PDA

View Full Version : nieuwe versterker.



Peter.
7 november 2007, 19:35
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, en ik had een vraagje. Ik ben op zoek naar een betaalbare versterker, die geschikt is om mee op te treden. Het liefst een buizen versterker. Kan iemand me verder helpen?

a darker shade of grey
7 november 2007, 19:49
Gaat ongetwijfeld lukken, maar je geeft ons niet erg veel informatie. Zoals: wat voor muziek speel je en wat is je budget???

Ik kan wel tegen je zeggen dat je ergens een Trainwreck moet gaan kopen, maar als je metal speelt en je budget 400 euro is heb je daar niet echt veel aan ;)

Peter.
7 november 2007, 20:09
Gaat ongetwijfeld lukken, maar je geeft ons niet erg veel informatie. Zoals: wat voor muziek speel je en wat is je budget???

Ik kan wel tegen je zeggen dat je ergens een Trainwreck moet gaan kopen, maar als je metal speelt en je budget 400 euro is heb je daar niet echt veel aan ;)

ik speel voornamelijk rock/hardrock. Mijn bugdet is maximaal 1100 euro. :)

Dweezman
7 november 2007, 20:19
1100? Da's best veel.

Rock/hard rock? En je gitaar?

a darker shade of grey
7 november 2007, 20:24
ik speel voornamelijk rock/hardrock. Mijn bugdet is maximaal 1100 euro. :)

Das inderdaad heel wat geld, ik zou eens een Engl Screamer Head gaan testen samen met een lekker 2x12 bakje, moet je een heel eind komen! Tuurlijk zijn er nog meer opties, maar post nog eens wat meer over je stijlen en invloeden enzo, en zoals Dweezman al zei, over je gitaar.

Dweezman
7 november 2007, 20:30
wil je je scheur uit de amp of uit fx halen?
speel je meer thuis of in bandverband?
moderne of vintage voicing?
combo of (half) stack?
nieuw of gebruikt?

Peter.
7 november 2007, 20:30
ik heb een fender squier strat met humbucker. Ik weet het, het is niet veel soeps, maar ik denk dat het voor optreden te doen is. En ik heb het overlegd met mn band, en het is handiger om eerst voor een grotere en beter versterker te gaan. Heb gisteren een Engl versterker getest van 50 watt met buizencombi, en die was al 1099 euro, dus ik dacht dat 1100 euro niet zo veel geld was :dontgeti: , maar alvast bedankt voor de hulp:)

Rormo
7 november 2007, 21:09
Tsja er zijn bergen combo's op te noemen voor 1100 euro. Marshall maakt een aantal modellen, ENGL, Mesa. Vox en Fender ook, maar die lijken mij wat minder geschikt voor hardrock.

Belangrijkste: ga een dag naar een grote muziekzaak met je gitaar en test van alles uit. Wij kunnen het wel beschrijven, maar je kunt het beter zelf gaan beluisteren. Dan kunnen we je daarna als je twijfelt of meer wilt weten altijd nog helpen.

JohnLord
7 november 2007, 21:39
Ik denk dat ik in jouw situatie zou overwegen een simpel thuisversterkertje te kopen, bijvoorbeeld een roland cube 30. Ik schat dat je dan in een later stadium, als je wellicht in een band gaat spelen, nog 900 euro plus eventueel in de tussentijd gespaard geld over hebt voor een podiumbak. Een versterker van 1100 euro is normaal gesproken voor thuis behoorlijk overkill.

a darker shade of grey
8 november 2007, 09:12
Ik denk dat ik in jouw situatie zou overwegen een simpel thuisversterkertje te kopen, bijvoorbeeld een roland cube 30. Ik schat dat je dan in een later stadium, als je wellicht in een band gaat spelen, nog 900 euro plus eventueel in de tussentijd gespaard geld over hebt voor een podiumbak. Een versterker van 1100 euro is normaal gesproken voor thuis behoorlijk overkill.

Lees nou eens goed wat ie zegt kerel.....

Rormo
8 november 2007, 10:27
Ik denk dat ik in jouw situatie zou overwegen een simpel thuisversterkertje te kopen, bijvoorbeeld een roland cube 30. Ik schat dat je dan in een later stadium, als je wellicht in een band gaat spelen, nog 900 euro plus eventueel in de tussentijd gespaard geld over hebt voor een podiumbak. Een versterker van 1100 euro is normaal gesproken voor thuis behoorlijk overkill.

Vind ik bovendien onzin. Je wilt thuis toch ook een lekker geluid? Ik speel hier ook gewoon over mijn Marshall DSL 50. Als je genoeg geld te besteeden hebt ga je toch niet over een heel goedkoop en simpel (met alle respect voor de kwaliteit van de Cube 30 want die is echt wel goed) bakkie spelen thuis?

Peter.
8 november 2007, 15:17
Tsja er zijn bergen combo's op te noemen voor 1100 euro. Marshall maakt een aantal modellen, ENGL, Mesa. Vox en Fender ook, maar die lijken mij wat minder geschikt voor hardrock.

Belangrijkste: ga een dag naar een grote muziekzaak met je gitaar en test van alles uit. Wij kunnen het wel beschrijven, maar je kunt het beter zelf gaan beluisteren. Dan kunnen we je daarna als je twijfelt of meer wilt weten altijd nog helpen.

misschien is dat een goed idee! bedankt voor de hulp iedereen!