PDA

View Full Version : Valveking Troubleshooting



Rafke Pafke
7 november 2007, 16:55
Ik heb me een drietal weken geleden een peavey valveking aangeschaft. En ik was er eigenlijk echt wel tevreden over. Vorige week vrijdag heeft hij echter al de geest gegeven. Ik zet hem op, en een minuut of wat later zet ik de standby op en "BLAF!". Sindsdien deed ie niets meer.

De dag erop heb ik hem mee terug naar de winkel genomen. Daar deden ze er niet moeilijk over :"vast een fabrieksfout" en ze gaven me gewoon een ander nieuw exemplaar mee.

Alles leek prima en ik was dus erg in mijn nopjes dat de winkeleigenaars me zo vlot hielpen. Tot ik het clean kanaal eens opzette.

Waar mijn eerste exemplaar een mooi clean had begint deze zowat dadelijk te oversturen. Hoewel ik niet weet of oversturen hier de juiste term is. Het is een soort van gezoem dat je onder de cleane klank hoort en dat bij hoger volume de hele kast laat trillen. Erg irritant en eigenlijk ook niet aan te horen.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en veroorzaken? Het is mijn eerste buizenversterker dus ik heb er geen ervaring mee. Ik voel ook een beetje schroom om weer terug te gaan naar de winkel. Ik heb er onlangs ook nog een nieuwe gitaar laten herstellen die ik ook pas had en waar ook een probleempje mee was. Die mensen zullen haast denken dat ik het er om doe.

ACSlater
7 november 2007, 17:00
Gewoon langs de winkel ook al ben je daar al 100 keer geweest voor andere niet deugende producten. De VK voldoet niet aan de prestaties die jij van het product mag verwachten. Dat is een erg goeie reden om terug te gaan. Pech voor de winkel maar daarom nog niet voor jou.

Rafke Pafke
7 november 2007, 17:04
Gewoon langs de winkel ook al ben je daar al 100 keer geweest voor andere niet deugende producten. De VK voldoet niet aan de prestaties die jij van het product mag verwachten. Dat is een erg goeie reden om terug te gaan. Pech voor de winkel maar daarom nog niet voor jou.

Wel ja daar heb je waarschijnlijk gelijk in. Maar als het bv. een buis zou zijn die stuk is doe ik hem misschien even binnen bij Sonic Art of zo om er ineens ook andere en betere buizen te laten inzetten (dit zou volgens velen het geluid nog ene stuk kunnen verbeteren bij een valveking).

Maar als het iets anders is, ja, dan zal ik toch terug naar de winkel moeten vermoed ik.

dr.distortion
7 november 2007, 20:04
Als ik jou was, zou ik hem gewoon terug brengen. Hij valt nog gewoon onder de garantieperiode, dus je hebt alle recht op een deugdelijke amp. Als je zelf gaat lopen ravotten in dat ding, heb je kans dat ze moeilijk gaan doen. Dus liever terug brengen en dat ding in orde laten maken. Shit happens.

Rafke Pafke
8 november 2007, 17:10
Maar herkent iemand wat ik in de eerste post van dit topic schreef?

j.augustus
8 november 2007, 19:17
Ja ,dat herken ik wel en dat ias een van de redenen dat er bij mij ooit nog iets van Peavey in huis komt. Het is namelijk echt een onbetrouwbaar rotmerk. Het heeft mij vermogens aan reperaties gekost.

Peavey, bezint eer ge begint. Neem gewoon engelse merken, zelfs chinese merken zijn betrouwbaarder. Want die gebruiken veelal engelse technologie

hendrix_appendix
8 november 2007, 19:19
Pff, nuances zijn je vreemd?

BartT5R
8 november 2007, 20:36
Ja ,dat herken ik wel en dat ias een van de redenen dat er bij mij ooit nog iets van Peavey in huis komt. Het is namelijk echt een onbetrouwbaar rotmerk. Het heeft mij vermogens aan reperaties gekost.

