PDA

View Full Version : Op welke versterker klinkt de boss pro goed?



Steven van Moorsel
7 november 2007, 21:50
Wie kan me adviseren welke type versterker wenselijk is bij een boss gt pro.
Speel nu op een les paul (Epiphone) - Roland GP-16 - Fender buizen (Rod Hot Deluxe).
Ben daar redelijk tevreden over maar ga wrs een boss gt pro aanschaffen.
Ben me nog volledig aan het orienteren.


Gr. Steven

Nitefly7
8 november 2007, 00:00
Wie kan me adviseren welke type versterker wenselijk is bij een boss gt pro.
Speel nu op een les paul (Epiphone) - Roland GP-16 - Fender buizen (Rod Hot Deluxe).
Ben daar redelijk tevreden over maar ga wrs een boss gt pro aanschaffen.
Ben me nog volledig aan het orienteren.


Gr. Steven

waarom 'n GT pro?

je kan kiezen, afhankelijk van wat je gaat doen; ben je er wel bewust van dat 'n GT Pro, een 19" effect is, waarmee je heeel snel in de Huge Racks -Gas kunt vallen; check sommige Rack Gear-forummers maar..

er zijn mensen die zweren bij 'n losse buizeneindtrap + een 2x12 kast, of anders 2 losse kasten voor 'stereo'..
maar als je bijv. akoestische simulators gebruikt, dan is een 'gewone solidstate' of lichte PA-eindversterker met 'gewone' PA-boxen/monitors ook te doen..
of natuurlijk actieve monitors..

een GT Pro is 'n uitstekende modeller, die je dus 'gitaristisch' kunt kleuren door er een 'gitaar-eindversterking' aan te hangen..
of als 'studio-effect' kan gebruiken, door PA-boxen te gebruiken (Behringer actieve monitors/JBL Eon's..etc)

..

als je met soort versterker, op zoek bent naar 'n combo, dan kun je iedere buizenversterker met 'n fx-loop gebruiken (modeller instellen op amp in, of rechtstreeks de effectsloop in => equivalent van 'n buizeneindtrap)

...

en als je echt iets 'uncommon' wilt doen, maar iets waarvan ik bijna zeker weet dat 't je zal bevallen..

een aantal Tech21 Power Engine's, eigenlijk bedoeld als 'eindversterking' van Sansamp pedalen of de rackversie..
voordeel is dat die Power Engine's echt heel erg goedkoop zijn, zodat je er best 2 kan kopen..
ook lekker licht.. en ze zien minder PA'ig uit..

dus... Power Engines, of (2ehands?) Yamaha DS60's (zelfde principe, 60w boxen met eq, maar geen voorversterking)..

!

JeeBee
11 november 2007, 00:21
Wie kan me adviseren welke type versterker wenselijk is bij een boss gt pro.
Speel nu op een les paul (Epiphone) - Roland GP-16 - Fender buizen (Rod Hot Deluxe).
Ben daar redelijk tevreden over maar ga wrs een boss gt pro aanschaffen.
Ben me nog volledig aan het orienteren.
Gr. Steven

Ik heb dit soort multi-effect apparaten van boss ook jaren (voor het gemak) gebruikt, maar ben er ook een hele tijd helemaal vanaf gestapt.
Twee redenen:
* high output gitaren gekocht: meeste effecten klonken gelijk bagger
* losse pedalen (dan wel het betere spul) klinken toch veel beter
* 90% van de effecten gebruikte ik eigenlijk nooit

Overigens klonk die boss best heel redelijk op die fender hrdlx hoor (heb zowel die boss als die versterker), maar misschien heb je ook iets aan die andere afwegingen....

JeeBee
11 november 2007, 01:10
Dus als ik de pro, weet dat het een 19"inch rack tuner is 2HE, aansluit op mijn rodhotdeluxe op de send return dan moet dat lukken en krijg ik er de vette signalen uit die ook op de demo's te horen zijn?
Heb een prima gitaar en versterker maar wil meer met effecten kunnen werken en presets maken.
Groet Steven

In demo's klinkt altijd alles top. Ik zou op zoek gaan naar een goede gitaarwinkel waar ze zowel die fender versterker hebben staan als die boss verkopen. Kun je ze eerst eens samen uitproberen en zelf luisteren of het je bevalt.