PDA

View Full Version : Gitaarsolo top 20



WiMo
7 november 2007, 17:46
Hier (http://groups.msn.com/TijdlozeMuziek/bestegitaarsolo.msnw) kan je stemmen op je favoriete gitaarsolo.

Mijn favoriet: Comfortably Numb (PULSE)


We zitten ondertussen al aan 242 stemmen!!

axis303
7 november 2007, 17:57
Cream - Crossroads

'66 special
7 november 2007, 18:45
Die lijst slaat nergens op.

Epipaul
10 november 2007, 11:43
Beetje appels met peren vergelijken inderdaad. Hoe kan je een metal solo nou vergelijken met een blues solo? Overigens heb ik gestemd op little wing.

JeeBee
10 november 2007, 12:05
Mijn favoriete solo is die van mijn zoon van 10: zijn eerste solo'tje. Hij speelt pas een aantal maanden en zo spontaan floepte dat eruit, ik vond het ontroerend. Hij is nu mijn gitar-hero :D :D

ericg
10 november 2007, 17:15
Dit is ook al jaren mijn favoriet. :noob:

WiMo
10 november 2007, 18:25
Het stemmen is gedaan!

Hier (http://groups.msn.com/TijdlozeMuziek/bestegitaarsolo.msnw) is de lijst van de beste gitaarsolo's door jullie(en andere muziekforums) gekozen.

Epipaul
10 november 2007, 18:41
Nou ik ben sprakeloos. Beetje saaie lijst vind ik. Zelf vind ik de solo van Run Run Run van the Velvet Underground geniaal. En de solo in Boredom van de Buzzcocks. Maar die stonden er niet tussen.

Roel#1
10 november 2007, 18:54
Beste solo aller tijden is van Ritchie Blackmore in Highway Star.

Zo. Ik heb gezegd.

Tho
10 november 2007, 20:07
Nou ik ben sprakeloos. Beetje saaie lijst vind ik. Zelf vind ik de solo van Run Run Run van the Velvet Underground geniaal. En de solo in Boredom van de Buzzcocks. Maar die stonden er niet tussen.

+1 inderdaad een érg saaie lijst! 3 keer metallica, inderdaad met briljante solo's, maar waarom staat in de naam van de lieve heer Nothing Else Matters er niet bij??

Epipaul
10 november 2007, 21:37
Omdat diegene die het samenstelde waarschijnlijk helemaal niet zo geďnteresseerd was.

WiMo
11 november 2007, 15:42
Na het succes van Rock Album 50 en Gitaarsolo top 20 heeft TM nu ook zijn eigen forum, in voorbereiding op de Ultieme Tijdloze

Bekijk het hier (http://88806.forums.motigo.com/), registreer je en discussieer over allerlei muzieklijsten, artiesten, ...

ericg
11 november 2007, 16:35
Jongens vergeet deze lijst. De beste solo = RBlackmore Tarot Woman.
Nootkeuze, timing, ijzerstrek begin, tegendraads gerpiegel in het midden, fenomenaal einde. :noob:

*AcousticGuitarMan*
11 november 2007, 16:55
Jongens vergeet deze lijst. De beste solo = RBlackmore Tarot Woman.
Nootkeuze, timing, ijzerstrek begin, tegendraads gerpiegel in het midden, fenomenaal einde. :noob:

sorry... let teveel op spellingsfouten

hendrix2
11 november 2007, 18:12
sorry... let teveel op spellingsfouten
Dude, de helft van jou posts bevatten spellingsfouten...

Een zin begint met een hoofdletter en eindigt met een punt. Dat zijn ook spellingsfouten hoor.

ericg
11 november 2007, 19:00
En dan nog vergeten een werkwoord zonder onderwerp in de zin te plaatsen, foei.
Maakt niet uit.

bastiaanvanbeek
13 november 2007, 16:13
Tool - Lateralus

Speeddemon
13 november 2007, 20:24
Judas Priest-Dreamer Deceiver
AngelWitch-Free men

2 nummers met solo's, waar ik natte ogen van krijg. M.a.w., zeer aansprekende solo's (of soli). Rustig, mooi gefraseerd, balans tussen 'mellow' en 'bijtend'... door merg en been gewoon.

jemke
13 november 2007, 20:33
Wat een enkelzijdige lijst seg....

Een topper is toch de solo uit Tender Surrender van Vai:)

Niet echt een solo, maar toch een van de knapste gitaarstukjes ooit: Love is green van Jeff Beck.

Blind Owl
13 november 2007, 21:04
Freebird - lynyrd skynyrd Das gewoon gewelidig om naar te luisteren

Machine Gun - Jimi Hendrix spreekt voor zich

The Supernatural - Peter Green & John Mayall's Bluesbreakers ...die NAAM al joh!