Peavey, bezint eer ge begint. Neem gewoon engelse merken, zelfs chinese merken zijn betrouwbaarder. Want die gebruiken veelal engelse technologie
Engelse merken? Schroef eens een JCM900 open, en je weet wat rommelonderdelen het zijn, bij de meesten kraken de pots of de inputs.
Ik heb al tig Peavey's gehad, en nooit heb ik er ook maar 1 probleem mee gehad.
Pech kan je altijd hebben. Maar dat is geen reden om alle producten van dat merk onderuit te halen.

Maar wat betreft het probleem met de VK, kijk buisje 1 eens na, zet de amp op en tik er eens licht tegen, als het erger is is je buisje stuk.
Heb je aarding op je stopcontact?

Laga
11 november 2007, 20:09
Zo lekker!
Ben dus ook sinds 1 week de eigenaar van de Peavey valveking en precies hetzelfde probleem!
Zit lekker te spelen.. Opeens een rare zoem.. m'n geluid valt weg. En BAF versterker uit.. helemaal dood. Doet niks meer

:???: :angry:

Lekker is dat!
Van de week maar terug naar de winkel.. wat een gezeik . Denk je lekker te kunnen gaan spelen. Krijg je dit opeens :angry:

ColourofFire
11 november 2007, 22:58
mja een 2 kanaals buizenamp voor dat geld is ook wel te mooi om waar te zijn. Maar gewoon teruggaan en lekker van je garantie gebruik maken, je hebt recht op een goed werkend exemplaar. Net zolang blijven zeuren tot je hebt waarvoor je betaald hebt.

Dribbel_
11 november 2007, 23:15
Heb bij de mijne ng helemaal nergens last van gehad en ben heel erg tevreden :)

mcannegieter
12 november 2007, 10:44
Vind de reacties op de kwaliteit van Peavey wel heel heftig. Prijs kwaliteit verhouding ligt er goed bij Peavey, en dan kan er wel is een verkeerde unit door de controle slippen. Ik ben zelf ontzettend tevreden met mn Peavey Classic 30 en rondkijkend op verschillende fora op internet velen met mij. En ook hier op het forum hoor ik positieve geluiden over de VK. De kwaliteit zal daar dan toch ook wel goed zitten?

Rafke Pafke
14 november 2007, 17:26
Vind de reacties op de kwaliteit van Peavey wel heel heftig. Prijs kwaliteit verhouding ligt er goed bij Peavey, en dan kan er wel is een verkeerde unit door de controle slippen. Ik ben zelf ontzettend tevreden met mn Peavey Classic 30 en rondkijkend op verschillende fora op internet velen met mij. En ook hier op het forum hoor ik positieve geluiden over de VK. De kwaliteit zal daar dan toch ook wel goed zitten?

Nou ja, ik was ook zeer tevreden over het geluid en de mogelijkheden, zeker voor dat geld. Maar goed, de feiten zijn wat ze zijn en ik heb dus al met 2 VK's na elkaar problemen.

dr.distortion
14 november 2007, 19:36
Nou ja, ik was ook zeer tevreden over het geluid en de mogelijkheden, zeker voor dat geld. Maar goed, de feiten zijn wat ze zijn en ik heb dus al met 2 VK's na elkaar problemen.

En dat is inderdaad opmerkelijk. Lijkt erop alsof de produktie met de pet ernaar gegooid heeft om snel aan de vraag te kunnen voldoen.

Dribbel_
14 november 2007, 20:55
En dat is inderdaad opmerkelijk. Lijkt erop alsof de produktie met de pet ernaar gegooid heeft om snel aan de vraag te kunnen voldoen.

Pech of dat inderdaad. Er is erg veel vraag naar dus misschien zijn de controles niet meer helemaal in orde

j.augustus
14 november 2007, 20:56
Pff, nuances zijn je vreemd?

