PDA

View Full Version : diepte uitsparingen pick-ups



pasqual
7 november 2007, 21:47
ik ben weer begonnen met mijn derde zelfbouw en deze keer wordt het een afgeleide van een strat ( zoals 75 % van alle gitaren ). dus: iets slanker en de cutaways iets dieper. daarbij wil ik geen gebruik maken van een slagplaat maar de elementen rechtstreeks op de body monteren. ik ga ook voor het eerst full-size humbuckers gebruiken. configuratie: h-s-h met super 5 way-switch. de vraag is dan ook: hoe diep moeten de uitsparingen worden? kom ik met 22 mm daar? volgende vraag: in het midden komt een single; de schroeven voor de montage en hoogte afstelling, zijn daar busjes voor te krijgen die je in het hout verzinkt, of hoe werkt dit?

b.v.d. en groeten Pasqual.

pasqual
7 november 2007, 21:50
ik zie net dat ik 'm verkeerd geplaatst heb :sssh:
excuses daarvoor, zouden de mods deze ff in "zelfbouw" willen dumpen?

bedankt, Pasqual.

Van Dattum
7 november 2007, 23:57
Ligt er een beetje aan.... Het is een beetje standaard om de holtes 16mm diep te frezen, maar je moet goed rekening houden met hoe hoog de snaren over de body lopen. Als je een hoge Gibson-achtige brug gebruikt en je freest de holtes te diep, dan moet je errug lange schroeven en veren gebruiken om ze nog een beetje op hoogte te krijgen....
De elementen gaan gewoon met schroeven met een veertje er overheen rechtstreeks het hout in. Beetje schuim eronder om het wiebelen tegen te gaan is ook verstandig.