PDA

View Full Version : Randall RG75G3



Tankman
7 november 2007, 17:11
Hey gasten!

Ik heb een Randall RG75G3 75 Watt combo besteld bij Dirk Witte Amsterdam. Ik kende deze en andere Randall amps all, vandaar dat ik het waag zonder uit te testen. Ik wil graag jullie ervaringen met deze of andere Randall amps horen.

MZZL!

JeanPaul du Vinnie
7 november 2007, 19:41
ik ben een grote fan van het randall-geluid, die loodzware bassen en de oomph en zo. zelf enkel een budgethalfstack van gehad (RX120D) en ik kon dat ding niet snel genoeg terug mijn deur uit schoppen.

Me_bigboy
7 november 2007, 22:54
ik ben een grote fan van het randall-geluid, die loodzware bassen en de oomph en zo. zelf enkel een budgethalfstack van gehad (RX120D) en ik kon dat ding niet snel genoeg terug mijn deur uit schoppen.

Ken dat ;), huidige gitarist van men toekomstige band speelt daar op... dan nog met bas,treble vol open zonder mids, het enige wat je hoort is...WOOMPH WOOMPH (dan nog enkele felle piepen ertussen)

Ikzelf speel op een RH50T + fame cab, dat is meer een hard rock versterker maar met de nodige pedalen kan je hem wel kietelen voor het stevigere werk, heel blij mee.

Gibsonman
8 november 2007, 08:03
Ik ben in het bezit geweest van een Randall RG75G2. Voor een transistorbak vond ik hem erg goed. Ik gebruikte hem eigenlijk alleen voor oefenen, kleine gigs en voor thuis. Je zal er zeker plezier van hebben want de sound is zeer behoorlijk maar uiteindelijk zal je toch aan de buizen moeten vrees ik ...

JeanPaul du Vinnie
8 november 2007, 12:58
Ken dat ;), huidige gitarist van men toekomstige band speelt daar op... dan nog met bas,treble vol open zonder mids, het enige wat je hoort is...WOOMPH WOOMPH (dan nog enkele felle piepen ertussen)

't hangt er natuurlijk van af hoe je ze instelt, zo kan ik me voorstellen dat ie al helemaal naar niks klinkt :) mijn probleem lag vooral bij de feedback en 't feit dat hij niet eens luid genoeg ging om deftig mee te jammen. en dat voor een halfstack...

marter544
8 november 2007, 15:28
Ik heb er één, vind een fijn ding, maar wel veel te veel laag imo. Die staat meestal op 9 uur bij mij, op een kwart dus. Contour em mid flink naar rechts draaien is wel handig. En niet luid genoeg? :nervous: Ik speelde laatst onversterkt in buitenlucht, master stond op de helft, volume per kanaal ook op de helft ongeveer..

Tankman
8 november 2007, 15:32
Ik wil graag eventueel een 2x12 cabinet derbij zetten. Van amps heb ik wel verstand, maar ik heb nooit echt met cabs gewerkt. Wie weet er wat leuks voor niet al te veel geld aangezien ik al 500 piek heb uitgegevn aan deze amp, en nog een gitaartje wil hebben.

heinz3110
8 november 2007, 16:15
Vond m ok hoor, en hard zat met een "asociale" drummer

Voor heavy vond ik m lekker met een goede bruikbare eq,, het clean daarintegen vond ik niks.

marter544
8 november 2007, 16:18
Ik wil graag eventueel een 2x12 cabinet derbij zetten. Van amps heb ik wel verstand, maar ik heb nooit echt met cabs gewerkt. Wie weet er wat leuks voor niet al te veel geld aangezien ik al 500 piek heb uitgegevn aan deze amp, en nog een gitaartje wil hebben.

Waarom heb je dan niet gelijk een top + cab gehaald? Mja ik vind et clean wel prima, niks bijzonders ofzo, gewoon hard en clean :satisfie:

Tankman
8 november 2007, 16:20
@marter: Nou, omdat dat me weer wat duurder uit zou komen, en omdat een combo makkelijker te vervoeren is. Ik heb geen auto, en de enige auto dat ik kan regelen voor het vervoer is een 1985 VW Polo. Niet echt veel ruimte voor een halfstack daarin, en dan nog mijn gitaar en tas met alle kabels en shit nog ook. En dan waarschijnlijk ook nog een bandlid met zijn gitaar of toetsen.

Hij heeft een beetje een vuil clean soundje, dat ik wel vaker gebruik. Maar met mijn neck pickup op mijn PRS klinkt die clean wel erg goed. Desnoods gebruik ik mijn halfdooie Digitech RP300 met een mooie clean patch met wat chorus, en split ik mijn signaal. Ik werk namelijk graag liever met de overdrive van mijn amp, zo min mogelijk stompboxjes en effects...Hm, nou heb ik mezelf volgens mij toch wel overtuigd dat ik die RP300 toch maar niet ga gebruiken. Lekker een kabeltje van gitaar naar amp, en meer niet. Uiteraard wel de footswitch van de amp zelf. :cooler:

JeanPaul du Vinnie
8 november 2007, 17:46
Ik heb er één, vind een fijn ding, maar wel veel te veel laag imo. Die staat meestal op 9 uur bij mij, op een kwart dus. Contour em mid flink naar rechts draaien is wel handig. En niet luid genoeg? :nervous: Ik speelde laatst onversterkt in buitenlucht, master stond op de helft, volume per kanaal ook op de helft ongeveer..
dan heb jij ofwel geweldig veel geluk gehad of ik net niet... ik werd al overstemd met het Spider-combootje van de andere gitarist in de metalband waar ik toen in zat.

Tankman
13 november 2007, 22:13
Dat hoeft niet perse aan de amp te liggen. Bij de oefenruimtes van Musicon in Den Haag stonden in onze vaste ruimte twee dezelfde Marshall 100 watt combos. Niet zeker meer welk model ze waren, maar mijn co-gitarist overstemde mij constant met zijn amp, terwijl die van mij toch wel harder stond. Maar ja, misschien ben ik gewoon hardhorend...ach ja....