MM, het is maar hoe je het bekijkt. Peavey gooit alle ruststromen in serie , 4 buisjes wordt dus 24 volt. Op een groep met schakeltorren.Dat is prutswerk en kosstte mij 350 in een zo'n K#t versterker. In engelse versterkers is het een aparte groep van 6.3 volt. Lijkt mij betrouwbaarder. Nieuwe Fenders klinken goed, maar ooh wee als er iets mis is. Amerikanen hebben een interne markt en hebben maling aan buitenlandse concurrentie. Die chauffenisten kopen alleen hun eigen spul, dus. Engels is internationaal en hebben een goede versterker traditie.

Bij mij is dat dus helemaal mis gegaan. Ik heb in reperaties meer Peaveys gezien. Overigens de nieuwere Marshalls verschillen niet gek veel van de oude. De SLX heeft maar een probleem en dat is de gelijkgerichte ruststroom.De soldeerverbindingen kunnen dat amperage niet aan. Kwestie van even doorsolderen.Ook de nieuwe zijn dus degelijk gemaakt. Ik heb een ENGL Blackmore. Klinkt goed, maar, ooh ooh wat een broddelwerk.

90 er jaren Vox PRe buizen op print mwaah niet goed. Maar eigenlijk geeft alleen de hoogspannings plug problemen.

Rafke Pafke
12 januari 2008, 15:38
Owkee, zoals gezegd had ik een nieuwe peavey valveking gekregen nadat de eerste na amper 2 weken de geest gaf.

Die nieuwe heb ik dus ergens rond de 2de helft van oktober of begin november gehad hebben.

Gisteren vond ik dat de klank van de versterker ineens erg vreemd was en er was ook plots veel ruis. Toen ik een blik op de achterkant wierp zag ik dat één van de 4 6l6gc buizen niet meer brandde.

Dus, die zal ik moeten laten vervangen (of is het misschien nodig ze alle 4 te laten vervangen?). Ik vraag mij alleen af, zou zoiets binnen de garantie vallen. Ik bedoel, het is volgens mij toch niet normaal dat er nu al een buis stuk is? Ik laat de versterker altijd netjes opwarmen en afkoelen en hij staat op de exacte plaats waar ik hem bij aanschaf heb neergezet (en is sindsdien niet meer verplaatst).

Tapirdier
12 januari 2008, 15:53
Owkee, zoals gezegd had ik een nieuwe peavey valveking gekregen nadat de eerste na amper 2 weken de geest gaf.

Die nieuwe heb ik dus ergens rond de 2de helft van oktober of begin november gehad hebben.

Gisteren vond ik dat de klank van de versterker ineens erg vreemd was en er was ook plots veel ruis. Toen ik een blik op de achterkant wierp zag ik dat één van de 4 6l6gc buizen niet meer brandde.

Dus, die zal ik moeten laten vervangen (of is het misschien nodig ze alle 4 te laten vervangen?). Ik vraag mij alleen af, zou zoiets binnen de garantie vallen. Ik bedoel, het is volgens mij toch niet normaal dat er nu al een buis stuk is? Ik laat de versterker altijd netjes opwarmen en afkoelen en hij staat op de exacte plaats waar ik hem bij aanschaf heb neergezet (en is sindsdien niet meer verplaatst).Ik zou ze alle 4 laten vervangen door een matched setje, je buizen zijn van de winkel uit niet gematched waardoor de ene buis het zwaarder te verduren krijgt en als je slechts 1 buis wisselt blijf je dat probleem houden.

Rafke Pafke
5 februari 2008, 10:54
Ik zou ze alle 4 laten vervangen door een matched setje, je buizen zijn van de winkel uit niet gematched waardoor de ene buis het zwaarder te verduren krijgt en als je slechts 1 buis wisselt blijf je dat probleem houden.

Wegens tijdsgebrek ben ik afgelopen weekend pas terug naar de winkel kunnen gaan.

De buizen worden alle 4 vervangen onder garantie + de versterker wordt opnieuw afgesteld.