PDA

View Full Version : Iemand verstand van Mosrites?



Jay75
7 november 2007, 20:32
Ik heb er een gezien op internet, 1 van de weinige gitaren die ik ooit nog eens wil proberen en nog niet bespeeld heb, hehe...

http://img.2dehands.nl/f/normal/30699223-mosrite-ventures-te-koop.jpg

Kent iemand ze, want er schijnen veel kopieen te zijn, hoe weet ik dat dit een echte is? Anders is het een nette deal denk ik....

Het is sowieso geen oude, maar een Mosrite of California, staat er op de case.
Ik kan niet echt ergens een nieuwprijs vinden, iemand????

Ik lees het wel

Kakihara
7 november 2007, 20:37
is het geen Eastwood ?
Die hebben geloof ik ook Mosrite modellen ...

'66 special
7 november 2007, 20:37
Alsjeblieft leesvoer:
http://www.tymguitars.com.au/mosriteinfo_history_ID.htm
Mocht je geld teveel hebben:
http://www.bobsyouruncle.net/TNM_Guitars/tnmpage1.htm
Lekker opzichtig, daar kan een Gretsch White Falcon nog een puntje aan zuigen.
Zou wel fijn bij mijn opzichtige versterker passen........ :D

Chris Winsemius
7 november 2007, 20:39
Even aan Wizz (Wouter bij Nederland Muziek in Almere) vragen. Hij kent trouwens ook 'n gitaarbouwer in NL die 'n prachtige Mosrite(-achtige) gitaar had gebouwd.

Jay75
7 november 2007, 20:52
Neej het is zeker geen eastwood, er staat ook Mosrite op enzo, het zal wel goed zijn, ik vind alleen nergens prijzen in winkels...

'66 special
7 november 2007, 21:01
Neej het is zeker geen eastwood, er staat ook Mosrite op enzo, het zal wel goed zijn, ik vind alleen nergens prijzen in winkels...
Mosrite bestaat niet meer........

Aanvullende info:
Een firma in Japan heeft blijkbaar een licentie.....
http://www.fillmore-japan.com/index2001e.html

Jay75
7 november 2007, 21:16
Ja weet ik ook, maar toch schijnen er MIJ mosrites te zijn die die naam mogen voeren toch?

Die TYM verkoopt er eentje 1600 AUSD....hmm, ik had effe bij hem langs moeten gaan toen ik daar was :)

'66 special
7 november 2007, 21:20
Ja weet ik ook, maar toch schijnen er MIJ mosrites te zijn die die naam mogen voeren toch?

Die TYM verkoopt er eentje 1600 AUSD....hmm, ik had effe bij hem langs moeten gaan toen ik daar was :)
Ik heb mijn post aangepast :D

Jay75
7 november 2007, 23:27
Goedzo jongen!

Damn, als ik op de site van die fransman kijk die ze exclusief voor europa voert, is deze wel een goede prijs!

Saf
7 november 2007, 23:47
ik heb zojuist een eastwood lefty mosrite bas besteld. Mosrite bestaat niet meer, hoewel ik er niet van sta te kijken als ze weer een keer beginnen hebben ze al vaker gedaan. Wel worden er in licencie in japan dacht ik nog mosrite gebouwd.

stratlover
12 november 2007, 16:26
Heb zelf een Eastwood gehad, zo'n Hy-Flyer (A.K.A Mosrite). Prima gitaartje, met P-90. Alleen deed 'm weg omdat ik de hals niet chille vond, en je kan nouwelijk hoge posities pakken..

Saf
12 november 2007, 17:18
ik ben beniuw heb dan de bas besteld. Heb ook een univox hi flyer gehad ook een mosrites model die zie je op de diverse ebay wel met enige regelmaat langskomen.

Dweezman
12 november 2007, 18:21
benieuwd naar die bass, lijkt me ontzettend cool!

kassie
12 november 2007, 18:27
de mosrite fabriek was toch een aantal keren afgebrand? En toen waren de financieen op en was het merk en de fabriek failliet toch? Leo Fender had er toch ook iets mee te maken?

Ik ken iemand met een mosrite kopie. Ding speelde erg slecht.

Pun
12 november 2007, 21:27
Ik heb ook een Univox (geen Eastwood, hoewel ik er toch nog wel een keer eentje zou willen hebben, voor de P90's) Hi-Flyer (Phase 3, dus met twee Humbuckers). Heerlijke gitaar. Fijne sound, zeker in combinatie met een Big Muff. Speelt ook lekker, fijne hals. Kan goed bij de hoge frets (hoewel dit misschien is omdat ik hem op zijn kop speel, omdat ik linkshandig ben), ook lekker in balans op z'n kop + heerlijk licht, dus nooit last van pijn aan je schouder of zo, van het gewicht (ik ben toch een beetje een watje en een iel mannetje, dus dat vind ik ook wel heel erg belangrijk) :)

DaveItUp
13 november 2007, 10:54
Oorspronkelijk gemaakt door Semie Moseley, later ook in licentie in Japan gebouwd. Die Jappen van nu is Fillmore en die hebben simpelweg die naam gekocht. Schijnt wel vergelijkbaar te zijn, maar of ze die ultradunne frets hebben die de originele mosrites hadden durf ik niet te zeggen.

Weet wel iemand die een originele amerikaanse mosrite heeft(Dude van The Hydromatics, Nitwitz, BGK en The Spades).

Heb zelf een kopie van Dillion. Lijkt enigzins qua looks(niet exact). Gewoon grote frets en een dikkere hals, p-90's erin. Speelt lekker en klinkt lekker. Voor weinig :)

Wil ooit nog wel zo'n Jap of een Amerikaanse, maar dat laatste zit er niet in gok ik. 1 van m'n favoriete gitaren qua looks iniedergeval.

Denk als je nu "nieuw" koopt, je het beste af bent met een Wosrite van Tym. Hij verkoopt ze sinds kort ook gewoon uit voorraad ipv custom order en die prijzen vallen mee vind ik.

DaveItUp
13 november 2007, 10:57
Jay is dit niks voor je :D, mooi mixje!

http://www.tymguitars.com.au/guitars_Copter.htm

Saf
13 november 2007, 12:36
meestgave gitaarmodel ooit als je het mij vraagt. kan niet wachten tot die bas een keertje binnenkomt.