PDA

View Full Version : Adonis stratocaster, Ibanez gio GRX40 of een Stagg??



guitarblast
7 november 2007, 14:32
hejj mensen,

ik ben van plan binnenkort een gitaar te kopen, en ik heb via een vriend van me de keuze uit één van de drie soorten gitaren uit de titel. Welke kan ik het beste nemen, en wat zijn volgens jullie de voor en nadelen en/of specificaties van deze drie verschillende types??

Ik zal me ook meteen even voorstellen, aangezien ik me hier net heb aangemeld: Laurens is m'n naam, ik ben 18 jaar oud en ik doe al een hele tijd aan drummen. dit zal voorlopig ook wel zo blijven, maar ik vind het leuk om nu en dan wat andere dingen te doen. qua gitaar spelen heb ik vaak mee gedaan aan workshops oid. het liefst zoek ik een beetje rockgitaar en niet al te duur, dus in die klasse zijn tips en aanbevelingen ook altijd welkom :).

Saf
7 november 2007, 14:39
die ibanez gio ken ik persoonlijk niet maaar ik denk dat ik voor die zou gaan. Een adonis strat heb ik ook gehad van ik bagger. de stagg daar zul je nog wel een stortvloed van negatieve dingen over horen. Het ligt er denk ik bij stagg heel erg ana welk model je hebt. En zoals met alles zitter een erg slechte en af en toe een goede tussen.

Azrael
7 november 2007, 15:01
Tussen die 3 is het makkelijk kiezen. De Ibanez is beter dan de Stagg en Adonis troep.
Alles wat je noemt op de Ibanez na zijn merknamen. Over de types kan ik dus geen bal zeggen. Wel heb ik zelf toevallig die Ibanez gehad en dat is mits je hem goed afstelt een hele leuke gitaar. Speelt prima, klank prima. Niks bijzonders, maar een leuke gitaar voor het geld.

Rormo
7 november 2007, 16:30
Die GIO heb ik hier thuis ook. Was mijn eerste gitaar. En daar is het dan ook een prima gitaar voor. Verwacht geen wonderen, maar het is een degelijk ding. Overigens kun je voor 225-250 ook een London city gitaar of Squier scoren. Die zijn echt nog wel een heel stuk beter dan die GIO.

Azrael
7 november 2007, 16:31
De Squier niet. Die vind ik persoonlijk niet beter of slechter. 't Is in mijn mening gewoon een ander type van dezelfde kwaliteit verder. De London City Comet staat wel mijlen boven de Squiers en GRX gitaren in mijn opinie.

G.G.
7 november 2007, 16:37
Van de 3 de Stagg en Adonis links laten liggen. Ibanez zal niet echt heel slecht zijn. Inderdaad beter een London City of Richwood (gouden logo) strat kopen of een Squier.

TimmU
7 november 2007, 17:03
KOOP GEEN STAGGZo , nu ff normaal lullen over gitaren. hoeza kan je maar kiezen uit 3 gitaren? ga gewoon lekker in de winkel testen , en kijk wat JIJ wil hebben. Squiers zijn oké, zeker weten.richwood heb ik geen ervaringen mee. Ibanez maakt een aantal zeeeeer fatsoenlijke budgetgitaren, daar zou ik is naar kijken!

epiphone4life
7 november 2007, 17:25
zal ik dan lkkr zegge dattie wel n stagg moet kopen, omdat ik er nog een heb staan waar ik 2x op gespeeld heb en m nu al kwijt wil? :P
njah geen stagg dus.. als je echt twijfelt over die 2 (stagg = geen optie!) zou ik voor de ibanez gaan, maar er is denk ik voor de prijs, of wellicht iets meer, wel beter te krijgen.. ga gewoon proberen en vraag in de winkel om advies.

