PDA

View Full Version : Combinatie passief/actief.



Menneskedyr
7 november 2007, 21:29
Ik weet dat deze vraag eerder gesteld is, maar ik vraag me af of mijn plan goed is...

Ik wil een EMG81 in de brug van mijn Ibanez installeren, met een passieve hals humbucker dus (geen midden singlecoil).

Naar wat ik hoorde, is dit geen ideale combi. gezien het volume verschil, maar met 2 verschillende circuits is dit volgens mij op te lossen, mijn plan:

1. Tone dr uit, 5 weg schakelaar dr uit.
2. Hals op 1 volume aansluiten, EMG op de andere volume aansluiten.
3. Batterijbox in de afdekplaats integreren.

Goed plan? of andere indeeën?

Groet,

Niels.

no 1 hops
7 november 2007, 21:32
twee standen schakelaar.
stand 1 aktief en alles wat erachte hangt, stand 2 passief en alles wat erachter hangt

Menneskedyr
7 november 2007, 22:27
Hoe had je dat dan precies bedacht?

Nog steeds afzonderlijke volumes? of toch wel vol/tone?

no 1 hops
8 november 2007, 08:25
ja.
gewoon elk zijn eigen volume knop.
je hebt wel van die 1 pickups schema's op het net staan.
de draden die vanaf de volume pot naar de jackuitgang gaan, en nu weet ik dit niet 100 % zeker wat betreft de massa, maar de massa van elk cirq gaat buiten de schakelaar om rechtstreeks naar de jack, maar de hot/lead naar de schakelaar.
je kan natuurlijk ook twee mini switche gebruiken om elk systeem danwel aan of uit te schakelen.
zou misschien bij 'werkbank' wel navragen of aktief met batterij en passief elkaar niet bijt qua gedeelde massa en de batterij.

Menneskedyr
8 november 2007, 19:32
Ik ga het makkelijker doen... Ik laat mijn Ibanez zo, totdat ik mijn GFS powerrails binnenkrijg.
Gaat de EMG in mijn gitaar die ik zelf aan het bouwen ben (neck-through Randy Rhoads model), laat ik dat een enkel-humbucker gitaar.

Hoef ik niet te lopen zieken met allerlei switches enzo.