echte muzikant ben je wanneer je gear koopt terwijl je het eigenlijk het geld er niet voor hebt :smile:

Anders Destium
2 februari 2003, 23:26
Ik boei helemaal niet om gear, enkel om gitaren, dat maakt mij dus feitelijk een pure gitarist (toch?) De rest is een hybride en dus niet als échte gitarist aan te merken :razz:

PS als het voorgaande onlogisch klinkt moet je je even indenken dat je 15 uur in een te snel rijdende bus op een flink besneeuwde snelweg hebt gereden, dat relativeert nogal :wink:

Dirk_Hendrik
3 februari 2003, 09:12
Is er ook een naam voor iemand die fortuinen aan dure spullen spendeert, daar helemaal lyrisch over is, en dat alles binnen enkele maanden in te ruilen omdat het het toch niet was en er iets nog heftigers (duurders) is gevonden..

Mithrandir
3 februari 2003, 09:22
Dat is dus GAS....

schaap
3 februari 2003, 10:03
oe ik heb ook gas, alleen dan door mn avondeten :razz: haha

ik zal nooit GAS hebben, want ik ben daar veels te arm voor. En gezien alle reacties hier, ben ik er toch wel een beetje blij om.

Marc Oblivian
3 februari 2003, 10:18
Op 2003-01-30 16:46, schreef PeArLjAm:
Ahhhh ik heb gas voor een kramer baretta (amerikaanse natuurlijk :smile:


Jjajajaja! Heb je die op gitaarnet ook al gezien? Jammer dat er geen fototje bij staat. Schijnen erg goede gitaren te zijn....

Lacrymosa
3 februari 2003, 10:20
Ik heb ook extreme GAS, alleen heb ik de knaken niet...........is er niet een soort van methadon vervanging of zo?

oeh ja........wacht......ik weet et........SEX!

CheerS!!

Marc Oblivian
3 februari 2003, 10:26
Op 2003-02-02 20:31, schreef Anders Destium:


Op 2003-02-02 19:43, schreef Mithrandir:
Is er ook een naam voor iemand die heel graag van alles wel kopen aan gitaren, versterker,fx en het vervolgens toch maar niet doet?


Okee zo van: "Wauw hoorden jullie dat? Die gozer is echwel belachelijk snel!!!.......Wat deed 'ie eigenlijk?" :grin:
Ben wel benieuwd!

Hee Mith, ideetje voor biertje man :smile:

>Matthieu
Je hebt gelijk op rationele gronden. Het is onzin om een hele dure gitaar te hebben als je bijv enkel simpele 3-akkoordenpunk kan spelen. Je schept met een mooie gitaar ook meestal enorme verwachtingen. Er is alleen 1 groot probleem:

GAS IS NIET RATIONEEL!!!

Veel mensen denken als volgt: Ik heb nu een kutgitaar en ik kan niet echt goed spelen, maar als ik nou eens die en die gitaar zou hebben, dan..... en dat wordt later: die gitaar MOET ik hebben, die staat zo mooi naast de vorige of een andere wazige reden :smile:

/Edit/ Om mijn eigen gedrag nu even onder de loup te nemen: De volgende paar gitaren die ik ga bemachtigen worden waarschijnlijke allemaal transparant blauwe, het lijkt me wel wat: een collectie met bijna alleen maar dezelfde kleur in allemaal tinten... Ik leid ook niet echt aan GAS, ik ben meer een gitarenverzamelaar. Ik kan ook eigenlijk voor geen meter spelen (alleen snel) maar dat hoeft niemand hier te weten :wink: :grin:
Daar komt men volgende week wel achter in Rotterdam :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Anders Destium op 2003-02-02 20:36 ]</font>

skabouter
3 februari 2003, 10:41
ik leid niet aan gear kooplust. kheb nu ee GT-6, dus daar ben ik helemaal klaar mee. maar gitaren niet denk ik. ik denk ik net als AD ook niet zo super spelen, alleen wel heel snel :grin:.

maar ik ben ook een verzamelaar. ik krijg van gitaren een kick, en van het kopen ook. net als andere mensen dat hebben met (niet-functionele) schilderijen van 1000den euro`s. ik speel graag een beetje verschillende gitaren.

Bas
4 februari 2003, 17:02
Ik ben echt zwaar aan het twijvelen mensen. En ik weet dat ik het eigenlijk niet zou moeten doen.. maargoed, zoals iemand al eerder zei GAS en je liefde voor een gitaar is niet rationeel..

Nou heb ik een hele mooi Gibson Les Paul Goldtop ReIssue '54 op het oog. En heb die vent zelfs al gebeld. Ik ben gewoon echt verliefd op die gitaar! Gotta have it! Nu loop ik me dus in allerlij bochten te draaien om dat ding op te halen.

ARGHLLLL!

skabouter
4 februari 2003, 17:05
ok, lijkt me duidelijk, jij hebt GAS ! :grin: :grin:

telecastermaster
4 februari 2003, 17:08
NOu dat lijkt me dan een uitgemaakte zaak...gewoon kopen :smile:.

Als ie er een beetje mooie prijs van kan maken tenminste. Wat wil ie er voor hebben?

Bas
4 februari 2003, 17:09
Op 2003-02-04 17:08, schreef telecastermaster:
NOu dat lijkt me dan een uitgemaakte zaak...gewoon kopen :smile:.

Als ie er een beetje mooie prijs van kan maken tenminste. Wat wil ie er voor hebben?


2300 euro. In absolute nieuwstaat is ze. Volgens mij wel ex case.

PeArLjAm
4 februari 2003, 17:39
Op 2003-02-03 10:18, schreef Marc Oblivian:


Op 2003-01-30 16:46, schreef PeArLjAm:
Ahhhh ik heb gas voor een kramer baretta (amerikaanse natuurlijk :smile:


Jjajajaja! Heb je die op gitaarnet ook al gezien? Jammer dat er geen fototje bij staat. Schijnen erg goede gitaren te zijn....


Ja ik heb m gezien, maar wel 945 euro! Ik heb mijne zaterdag gekocht, maar wat een goede gitaar. Veel mensen(vooral jongere dnek ik) kennen het merk niet, maar als je een amerikaans model hebt heb je zeker een goede. Zoals ik :grin: