PDA

View Full Version : Elementen voor Telecaster



Nocki
7 november 2007, 14:05
Hoi,

Ik heb een ontzettend fijne telecaster kunnen kopen zonder merk op de kop. Deze gitaar speelt best lekker en is ene leuk ding. Ondanks dat het gelijk redelijk goed is wil ik toch iets meer Tele Twang en meer output (als dat elkaar nie ttegen werkt).
Helaas heb ik weinig verstand van telecasters dus vandaar de volgende vraag hier.

Ik wil graag een fender logo erop doen en nieuwe elementen voor de echte tele sound. zou ik dan dimarzio / seymour duncan elementen moeten kopen of een setje fender elementen?
Normale elementen zullen m ook meer als bv een strat of een lp laten klinken? of niet?

Omdat ik weinig tele elementen tegen kom vraag ik me af waarom... :-)

wie kan me meer vertellen hierover?

drap
7 november 2007, 14:24
Een telecaster gaat absoluut nooit als een Les Paul klinken en eigenlijk ook niet als een strat, wat van elementen je er ook in gooit.

En er zijn nogal wat merken die telecaster elementen maken hoor. Ikzelf heb er Bare Knuckles 'Brown Sugars' in zitten en die bevallen me erg goed. Alleen het zijn geen elementen met enorm veel output, wel veel twang. Maar je hebt ook tele elementen van Bare Knuckles met veel output, misschien zou je daar eens naar kunnen kijken. Of Texas Specials van Fender. Veel twang en veel (mij te veel) output.

Nocki
7 november 2007, 14:30
Tja. nu ik het terug lees lijkt het belangrijk dat er veel output is. dat is niet belangrijk maar ik schreef dit meer omdat ik nu heel weinig output heb op deze gitaar.
Bedankt voor je tips... ik zal me er eens in verdiepen!

drap
7 november 2007, 14:32
Oh, en Kinmans! Check die ook zeker even. Tele geluid en muisstil. Qua ruis dan he :satisfie:

marc_o
7 november 2007, 14:36
Fender sticker op de kop en klaar ben je.....daar zit de Mojo in, je hele gitaar gaat anders vibreren, jij wordt cooler, als dat al zou kunnen, hetgeen ik sterk betwijfel. Sleep 'm ook een rondje achter de auto door terneuzen en dan door de checkpoint rennen voor die broodnodige wietdampen, die het hout zullen impregneren, en jou ook. neem 'm mee naar de slaapcabine beneden in de winkel, bevlek dat stuk hout met liters Nocki-zaad en voila....klaar!


Kost je vast geen enkele moeite....succes.

bicky
7 november 2007, 15:16
Fender sticker op de kop en klaar ben je.....daar zit de Mojo in, je hele gitaar gaat anders vibreren, jij wordt cooler, als dat al zou kunnen, hetgeen ik sterk betwijfel. Sleep 'm ook een rondje achter de auto door terneuzen en dan door de checkpoint rennen voor die broodnodige wietdampen, die het hout zullen impregneren, en jou ook. neem 'm mee naar de slaapcabine beneden in de winkel, bevlek dat stuk hout met liters Nocki-zaad en voila....klaar!


Kost je vast geen enkele moeite....succes.

lol...

@nocki: Lindy Fralin Tele's of Blues Special Tele

no 1 hops
7 november 2007, 15:30
misschien dit eens lezen?
http://www.tdpri.com/reviewpost/showproduct.php/product/175

B_2_the_a
7 november 2007, 15:34
ik vind het wel eng
nocki op een tele

drap
7 november 2007, 15:38
Och, die is zo weer weg :satisfie:

Kakihara
7 november 2007, 15:52
misschien dit eens lezen?
http://www.tdpri.com/reviewpost/showproduct.php/product/175
Idd... Bill Lawrence.
Om een idee te krijgen hoe ze klinken : youtube en zoeken naar Arlo West ...
't Is country, maar het klinkt ontzettend lekker :D

EDIT: voorbeeldje (http://nl.youtube.com/watch?v=tfsa5VxJp58)

no 1 hops
7 november 2007, 17:49
Idd... Bill Lawrence.
Om een idee te krijgen hoe ze klinken : youtube en zoeken naar Arlo West ...
't Is country, maar het klinkt ontzettend lekker :D

EDIT: voorbeeldje (http://nl.youtube.com/watch?v=tfsa5VxJp58)en als je eens nagaat wat ze maar kosten in vergelijk met de 'grote namen'
en dan het stukje oasis van diezelfde man.
tele en bl pickups

Les TeleStrat
7 november 2007, 17:53
Ik wil graag een fender logo erop doen en nieuwe elementen voor de echte tele sound.

Waarom moeten er altijd valse logo's op een 'anonymous'-gitaar? Laat het lekker zo, of maak je eigen logo. Anders krijg je hetzelfde verhaal als in het andere topic over de Chinese 'Gibsons', ook wel Gibsuns genoemd. Maak er dan ook geen Fendur van. :D

De Beer
7 november 2007, 18:11
Och, die is zo weer weg :satisfie::lol: heheh <---10!