PDA

View Full Version : tips voor een versterker?



Timotio
7 november 2007, 23:24
Na zo'n anderhalf jaar gedaan te hebben met mijn Roland cube 15, waar overigens niks mis mee is, wil ik nu toch wat beters. (anderhalf jaar alweer, jemig wat gaat de tijd snel :o ).

Ik ben aan het sparen voor een versterker met een budget van +/- 500 euro, alleen ik ben (nog) niet echt thuis tussen de versterkers. Dus hebben jullie tips? :hippie:

Wat ik zoek is een veelzijdige amp, die (als het kan) niet al te groot is, en genoeg power heeft om een aantal jaren mee te doen, ook voor podiumwerk. Ik speel zowel veel clean als stevige begeleidingspartijen, maar niet richting metal.

Ik heb goede dingen gelezen/gehoord over de Vox AC15, is dat een goede optie?
Of is dat een te grote stap voor iemand die 1,5 jaar speelt?

mocht het handig zijn, nog ff mijn spul:

Squier standard Stratocaster
Korg ToneWorks AX1500G
Roland cube 15

Alvast bedankt!

Timo

Eko
7 november 2007, 23:51
AC 15 is een leuke keuze. Prachtig mooi warm buizen geluid. Leuk voor begeleiding en zeker , als je hem open zet , prachtige leads uit te halen.
De een is na 1,5 jaar aan een andere versterker toe , een ander pas na 10 jaar. Je mag het zelf beslissen.

Lexvandoef
8 november 2007, 01:23
De nieuwe ac15cc1 vind ik zelf een van de beste amps die je voor 500e kan halen tegenwoordig. Ik zou hem zeker eens testen.

Tankman
8 november 2007, 01:29
Ik heb net voor 500 euro een Randall RG75G3 besteld bij Dirk Witte...Die is een vette amp waar je best wel veel mee kan. 75 watt dan ook nog met een 12 inch celestion speaker derin, ook verkrijgbaar met 16 digitale effects ingebouwd.

andoni
8 november 2007, 10:31
Ik heb net voor 500 euro een Randall RG75G3 besteld bij Dirk Witte...Die is een vette amp waar je best wel veel mee kan. 75 watt dan ook nog met een 12 inch celestion speaker derin, ook verkrijgbaar met 16 digitale effects ingebouwd.
Hij speelt geen metal en als hij geinteresseerd is in een Vox buizencombo denk ik niet dat hij een dergelijke Randall mooi gaat vinden. Beide versterkers liggen mijlenver uit elkaar qua concept en klank. Dit is hetzelfde als een hamburgertent aanraden aan iemand die een fijn restaurant zoekt. Omdat je blij bent met je nieuwe versterker betekent nog niet dat het ding voor iedereen geschikt is.

Tankman
8 november 2007, 15:27
Ik speel ook geen metal met mijn band. Daarom dat ik ook zeg dat dat ding het goed doet met meerdere styles.

Maar goed. Als hij een Vox wilt, dan neemt hij toch een Vox. Kijk anders ook naar een Fender Twin. Daar heb ik altijd goede ervaringen mee gehad.

marter544
8 november 2007, 16:26
Een randall is idd heeeel anders dan en Vox of Fender Twin.. Ik speel zelf ook niet alleen maar metal, maar als ik een wat warm, clean met een randje bluesy geluid wil, druk ik vaak een modeller in de return, en dat is iets wat de Vox perfect uit zichzelf doet. Ik zou ook even kijken naar Peavey Valveking, die vind ik erg lekker, lekkere clean, lekkere scheur. Liefst wel de 2*12, de 1*12 mist nogal wat ballen vind ik..

Timotio
8 november 2007, 19:57
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik hoef niet PER SE een Vox, maar ik nam deze even als voorbeeld omdat ik er veel goeie dingen over lees/hoor.

bedankt voor de tip van de valveking marter, hier had ik nog niet aan gedacht.
Nu we toch even in de peavey hoek zitten: wat vinden jullie van versterkers als een peavey bandit, Fender Princeton 650 of Vox AD 100 VT? Of zit ik dan al meteen weer een aantal klasses lager..

Lexvandoef
9 november 2007, 00:06
Ja met een een bandit oid zit je toch wel wat classes lager dan een AC15 oid in mijn ogen. Niets mis met een bandit (zelf lang mee geoefend in de oefenruimte) maar het is gewoon een stuk minder ivm een goeie buizenbak.

Mr.Bluesbreaker
9 november 2007, 00:14
verhaal t/m Dit is hetzelfde als een hamburgertent aanraden aan iemand die een fijn restaurant zoekt.

Zo zou ik het ook niet helemaal stellen. Meer als een vegetarier naar de keurslager sturen.

Anyway, ik denk dat de AC15 wel een end je richting in komt.
Kijk ook eens naar de Traynor versterkers als je ze 2ehands kunt vinden, of iets in de hoek van een Peavey Classic combo. (niet de jaren 70 modellen, maar de "tweedlook" versies. Heel anders qua opbouw maar je moet uiteindelijk in real life toch wat modellen naast mekaar zetten en vergelijken.

interessander
9 november 2007, 00:16
Korg ToneWorks AX1500G
Roland cube 15
vox ac15

Alleen uit autistische overweging zou ik het al doen!

interessander
9 november 2007, 00:25
Ja maar ik heb het over de overtreffende trap en de gelijkenis in de nummers.