PDA

View Full Version : Gitariste zoekt band omgeving Culemborg/Tiel/Utrecht



Roosje_Katoen
7 november 2007, 19:37
Hoi iedereen!

Ik ben een gitariste, nog niet zo heel ervaren met gitaar, maar mijn hele leven al met muziek bezig. Ik zing ook, speel een beetje piano en pas begonnen wat uit te proberen op een bluesharp. Maar gitaar spelen doe ik elke dag zolang ik tijd heb en maak dus ook wel snelle vorderingen.

Ik ben over een week 15, maar als je 20 bent en het geen probleem vindt met mij te spelen vind ik dat ook niet!

Ik speel vooral veel blues en rock: Deep Purple, Led Zeppelin, Rory Gallagher, Alice Cooper en meer bands van die tijd, ja ik zit met muziek wat in het verleden. ;) Ik luister ook wel eens naar de echte oude rock n roll en blues van daarvoor.

Maar... ik ben er ondertussen wel achter dat het moeilijk is om mensen te vinden die én in de buurt wonen én onder de dertig zijn én ook nog eens van deze muziek houden.
Ik wil me ook helemaal niet beperken in stijlen, dus als je in de buurt woont en van een hele andere stijl houdt, nieuwere rock, metal, pop, wat dan ook, en je zit niet alleen aan die ene stijl vast reageer dan ook!

Ik wil niet alleen covers spelen maar zeker ook eigen nummers gaan schrijven. Maar eerst maar een wat gaan jammen..

Ohja, ik woon in Culemborg, maar ik zit in Utrecht op school en Tiel is ook prima te doen. Dus ergens rond die buurt, andere kant op ook goed als het maar bereikbaar is voor mij met fiets of met de trein niet te ver.

Wie o wie?

Paulusstrat
11 november 2007, 17:38
Is Houten in de buurt XD? anyway ik ben een beetje opzoek naar een band ik sta momenteel op een wachtlijst voor een band uit breukelen ze moeten nog een gitarist testen voordat ze gaan besluiten welke gitarist het beste bij hun past dus ik heb atm niks te doen en wil super graag een band beginnen

Any ik ben Paul 17 jaar en speel ehm al iets van 4-5 jaar gitaar inclusief acoestisch sinds 2 jaar elektrish. anyway ik vind blues rock en alt. rock grunge en indie enzo wel leuke stijlen om te spelen of een beetje pop zolang er maar een gitaar inzit.

Mijn Gear:
Fender Stratocaster 78*
Boss me 50
Line 6 15 watt versterker maar als ik jam ga ik meestal naar een oefenruimte en daar hebben ze mooiere versterkers staan die tevens ook beter klinken

momenteel zit ik in de schoolband XD

invloeden zijn: Jimi Hendrix, Jimmy Page( LEd Zappelin), Kurt Cobain( Nirvana), Stevie Ray Vaughan, Billy Joe Armstrong ( GReen DAy), Eric Clapton, Pete Townsend( The Who) en nog veel meer

anyway stuur maar een mail naar paulb1k5@hotmail.com als je interesse hebt om een keertje te jammen ofzo maar ja de Drummer en de basist ontbreken nog wel:( maar 2 gitaristen heeft zo zn voordelen want dan kan je meer varieren enzo slag tijdens solos

Vriendelijke Groet
Paul

llahsraM
20 november 2007, 14:01
He Roos,

Je muziekstijl spreekt me wel aan. Ik hou zelf ook van de jaren 70 en 80 rock. Ik komt uit Leerdam. Ben 20... en speel nu 3 jaar gitaar.. lijkt me leuk om een keer te jammen. Op welke gitaar, versterker, effecten speel je?

Roosje_Katoen
21 november 2007, 14:15
Hey, jammen is altijd leuk! :) Leerdam is lekker dichtbij..
Ik speel op een Jackson performer en ik heb een peavey bandit 112 en een kleine VOX. Ik kwam er op een gegeven moment achter dat het niet altijd handig is om zo'n Peavey mee te sjouwen, vandaar dat er een kleintje bijkwam... (met een groot geluid voor zo'n kleintje trouwens...)
Die Jackson en peavey was ik ergens op een rommelmarkt in Culemborg tegengekomen.... :P
Aan effecten gebruik ik vooral wat er op mijn vox versterkertje zit... wat al aardig wat is trouwens. Maar verder ben ik nog niet zo met effecten bezig.
En waar speel jij op?

llahsraM
21 november 2007, 16:49
He oké dan leuk :)

Ik heb een Epiphone Les paul en een fender squier strat.. Speel over een Marshall JCM 800 2203 100watt... met een 2x12inch speakerkast. Ik moet eigenlijk ook nog een klein versterkertje hebben :) Verder heb ik een paar effecten.. Boss DS-1(distortion)... Boss OD-3(overdrive)... EHX Small Clone(chorus).... EHX Small Stone(phaser)... EHX Holy Grail (reverb)... Ibanez DE7 Delay... Speel ongeveer 3 jaar nu.. hoelang speel jij?

Roosje_Katoen
22 november 2007, 14:46
Oké cool!

Ik speel zelf ehm.. tja, op mijn 11e heb ik een paar maanden gespeeld tot mijn gitaarleraar opeens stierf. Toen heb ik zo'n 3 jaar helemaal niet meer gespeeld.. Nu heb ik weer ongeveveer 9 maanden les geloof ik. Maar ik oefen best veel... misschien moeten we gewoon maar eens afspreken?
Ik zal mijn e-mail adres ook maar even neerzetten: roos.mattaar@xs4all.nl