PDA

View Full Version : TC electronic G natural



remcol
7 november 2007, 15:00
Sorry voor deze schaamteloze dubbelpost.

Ik heb al een topic geopend in de effecten hoek, maar ik wist niet zeker waar ik mijn vraag het best kon/kan stellen.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=100197

orignele post:

Hoi allemaal!

Ik ben op zoek naar een akoestisch multieffect apparaat voor een akoestische gitaar. Er moet minimaal een chorus, reverb, delay en een detune achtig effect op zitten.
Ik dacht eerst aan een rackje met een Alesis midiverb 4, een compressor en een rack tuner. Of misschien een G-major? Lijkt me ook wel geschikt voor akoestisch. Alleen misschien wel een beetje overkill.
Maar sinds kort heeft TC ook een multieffect pedaal voor acoustische gitaren, de G natural. Heeft iemand hier al ervaring mee? En waar kun je hem krijgen/uitproberen? (liefst in de buurt van enschede)
Ik heb hem nog nergens zien liggen namelijk... Ook op internet is er (nog) weinig over te vinden.


(Mods, topic in effecten mag wat mij betreft gesloten worden)

remcol
12 november 2007, 16:53
Is er helemaal niemand die wat ervaring heeft met effecten voor akoestische gitaren? Morgen heb ik wat tijd over, dus ga maar even langs de gitaarboer.

Ik schijf morgen wel een korte review. Iemand een idee wie de nieuwe afx serie pedalen van Fishman er heeft liggen?

Feedback niet, maar die heeft dan wel weer de G natural...

Bruvtilov
12 november 2007, 20:11
Hallo,

Ik was vrijdag bij Musik-Produktiv in Ibbenbueren en daar heb ik zo'n Fishmangeval geprobeerd. Er is een aantal modellen, allemaal gevoiced voor een specifiek model; Grand Auditorium, Dreadnought etc...

Ik was er niet kapot van; alle presets klonken een beetje hetzelfde, misschien dat de middenfrequenties wat meer benadrukt werden maar verder vond ik niet de het geluid van de gebruikte gitaar erg "opgewaardeerd" werd.

Ik heb zo'n Grand Auditorium Fishman geprobeerd met een Taylor 414 GA (heb ik zelf ook) en een Taylor GE (German Edition) en een Schertler Unico versterker. Op een gegeven moment zette ik het pedaal uit en merkte nauwelijks verschil. Ik heb me er verder niet echt in verdiept maar had niet de indruk dat het gitaargeluid erg veranderd werd.

Oh ja, die G natural lag er ook. Niet geprobeerd.

remcol
12 november 2007, 20:29
Hej!

Die aura pedalen ken ik, maar die bedoelde ik niet. Ik vind ze trouwens ook zwaar tegen vallen.

Ik bedoelde de chorus, delay en reverb pedalen.
http://www.fishman.com/products/details.asp?id=93

Ze zien er degelijk uit, en Fishman kennende zullen ze ook wel goed klinken.
Ze zijn alleen vrij duur, 250 euro per stuk. Vandaar dat ik in die g natural geinteresseerd ben. Goedkoper, en veel meer mogelijkgheden.

Bruvtilov
12 november 2007, 20:45
Ach pardon reeds!

Die pedalen kende ik nog niet. Wel heb ik laatst een Zoom A2.1u multi-effect voor akoestisch gekocht. Andere prijsklasse (157 euro bij MP) maar erg leuk pedaal. Kleurt je geluid nauwelijks, effecten zijn voor zover ik tot nu toe kan beoordelen heel netjes. Plus, je kunt ook gewoon alles bypassen en dan gebruik je het ding alleen als tuner, DI en volumepedaal.

Ik heb het apparaat nog niet live getest maar ik heb goede hoop dat het een leuk en practisch live-ding wordt.

Sorry voor dit off-topic gepraat overigens!

remcol
12 november 2007, 22:03
Bedankt wederom voor je reactie!

Over deze Zoom heb ik inderdaad ook de nodige goede verhalen op internet gelezen.
Lijkt prijs technisch een interessant ding. Ook maar even uitproberen. Gaat een lange dag worden.....