Les TeleStrat
7 november 2007, 17:48
Ik heb zelf een Adonis Strat (zwart, destijds aangeschaft bij the house of music). Het is op zich geen slechte gitaar (ik heb nu een Fender USA Strat en daar maar hij nog geeneens bij in de buurt staan), maar hij heeft het bekende probleem bij startersgitaren: te hoge actie. Wat is er wel goed: de stemmingsmechanieken zijn super. Hij ontstemd nauwelijks. Ik testte hem een paar maanden geleden eens, nadat hij een jaar onbespeeld geweest was, en raad eens: nog niet ontstemd.

Niet altijd kijken naar de bekende startersmerken Stagg, Squier en goedkope Ibanez.

Ik doe die Adonis niet weg, omdat ik hem nu gebruik als slide-gitaar, aangezien er in 1 fret een diepe kras zit en dit bij gewoon spel irritant is. Ik ga er terzijndertijd nog een reversed-headstock neck van Allparts op laten zetten. De elementen hebben een vrij hoge output, en zijn goed genoeg voor slide.

Maar ik neem aan dat je hem voor gewoon spel gaat gebruiken, dus raad ik je aan om er niet net zoals mij 1 te bestellen via internet, maar hem even te testen, zodat je niet soortgelijke problemen krijgt.

Ik hoop dat je er iets mee kunt.

Saf
7 november 2007, 17:54
ik had een blauwe adonis strat. Ook die van mij had een hoge aktie kon ik nog wel omlaag bijstellen echter bij mij ontstemde hij waar je bijstond echt ongelogen als je alle zes de snaren gestemd had stond de eerste alweer bijna vals. De klank van de elementen vond ik echt ontzetten schel. dit had ik opgelost door een stukje duct-tape over de pooltjes te plakken vraag me niet waaro mmaar het leek het hoog er ietsje uit te halen. Van alle gitaren die ik ooit gehad heb vond ik die adonis het slechste. Maar misschien had ik juist een erg slecht exemplaar te pakken.

guitarblast
10 november 2007, 09:59
KOOP GEEN STAGGZo , nu ff normaal lullen over gitaren. hoeza kan je maar kiezen uit 3 gitaren? ga gewoon lekker in de winkel testen , en kijk wat JIJ wil hebben. Squiers zijn oké, zeker weten.richwood heb ik geen ervaringen mee. Ibanez maakt een aantal zeeeeer fatsoenlijke budgetgitaren, daar zou ik is naar kijken!

is via een oom van me, die heeft een muziekzaak die is failliet gegaan. en op die types kon hij korting geven via de fabriek, en ik ben familie dus wil die me nog meer korting geven. Ik ga, als ik jullie zo hoor voor de Ibanez, die krijg ik dan van 250 voor 100 euro, inclusief tas, standaard e.d. er nog is gratis bij.

TimmU
10 november 2007, 10:01
is via een oom van me, die heeft een muziekzaak die is failliet gegaan. en op die types kon hij korting geven via de fabriek, en ik ben familie dus wil die me nog meer korting geven. Ik ga, als ik jullie zo hoor voor de Ibanez, die krijg ik dan van 250 voor 100 euro, inclusief tas, standaard e.d.
hmm voor 100 euro, kan je er ook een voor mij fixen??

Saf
10 november 2007, 10:15
wat heeft die oom nog meer staan? kun je geen gitaarnet uitverkoop regelen ha ha ha .

guitarblast
10 november 2007, 13:44
hmm voor 100 euro, kan je er ook een voor mij fixen??

ik denk niet dat hij nog zo ver zal gaan :), misschien over een paar maanden, als hij echt niks meer kwijt kan raken met zijn opheffingsuitverkoop ;)

TimmU
10 november 2007, 13:45
ik denk niet dat hij nog zo ver zal gaan :), misschien over een paar maanden, als hij echt niks meer kwijt kan raken met zijn opheffingsuitverkoop ;)
ik hoop het maar!

marter544
10 november 2007, 15:20
Hmm, 100 euro voor een GRX40 is echt niet verkeerd nieuw! Maar 250 is inc. (kut)versterker bij die dingen, dat wel.. De mijne staat op het punt verbouwt te worden naar een soort van EVH-gitaar, als ik wat meer info heb.